Δοκιμάζονται οι σχέσεις ελληνικού δημοσίου – Cosco για το Master Plan του ΟΛΠ. Αρκετοί εκτιμούσαν ότι με την αλλαγή της κυβέρνησης, θα επισπεύδονταν οι επενδύσεις του Master Plan και θα εγκρινόταν η κατασκευή του 4ου προβλήτα.
Κάτι τέτοιο, δεν έχει συμβεί. Μάλιστα, εάν παρατηρήσει κάποιος, το Master Plan που υλοποιεί ο ΟΛΠ είναι αυτό – που σε γενικές γραμμές – ενεκρίθη από την προηγούμενη κυβέρνηση και συνεχίστηκε από τη νέα.
Η Cosco είναι αποφασισμένη να στρέψει, επιχειρησιακά, τον ΟΛΠ περισσότερο στα εμπορευματοκιβώτια, τη ναυπηγοεπισκευή και το car terminal, καθότι είναι τομείς με μεγαλύτερο περιθώριο εσόδων και κερδών, σε σχέση με την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
Γι΄ αυτό, προωθεί την κατασκευή του προβλήτα 4 (από τα 7,2 εκατ. «κουτιά», θα μπορεί να φτάσει τα 10 εκατ. σε ετήσια βάση), την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα και την επέκταση του car terminal.
H Cosco θέλει να κατασκευάσει τον 4ο προβλήτα στον προβλήτα Γ2 και να επεκτείνει το car terminal στον προβλήτα Γ1.
«Πρόκειται για υφιστάμενες εγκαταστάσεις, δεν είναι οχλούσες δραστηριότητες», σημειώνουν στελέχη του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι η δημιουργία του 4ου προβλήτα κρίνεται αναγκαία για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Πειραιά, ο οποίος έχει πιάσει σχεδόν «ταβάνι» στα εμπορευματοκιβώτια.
«Πρόκειται για υφιστάμενες εγκαταστάσεις, δεν είναι οχλούσες δραστηριότητες», σημειώνουν στελέχη του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι η δημιουργία του 4ου προβλήτα κρίνεται αναγκαία για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Πειραιά, ο οποίος έχει πιάσει σχεδόν «ταβάνι» στα εμπορευματοκιβώτια.
Όσον αφορά στη ναυπηγοεπισκευή, τονίζουν ότι ο Οργανισμός έχει προχωρήσει και προχωρά σε μεγάλες επενδύσεις, με στόχο τον εκσυγχρονισμό της δραστηριότητας αυτής, με βάση τους κανόνες που διέπουν μια εισηγμένη εταιρεία.
Παράλληλα, η Cosco πιέζει για την απόκτηση του επιπλέον 16% του ΟΛΠ, για το οποίο έχει ήδη καταβάλλει το τίμημα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι για τη μη υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων στο συμβατικό χρονοδιάγραμμα δεν ευθύνεται η εταιρεία.
Στο σημείο αυτό, ναυτιλιακοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι «άλλη μεταχείριση είχε ο ΟΛΘ από τον ΟΛΠ».
Στο σημείο αυτό, ναυτιλιακοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι «άλλη μεταχείριση είχε ο ΟΛΘ από τον ΟΛΠ».
Από την πλευρά του, το ελληνικό δημόσιο, δια μέσου της ΕΣΑΛ, έχει απορρίψει (επί του παρόντος) το αίτημα για την κατασκευή του προβλήτα 4 ως «μη ώριμη πρόταση» και δια μέσου της ΡΑΛ, την ίδρυση ναυπηγείου στο Πέραμα, θεωρώντας ότι δεν εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης.
Το επόμενο διάστημα εκτιμάται ότι θα ενταθούν οι διαπραγματεύσεις ελληνικού δημοσίου – Cosco, με την ελπίδα να εξευρεθεί η «χρυσή τομή» προς όφελος και των δυο πλευρών.
«Ίσως χρειαστεί παρέμβαση του Μεγάρου Μαξίμου. Ο προβλήτας 4 θα δημιουργήσει 800 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας», επισημαίνει ναυτιλιακό στέλεχος. πηγή