Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020

Ο δήμαρχος Περάματος για το εργοστάσιο επεξεργασίας αποβλήτων στο Σχιστό

Με αφορμή την έγκριση δημιουργίας «Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων» μέσω ΣΔΙΤ από την Διϋπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ο Δημάρχος Περάματος Γ. Λαγουδάκης απέστειλε επιστολή για τη διαχείριση των απορριμμάτων προς τον Πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ. 

Στην επιστολή, η οποία αφορά και την περιοχή του Κερατσινίου, εκτός των άλλων, υπάρχουν και δύο σημαντικά ερωτήματα. Ζητά α.να διευκρινιστεί το ακριβές σημείο που θα κατασκευαστεί του εργοστάσιο και  β. εάν θα συνεχίσει να λειτουργεί ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων. Στο τέλος επισημαίνει ότι θα είναι αντίθετος σε κάθε νέα περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής!

 ...
Θέμα: Επιστολή προς τον Πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ κ. Βασίλειο Κόκκαλη, αναφορικά με τη σχεδιαζόμενη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιοχή του Σχιστού Περάματος
 
Αγαπητέ Πρόεδρε,
Με έκπληξη ενημερώθηκα πως στις 5 Νοεμβρίου 2020 η Διϋπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενέκρινε δύο έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική και συγκεκριμένα μία «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) για τις ανάγκες του Κεντρικού Τομέα Αθηνών» μέσω ΣΔΙΤ, στην περιοχή της Φυλής, καθώς και μία «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων» μέσω ΣΔΙΤ, στην περιοχή του Σχιστού.
Ως Δήμαρχος Περάματος θεωρώ υποχρέωση μου, τόσο να ενημερωθώ από εσάς για τις αποφάσεις σας αναφορικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων στο Σχιστό Περάματος, όσο και το να ενημερώσω με τη σειρά μου το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μου για το εν λόγω ζήτημα.  
Ειδικότερα, ζητώ να μου διευκρινίσετε το ακριβές σημείο της νέας Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων, καθώς και το εάν θα εξακολουθήσει να λειτουργεί ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην περιοχή του Σχιστού Περάματος.
 
Σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο πως στα πλαίσια της χωροταξικής δημοκρατίας ο Δήμος μας έχει κάνει και με το παραπάνω το χρέος του, αφού στα γεωγραφικά του όρια φιλοξενεί το ΚΕΛ Ψυττάλειας, το οποίο καλύπτει περίπου το 90% των αναγκών της Αττικής για τα υγρά απόβλητα, το ΣΜΑ Σχιστού που ήδη εξυπηρετεί πάνω από 20 Δήμους, τις εταιρείες πετρελαιοειδών που καλύπτουν περίπου το 90% των αναγκών σε πετρελαιοειδή της Αττικής, καθώς και το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας σε διακίνηση αυτοκινήτων και επιβατών και δεύτερο της Ευρώπης μετά το Καλαί της Γαλλίας, το οποίο προκαλεί τεράστια κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση μέσω του μοναδικού δρόμου εισόδου-εξόδου της πόλης. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι τα 7,5 χλμ ακτογραμμής της πόλης καταλαμβάνονται από τον ιδιώτη επενδυτή του λιμανιού του Πειραιά (COSCO).
 
Είναι σαφές πως κάθε νέα περιβαλλοντική επιβάρυνση που σχεδιάζεται από οποιονδήποτε ερήμην του Περαμαϊκού λαού, χωρίς καμία διαβούλευση, και που δεν λαμβάνει υπόψιν της τις ευρωπαϊκές οδηγίες που προωθούν την αρχή της εγγύτητας στη διαχείριση σε σχέση με αυτόν που παράγει τα συγκεκριμένα απόβλητα, είτε στερεά είτε υγρά, θα μας βρει κάθετα αντίθετους.
Ο Δήμαρχος Περάματος Ιωάννης Λαγουδάκης