Και ενώ οι διαδικασίες για τη διαχείριση απορριμμάτων στην Αττική με την πρόβλεψη για κατασκευή και λειτουργία προχωρούν κανονικά, οι δημοτικοί σύμβουλοι πήγαν στην είσοδο του σταθμού μεταφόρτωσης στο Σχιστό, απέκλεισαν την είσοδο για μία ώρα, φωτογραφήθηκαν και ανακοίνωσαν ότι θα ξαναβρεθούν εκείτην άλλη Πέμπτη στις 6 το πρωί .
Στον συμβολικό αποκλεισμό του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων στο Σχιστό συμμετείχαν πολλά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και έστειλαν μήνυμα σε περιφερειακή Αρχή και κυβέρνηση ότι "δεν θα μείνουμε απαθείς στους σχεδιασμούς τους και να φορτώσουν για άλλα 30 χρόνια στη Φυλή και το Σχιστό όλα τα απορρίμματα της Αττικής".
Στον συμβολικό αποκλεισμό του σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων στο Σχιστό συμμετείχαν πολλά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και έστειλαν μήνυμα σε περιφερειακή Αρχή και κυβέρνηση ότι "δεν θα μείνουμε απαθείς στους σχεδιασμούς τους και να φορτώσουν για άλλα 30 χρόνια στη Φυλή και το Σχιστό όλα τα απορρίμματα της Αττικής".
Βέβαια, αν και κανένας αγώνας δεν είναι χαμένος, η χτεσινή "κινητοποίηση" ήρθε καθυστερημένα. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος στην αρχική περίοδο, την περίοδο των σχεδιασμών.
Η ανακοίνωση για το Σχιστό έγινε από τον περιφερειάρχη τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ είχαν προηγηθεί συζήσεις και διαβουλεύσεις με την προηγούμενη περιφερειακή αρχή.
Σε έγγραφο του τον Φεβρουάριο του 2020 ο ΕΣΔΝΑ που δημοσίευσε η δημοτική κίνηση "αλλάζουμε" (παρακάτω) επικαλείται ότι δεν υπήρξε καμία αντίρρηση από τους γειτονικούς δήμους στην περίοδο της διαβούλευσης για την επιλογή των χώρων λειτουργίας του εργοστασίου. Μετά ήρθε και η τροποποίηση του εθνικού σχεδίου διαχείρισης απορριμμάτων (δεκαπενταύγουστος του 20), το οποίο ουσιαστικά τα 7 εργοστάσια του προηγούμενου εθνικού σχεδίου για την Αττική έγιναν 2, στη Φυλή και στο Σχιστό.(εδώ)
Όλο αυτό το διάστημα δεν έγινε καμιά δυναμική κινητοποίηση, πλην των ανακοινώσεων! Έτσι φτάσαμε στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής για την ένταξη της κατασκευής σε πρόγραμμα ΣΔΙΤ.
Πλέον, αν και τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, η ανατροπή των αποφάσεων κυβέρνησης και περιφέρειας είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση, έχουν γίνει τα τρία τέσσερα πρώτα βασικά βήματα και σε λίγο θα δημοπρατηθεί το έργο και θα αναλάβει ο ιδιώτης.
Μόνο με κινητοποιήσεις, που και αυτές είναι δύσκολες αυτή την εποχή, ή με συντονισμένη νομική και πολιτική προσπάθεια μπορεί να αλλάξει ο σχεδιασμός ή κάποιοι όροι της λειτουργίας του εργοστασίου (πχ καύση, ποσότητα σκουπιδιών, δήμοι που εξυπηρετούνται κλπ).
Οι συμβολικοί αποκλεισμοί, στέλνουν κάποιο μήνυμα, αλλά μέχρι εκεί, κάποιο μήνυμα. Περισσότερο λειτουργούν και ως άλλοθι προς την συνείδηση και κυρίως στις καταγραφές των ιστορικών του μέλλοντος όταν το εργοστάσιο θα αρχίσει να λειτουργεί και θα επιβαρύνει, όσο επιβαρύνει την ταλαιπωρημένη πόλη!
Οι συμβολικοί αποκλεισμοί, στέλνουν κάποιο μήνυμα, αλλά μέχρι εκεί, κάποιο μήνυμα. Περισσότερο λειτουργούν και ως άλλοθι προς την συνείδηση και κυρίως στις καταγραφές των ιστορικών του μέλλοντος όταν το εργοστάσιο θα αρχίσει να λειτουργεί και θα επιβαρύνει, όσο επιβαρύνει την ταλαιπωρημένη πόλη!