Μετά την επιστολή του προέδρου της FIA στο Δήμο Κερατσινίου, την οποία δημοσιεύσαμε προχτές, όπου ουσιαστικά παραπέμπει το θέμα της πίστας στη Δραπετσώνα στις διαθέσεις της Formula1 World Championship, αλλά και τη διαπραγμάτευση του ΟΛΠ, ιδιοκτήτη του 16% της περιοχής με Κορεάτες επενδυτές, αλλά κυρίως μετά το δελτίο τύπου του Δήμου, ξαναδημοσιεύουμε ένα παλιό κείμενο που έθετε κάποιους προβληματισμούς και έβαζε ερωτήματα σχετικά με το μεγαλόπνοο εγχείρημα, τα οποία δεν έχουν απαντηθεί!
Όλοι μας θέλουμε και επεδιώκουμε το καλύτερο για την πόλη μας. Οι θέσεις εργασίας και το πράσινο και όλα τα άλλα καλά που θα φέρει η F1 σύμφωνα με όλα αυτά, τα οποία έτσι εύκολα ακούγονται από επίσημα χείλη θα είχαν κάποιο νόημα, αν στηριζόταν σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τους ιδιοκτήτες των εκτάσεων, αν είχε εξασφαλιστεί το τεράστιο ποσό της επένδυσης, αλλά κυρίως αν υπήρχε η συγκατάθεση αυτών που έχουν τα δικαιώματα και διοργανώνουν τους αγώνες formula1.
<Πέρα από τα ωραία και τα εντυπωσιακά που όλοι ακούμε ευχάριστα, γιατί θέλουμε να αλλάξει το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα, υπάρχουν ερωτήματα και κάποιες ουσιαστικές ενέργειες που είναι επιβεβλημένο να γίνουν, όπως περιγράφονται στο ρεπορτάζ των ειδικών, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα μιας τέτοιας πρόταση για την πόλη μας.
Είμαστε ρομαντικοί και θέλουμε να πλησιάσουμε την αισιόδοξη θέση που τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ακούστηκε από το Δήμαρχο: «να μεταμορφώσουμε το Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα σε πόλο έλξης για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και να δημιουργήσουμε μία νέα πηγή εσόδων για τους κατοίκους», αλλά…
Είμαστε ρομαντικοί και θέλουμε να πλησιάσουμε την αισιόδοξη θέση που τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ακούστηκε από το Δήμαρχο: «να μεταμορφώσουμε το Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα σε πόλο έλξης για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και να δημιουργήσουμε μία νέα πηγή εσόδων για τους κατοίκους», αλλά…
- Από 2003 μέχρι και σήμερα έχουν γίνει ούτε λίγο, ούτε πολύ πέντε διαφορετικές προτάσεις για την εκμετάλλευση της έκτασης αλλά καμία δεν έχει προχωρήσει. Η έκταση αποτελεί «φιλέτο» για διάφορα οικονομικά συμφέροντα και επιπλέον τμήματα της έχουν ενταχθεί σε κάποια σχέδια του ΟΛΠ, ο οποίος απουσίαζε ο ΟΛΠ από τη συνέντευξη.
- Η Dielpis F1 (ονομασία της πρότασης) δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη τη σύμφωνη γνώμη των άλλων ιδιοκτητών της έκτασης. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς περιλαμβάνει το Δήμο Κερατσινίου –Δραπετσώνας και το Δημόσιο σε ποσοστό περίπου 31% και τις εταιρείες της Εθνικής Τράπεζας, της ΑΓΕΤ Ηρακλής (Lafarge) και των Ελληνικών Πετρελαίων σε ποσοστό 69%. Για τους οποίους ακούστηκε στη συνέντευξη Τύπου «θα συζητήσουμε με όλους που έχουν συμφέροντα από τη συγκεκριμένη έκταση…»
- Η Dielpis F1 δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη τη σύμφωνη γνώμη του Bernie Ecclestone πως θα διοργανώσει αγώνες Formula 1. Απαιτείται η υπογραφή του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, του Bernie Ecclestone…
- Η διοργάνωση ενός Grand Prix είναι ένα εγχείρημα που έχει τεράστια κόστη και θα πρέπει να είναι βιώσιμο πριν ξεκινήσει να υλοποιείται, γιατί θα γίνεται κάθε χρόνο ένας αγώνας της Formula 1 και μετά θα τρέχουμε «για ένα μεσοπρόθεσμο» για να διεκπεραιώσουμε τα όποια χρέη προκύψουν από αυτό.
