Συνέντευξη του επικεφαλής της δημοτικής κίνησης "Αναγέννησης Τώρα" κ. Ζαχαρία Ζούπη σταγόνα4U
Αρχές
της άνοιξης οι Ιγνατιάδης Λάκης και Οδυσσέας Κουντουπίδης εκ μέρους της
ιστοσελίδας Σταγόνας και Χάνος Νίκος εκ μέρους του μπλογκ Δραπετσίνι,
συμφώνησαν να κάνουν ένα κύκλο συνεντεύξεων με μερικούς δημοτικούς
συμβούλους του δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας, κλείνοντας τον κύκλο κάπου
τον Φεβρουάριο, τότε που θα έχει διανύσει το μισό της θητείας του, με
τον δήμαρχο κ.Βρεττάκο.
Οι
συνεντεύξεις αυτές ξεκίνησαν με τον υπεύθυνο για τα αθλητικά του δήμου
κ. Θωμαΐδη Δημήτρη και ακολούθησε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού κα. Συράκου
Σταυρούλα. Σειρά είχε η αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Πρασίνου κα.
Περδίκη Γιώτα, η οποία όμως μας πληροφόρησε ότι δεν παραχωρεί
συνεντεύξεις. Τώρα έχουμε την συνέντευξη του δημοτικού συμβούλου και
επικεφαλής της Αναγέννησης κ.Ζαχαρία Ζούπη.
Στη
συνέχεια θα προτείνουμε στον επικεφαλής της "Λαϊκής Συσπείρωσης" κ.
Πατίδη Ηλία και ακολούθως, εξ αιτίας του γεγονότος της αναβάθμισης του
ρόλου του ΚΕΚ Κερατσινίου - άλλαξε μάλιστα και το όνομά του σε "Κέντρο
δια βίου Μάθησης ΙΙ, ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ", με την επικεφαλής του κα. Ρέππα -
Νικάνδρου Λίτσα. Με τις συνεντεύξεις αυτές προσπαθούμε να ενημερώσουμε
τους συνδημότες μας για τα βασικά θέματα που απασχολούν την πόλη, τη
στάση των εκλεγμένων και τις λύσεις για τις οποίες εργάζονται,
στοχεύοντας μ'αυτόν τον τρόπο και στην άνοδο του πήχη του δημόσιου
διαλόγου.
Ακολουθεί η συνέντευξη του Ζαχαρία Ζούπη.
Συμπληρώνονται
δύο χρόνια θητείας της νέας δημοτικής αρχής. Μια εκτίμηση για αυτή την
περίοδο; Θεωρείτε ότι υπάρχει μια θετική πορεία του Δήμου;
Ποτέ δεν τοποθετούμαι με άσπρο και μαύρο.Αυτό που γνωρίζω είναι ότι η νέα δημοτική αρχή ξεκίνησε με πολύ θετικές προϋποθέσεις. Παρέλαβε ταμείο του Δήμου με 10 εκατομ.ευρώ
και λόγω της επιτυχίας στην περίπτωση της ΕΥΔΑΠ επί προηγούμενου
Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ σ΄αυτούς τους μήνες μπήκαν και άλλα 5-6
εκατομ.ευρώ από διεκδίκηση που ξεκίνησε από παλιά δημοτική αρχή της
Δραπετσώνας των οφειλών του ΟΛΠ. Παρέλαβε επίσης εγκεκριμένη σειρά έργων
με εξασφαλισμένη την χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής. Διέθετε
την στήριξη και από την Περιφέρεια και από την Κυβέρνηση ( π.χ 900.000
ευρώ για παιδικές χαρές, 300.000 ευρώ για γήπεδο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ κ.ά
).
Ταυτόχρονα,
υποσχέθηκε ένα άλλο δρόμο, μηδενίζοντας ότι έχει συμβεί στον Δήμο 40
χρόνια από την Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα και καταγγέλοντας τα πάντα.
Επιτρέψτε μου όμως να πω ότι ήταν « τυχερή»,αφού διαδέχτηκε μια δημοτική
αρχή που άφησε πίσω της άσχημο αποτύπωμα και επομένως κάθε θετικό βήμα
της θα μέτραγε διπλά.
