Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Οι απαντήσεις των έξι υποψήφιων στις 15 ερωτήσεις από "Σταγόνα +Δραπετσίνι" (9η & 10η )

Η πρώτη κοινή παρέμβαση στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές του Μαΐου ’19 των Δραπετσίνι + Σταγόνα ήταν οι συνεντεύξεις που πήραμε τον χειμώνα από τους υποψήφιους δημάρχους με 5 γενικές ερωτήσεις. Η δεύτερη, η ανοιξιάτικη, είναι οι 15 ερωτήσεις πάνω σε συγκεκριμένα θέματα που αποστείλαμε στα μέσα Απριλίου σε όλους τους υποψήφιους δημάρχους.

Από τους 9 υποψήφιους μας απάντησαν οι εξής έξι (αλφαβητικά) : Δαβγιώτη Ρούκουνα Ελένη, Δατσέρη Βάνα, Καλαμαράς Γιώργος, Καλούσης Ακρίτας, Καμάς Παντελής και Τσιρίδης Γιώργος. Τους ευχαριστούμε. Δεν μας απάντησαν οι Βρεττάκος Χρήστος, Διαλινάκης Παναγιώτης, και Καμπούρης Φίλιππος.
Ξεκινήσαμε την Τετάρτη 8.5 αναρτώντας κάθε μέρα τις απαντήσεις των υποψηφίων (εναλλασόμενα κυκλικά) σε δύο κάθε φορά από τις ερωτήσεις μας. Τέλος να ενημερώσουμε ότι για το καλό όλων μας είχαμε ζητήσει από τους υποψήφιους να μην ξεπερνούν οι απαντήσεις τους τις 200 λέξεις. Όπως θα διαπιστώσετε, άλλοι το προσπάθησαν κι άλλοι όχι.
Οι σκέψεις μας για το γεγονός που 6 από τους 9 υποψηφίους επέλεξαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις μας εδώ 


 (9η & 10η ερώτηση - απάντηση)
9η)Με ποιες ενέργειες μπορεί να βελτιωθούν και να επεκταθούν οι δομές κοινωνικής αλληλεγγύης που έφτιαξε τα τελευταία χρόνια η δημ.αρχή στην πόλη μας;

Καμάς Παντελής
Οι δομές που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια κοινωνικής αλληλεγγύης πράγματι απαντάνε σε υπαρκτά προβλήματα, θα τις διατηρήσουμε και θα τις ενισχύσουμε. Παράλληλα εμένα με ενδιαφέρει η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ, για αυτό και θα θεσπίσω κάρτα υγείας μαθητή, δωρεάν για τους μαθητές που προέρχονται από οικογένειες που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα και με μικρή συμμετοχή για τους υπόλοιπους. 
Η προληπτική ιατρική για τα παιδιά μας, μπορεί να σώσει ζωές, να διαγνώσει εγκαίρως ασθένειες, αλλά και η στήριξη σε μία δυσκολία, είναι θέματα που ΜΠΟΡΕΙ ο Δήμος να παρέμβει και να συμβάλλει να δώσει λύσεις και διεξόδους και θα το ΚΑΝΩ. Η κοινωνία μας, είναι μία κοινωνία ρίσκου, το οποίο πρέπει να ελαχιστοποιήσουμε. 


Τσιρίδης Γιώργος
Κοιτάξτε όλα τα προγράμματα όλων των υποψηφίων, όλων των δήμων και θα βρείτε παντού τις ίδιες προτάσεις, τις ίδιες κοινοτυπίες, τις ίδιες "πρωτότυπες" ιδέες; Γι αυτές με ρωτάτε; Και μια πρόσθετη απορία μου είναι αν ενδιαφέρεστε μόνο για ό,τι έφτιαξε η σημερινή δημοτική αρχή... 