- Δεν ανακοινώθηκε πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα. Σε δύο χρόνια το πολύ από τη στιγμή που θα εξασφαλιστεί το «ΟΚ» υπάρχει η δυνατότητα να είναι όλα έτοιμα είπε ο αρχιτέκτονας.
- Δεν είναι έτοιμη η οικονομοτεχνική μελέτη. Προβλέπεται ότι ένα μεγάλο μέρος από οικονομικής πλευράς θα στηριχτεί από την Πολιτεία, η οποία ήταν απούσα σήμερα από την εκδήλωση σε επίπεδο υπουργών.
- Ακούστηκε ότι η χρηματοδότηση του έργου κόστους 100 εκατ. ευρώ θα γίνει μέσω τού προγράμματος «ΤΖΕΣΙΚΑ, που περιλαμβάνεται στο ΕΣΠΑ», βέβαια πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, να εγκριθεί κ.λπ. Απαιτείται η κρατική βοήθεια για την ανάπλαση της περιοχής και του οικονομικού βάρους ανάληψης ενός αγώνα και φυσικά. Ακόμα προβλέπεται συμμετοχή του κράτους κατά 50% και ισόποση συμμετοχή των ιδιωτών.
- Χρήματα θα βρεθούν και από ιδιώτες επενδυτές αφού πάρουμε το «ΟΚ» από τη FIA, τη FOM ή όποιον άλλο αποφασίζει για τα Grand Prix, άρα απαιτείται το εμπορικό ενδιαφέρον από χορηγούς.
- Ακόμα διαβάσαμε ότι η νέα πίστα θα δημιουργήσει 3.500 νέες θέσεις εργασίας. Μακάρι, αλλά φαίνεται υπερβολικά αισιόδοξο.
- Δεν παρουσιάστηκε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ακούστηκε ότι θα συμβάλει στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής και στην αύξηση του πρασίνου κατά 250 στρέμματα.
- Τέλος …μια ακόμα λεπτομέρεια, η οποία ίσως θα έπρεπε να προηγηθεί. Χρειάζεται και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Οι 41 δημοτικοί σύμβουλοι εκπροσωπούν τους πολίτες και θα έπρεπε να μαθαίνουν πρώτοι και να αποφασίζουν, τι νόημα έχει απλώς να επικυρώνουν αποφάσεις μονομελών οργάνων; Οι ίδιοι συμμετείχαν στις εκλογές προτείνοντας ένα πρόγραμμα για την περιοχή, δεν θα έπρεπε να ερωτηθούν πριν το τροποποιήσουν και πριν μπει ο Δήμος σε περιπέτειες οι οποίες ίσως απαιτούν και χρήματα;
- Η απόφαση του Δ.Σ. με τα σημερινά δεδομένα(;) θεωρητικά είναι μια εύκολη υπόθεση για τη δημοτική αρχή (έχει ισχυρή σιωπηλή πλειοψηφία). Πρακτικά όμως είναι μια δύσκολη απόφαση για κάθε σύμβουλο ή μέλος του «Καλή Μέρα» που έχει συνδέσει την παρουσία του με αγώνες για αναβάθμιση της περιοχής και θα ψηφίσει γνωρίζοντας επιπλέον στοιχεία, όπως και τον αντίλογο από ειδικούς για προβλήματα πόλεων που έχουν παρόμοιες πίστες ...δίπλα στο σπίτι τους.>