Αν πάρουμε αυτά ως αφετηρία για να έχουμε μια εκτίμηση, θεωρώ ότι η δημοτική αρχή δείχνει να προχωρά χωρίς σαφές σχέδιο, με αναποτελεσματικότητα, με ιδεοληψίες,
υιοθετώντας ότι κατάγγελνε (αναθέσεις έργων, ελαστικές σχέσεις
εργασίας, στήριξη διαδημοτικών επιχειρήσεων που μόνο προβλήματα
δημιουργούν π.χ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ κ.ά), ενώ την χαρακτηρίζει μια περίεργη
αυτάρκεια, μια δυσκολία να ακούσει αντίθετες απόψεις, υποβάθμιση της
ανάγκης μιας ευρείας συσπείρωσης για να ανεβάσουμε την πόλη
μας,υποβάθμιση του ίδιου του Δημοτικού Συμβουλίου. Λείπει ο σχεδιασμός, ο
άνεμος δημιουργίας, οι γρήγοροι ρυθμοί, το ανοικτό πνεύμα.
Ας
τα πάρουμε με την σειρά. Μιλάτε για έλλειψη σχεδίου και
αναποτελεσματικότητα. Που το στηρίζετε αυτό; Αν είχατε εκλεγεί δηλαδή
εσείς τι θα κάνατε διαφορετικά;
Έχουμε
συμπληρώσει 2 χρόνια θητείας του νέου Δημάρχου , δηλαδή το 40%.
Επιτρέπεται να μην έχει ακόμα ολοκληρωθεί πλήρως ο Στρατηγικός
σχεδιασμός του Δήμου, δηλαδή το ολοκληρωμένο σχέδιο στόχων, έργων και
πρωτοβουλιών για την 5ετία με τρόπο σαφή και χρονοδιαγραμένο, κάτι που
είναι υποχρεωμένη να το κάνει και από τον Νόμο; Αυτό θα είχα κάνει μέσα
στο πρώτο εξάμηνο και θα προχωρούσα σε ένα σοβαρό Αναπτυξιακό Συνέδριο
με την συμμετοχή όλων των βασικών φορέων, επιμελητηρίων και
επιστημονικών ενώσεων της πόλης και του ευρύτερου Πειραιά.
Στο
κέντρο της προσοχής θα έπρεπε να είναι η ανάπτυξη, χρησιμοποιώντας όλα
τα δυνατά όπλα ( εξελίξεις στην υπόθεση της ανάπλασης των Λιπασμάτων
,αξιοποίηση ΕΣΠΑ, στήριξη από μια πρόθυμη να βοηθήσει Περιφέρεια,
αναζήτηση συνεργασιών και με τον ιδιωτικό τομέα για να λυθούν
καρκινώματα όπως η αξιοποίηση της ΝΑΦΘΑ και του εργοστασίου
Καχραμάνογλου ) και με στόχο τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε μια
περιοχή με πολλή υψηλά ποσοστά ανεργίας.Έχετε δει κάτι τέτοιο; Όχι. Με
αυτά θα είχα ασχοληθεί από την πρώτη στιγμή.
Και με την αναποτελεσματικότητα που λέτε; Σε τι αναφέρεστε;
Επιτρέψτε
μου πριν να αναφερθώ σ΄αυτό που με ρωτάτε και σε μια σειρά θεμάτων,
κορυφαίων θεμάτων που αυτή η δημοτική αρχή δεν έχει ασχοληθεί καν, δεν
έχει εισάγει καν σε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο . Τι γίνεται με την
ΔΕΗ και τις δεσμεύσεις της για παραχωρήσεις χώρων; Τι έχει γίνει δύο
χρόνια τώρα με την υπόθεση της απομάκρυνσης του Νεκροταφείου της
Ανάστασης από τον οικιστικό ιστό της πόλης; Τι έχει σχεδιάσει δύο χρόνια
τώρα για την ΝΑΦΘΑ και τον Καχραμάνογλου; Τίποτα ,απολύτως τίποτα και
μάλιστα είναι η μόνη δημοτική αρχη που δεν έχει ασχοληθεί καν με αυτά.
