Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) διάκειται θετικά στο logistic center (πρόσθετη επένδυση) που θέλει να κατασκευάσει η Cosco στο Σχιστό, όπως και στα πενταώροφα κτίρια στάθμευσης.
Οι τροποποιήσεις και οι αλλαγές που κατατέθηκαν μέσω υπομνήματος από τον ΟΛΠ πάνω στο master plan του Οργανισμού εξετάστηκαν χθες από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) σε μια πολύωρη συνεδρίαση που ακολούθησε εκείνη του Φεβρουαρίου 2019.
Τότε η ΕΣΑΛ είχε εγκρίνει τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 293,7 εκατ. ευρώ, είχε απορρίψει τρία έργα από τις πρόσθετες και είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά για μια σειρά άλλων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς η κλειστή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ συνεχιζόταν μέχρι χθες το βράδυ, η Επιτροπή διάκειται θετικά στην πρόσθετη επένδυση της Cosco για το logistic center που πρόκειται να κατασκευαστεί στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τ.μ., έργο που στην προηγούμενη συνεδρίασή της είχε απορριφθεί κατά πλειοψηφία.
Επίσης θετικά αντιμετωπίζει την κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, στο Κερατσίνι, όπως και τη μετατροπή των παλαιών αποθηκών σε ξενοδοχεία. Ωστόσο η απόφασή της πρόκειται να δημοσιοποιηθεί σήμερα.
Η χθεσινή συνεδρίαση πάντως ξεκίνησε με παράπονα και διαμαρτυρίες για το επενδυτικό σχέδιο της Cosco.
Αρχικά τοποθετήθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο οποίος σχολίασε ότι η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) διαδικασία πάσχει, καθώς οι φορείς δεν έχουν στα χέρια τους όλα τα στοιχεία προκειμένου να ενημερωθούν και να πάρουν θέση.
Αναφορικά με το ναυπηγείο που προτίθεται να φτιάξει η Cosco στον νέο μόλο Δραπετσώνας, υπενθύμισε ότι το θέμα αυτό θα κριθεί σε λίγες ημέρες από το ΣτΕ στο οποίο έχει προσφύγει ο ΟΛΠ, οπότε καταχρηστικά έρχεται σήμερα στην ΕΣΑΛ. Επισήμανε ότι για τα προβλήματα που απορρέουν από τις επενδύσεις (ηχορύπανση, φωτορύπανση και κυκλοφοριακό) «σήμερα εδώ ακούω μόνο συμπάθεια και όχι έργα. Το Ικόνιο έχει τεράστιο πρόβλημα και δεν έχετε καμία μέριμνα και αυτό δείχνει μια νοοτροπία την οποία έχετε και με βρίσκει αντίθετο».
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος τόνισε πως έχουν υποβάλει προτάσεις προς τον ΟΛΠ, αλλά δεν είδε καμία διάθεση για συζήτηση, σχολιάζοντας: «Το θέμα δεν είναι να γίνονται έργα αλλά να υπάρχουν και καλές σχέσεις με τους γείτονες. Οσο αντιμετωπίζετε με αυτό τον τρόπο το λιμάνι, δεν πρόκειται να βρούμε άκρη».
Αναφερόμενος στον πενταώροφο σταθμό αυτοκινήτων ανέφερε: «Το κατασκευάζετε με αυτό τον τρόπο για να έχετε κέρδος και δεν το κάνετε υπόγειο γιατί το κόστος είναι απαγορευτικό».
Ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης ανέφερε ότι από τον Φεβρουάριο του 2018 έχουν καταθέσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στον ΟΛΠ και ποτέ δεν πήραν απάντηση.
«Μου πήρε 5 χρόνια να καταλάβω ότι ο νέος επενδυτής δεν θέλει αρμονική συμβίωση με τις πόλεις που γειτονεύει. Δεν έχει τη διάθεση να συνυπάρξουμε αρμονικά» σχολίασε. «Εμείς πληρώνουμε ως δήμος το μάρμαρο της όλης επένδυσης» συμπλήρωσε και αναφέρθηκε και αυτός στην απουσία περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών μελετών από τον ΟΛΠ.
