H εμπειρία μας από την δράση και τη συμμετοχικότητα ορισμένων συλλόγων γονέων τα προηγούμενα χρόνια όχι μόνο σηματοδοτούσαν τις αλλαγές που έρχονταν, αλλά έδιναν πάτημα στο υπουργείο να βάλει απέναντι εκείνους τους συλλόγους και ενώσεις, και τους γονείς που συμπαρατάσσονταν με την αγωνιστική, διεκδικητική, στάση που πρόβαλαν τόσο η Ομοσπονδία του ΠΕΙΡΑΙΑ , όσο και η ΑΣΓΜΕ.
Παραδείγματα πολλά
v Μια σειρά ενώσεις και σύλλογοι διοργανώνουν τα περίφημα city camps καλοκαιρινές δραστηριότητες για μαθητές σε συνεργασία με Δήμους και ιδιωτικές εταιρείες φυσικά με το αζημίωτο.
v Διοργάνωση παζαριών για την οικονομική ενίσχυση του σχολείου ή για την αγορά εποπτικού υλικού (εργαστήρια, ηλεκτρ. Υπολογιστές, βιβλιοθήκες, ακόμα και διαδραστικούς πίνακες ).
v Πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού για τα σχολεία ( τραπεζοκόμους, καθαρίστριες ακόμα και προσπάθεια πρόσληψης εκπαιδευτικών ειδικότητας ) .
v Διοργάνωση εξωσχολικών δραστηριοτήτων μέσα στο σχολείο με μεγάλη οικονομική συνεισφορά των εργαζομένων γονιών .
v Απόκτηση ΑΦΜ από μια σειρά συλλόγους , αλλά και προβλήματα που υπήρξαν και υπάρχουν τόσο με την εφορία όσο και με το ΙΚΑ από καταγγελίες εργαζομένων που ήταν ανασφάλιστοι .
v Αλλά και προσπάθειές που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την οικονομική στήριξη της σχολικής μονάδας αλλά με την διαμόρφωση ενός κομματιού του προγράμματος σπουδών :
- ευέλικτη ζώνη σε συνεργασία με τους δήμους
- ενεργή συμμετοχή στη διαμόρφωση και την εφαρμογή των ΖΕΠ
- απόφαση για τις εκπαιδευτικές εκδρομές με ουσιαστικό λόγο του συλλόγου γονέων
Το επόμενο διάστημα οι σύλλογοι, ενώσεις ομοσπονδίες γονέων θα κληθούν να παίξουν ουσιαστικό ρόλο
1. στην εφαρμογή του αποκεντρωμένου νέου σχολειού της αγοράς:
2. στην συνδιαμόρφωσης και εξειδίκευση της εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής τόσο σε περιφερειακό όσο και σε τοπικό επίπεδο
3. στην ενίσχυση της αυτονομίας της Σχολικής Μονάδας
4. στην εφαρμογή του « νέου σχολείου » όπως το οραματίζεται η κυβέρνηση
5. στην εφαρμογή των καινοτόμων δράσεων στα σχολεία
6. στην σύνδεση της σχολικής μονάδας με την τοπική κοινωνία
7. στην αξιοποίηση της υλικοτεχνικής υποδομής της σχολικής μονάδας
8. στη αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
9. στην συνδιαμόρφωση του «κανονισμού λειτουργίας σχολικής μονάδας»
10. στον σχεδιασμό και την επικαιροποίησηση του σχεδίου για την αντιμετώπιση κρίσεων στη σχολική μονάδα και στην εφαρμογή του σχεδίου, τόσο στις παρεμβάσεις προληπτικού χαρακτήρα, όσο και κατά τη διαχείριση των κρίσεων.
Ενώ δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας η εποπτεία και ο έλεγχος των συλλόγων γονέων από τους δήμους όπως προβλέπει ο Καλλικράτης.
Αλλά και την προσπάθεια να διαλυθεί η ενιαία δομή του γονεϊκού κινήματος, να αυτονομηθεί, να αποκεντρωθεί ή ακόμα και να δημιουργηθεί ένα νέο μόρφωμα , το οποίο θα παίξει το ρόλο της ενσωμάτωσης, της διαχείρισης και της υποταγής.