Όλες οι δημοτικές αρχές σε όλη την Ελλάδα -επομένως και στον δήμο μας- έφτιαξαν δομές κοινωνικής αλληλεγγύης, ειδικά από το 2011 που η κρίση κτύπησε την πόρτα της χώρας μας πιο δυνατά.
Προτιμώ να σας πω ότι ο δήμος θα κινητοποιήσει όλες τις δυνάμεις που διαθέτει για την συντήρηση, την βελτίωση και την επέκταση των δομών αλληλεγγύης που υπάρχουν ή δεν υπάρχουν και πρέπει να δημιουργηθούν. 

Ένα δημοτικό γηροκομείο, ένα κέντρο φροντίδας και αποκατάστασης για όσους φεύγουν από νοσοκομεία αλλά δεν μπορούν να συντηρηθούν, ένα σχολείο μέσης εκπαίδευσης για παιδιά με βαριές νοητικές στερήσεις, σχολείο κωφαλάλων, κέντρα φιλοξενίας ατόμων που έχουν ανάγκη, δημοτικό κτηνιατρείο και καταφύγιο μικρών αδέσποτων ζώων και ένα σωρό άλλα που έχουμε μαζέψει απ' τις συζητήσεις μας με τον κόσμο, βρίσκονται μέσα στις προθέσεις μας. 

Δαβγιώτη Ρούκουνα Ελένη
Κάθε Δήμος έχει ως προτεραιότητα την κοινωνική πολιτική. Ως «ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ» δεσμευόμαστε για:
· Την ενίσχυση των υπάρχουσων δομών (κοινωνικό παντοπωλείο, κοινωνικό ιχθυοπωλείο, κοινωνικό φαρμακείο, πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι»)
· Την προσφορά δωρεάν παροχής υπηρεσιών από Λογιστή, Κοινωνική Λειτουργό, Δικηγόρο σε Δημότες που έχουν ανάγκη.
· Την επανίδρυση του Κοινωνικού Φροντιστηρίου ανακουφίζοντας τις οικογένειες των οικονομικά ασθενέστερων, προσφέροντας δωρεάν μαθήματα σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
· Την πληρωμή εξόδων κηδείας για τους άπορους, σύμφωνα με τα θρησκευτικά μας ήθη.
· Την στήριξη της Οικογένειας και δε θα επιτρέπουμε κανένα παιδί να μένει εκτός παιδικών σταθμών είτε οι γονείς δουλεύουν είτε όχι. Για αυτό δεσμευόμαστε για την ίδρυση επιπλέον θέσεων βρεφονηπιακών σταθμών στην Αμφιάλη και τα Ταμπούρια όπου αποδεδειγμένα υπάρχει πρόβλημα.
· Την αναβάθμιση των ΚΑΠΗ σε πόλο έλξης για την Τρίτη ηλικία με δημιουργία συγκεκριμένων δράσεων που θα στηρίξουν και θα ανακουφίσουν τους ηλικιωμένους. 



Δατσέρη Βάνα
Θα μας επιτρέψετε να ΔΙΑΦΩΝΗΣΟΥΜΕ πλήρως με την διατύπωση της ερώτησης. Ειδικά στον Τομέα της Κοινωνικής Μέριμνας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ο πρώην Δήμος Κερατσινίου και από το 2010 Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας υπήρξε ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ για όλη την Αττική. 