Για
την αναποτελεσματικότητα τώρα. Πως διαφορετικά να χαρακτηρίσω, ότι για
παράδειγμα έργα που είχαν εγκριθεί οι χρηματοδοτήσεις τους από την
Περιφέρεια και για τα οποία υπήρχαν μελέτες, όχι μόνο δεν έχουν
ολοκληρωθεί δύο ολόκληρα χρόνια τώρα , αλλά δεν έχει μπει καν ο
εργολάβος για να τα ξεκινήσει; Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες για το τι
έχει συμβεί και με τα δύο αυτά έργα, αλλά ας μείνουμε στην ουσία. Δύο
χρόνια και « έτοιμα στο πιάτο » έργα δεν έχουν ξεκινήσει.
Αποτέλεσμα;
Δύο χρόνια σειρά παιδικών χαρών παραμένουν κλειστές με ότι αυτό
σημαίνει για χιλιάδες παιδιά και πολίτες. Αποτέλεσμα; Ο Χρήστος Βρετάκος
πρόλαβε και « πέτυχε » ένα ρεκόρ πρωτοφανές. Η όλη μεθοδολογία του και
οι αστοχίες του στην υπόθεση του γηπέδου ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΛΠΕΑΣ οδήγησαν
στην απώλεια 300.000 ευρώ από την Περιφέρεια για το έργο.Οι πολίτες θα
πρέπει να μάθουν, ότι ενώ υπήρχαν εγκριμένα από την Περιφέρεια λεφτά,
αυτά χάθηκαν και όποια παρέμβαση γίνει τώρα θα πληρωθει από τον
προϋπολογισμό του Δήμου, δηλαδή από αυτούς.
Στην
περίπτωση αυτή, ξεκίνησε καταγγέλοντας πολιτικούς και υπηρεσιακούς
παράγοντες ότι έχουν ετοιμάσει μια υπερκοστολογημένη Μελέτη.Του είπα
τότε να προχωρήσει γρήγορα στις αναγκαίες αλλαγές στην Μελέτη ώστε να
μην καθυστερήσει το έργο , αποδίδοντας συγκεκριμένα ευθύνες σε όσους
αφηρημένα κατάγγελνε. Τι έγινε; Πέρασαν μήνες επί μηνών, κανένας δεν
κατονομάστηκε, ενώ η πρώτη προκήρυξη έγινε ώ του θαύματος με την Μελέτη
που κατάγγελνε ως σκανδαλώδη ! Ακολούθησαν διάφορα και φτάσαμε στο
σημείο που περιγράφω.
Ένας
Δήμαρχος θα έπρεπε να έχει ολοκληρώσει αυτά τα έργα και τώρα να
διεκδικεί από όλες τις πλευρές και κύρια από την Περιφέρεια νέα έργα,
νέες χρηματοδοτήσεις .Αυτό θα είχα κάνει προσωπικά. Ο κ.Βρετάκος θα πάει
να ολοκληρώσει στη τετραετία, πενταετία ότι έπρεπε να είχε ολοκληρώσει
ήδη. Ε λοιπόν. αυτό το ονομάζω αναποτελεσματικότητα και αποτυχία με θύμα
την πόλη που έχει ανάγκη από σειρά έργων, υποδομών, παρεμβάσεων σε
κρίσμους τομείς .
Δεν
αναφερθήκατε στο θέμα της Ανάπλασης των Λιπασμάτων. Έχουν υπάρξει
θετικά βήματα σ΄αυτό το διάστημα και αυτό οπωσδήποτε πιστώνεται στην
προσπάθεια Βρετάκου. Ποια είναι η άποψή σας ;
Η
υπόθεση της ανάπλασης των Λιπασμάτων αποτελεί κορυφαίο στόχο και την
τελευταία μεγάλη ευκαιρία για να υπάρξει ανάπτυξη με την δημιουργία
χιλιάδων θέσεων εργασίας, αλλά και αναβάθμιση του περιβάλλοντος.
Έχουν
σημειωθεί σημαντικές επιτυχίες τον τελευταίο χρόνο, όπως η ανάκληση των
« ρυθμίσεων Μανιάτη» που άνοιγαν τον δρόμο στην τσιμεντοποίηση και τον
φόβο επιστροφής στην μετατροπή της περιοχής σε βιομηχανική ζώνη, όπως
και η παραχώρηση των 85 στρεμάτων χρήσης της παράκτιας ζώνης. Έχει
δρομολογηθεί επίσης ένας πανελλήνιος αρχιτεκτονικός διαγωνισμός από την
Αντιπεριφέρεια Πειραιά, αν και είχαμε συναποφασίσει όλοι να είναι
διεθνής και αυτό δεν προχώρησε. Αναφέρομαι σε διεθνή διαγωνισμό αξίας
300.000- 350.000 ευρώ, ενώ στην θέση του προχωράει ένας πανελλήνιος
διαγωνισμός αξίας μόλις 100.000 ευρώ .
