Το καλοκαίρι, όσοι είχαν τη διαστροφή να παρακολουθούν ειδήσεις μάθαιναν πυκνά συχνά από τα μέσα ενημέρωσης, τα οποία τζογάριζαν αναλόγως, τα σχέδια του υπουργείου παιδείας.
Κάθε τόσο μια καινούργια ιδέα (κομπόδεμα στους διευθυντές, γραμματεία στα σχολεία, μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα όλα τα σχολεία της χώρας, μερική αυτονομία της σχολικής μονάδας κ.λπ.). Φυσικά τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει στα σχολεία, ...θα γίνουν!
Όμως πέρα από τις εξαγγελίες, που μπορεί να μείνουν μόνο εξαγγελίες μιας και έχουν ακουστεί πολλές φορές παρόμοιες απόψεις από πολιτικούς, το μεγάλο πρόβλημα των σχολείων είναι τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών.
Κενά τα οποία θα τα διαπιστώνουν γονείς και μαθητές την πρώτη μέρα έναρξης των μαθημάτων και για τα οποία εκπαιδευτική κοινότητα και τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να συντονίσουν τις δράσεις τους για να μην επαναληφτεί το περσινό φαινόμενο και τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία του Κερατσινίου και Δραπετσώνας να μην καλυφτούν ποτέ!
...
«Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» και «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων»
Πέρασε το καλοκαίρι και οι εξαγγελίες συνεχίστηκαν. Τα καινούργια νέα είναι: «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» και «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».A. Θεσμοθετείται το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, ως όργανο κοινωνικής λογοδοσίας και οικονομικής διαχείρισης της σχολικής μονάδας.
Αποτελείται από τον Διευθυντή, ως πρόεδρο, τον Υποδιευθυντή (όταν υπάρχει), δύο μέλη του Συλλόγου των Διδασκόντων και έναν εκπρόσωπο τοι οικείου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Το νέο αυτό όργανο, μεταξύ άλλων , θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό των Σχολικών Μονάδων, όπως αυτός προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης και τον προϋπολογισμό λειτουργικών δαπανών της σχολικής μονάδας, που συντάσσεται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή αλλά πόρων οι οποίοι προκύπτουν από τη συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ Erasmus κ.α.).
B. Καθιερώνεται η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».
Όμορες σχολικές μονάδες του ίδιου Δήμου ομαδοποιούνται και σχηματίζουν ενότητες για την προώθηση της συνεργασίας, τον συντονισμό του έργου τους και την ενιαία αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων.
Η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων» αποτελεί σχολικό δίκτυο το οποίο τίθεται και στην υπηρεσία της Τοπικής Κοινωνίας και μετατρέπεται σε τοπικό πολυδύναμο κέντρο γνώσης, με εργαστήρια , βιβλιοθήκες, χώρους πολιτισμού, αθλητικές υποδομές, κλπ, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες για πολιτισμό και δια-βίου εκπαίδευση της στενότερης ή ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, με τελικό στόχο να συσπειρωθούν οι τοπικές κοινωνίες γύρω του, να το χρησιμοποιήσουν για τις δικές τους ανήγαγες (προγράμματα επιμόρφωσης, δράσεις στο πλαίσιο του ¨κοινωνικού σχολείου» (όπως π.χ.προγράμματα κατά του ρατσισμού, του χουλιγκανισμού, της παχυσαρκίας κ.α) ενημερωτικές διαλέξεις, αναψυχή, πολιτισμός, άθληση κ.α. σε ώρες εκτός μαθήματος.
Κάθε τόσο μια καινούργια ιδέα (κομπόδεμα στους διευθυντές, γραμματεία στα σχολεία, μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα όλα τα σχολεία της χώρας, μερική αυτονομία της σχολικής μονάδας κ.λπ.). Φυσικά τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει στα σχολεία, ...θα γίνουν!
Όμως πέρα από τις εξαγγελίες, που μπορεί να μείνουν μόνο εξαγγελίες μιας και έχουν ακουστεί πολλές φορές παρόμοιες απόψεις από πολιτικούς, το μεγάλο πρόβλημα των σχολείων είναι τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών.
Κενά τα οποία θα τα διαπιστώνουν γονείς και μαθητές την πρώτη μέρα έναρξης των μαθημάτων και για τα οποία εκπαιδευτική κοινότητα και τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να συντονίσουν τις δράσεις τους για να μην επαναληφτεί το περσινό φαινόμενο και τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία του Κερατσινίου και Δραπετσώνας να μην καλυφτούν ποτέ!
...
«Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» και «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων»
Πέρασε το καλοκαίρι και οι εξαγγελίες συνεχίστηκαν. Τα καινούργια νέα είναι: «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» και «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».A. Θεσμοθετείται το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, ως όργανο κοινωνικής λογοδοσίας και οικονομικής διαχείρισης της σχολικής μονάδας.
Αποτελείται από τον Διευθυντή, ως πρόεδρο, τον Υποδιευθυντή (όταν υπάρχει), δύο μέλη του Συλλόγου των Διδασκόντων και έναν εκπρόσωπο τοι οικείου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Το νέο αυτό όργανο, μεταξύ άλλων , θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό των Σχολικών Μονάδων, όπως αυτός προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης και τον προϋπολογισμό λειτουργικών δαπανών της σχολικής μονάδας, που συντάσσεται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή αλλά πόρων οι οποίοι προκύπτουν από τη συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ Erasmus κ.α.).
B. Καθιερώνεται η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».
Όμορες σχολικές μονάδες του ίδιου Δήμου ομαδοποιούνται και σχηματίζουν ενότητες για την προώθηση της συνεργασίας, τον συντονισμό του έργου τους και την ενιαία αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων.
Η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων» αποτελεί σχολικό δίκτυο το οποίο τίθεται και στην υπηρεσία της Τοπικής Κοινωνίας και μετατρέπεται σε τοπικό πολυδύναμο κέντρο γνώσης, με εργαστήρια , βιβλιοθήκες, χώρους πολιτισμού, αθλητικές υποδομές, κλπ, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες για πολιτισμό και δια-βίου εκπαίδευση της στενότερης ή ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, με τελικό στόχο να συσπειρωθούν οι τοπικές κοινωνίες γύρω του, να το χρησιμοποιήσουν για τις δικές τους ανήγαγες (προγράμματα επιμόρφωσης, δράσεις στο πλαίσιο του ¨κοινωνικού σχολείου» (όπως π.χ.προγράμματα κατά του ρατσισμού, του χουλιγκανισμού, της παχυσαρκίας κ.α) ενημερωτικές διαλέξεις, αναψυχή, πολιτισμός, άθληση κ.α. σε ώρες εκτός μαθήματος.