Είχε γίνει πολύ μεγάλο έργο από τις δημοτικές αρχές Χάσκα-Σαράφογλου-Μελά-Τζανή σ’ αυτό τον τομέα της δημοτικής δράσης. Και μάλιστα σε εποχές που δεν υπήρχαν τόσο δύσκολες κοινωνικές συνθήκες όπως σήμερα. Το λέμε μετ’ επιτάσεως και με ΠΛΗΡΗ γνώση για την ιστορική αλήθεια όσον αφορά τα αυτοδιοικητικά πράγματα στην πόλη μας, η Δημοτική αρχή Βρεττάκου υπήρξε ΜΑΚΡΑΝ η πιο αποτυχημένη σ’ αυτό τον τομέα. Για να το πούμε απλοϊκά. Βρήκε 10 και τα έκανε 5.
Η πρόταση μας για την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ και την ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ, όπως είναι καταγεγραμμένη στο πρόγραμμά μας είναι η κάτωθι:
* Καταγραφή των ανέργων της πόλης μας.
* Προώθηση και ενίσχυση των τοπικών στρατηγικών απασχόλησης για την καταπολέμηση της ανεργίας και ειδικότερα της νεανικής ανεργίας.
* Δημιουργία Κέντρου Αλληλεγγύης για την οικονομική ενίσχυση και στήριξη φτωχών, αστέγων, απόρων, μονογονεϊκών και φτωχών πολυτέκνων οικογενειών.
* Κάρτα Κοινωνικής Συμπαράστασης σε χαμηλού εισοδήματος συμπολίτες μας, οι οποίοι θα μπορούν να κάνουν τις αγορές τους με μεγάλη έκπτωση από καταστήματα του Δήμου μας.
* Έκδοση οικογενειακού εισιτηρίου σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ.
* Πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας κρατουμένων σε συνεργασία με την Εισαγγελία.
* Ενίσχυση και σταθερή υλοποίηση των προγραμμάτων προληπτικής ιατρικής. Δημιουργική εκμετάλλευση των προγραμμάτων που εκπονούν νοσοκομειακές μονάδες του λεκανοπεδίου, τα οποία μέχρι σήμερα παραμένουν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτα.
* Εντατικοποίηση της εκστρατείας για κοινωνικά ζητήματα (κακοποίηση γυναικών, αλκοολισμός, AIDS, ρατσισμός, ανεργία, παραβατικότητα κλπ.).
* Πρόγραμμα τηλεειδοποίησης άμεσης βοήθειας για μοναχικά ηλικιωμένα άτομα. Δημιουργική αξιοποίηση των εμπειριών του εξειδικευμένου προσωπικού του Δήμου μας.
* Συνεργασία με το Σύνδεσμο Καταναλωτών για την ποιότητα των τροφίμων.
* Σεμινάρια παροχής πρώτων βοηθειών.
* Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά προγράμματα, για την σύνταξη αναπτυξιακών μελετών για τις επιχειρήσεις.
* Στήριξη της τοπικής αγοράς με ενημερωτικά έντυπα, εκδηλώσεις, διαφήμιση για προσέλευση κοινού. Προστατεύουμε τον καταναλωτή, στηρίζουμε τον επαγγελματία.
* Έκδοση Δημοτικού Επαγγελματικού Οδηγού.
* Δομή φιλοξενίας άπορων αστέγων δημοτών μας μέσω των ΚΑΠΗ.
* Δωρεάν γιατροί σε όλα τα ΚΑΠΗ με μόνιμη και σταθερή παρουσία. 


Καλαμαράς Γιώργος

Οι κοινωνικές δομές που υπάρχουν στο δήμο, δημιουργήθηκαν και υπάρχουν ακριβώς για να διαχειριστούν την ακραία φτώχεια που το σύστημα και οι κυβερνήσεις που το υπηρετούν έχουν δημιουργήσει. Πάνω σ αυτό το έδαφος, για να μην πεθαίνει ο κόσμος, δίνουν ελάχιστα, μέσω προγραμμάτων και χορηγιών στο πιο εξαθλιωμένο κομμάτι συνανθρώπων μας. 
Την ίδια στιγμή βέβαια το ανθρώπινο δυναμικό, οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στις κοινωνικές υπηρεσίες είναι κακοπληρωμένοι, με συμβάσεις έργου, απασχολούνται σε πολλά αντικείμενα, όχι όσοι χρειάζονται για να φέρουν εις πέρας το τεράστιο έργο που κάνει προσπάθεια να καρπωθεί η δημοτική αρχή από την μεριά της.
Είναι λοιπόν ζήτημα όχι μόνο να προσφέρεις ένα χέρι βοήθειας, ή πραγματικά τα ελάχιστα που έχει ανάγκη ένας κόσμος σήμερα, αλλά ως δημοτική αρχή να είσαι ενάντια στην πολιτική που δημιουργεί αυτές τις άθλιες συνθήκες ζωής. Αλλιώς είσαι απλά δεκανίκι της κυβέρνησης και του κεφαλαίου, ξεπλένοντας αυτήν την πολιτική. 