Πολύ περισσότερο επικριτικοί εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι συλλογικοτήτων και κινήσεων, οι οποίοι απευθυνόμενοι στους εκπροσώπους του ΟΛΠ τους προέτρεψαν να καταθέσουν νέο master plan που θα χωράει στην πόλη. «Σας δεχτήκαμε με χαρά, αλλά στο τέλος θα γίνετε οι εχθροί μας» ανέφεραν, λέγοντας «δεν θέλουμε ούτε πετραδάκι να πέσει στην Πειραϊκή. Δεν θα περάσετε καλά, θα μας βρίσκετε μπροστά σας».
Απαντώντας ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Αγγελος Καρακώστας είπε: «Να είστε σίγουροι ότι όταν ολοκληρωθεί η ΕΣΑΛ θα τα πούμε από κοντά».
Οσο για το έργο της επέκτασης στο νότιο μέρος του λιμανιού, ανέφερε ότι δεν ήταν επιλογή τους, κάνοντας γνωστό ότι για τις υποχρεωτικές επενδύσεις δεν ρωτήθηκαν και μπορεί και με κάποιες από αυτές να μη συμφωνούν κιόλας.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου Η Εφημερίδα των Συντακτών
Αναφορικά με το ναυπηγείο που προτίθεται να φτιάξει η Cosco στον νέο μόλο Δραπετσώνας, υπενθύμισε ότι το θέμα αυτό θα κριθεί σε λίγες ημέρες από το ΣτΕ στο οποίο έχει προσφύγει ο ΟΛΠ, οπότε καταχρηστικά έρχεται σήμερα στην ΕΣΑΛ. Επισήμανε ότι για τα προβλήματα που απορρέουν από τις επενδύσεις (ηχορύπανση, φωτορύπανση και κυκλοφοριακό) «σήμερα εδώ ακούω μόνο συμπάθεια και όχι έργα. Το Ικόνιο έχει τεράστιο πρόβλημα και δεν έχετε καμία μέριμνα και αυτό δείχνει μια νοοτροπία την οποία έχετε και με βρίσκει αντίθετο».
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος τόνισε πως έχουν υποβάλει προτάσεις προς τον ΟΛΠ, αλλά δεν είδε καμία διάθεση για συζήτηση, σχολιάζοντας: «Το θέμα δεν είναι να γίνονται έργα αλλά να υπάρχουν και καλές σχέσεις με τους γείτονες. Οσο αντιμετωπίζετε με αυτό τον τρόπο το λιμάνι, δεν πρόκειται να βρούμε άκρη».
Αναφερόμενος στον πενταώροφο σταθμό αυτοκινήτων ανέφερε: «Το κατασκευάζετε με αυτό τον τρόπο για να έχετε κέρδος και δεν το κάνετε υπόγειο γιατί το κόστος είναι απαγορευτικό».
Ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης ανέφερε ότι από τον Φεβρουάριο του 2018 έχουν καταθέσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στον ΟΛΠ και ποτέ δεν πήραν απάντηση.
«Μου πήρε 5 χρόνια να καταλάβω ότι ο νέος επενδυτής δεν θέλει αρμονική συμβίωση με τις πόλεις που γειτονεύει. Δεν έχει τη διάθεση να συνυπάρξουμε αρμονικά» σχολίασε. «Εμείς πληρώνουμε ως δήμος το μάρμαρο της όλης επένδυσης» συμπλήρωσε και αναφέρθηκε και αυτός στην απουσία περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών μελετών από τον ΟΛΠ.
Πολύ περισσότερο επικριτικοί εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι συλλογικοτήτων και κινήσεων, οι οποίοι απευθυνόμενοι στους εκπροσώπους του ΟΛΠ τους προέτρεψαν να καταθέσουν νέο master plan που θα χωράει στην πόλη. «Σας δεχτήκαμε με χαρά, αλλά στο τέλος θα γίνετε οι εχθροί μας» ανέφεραν, λέγοντας «δεν θέλουμε ούτε πετραδάκι να πέσει στην Πειραϊκή. Δεν θα περάσετε καλά, θα μας βρίσκετε μπροστά σας».
Απαντώντας ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Αγγελος Καρακώστας είπε: «Να είστε σίγουροι ότι όταν ολοκληρωθεί η ΕΣΑΛ θα τα πούμε από κοντά».
Οσο για το έργο της επέκτασης στο νότιο μέρος του λιμανιού, ανέφερε ότι δεν ήταν επιλογή τους, κάνοντας γνωστό ότι για τις υποχρεωτικές επενδύσεις δεν ρωτήθηκαν και μπορεί και με κάποιες από αυτές να μη συμφωνούν κιόλας.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου Η Εφημερίδα των Συντακτών