Αυτά
είναι επιτυχίες, μόνο που δεν συνιστούν επιτυχίες Βρετάκου, του οποίου
δε θέλω να υποβαθμίσω και τις δικές του προσπάθειες. Κατ΄αρχάς με τα
θέματα αυτά ασχολήθηκαν και η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό
Συμβούλιο και οι τωρινές αρχές, όπως δραστηριοποιήθηκαν και μια σειρά
συλλογικότητες.
Ωστόσο, ας είμαστε καθαροί. Αυτά συνέβησαν κυρίως γιατί ήταν βούληση της τωρινής Κυβέρνησης που προχώρησε τς αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες.
Γνωρίζετε, ότι ασκώ σκληρή κριτική στην πολιτική της Κυβέρνησης
συνολικά. Ωστόσο, στο θέμα αυτό αυτή είναι η αλήθεια. Στο αποτέλεσμα
συμβάλαμε όλοι, αλλά το βασικό είναι ότι η Κυβέρνηση το προχώρησε. Η δε
παραχώρηση χρήσης των 85 στρεμάτων ήρθε σαν αποτέλεσμα πώλησης του
Λιμανιού.
Ο
Ο.Λ.Π όπως ήταν δεν συζητούσε κανένα τέτοιο ενδεχόμενο, αντίθετα
ανέπτυσε τα δικά του σχέδια για λιμενικές χρήσεις. Αυτή είναι η
πραγματικότητα. Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα και εδώ υπάρχει ένα λάθος.
Αναφέρομαι στην πρόβλεψη ενός μηδαμινού συντελεστή δόμησης στην περιοχή
,που φοβάμαι ότι λειτουργεί απαγορευτικά για ιδιωτικές επενδύσες, άρα
και για ανάπτυξη και για θέσεις εργασίας. Το ίδιο ισχύει και με τον
υπερβολικό περιορισμό των χρήσεων γης, όπου δεν προβλέπονται χρήσεις για
μη οχλούσες δραστηριότητες ιδαίτερα στον τριτογενή τομέα.
Σ΄αυτή
τη ρύθμιση συνέβαλα και εγώ κατά μία έννοια μιας και ψήφισα ψήφισμα
πριν ενάμισυ χρόνο τότε στο όνομα της ομοψυχίας του Συμβουλίου για να
υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία για την αλλαγή του νόμου του Μανιάτη.
Ψήφισα λοιπόν ένα κείμενο που προέβλεπε τόσο χαμηλό σ.δ και τις
περιορισμένες χρήσεις γης. Ήταν λάθος. Όχι γιατί θα άλλαζαν τα πράγματα,
αλλά γιατί θα είχε καταγραφεί μια ριζικά άλλη αντίληψη απέναντι στις
απλοϊκές απόψεις και αντιλήψεις που σε μια εποχή κρίσης,ανεργίας,
φτωχοποίησης, βλέπουν την περιοχή της ανάπλασης σαν ένα χώρο απλά ενός
μεγάλου πάρκου. Τέλος πάντων.
Η
ολοκλήρωση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού μπορεί και να φέρει στην
επιφάνεια κρίσιμες επιλογές, κρίσιμα διλήματα .Σ ΄αυτά θα πρέπει να
απαντήσουμε με τρόπο σύγχρονο που δεν παραβλέπει τα δεδομένα και τις
πραγματικές ανάγκες της περιοχής. Εγώ λέω: Ναι στην Ανάπτυξη, ναι και
στην αναβάθμιση του Περιβάλλοντος, έχοντας στον νου μου και την
αξιοποίηση του Ελληνικού. Λέω ναι στην συννενόηση με τους άλλους
ιδιοκτήτες ( π.χ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ) και λέω όχι στην αντίληψη μη
αναγνώρισης άλλων ιδιοκτησιών. Ναι επίσης στην αναζήτηση δημοσίων, αλλά
και ιδιωτικών επενδύσεων. Ναι σε ένα σχέδιο που θα αλλάξει την μοίρα της
περιοχής.