Καλούσης Ακρίτας
Το κεντρικό κράτος τα τελευταία χρόνια, στο όνομα της αποκέντρωσης, μεταβιβάζει μια σειρά κοινωνικές λειτουργίες στους δήμους. Το νέο καθεστώς όμως κάθε άλλο παρά δημόσιο είναι. Δήμοι εκχωρούν τη λειτουργία τους σε χορηγούς, επιβάλλουν τροφεία και ανταποδοτικά τέλη στους δημότες. 

Αντί να μεγαλώνει η βεντάλια παροχών, συρρικνώνεται, γιατί λόγω των οικονομικών περιορισμών των Δήμων εισέρχονται “ανταποδοτικά” ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προγράμματα ΕΣΠΑ (τα οποία προγράμματα έχει και ο δήμος μας), προκειμένου να εισπράττουν τους οικονομικούς πόρους που δεν δίνει το κράτος.
Στο επίκεντρο της πολιτικής μας παρέμβασης βρίσκονται οι άνθρωποι που έχουν χτυπηθεί από την κρίση και τις κυβερνητικές πολιτικές. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι πολιτικές επιλογές μας. Η αύξηση των δικαιούχων στο κοινωνικό παντοπωλείο και στο κοινωνικό μαγειρείο θα ήταν μια προφανής απάντηση, όμως οι δικές μας θέσεις και προτάσεις εκκινούν από διαφορετική βάση και διαφορετική πολιτική σκοπιά.
Η κοινωνική πολιτική του δήμου και κυρίως η αλληλεγγύη και η στήριξη των δημοτών, ιδιαίτερα των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και των οικονομικά ασθενέστερων, αποτελεί μια ουσιαστική προτεραιότητα που αναδεικνύεται από τις μέχρι τώρα στράτευσή μας και την καθημερινότητά μας. 

Προτείνουμε κοινωνικές υπηρεσίες δημόσιες, δωρεάν και επαρκώς στελεχωμένες, ανοιχτές για όλους-ες, ανεξαρτήτως εθνικότητας. Με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στις κοινωνικές υπηρεσίες και καμία ανάθεση σε ΜΚΟ και ΚΟΙΝΣΕΠ και συγκεκριμένα:
- Βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς σε κάθε γειτονιά που να καλύπτουν όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς, με δημόσια χρηματοδότηση.
- Να αναβαθμιστεί η κοινωνική φροντίδα και προστασία για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και για όλα τα άτομα που έχουν ανάγκη. Μέριμνα και κέντρα δωρεάν υποστήριξης και φροντίδας για τους πάσχοντες και τις οικογένειές τους, των ατόμων με αναπηρία, ψυχικές παθήσεις, εξαρτήσεις από ουσίες, κακοποιημένους-ες και εγκαταλελειμμένους-ες. Ειδική μέριμνα για τις γυναίκες και τα παιδιά.
- Να απαλλοτριωθούν κενές και αχρησιμοποίητες κατοικίες, προκειμένου να φιλοξενηθούν άστεγοι, άνεργοι, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, πρόσφυγες και μετανάστες. 




