Με δελτίο τύπου ο ΟΛΠ ενημερώνει ότι προχωρά το έργο μετατροπής κτιρίου στο Καστράκι! Οι όποιες παρεμβάσεις, όπως περιγράφονται δεν μπορεί παρά να είναι καλοδεχούμενες! Το ερώτημα είναι αν θα έπρεπε να συμμετέχει, ή αν συμμετέχει και ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας στις διεργασίες; π.χ. η οδός Κανάρη η οποία προτείνεται να πεζοδρομηθεί δεν ανήκει στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας; Κάποτε είχαν γίνει κάποιες κοινές επιτροπές Δήμου-ΟΛΠ, λειτούργησαν ποτέ;
Η ανακοίνωση του ΟΛΠ: Με τη συμμετοχή 59 γραφείων και εταιριών στον Ανοιχτό Αρχιτεκτονικό
Διαγωνισμό Προσχεδίων για το έργο “Ανασχεδιασμός του υπάρχοντος κτιρίου
στο Καστράκι (Ηετιώνιες Πύλες), ανάπλαση της χερσαίας ζώνης σε πάρκο και
υπόγειο χώρο στάθμευσης και μετατροπής του κτιρίου σε Αρχαιολογικό
Θεματικό Μουσείο Πειραιά”, ξεκινάει την Παρασκευή 31.10.2014 τις
εργασίες της η Κριτική Επιτροπή του έργου.
Ο Διαγωνισμός, που προκηρύχθηκε στις 13 Ιουνίου 2014, αναμένεται να
ολοκληρωθεί τέλη Ιανουαρίου 2015. Ο Διαγωνισμός διεξάγεται σύμφωνα με
τις Υ.Α. 26804/16.06.2011 και Υ.Α. 22186/04.05.2012 και η συγκρότηση της
Κριτικής Επιτροπής είναι θεσμική. Τα τεύχη του διαγωνισμού συντάχθηκαν
από (α) τη Δ/νση Έργων του ΟΛΠ Α.Ε., (β) τη Δ/νση Μελετών Μουσείων και
Πολιτιστικών Κτιρίων του ΥΠ.ΠΟ. και (γ) την ΚΣΤ’ Εφορεία Προϊστορικών
και Κλασσικών Αρχαιοτήτων ΥΠ.ΠΟ.
Ο αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός για το έργο αυτό εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), για την διαμόρφωση του λιμανιού σαν “Πύλη Πολιτισμού και Τουρισμού” και το άνοιγμα του στην πόλη, για την άμεση επικοινωνία των κατοίκων των γειτονικών περιοχών με την θάλασσα. Η πολιτική αυτή εκφράστηκε με την απόφαση για την δημιουργία της έκτασης της “Πολιτιστικής Ακτής” μέσα στην παράκτια ζώνη του Ο.Λ.Π.
Ο αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός για το έργο αυτό εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), για την διαμόρφωση του λιμανιού σαν “Πύλη Πολιτισμού και Τουρισμού” και το άνοιγμα του στην πόλη, για την άμεση επικοινωνία των κατοίκων των γειτονικών περιοχών με την θάλασσα. Η πολιτική αυτή εκφράστηκε με την απόφαση για την δημιουργία της έκτασης της “Πολιτιστικής Ακτής” μέσα στην παράκτια ζώνη του Ο.Λ.Π.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι:
• Η δημιουργία ενός σημαντικού και ιδιαίτερου Αρχαιολογικού Θεματικού Μουσείου για τον Πειραιά και το λιμάνι του.
• Η διαμόρφωση κοινόχρηστου υπαίθριου χώρου και πάρκου που μαζί με τον υπό διαμόρφωση υπαίθριο δημόσιο χώρο νότια της Λεωφόρου Κέκροπος θα αποτελέσουν ένα μείζονος σημασίας αστικό δημόσιο πάρκο, πόλο έλξης και σύνδεσης των περιοχών του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας και του Δήμου Πειραιά με το Λιμάνι και την θάλασσα.
• Η δημιουργία διασύνδεσης Μουσείου – Αρχαιολογικού χώρου μέσω της πεζοδρόμησης τμήματος της οδού Κανάρη εν επαφή με τον αρχαιολογικό χώρο και την μονοδρόμηση του υπολοίπου του.
• Η δημιουργία ενός κλειστού χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, κάτω από την περιοχή του πάρκου, έως 250 θέσεων.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “ένα ακόμα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά γίνεται με τη στενή συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Αττικής και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ένα τεράστιας σημασίας έργο Ανάπλασης, Πολιτισμού και Τουρισμού με ελεύθερους χώρους, τέσσερα Μουσεία (Αρχαιολογικό, Ενάλιων Αρχαιοτήτων, Αρχαίας Τεχνολογίας και Μετανάστευσης) και παράκτια ζώνη για τους πολίτες και τους επισκέπτες του λιμανιού. Για το έργο αυτό ο ΟΛΠ Α.Ε. παραχώρησε 180.000 τ.μ. χερσαίου χώρου και όλα τα βιομηχανικά (π.χ.: SILO) και αποθηκευτικά κτίρια της περιοχής. Βήμα – βήμα όλα τα προβλεπόμενα έργα του αρχικού σχεδίου γίνονται πραγματικότητα
• Η δημιουργία ενός σημαντικού και ιδιαίτερου Αρχαιολογικού Θεματικού Μουσείου για τον Πειραιά και το λιμάνι του.
• Η διαμόρφωση κοινόχρηστου υπαίθριου χώρου και πάρκου που μαζί με τον υπό διαμόρφωση υπαίθριο δημόσιο χώρο νότια της Λεωφόρου Κέκροπος θα αποτελέσουν ένα μείζονος σημασίας αστικό δημόσιο πάρκο, πόλο έλξης και σύνδεσης των περιοχών του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας και του Δήμου Πειραιά με το Λιμάνι και την θάλασσα.
• Η δημιουργία διασύνδεσης Μουσείου – Αρχαιολογικού χώρου μέσω της πεζοδρόμησης τμήματος της οδού Κανάρη εν επαφή με τον αρχαιολογικό χώρο και την μονοδρόμηση του υπολοίπου του.
• Η δημιουργία ενός κλειστού χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, κάτω από την περιοχή του πάρκου, έως 250 θέσεων.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “ένα ακόμα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά γίνεται με τη στενή συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Αττικής και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ένα τεράστιας σημασίας έργο Ανάπλασης, Πολιτισμού και Τουρισμού με ελεύθερους χώρους, τέσσερα Μουσεία (Αρχαιολογικό, Ενάλιων Αρχαιοτήτων, Αρχαίας Τεχνολογίας και Μετανάστευσης) και παράκτια ζώνη για τους πολίτες και τους επισκέπτες του λιμανιού. Για το έργο αυτό ο ΟΛΠ Α.Ε. παραχώρησε 180.000 τ.μ. χερσαίου χώρου και όλα τα βιομηχανικά (π.χ.: SILO) και αποθηκευτικά κτίρια της περιοχής. Βήμα – βήμα όλα τα προβλεπόμενα έργα του αρχικού σχεδίου γίνονται πραγματικότητα