Δεν βλέπετε δηλαδή κανένα βήμα από την νέα Δημοτική Αρχή, κανένα θετικό;
Ασφαλώς και έχουν γίνει θετικά πράγματα. Μακριά από μένα ο μηδενισμός. Για παράδειγμα, οι εργασίες συντήρησης των σχολείων μετά από 2-3 χρόνια μηδενικών σχεδόν παρεμβάσεων είναι κάτι θετικό.
Βέβαια δεν είναι κάτι το νέο. Έχω διατελέσει 7 χρόνια Αντιδήμαρχος
Παιδείας και γνωρίζω πως και οι Δημοτικές Αρχές που υπηρέτησα ,αλλά και
άλλες έκαναν ετήσιες παρεμβάσες μεγάλης έκτασης. Ωστόσο τα τελευταία
χρόνια είχαν εγκαταληφθεί τα σχολεία και κάθε παρέμβαση τώρα σημειώνεται
σαν ιδιαίτερα θετικό γεγονός.
Σημειώνεται
μια σχετική βελτίωση στην καθαριότητα, σε ορισμένες τουλάχιστον
περιοχές, αν και έρχομαι σε επαφή με παράπονα κατοίκων άλλων περιοχών.
Ξανάνοιξαν καλλιτεχνικά τμήματα που κατέστρεψε μαζί με την Πολιτιστική
Επιχείρηση (ΔΗΚΕΠΑ) ο κ.Τζανής, αν και υπήρξαν κάποια θέματα
δυσλειτουργιών π.χ διπλές συμβάσεις δασκάλων και με Δήμο και με το ΚΕΚ.
Ωστόσο
και στα θέματα καθημερινότητας, υπάρχει καθυστέρηση. Επισκεφτείτε
χώρους περισσότερου η λιγότερου πρασίνου, πηγαίνετε μια βόλτα στα σημεία
που υπήρξαν παρεμβάσεις πρασίνου πριν λίγα χρόνια. Θυμίζουν στέπα. Δεν υπάρχει έπειτα κανένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός ανάπτυξης πρασίνου,
αν και το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα είναι από τους δήμους με τα
λιγότερα τετραγωνικά πρασίνου ανά κάτοικο. Αν και υπάρχουν χρήματα, δεν
υπάρχει μαι σχεδιασμένη πορεία πολιτιστικής και αθλητικής ανάπτυξης.
Χρήσιμοι εργαζόμενοι του δήμου παροπλίστηκαν ενώ μετά το κλείσιμο της
ΔΗΚΕΠΑ θα περίμενε κανείς να τους δει στους τομείς που και πείρα είχαν
και εξειδικευμένες γνώσεις διαθέτουν.
Θέλω
όμως να σημειώσω και κάτι ακόμα. Μου έχει προκαλέσει μεγάλη εντύπωση η
μεγάλη πυκνότητα αλλαγών στις θέσες εργαζομένων, προισταμένων,
διευθυντών.Ξέρετε, αυτό αποτελεί μοναδική συνταγή αποδιοργάνωσης και
αναποτελεσματικής λειτουργίας της δημοτικής μηχανής.
Έχετε
ασκήσει έντονη κριτική για την στάση της Δμοτικής Αρχής απέναντι στην
διαδημοτική επιχείρηση ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ. Εσείς δεν είστε υπέρ των
δημοτικών και διαδημοτικών επιχειρήσεων ;
Σαφώς
και είμαι αρκεί να λειτουργούν σωστά, με διαφάνεια, να φέρνουν
αποτελέσματα για το κοινωνικό σύνολο και να είναι βιώσιμες. Ο κ.
Βρετάκος ως αντιπολίτευση καταφερόταν με τρόπο κάθετο και κατηγορηματικό
κατά τους, δεσμευόταν ότι θα τις κλείσει και τώρα ανακάλυψε την
Αμερική, υποστηρίζει ότι είναι χρήσιμα εργαλεία και τις ερωτεύτηκε εν
μία νυχτί. Γιατί άραγε; Δεν έχει δώσει ποτέ καμμιά πειστική απάντηση και
όταν ερωτάται, κρύβεται πίσω από επιθέσεις και φωνές .