10η) Έχετε άποψη για το αν είναι απαραίτητη η σύνδεση της πόλης μας με τον Πειραιά και το Πέραμα με μέσο σταθερής τροχιάς και εφικτή να ξεκινήσει μέσα στα επόμενα χρόνια;

Καμάς Παντελής
Δυστυχώς η πόλη έχασε το εισιτήριο της απευθείας σύνδεση με το ΜΕΤΡΟ. Είναι εφικτή όμως η διεκδίκηση της σύνδεσής της με μέσο σταθερής τροχιάς με το ΜΕΤΡΟ, και αυτό θα το επιδιώξουμε σε συνεργασία προφανώς με τους αρμόδιους φορείς. 

Δεν μπορεί βέβαια να γίνει αύριο το πρωί, είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο, οφείλουμε όμως στους πολίτες να θέσουμε τις βάσεις, ώστε να « σπάσει», η απομόνωση της πόλης από ένα μέσο που αλλάζει τον τρόπο των μετακινήσεων μέσα στο Λεκανοπέδιο. 


Τσιρίδης Γιώργος
Με ρωτάτε για το αυτονόητο αλλά θα σας θυμίσω ότι ούτε καν η Δραπετσώνα με το Κερατσίνι δεν είναι συνδεδεμένες με δίκτυο μαζικής συγκοινωνίας, πόσο μάλλον με μέσο σταθερής τροχιάς. Ερχόμαστε πάλι στα ίδια. Στην ανάγκη να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε την πόλη μας και -κατά συνέπεια- στον τρόπο που μας βλέπουν κι οι άλλοι.
Όσο η πόλη είναι ένα άθροισμα κατοικιών, δρόμων και ιδιωτικών ή δημόσιων χώρων πάνω στους οποίους γίνονται αποσπασματικιές παρεμβάσεις, δεν θα έρθει σε εμάς ούτε μέσο σταθερής τροχιάς ούτε επένδυση.

 Όλα εξαρτώνται από το πώς βλέπουμε εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας και την εικόνα που μεταδίδουμε στους άλλους, την κεντρική εξουσία, στα μέσα ενημέρωσης, στο πλατύ κοινό. Η προσπάθεια να πετύχουμε αστική ανάπλαση της περιοχής μας, χρησιμοποιώντας χώρους πολύτιμους δίπλα στο λιμάνι, έστρεψε το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και επενδυτών στις γειτονιές μας. 
Η εγκατάλειψη του οράματος και η συρρίκνωση των ονείρων μας σε κάποιες συναυλίες δίπλα στην θάλασσα και στα καζάνια, μας ξαναγύρισε στο πουθενά. Μοιάζουμε με τους γραφικούς που βρήκαν μια διέξοδο και είπαν "δόξα τω θεώ". Όμως η πόλη μας έχει πολλές δυνατότητες που μπορεί και πρέπει να αξιοποιήσει. Τότε θα ενδιαφερθεί και το Μετρό να περάσει από εδώ, θα έρθει και το Τραμ και το Μονορέίλ. Θα έρθουν όταν θα υποχρεωθούν να το κάνουν, όχι μόνο απ' τις διαδηλώσεις και τα πανό -που ούτε κι αυτά δεν γίνονται- αλλά με την δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων. 


