Τις
τελευταίες ημέρες, όλος ο «καλός κόσμος», παρατρεχάμενοι και
"δημοσιογράφοι" πέφτουν πάνω στους μαθητές που ξεσηκώθηκαν.
Φωνάζουν
και οδύρονται για τις χαμένες ώρες διδασκαλίας, για «εθιμοτυπικές
κινητοποιήσεις», για τις καταστροφές, για τα κλειστά σχολεία! Πιστά γρανάζια
του λεγόμενου "κοινωνικού αυτοματισμού" για μια ακόμα φορά χτυπούν το
σαμάρι!
Όμως κανένας, από όλους αυτούς, δεν αντέδρασε δύο μήνες τώρα για τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία. Κανένας δεν στέλνει τα παιδιά του σε ένα σχολείο για να περνούν τις ώρες τους γυρνώντας στην αυλή! Κανένας δεν ονόμασε ποιος αδράνησε, δεν πήρε αποφάσεις για την λειτουργία των σχολείων με αποτέλεσμα αυτή την τραγική φετινή κατάσταση και την απαξίωση του σχολείου. Ίσως είναι «φυσιολογικό» γι΄αυτούς να λειτουργούν σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, γι΄ αυτό δεν αγανακτούν, και δέχονται αδιαμαρτύρητα απόψεις για την επάρκεια και την πληρότητα των σχολείων, σαν το σχολείο να είναι κατάστημα όπου η μη πληρότητα δεν επηρεάζει τη λειτουργία του.
Τελευταία πάλι, ίσως δεν άκουσαν κάτι σχετικά με την εθελοντική εργασία στα λειτουργικά κενά στην εκπαίδευση. Αυτοί οι οποίοι νοιάζονται για τις χαμένες ώρες, δεν ίδρωσαν, όχι για την τζάμπα εργασία, δεν λέμε και υπερβολές(!), για αυτά που θα συμβούν σε μια σχολική κοινότητα όπου θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί εθελοντές μαζί με εκπαιδευτικούς που θα πληρώνονται για τη δουλειά τους! Πώς θα εισπράττουν τη λειτουργία του σχολείου, οι μαθητές, οι γονείς, η κοινωνία και πώς ενδεχομένως θα χρησιμοποιηθεί αυτός ο εθελοντισμός για την πλήρη απαξίωση της εργασίας;
Βέβαια οι ίδιοι άνθρωποι ξεχνούν, από όποιο βήμα μιλά ο καθένας, ότι χρέος της πολιτείας είναι να παρέχει ίσες ευκαιρίες στους μαθητές, ιδίως σε μαθητές από τις χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις, οι οποίες ίσως σε κάποιες περιπτώσεις είναι και ευκαιρίες ζωής.
ΥΓ. Αυτοί οι καλοί και φιλήσυχοι άνθρωποι είναι οι ίδιοι άνθρωποι οι οποίοι, σε άλλη ευκαιρία, με ευκολία θα αρχίσουν να σιχτιρίζουν και να απαξιώνουν τους νέους οι οποίοι απεχθάνονται την πολιτική, δεν συμμετέχουν στα κοινά και ιδιωτεύουν...
Όμως κανένας, από όλους αυτούς, δεν αντέδρασε δύο μήνες τώρα για τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία. Κανένας δεν στέλνει τα παιδιά του σε ένα σχολείο για να περνούν τις ώρες τους γυρνώντας στην αυλή! Κανένας δεν ονόμασε ποιος αδράνησε, δεν πήρε αποφάσεις για την λειτουργία των σχολείων με αποτέλεσμα αυτή την τραγική φετινή κατάσταση και την απαξίωση του σχολείου. Ίσως είναι «φυσιολογικό» γι΄αυτούς να λειτουργούν σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, γι΄ αυτό δεν αγανακτούν, και δέχονται αδιαμαρτύρητα απόψεις για την επάρκεια και την πληρότητα των σχολείων, σαν το σχολείο να είναι κατάστημα όπου η μη πληρότητα δεν επηρεάζει τη λειτουργία του.
Τελευταία πάλι, ίσως δεν άκουσαν κάτι σχετικά με την εθελοντική εργασία στα λειτουργικά κενά στην εκπαίδευση. Αυτοί οι οποίοι νοιάζονται για τις χαμένες ώρες, δεν ίδρωσαν, όχι για την τζάμπα εργασία, δεν λέμε και υπερβολές(!), για αυτά που θα συμβούν σε μια σχολική κοινότητα όπου θα διδάσκουν εκπαιδευτικοί εθελοντές μαζί με εκπαιδευτικούς που θα πληρώνονται για τη δουλειά τους! Πώς θα εισπράττουν τη λειτουργία του σχολείου, οι μαθητές, οι γονείς, η κοινωνία και πώς ενδεχομένως θα χρησιμοποιηθεί αυτός ο εθελοντισμός για την πλήρη απαξίωση της εργασίας;
Βέβαια οι ίδιοι άνθρωποι ξεχνούν, από όποιο βήμα μιλά ο καθένας, ότι χρέος της πολιτείας είναι να παρέχει ίσες ευκαιρίες στους μαθητές, ιδίως σε μαθητές από τις χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις, οι οποίες ίσως σε κάποιες περιπτώσεις είναι και ευκαιρίες ζωής.
ΥΓ. Αυτοί οι καλοί και φιλήσυχοι άνθρωποι είναι οι ίδιοι άνθρωποι οι οποίοι, σε άλλη ευκαιρία, με ευκολία θα αρχίσουν να σιχτιρίζουν και να απαξιώνουν τους νέους οι οποίοι απεχθάνονται την πολιτική, δεν συμμετέχουν στα κοινά και ιδιωτεύουν...