Η ΑΣΓΜΕ και η Ομοσπονδία ΠΕΙΡΑΙΑ πάντα αποτελούσε αγκάθι για τις όποιες κυβερνήσεις την τελευταία 8ετία , για τη συνεπή και αταλάντευτη στάση τους, τη γραμμή αγωνιστικής διεκδίκησης και υπεράσπισης των δικαιωμάτων των μαθητών και των εργαζόμενων γονιών .
Η πρόταση μας για το ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο, για ένα σχολείο με ενιαία δομή, διοίκηση και ενιαίο πρόγραμμα για όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια , χωρίς επικαλύψεις και διαχωρισμούς με παράλληλη κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και απαγόρευση οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον χώρο της παιδείας .
Οι θέσεις μας και η προσπάθεια να προετοιμάσουμε τους γονείς για τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, χρόνια τώρα ξεκινώντας από τα νέα βιβλία, τα ΑΠΣ , τα ΔΕΠΠΣ και την ευέλικτη ζώνη , μέχρι την αποκέντρωση και το νέο σχολείο , όχι μόνο εξόπλιζαν ιδεολογικά γονείς , μαθητές εκπαιδευτικούς αλλά έβαλαν σοβαρά εμπόδια στην εφαρμογή αυτών των μεταρρυθμίσεων σε αρκετές περιπτώσεις.
Αναμένοντας λοιπόν της εξαγγελίες και την ρύθμιση που έχει έτοιμη το υπουργείο για τις οργανώσεις γονέων, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τα εξής :
1. Δεν θα αποδεχθούμε καμία παρέμβαση που θα καταργεί την ενιαία δομή των γονεϊκών οργανώσεων και θα δημιουργεί προϋποθέσεις για την δημιουργία πολλαπλών δομών στον ίδιο χώρο .
2. Οι σύλλογοι, οι ενώσεις και οι ομοσπονδίες γονέων πρέπει να αποτελέσουν φορείς αγωνιστικής συσπείρωσης και δράσης, διεκδίκησης και υπεράσπισης των δικαιωμάτων των εργαζόμενων γονιών και των παιδιών τους.
3. Οι οργανώσεις των γονιών δεν μπορεί να είναι ούτε ΜΚΟ , ούτε φορείς της ενσωμάτωσης, της υποταγής, της κοινωνικής συναίνεσης, της συμμετοχής της συνδιαμόρφωσης, της συναλλαγής και της συνενοχής.
4. Καμιά συμμετοχή στην εφαρμογή των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση. Θα μας βρουν απέναντι όλοι εκείνοι (κυβέρνηση, τοπική διοίκηση, ΜΚΟ, ιδιωτικές εταιρίες, «μορφωτικά ιδρύματα», προβληματισμένοι γονείς κ.α.) που ετοιμάζονται σήμερα μέσα από το σχολείο της αγοράς να κάψουν τα μυαλά των παιδιών μας, να διαμορφώσουν συνειδήσεις και συμπεριφορές, για να ξεπεραστεί η κρίση.
5. Κανένας σύλλογος με ΑΦΜ, κανένας σύλλογος να μην ασκεί επιχειρηματικές συναλλαγές και μαύρες ή άσπρες, κανένας σύλλογος να μην δεχτεί να παίξει το ρόλο του κακού εργοδότη, κανένας σύλλογος να μην πληρώνει ούτε ένα ευρώ για τα λειτουργικά ή άλλα έξοδα του σχολείου, κανένας σύλλογος να μην συμμετέχει τόσο στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, κανένας σύλλογος να μην συμμετέχει στην διαμόρφωση του σχεδίου αντιμετώπιση κρίσεων και στις παρεμβάσεις προληπτικού χαρακτήρα που ποινικοποιεί τους αγώνες μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών.
Απορρίπτουμε
Τη νέα διοικητική δομή -το νέο ολοήμερο σχολείο-τη διαφοροποίηση του προγράμματος στο επίπεδο της Περιφέρειας και του σχολείου-τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Παλεύουμε για
Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην παιδεία- Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους
Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή-Ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο, χωρίς ταξικές και φυλετικές διακρίσεις- Δημόσιες δωρεάν επαγγελματικές σχολές και Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση
Προασπίζουμε το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση και τη ζωή! Οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι στο ΣΥΝΕΔΡΙΟ (κατά πλειοψηφία) Πειραιάς 15-05-2011