Δαβγιώτη Ρούκουνα Ελένη

Η αλήθεια είναι ότι το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα είναι απομονωμένοι συγκοινωνιακά (από το Μετρό) από την υπόλοιπη Αθήνα. Η έλευση του Μετρό με το Δήμο μας και η σύνδεση με τον Πειραιά θα αλλάξει τα οικονομικά και κοινωνικά δεδομένα της πόλης μας.
Στην προηγούμενη θητεία μου (επί Δημάρχου Τζανή) ως εντεταλμένη σύμβουλος Δημοτικής Συγκοινωνίας είχαμε αρκετές συναντήσεις με τον τότε Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Χρήστο Τσίτουρα. Τότε είχαν τεθεί μέχρι και τα χρονοδιαγράμματα τόσο της ολοκλήρωσης των μελετών όσο και της ολοκλήρωσης του έργου. Δυστυχώς όμως η ολιγωρία της σημερινής Διοίκησης συντέλεσε στην μετάθεση του έργου σε μεταγενέστερο χρόνο.
Το διάστημα αυτό η Αττικό Μετρό σχεδιάζει επικαιροποίηση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό (ΜΑΜ) προκειμένου να συμπεριλάβει το Κερατσίνι και το Πέραμα, με υπόγεια χάραξη που θα ακολουθεί περίπου τη διαδρομή που ακολουθούσε το παλιό παραδοσιακό ΤΡΑΜ.
Ως «ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ» δεσμευόμαστε στον συγκεκριμένο σχεδιασμό να συμπεριληφθεί η Δραπετσώνα και η περιοχή της Ανάπλασης. Σίγουρα η λύση του Μετρό για την περιοχή μας είναι η πιο προσοδοφόρα. Αν αυτό όμως δεν είναι εφικτό στο προσεχές μέλλον, υπάρχουν και άλλες λύσεις όπως η μελέτη «Κλουτσινιώτη» που περιλαμβάνει χάραξη του τραμ συμπεριλαμβάνοντας το Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα. 


Δατσέρη Βάνα
Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που τίθεται η συγκεκριμένη ερώτηση στον δημόσιο διάλογο. Είναι ένα θέμα που έντεχνα η Δημοτική αρχή το είχε υποβαθμίσει τα τελευταία 5 χρόνια και επί της ουσίας χάθηκε πολύτιμος χρόνος.
Χάθηκαν 5 χρόνια από την οριστική ένταξη της γραμμής ΜΕΤΡΟ (RTL) στον οριστικό σχεδιασμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και του ΟΡΣΑ. Η αδικαιολόγητη αδιαφορία της απερχόμενης Δημοτικής αρχής καταδίκασε τον υφιστάμενο από την περίοδο 2012-2013 σχεδιασμό του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και του ΟΡΣΑ. 

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΞΕΠΑΓΩΜΑ του ειλημμένου σχεδιασμού για επέκταση της γραμμής ΜΕΤΡΟ στην πόλη μας, με επικαιροποίηση της χάραξης της διαδρομής και των σταθμών της. Η υφιστάμενη απόφαση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αφορούσε την κατασκευή ΥΠΟΓΕΙΟΥ-ΕΛΑΦΡΙΟΥ ΜΕΤΡΟ από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι το Ικόνιο και στην συνέχεια επέκταση του προς το Πέραμα.
 Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι το ΕΛΑΦΡΥ ΜΕΤΡΟ (LRT) θα είναι ΥΠΟΓΕΙΟ κατά μήκος ολόκληρης της πόλης μας και ότι θα διερευνηθεί ουσιαστικός τρόπος, ώστε η λειτουργία του να εξυπηρετεί και περιοχές όπως η Δραπετσώνα, η Χαραυγή και η Αμφιάλη. 
Δυστυχώς η σημερινή πραγματικότητα δείχνει ανάγλυφα ότι η απερχόμενη δημοτική αρχή άφησε την πόλη μας, ως τον μόνο Δήμο της Β’ Πειραιά, ο οποίος πλέον δεν εξυπηρετείται από τις υφιστάμενες επεκτάσεις και τον περεταίρω σχεδιασμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Αυτό εμείς θα το αλλάξουμε ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ανάληψης του Δήμου. Πρέπει να τρέξουμε, γιατί είναι ένα τεράστιο εγχείρημα το οποίο είναι πολύ καθοριστική για την ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας. 


Καλαμαράς Γιώργος
Έχουμε την άποψη ότι η κυβέρνηση έχει τεράστια ευθύνη για την κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αραιά δρομολόγια, κακοσυστημένα μέσα, κακοπληρωμένοι εργαζόμενοι, πανάκριβη μετακίνηση. Ζητήματα που αφορούν τον καθένα μας. 

