Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου πηγή: efsn
Οι διαφωνίες των αρμόδιων υπουργείων με τον ΟΛΠ (Cosco), για το master plan που έχει καταθέσει σχεδόν έναν χρόνο τώρα σχετικά με τις επενδύσεις που θα κάνει στο λιμάνι του Πειραιά, συνεχίζονται, καθώς τη Δευτέρα ο ΟΛΠ κατέθεσε στο υπουργείο Ναυτιλίας νέο επικαιροποιημένο με αλλαγές και προσαρμογές βάσει των παρατηρήσεων που έχουν γίνει.
Έτσι, αναβάλλεται η προγραμματισμένη για αύριο Πέμπτη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) που θα αξιολογούσε το επενδυτικό σχέδιο και μετατίθεται άγνωστο πότε, καθώς βάσει του νόμου, λόγω της νέας κατάθεσης, μπορεί να συνεδριάσει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.» τις επόμενες ημέρες η υπόθεση master plan και όλες οι εξελίξεις γύρω από αυτό αναμένεται να συζητηθούν σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο.
Το επικαιροποιημένο σχέδιο, όπως λένε πληροφορίες, αποτελείται από εκατοντάδες σελίδες, ωστόσο δεν έχουν γίνει γνωστές μέχρι στιγμής οι αλλαγές στις οποίες προχωράει ο ΟΛΠ. Σημεία αιχμής, πάντως, απ’ ό,τι φαίνεται εξακολουθούν να είναι η περιβαλλοντική μελέτη, το logistic Center που σχεδιάζει να αναπτύξει ο ΟΛΠ στη χερσαία περιοχή του λιμανιού σε μια έκταση περίπου 120 στρεμμάτων, το εμπορικό κέντρο (mall) και οι 4 ξενοδοχειακές μονάδες.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Κινέζος υπουργός Μεταφορών, Li Xiaopeng, στη συνάντησή του με τον υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη είχε ζητήσει να προχωρήσουν ταχύτερα οι διαδικασίες έγκρισης του master plan προκειμένου να ξεκινήσει το επενδυτικό πρόγραμμα, υπογραμμίζοντας με έμφαση τη σημασία της συνέχισης των επενδύσεων με ταχύ ρυθμό ώστε αυτό να μπορέσει να συμβάλει ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Στην ίδια συνάντηση ο Φ. Κουβέλης, στέλνοντας σαφώς ένα μήνυμα στους Κινέζους, μιλώντας για τις συγκεκριμένες επενδύσεις, είχε πει ότι αυτές πρέπει να υλοποιηθούν με σεβασμό στην περιβαλλοντική νομοθεσία και είχε τονίσει πως πρέπει να επιδιωχθούν αρμονικές σχέσεις μεταξύ λιμένα και του αστικού ιστού που τον περιβάλλει.
Κύκλοι πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι ναι μεν πρέπει να κλείσει σύντομα αυτή η εκκρεμότητα που υπάρχει, καθώς έχει ήδη συμπληρωθεί ένας χρόνος από την πρώτη κατάθεση στο υπουργείο Ναυτιλίας του masetr plan, αλλά αφού πρώτα γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις και μετατροπές από την πλευρά της Cosco, που δεν θα δημιουργούν προβλήματα τόσο στην πόλη του Πειραιά όσο και στους διπλανούς δήμους, Κερατσίνι - Δραπετσώνα - Πέραμα.
Οι διαφωνίες των αρμόδιων υπουργείων με τον ΟΛΠ (Cosco), για το master plan που έχει καταθέσει σχεδόν έναν χρόνο τώρα σχετικά με τις επενδύσεις που θα κάνει στο λιμάνι του Πειραιά, συνεχίζονται, καθώς τη Δευτέρα ο ΟΛΠ κατέθεσε στο υπουργείο Ναυτιλίας νέο επικαιροποιημένο με αλλαγές και προσαρμογές βάσει των παρατηρήσεων που έχουν γίνει.
Έτσι, αναβάλλεται η προγραμματισμένη για αύριο Πέμπτη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) που θα αξιολογούσε το επενδυτικό σχέδιο και μετατίθεται άγνωστο πότε, καθώς βάσει του νόμου, λόγω της νέας κατάθεσης, μπορεί να συνεδριάσει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.» τις επόμενες ημέρες η υπόθεση master plan και όλες οι εξελίξεις γύρω από αυτό αναμένεται να συζητηθούν σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο.
Το επικαιροποιημένο σχέδιο, όπως λένε πληροφορίες, αποτελείται από εκατοντάδες σελίδες, ωστόσο δεν έχουν γίνει γνωστές μέχρι στιγμής οι αλλαγές στις οποίες προχωράει ο ΟΛΠ. Σημεία αιχμής, πάντως, απ’ ό,τι φαίνεται εξακολουθούν να είναι η περιβαλλοντική μελέτη, το logistic Center που σχεδιάζει να αναπτύξει ο ΟΛΠ στη χερσαία περιοχή του λιμανιού σε μια έκταση περίπου 120 στρεμμάτων, το εμπορικό κέντρο (mall) και οι 4 ξενοδοχειακές μονάδες.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Κινέζος υπουργός Μεταφορών, Li Xiaopeng, στη συνάντησή του με τον υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη είχε ζητήσει να προχωρήσουν ταχύτερα οι διαδικασίες έγκρισης του master plan προκειμένου να ξεκινήσει το επενδυτικό πρόγραμμα, υπογραμμίζοντας με έμφαση τη σημασία της συνέχισης των επενδύσεων με ταχύ ρυθμό ώστε αυτό να μπορέσει να συμβάλει ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Στην ίδια συνάντηση ο Φ. Κουβέλης, στέλνοντας σαφώς ένα μήνυμα στους Κινέζους, μιλώντας για τις συγκεκριμένες επενδύσεις, είχε πει ότι αυτές πρέπει να υλοποιηθούν με σεβασμό στην περιβαλλοντική νομοθεσία και είχε τονίσει πως πρέπει να επιδιωχθούν αρμονικές σχέσεις μεταξύ λιμένα και του αστικού ιστού που τον περιβάλλει.
Κύκλοι πάντως του υπουργείου Ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι ναι μεν πρέπει να κλείσει σύντομα αυτή η εκκρεμότητα που υπάρχει, καθώς έχει ήδη συμπληρωθεί ένας χρόνος από την πρώτη κατάθεση στο υπουργείο Ναυτιλίας του masetr plan, αλλά αφού πρώτα γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις και μετατροπές από την πλευρά της Cosco, που δεν θα δημιουργούν προβλήματα τόσο στην πόλη του Πειραιά όσο και στους διπλανούς δήμους, Κερατσίνι - Δραπετσώνα - Πέραμα.