Προς αίσιο τέλος φαίνεται να οδεύει το θρίλερ στην υπόθεση έγκρισης του master plan του ΟΛΠ. Κυβέρνηση και Cosco ύστερα από αρκετούς μήνες επίπονων διαπραγματεύσεων και παρασκηνιακών ζυμώσεων φέρονται έτοιμες να καταλήξουν σε έναν συμβιβασμό που θα ικανοποιεί τις επιδιώξεις και των δυο πλευρών, και κυρίως θα μετριάζει τις έντονες αντιδράσεις που έχουν ξεσηκώσει τα σχέδια των Κινέζων στην περιοχή του Πειραιά.
Υπενθυμίζεται πως το θέμα έθεσαν μετ’ επιτάσεως και οι Κινέζοι αξιωματούχοι στις επαφές που είχαν με τις ηγεσίες των υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, κατά την πρόσφατη επίσκεψή τους στη χώρα μας.
Πηγές που παρακολουθούν από πολύ κοντά την υπόθεση εκτιμούν ότι το θέμα θα εισαχθεί προς ψήφιση σε συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής, την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προς το τέλος του επόμενου μήνα. Δεν αποκλείεται πάντως, λόγω της εορταστικής περίοδο η συνεδρίαση να γίνει και στις αρχές του νέου έτους.Το πρώτο βήμα προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα που χώριζε τις δυο πλευρές, λέγεται πως έγινε με την κίνηση των Κινέζων να προχωρήσουν σε μια σειρά από αλλαγές και προσαρμογές στις παρατηρήσεις της αρμόδιας Επιτροπής του υπουργείου Ναυτιλίας. Κάτι που υποδέχθηκε με μεγάλη ικανοποίηση η ελληνική πλευρά, η οποία διαπίστωσε ύστερα από αρκετό διάστημα πως υπάρχει πρόθεση εξεύρεσης μιας κοινά αποδεκτής λύσης, κάνοντας μάλιστα λόγο για «μεγάλες υποχωρήσεις».
Κύκλοι προσκείμενοι στην Cosco σπεύδουν πάντως να επισημάνουν πως πρόκειται για μικρής κλίμακας αλλαγές που δεν αλλάζουν την ουσία των επενδύσεων και παρεμβάσεων που θέλει να κάνει η κινέζικη εταιρεία στο λιμάνι του Πειραιά. Επισημαίνουν μάλιστα πως στα επίμαχες επενδύσεις του εμπορικού κέντρου, του ύψους των κτηρίων του car terminal και των πολυτελών ξενοδοχείων, αλλά και του logistic center στο Κερατσίνι που αποτελούν και τα βασικά «σημεία τριβής» δεν υπάρχει καμία μεταβολή.
Σε κάθε περίπτωση, υπογραμμίζουν τη βούληση τους να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να αρχίσει η υλοποίηση του master plan, το οποίο όπως λένε έχει καθυστερήσει αδικαιολόγητα πολύ.
Υπενθυμίζεται πως το master plan του ΟΛΠ δόθηκε στη δημοσιότητα στις αρχές του έτους, και στη συνέχεια τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις. Επιχειρηματικοί φορείς της περιοχής έσπευσαν να χαρακτηρίσουν κάποιες από τις επενδύσεις του master plan απειλή για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και εξέφρασαν φόβους πως η οικονομική ανάπτυξη που θα επιτευχθεί αντί να διαχυθεί στην πόλη, θα περιχαρακωθεί στα όρια του λιμανιού με μοναδικό κερδισμένο την Cosco.
Από την άλλη πλευρά, η κινέζικη εταιρεία εμφανίζεται καθησυχαστική, λέγοντας πως το συνολικό αποτέλεσμα των επενδύσεών της θα ωφελήσει πολλαπλώς την τοπική και εθνική οικονομίας της χώρας, τόσο σε θέσεις εργασίας όσο και σε επιπλέον έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό.
Χαρακτηριστικό της βαρύτητας που αποδίδει η κινέζικη εταιρεία είναι η δήλωση ανώτατου στελέχους του ΟΛΠ, ο οποίος είπε πως «το μέλλον του λιμανιού για τα επόμενα 5-10 χρόνια είναι συνυφασμένο με αυτές τις επενδύσεις».
Να σημειωθεί πως το master plan προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία κέντρου logistics, την επέκταση επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας, τη δημιουργία 5* ξενοδοχείων, την ανέγερση εμπορικού κέντρου, την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού έως το 2021, η κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 75.000m2 το καθένα, και η ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο. Το συνολικό ύψος των παραπάνω επενδύσεων εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περίπου 500 εκατ. Ευρώ. πηγή