Αυτό αποτυπώνεται όχι μόνο στην σύνδεση με τον Πειραιά και την Αθήνα ή το Πέραμα αλλά και διαδημοτικά μέσα στις συνοικίες. Πως μπορεί να πάει κάποιος από την Αμφιάλη στα Ταμπούρια ή την Δραπετσώνα. Μόνο με τα πόδια. Είναι λοιπόν συνολικότερο ζήτημα. Από εκεί και έπειτα στη συνολική αναβάθμιση που χρειάζεται το ζήτημα των μέσων μαζικής μεταφοράς μπορούμε να δούμε διάφορες λύσεις. 


Καλούσης Ακρίτας
Η βασική μας θέση είναι ότι θέλουμε συγκοινωνίες που θα ανήκουν στον λαό και θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του λαού. Έτσι και η σύνδεση του Δήμου μας τόσο με τον Πειραιά όσο και με το Πέραμα είναι όχι μόνο απαραίτητη αλλά και επιτακτική ανάγκη για τους εργαζόμενους στην περιοχή αλλά και για το σύνολο των κατοίκων. 

Δεν είναι τυχαίο ότι οι συγκοινωνίες σε Κερατσίνι-Πέραμα είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένες, Δεν δεχόμαστε αυτόν τον ταξικό διαχωρισμό και παλεύουμε για ελεύθερες συγκοινωνίες για το λαό, δωρεάν για τους φτωχούς, τους εργαζόμενους της περιοχής, τη νεολαία, τους συνταξιούχους.
Οποιαδήποτε μορφή ΜΜΜ στην περιοχή προϋποθέτει την ύπαρξη σοβαρών συγκοινωνιακών μελετών που θα αφορούν και θα εξασφαλίζουν –διασφαλίζουν τα εξής:
1ον την ελαχιστότατη περιβαλλοντική επίπτωση στην περιοχή.
2ον την ανάδειξη των τυχόν αρχαιολογικών μνημείων της περιοχής , κάτι που πρέπει να καθιστά απαγορευτική την αντίστοιχη «μεταχείριση» που έτυχαν σημαντικά ευρήματα στον Πειραιά τα οποία κατασκεπάστηκαν για να προχωρήσουν οι γραμμές του Τραμ.
3ον Την ύπαρξη συγκοινωνιακών μελετών στις οποίες τα ΜΜΜ θα είναι συμπληρωματικά το ένα προς το άλλο κι όχι ανταγωνιστικά. Δηλαδή οι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ θα είναι ταυτόχρονα και σημείο διέλευσης των αστικών (λαϊκών) λεωφορείων που θα συνδέουν τις γειτονιές με τους κεντρικούς σταθμούς και το αντίστροφο.
4ον Τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ΜΜΜ και τη δωρεάν μετακίνηση όλων.
5ον Την ουσιαστική συμμετοχή των Δήμων στην σύσταση του συγκοινωνιακού χάρτη ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής.

 
 Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις 1 & 2 εδώ
 
Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις 3 & 4 εδώ
 
Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις 5 & 6 εδώ
 Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις 7 & 8 εδώ


Αύριο Δευτέρα, 13.5, θα αναρτήσουμε τις απαντήσεις των 6 υποψηφίων δημάρχων στην 11η ερώτησή μας και στην 12η.

11η) Εκτιμάτε ότι υπάρχει έδαφος για μία συνεργασία ανάμεσα στη διοίκηση του δήμου και των εργαζομένων σ’αυτόν, ώστε να βελτιωθεί η απόδοση της εργασίας του και η ποιότητά της;

12η) Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το πιο σημαντικό πρόβλημα παντού στην χώρα μας είναι και θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα αυτό της ανεργίας και των αξιοπρεπών μισθών. Ένα πρόβλημα που όλοι γνωρίζουμε ότι η λύση του εξαρτάται από τις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις. Έχετε επεξεργαστεί κάποιες προτάσεις για το πως ο δήμος θα μπορέσει να ευνοήσει και να σ
υμβάλλει ουσιαστικά προς την κατεύθυνση της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στην πόλη μας;