Με ρωτήσατε για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ. Ναι, εγώ που γενικά και με τους όρους που ανέφερα είμαι υπέρ της λειτουργίας διαδημοτικών σχημάτων, για την συγκεκριμένη Επιχείρηση έχω ταχτεί υπέρ της εκκαθάρισής της. Ήμουν σχεδόν εξ αρχής πριν πολλά χρόνια κατά της ιδέας συγκρότησης μιας Επιχείρησης που στόχο έχει να πάρει την καθαριότητα του Λιμανιού του Πειραιά. Αυτό έλειπε άραγε από τους Δήμους τότε; Ασφαλώς όχι.
Στην
πορεία χρησιμοποιήθηκε σαν εταιρεία παντός καιρού για διάφορες
αναθέσεις εργασιών που συχνά δεν είχαν σχέση με τους Δήμους, αλλά με
διορισμούς και κατέληξε γρήγορα υπερχρεωμένη. Παρ'όλα αυτά κρατιέται με
τα δόντια, χρόνια τώρα. Γιατί; Τι εξυπηρετεί η παρουσία της; Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να ξεμπερδεύουμε. Πρέπει να κλείσει. Ξέρετε
γιατί; Γιατί δεν έχει αντικείμενο και γιατί είναι ουσιαστικά σε
αδιέξοδο και χρεωκοπημένη. Είναι πια ένα μαγαζί το οποίο χρησιμοποιείται
από δήμους και βασικά από τον δικό μας δήμο, για αναθέσεις εργασιών που
είτε θα μπορούσαν να φέρουν σε πέρας οι υπηρεσίες μας, είτε θα μπορούσε
να ανατεθούν σε ιδιώτες μετά από διαφανή διαγωνισμό. Τι γίνεται τώρα; Ο
δήμος μας στην εποχή Βρετάκου δίνει αβέρτα αναθέσεις στην
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ στο όνομα ότι είναι διαδημοτική επιχείρηση και αυτή αφού
έχει ...μόνο ένα υπάληλο, τις δίνει κατά το δοκούν σε ιδιώτες. Βρίσκετε
σοβαρή, διαφανή αυτή την διαδικασία; Εγώ όχι ... Γι' αυτό ασκώ κριτική
και αν ήμουν Δήμαρχος θα « τραβούσα» τουλάχιστον τον Δήμο από την
συμμετοχή του σ΄αυτό το σχήμα, με απόφαση βεβαίως του Δημοτικού
Συμβουλίου .
Επιτρέψτε μου να σας παρουσιάσω ορισμένα στοιχεία για να είμαστε συγκεκριμένοι, στοιχεία παρμένα από τα εισηγητικά της τελευταίας συνέλευσης της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ :
-
Ο κύκλος των εργασιών της Επιχείρησης για όλο το 2015 ήταν …
23.960 ευρώ ( μια ανάθεση από τον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας ) !
Αναφέρω απλά, ότι η Επιχείρηση αυτή διαθέτει ένα μόλις εργαζόμενο, ένα
Διευθυντή και παρακαλώ Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο και
ένα αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο. Ένα εργαζόμενο δηλαδή και πέντε «τιτλούχους»!
Δεν ξέρω αν πληρώνονται κάποιοι από αυτούς και πόσοι, αλλά έχω ερώτημα
πως γίνεται αυτό από μια Επιχείρηση μ ΄αυτό τον κύκλο υπηρεσιών .
-
Το υπόλοιπο ζημιών της Επιχείρησης από προηγούμενες χρήσεις
ανέρχεται παρακαλώ σε … 294.436,41 ευρώ ! Εν ολίγοις, ζημιές 13 φορές
πιο πάνω από τον τζίρο του 2015 !
-
Οι απαιτήσεις της Επιχείρησης στις 31-12-2015 ήταν 344.842,48
ευρώ, ΟΜΩΣ όπως οι επίσημες εισηγήσεις αναφέρουν, από αυτά μπορούν να
εισπραχτούν το πολύ 141.500 ευρώ είτε άμεσα , είτε μέσω δικαστικών
διεκδικήσεων με ότι αυτό σημαίνει χρονικά (από αυτά τα 141.500 ευρώ
αποτελούν οφειλή της ήδη εκκαθαρισμένης ΔΗΚΕΠΑ, που στο κείμενο της
τελικής εκκαθάρισης δεν συμπεριλαμβανόταν).Τα υπόλοιπα είναι απαιτήσεις
…πριν το 2000, άρα κανείς δεν τα περιμένει. Ο καθένας καταλαβαίνει τι
σημαίνουν αυτά τα στοιχεία .
- Οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές ανέρχονται σε 144.000 ευρώ από τις οποίες οι 16.540 βραχυπρόθεσμες .
Πιστεύει
άραγε κάποιος νοήμων άνθρωπος που διαβάζει αυτά, ανεξάρτητα από το αν
έχει η αν δεν έχει επιχειρηματική , διαχειριστική εμπειρία , ότι αυτή η
Επιχείρηση έχει ζωή ;
Γιατί
λοιπόν την κρατάνε; Που ακριβώς αποτελεί « χρήσιμο εργαλείο» ; Στο να
καλύπτουν την ιδεοληψία τους για μη ανάθεση εργασιών σε ιδιώτες, ενώ με
τις αναθέσεις στην ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ οι εργασίες καταλήγουν σε ιδιώτες και
μάλιστα με τον πιο αδιαφανή τρόπο; Στο να εξασφαλίζονται κάποιοι μισθοί;
Στο να ανατίθενται εργασίες σε φίλους και να μένει και κάτι στην
Επιχείρηση που θα μπορούσε να γλυτώσει ο Δήμος; Ας δώσει μία απάντηση ο
κ. Βρετάκος ... Ειλικρινά, περίμενα από την νέα δημοτική αρχή μια άλλη
στάση σ'αυτό το θέμα. Φαίνεται όμως ότι προχωράει με μια από τα ίδια με
προηγούμενους.
Στην προηγούμενη απάντησή σας αφήσατε να εννοηθεί ότι υπάρχουν προβλήματα από την συμπεριφορά του Δημάρχου;
Και
το υπονόησα και το έχω καταγγείλει δημόσια κατ'επανάληψη.Ο Δήμαρχος
δείχνει μια έντονη αλλαζονεία, υποτιμά και υποβαθμίζει δημοτικούς
συμβούλους και συνολικά το δημοτικό συμβούλιο, ειρωνεύεται, φωνάζει, δεν
αντέχει άλλες απόψεις. Κρύβεται για τα λάθη του και τις ανεπάρκειες του
πίσω από επιθέσεις. Δείχνει ότι δεν ανταποκρίνεται σε μια βασική
θεσμική υποχρέωση του: Να ακούει και να συνθέτει. Αυτό είναι μια βασική
θεσμική υποχρέωση ενός δημάρχου και ο κ.Βρετάκος δεν δείχνει να την
ικανοποιεί.
Μετά
λειτουργεί κλειστά, αποκλείει τις παρατάξεις από διεργασίες που θα
μπορούσαν να συμβάλουν. Έχω προτείνει για παράδειγμα να συσταθεί μια
διαπαραταξιακή επιτροπή με την συμμετοχή και άλλων κοινωνικών στελεχών
και τεχνοκρατών.Το αρνήθηκε και μου έκανε και εντύπωση. Αισθάνεται άραγε
τόσο επαρκής, ώστε να χειριστεί αυτό το κορυφαίο θέμα μόνος του;
Μετά,
μας είχε αποκλείσει από την εφημερίδα του δήμου επικαλούμενος μια
επιστολή που ποτέ δεν έστειλε! Μα εδώ που τα λέμε ποια επιστολή; Την
εφημερίδα του Δήμου έπρεπε να επιμελείται ευρεία επιτροπή από
συμβούλους, αλλά και ανθρώπους που γνωρίζουν από μέσα επικοινωνίας,
εφημερίδες. Αυτό βασικά ζητάω, αλλά ποιος να ακούσει;
Δεν
είναι όμορφα πράγματα αυτά και ο κ. Βρετάκος θα πρέπει να το
ξανασκεφτεί. Δεν είμαι και δεν είμαστε πάρα πολλοί διατεθειμένοι να
δεχτούμε τέτοιες συμπεριφορές. Γι αυτό άλλωστε εξεδώσαμε κοινή
ανακοίνωση – καταγγελία 11 δημοτικοί σύμβουλοι από 4 διαφορετικές
παρατάξεις.