Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

"Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας" σε κάθε σχολείο μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών!

Σύμφωνα με τον "Καλλικράτη" καταργούνται όλες οι σχολικές επιτροπές ή καλύτερα συγχωνεύονται σε δύο για κάθε Δήμο! 
Με μεγάλη καθυστέρηση εκδόθηκε η απόφαση για τη λειτουργία των νέων σχολικών επιτροπών. Με την απόφαση αυτή ρυθμίζονται τα θέματα λειτουργίας των νέων σχολικών επιτροπών και η πρώτη εντύπωση είναι ότι οι νέες σχολικές επιτροπές θα έχουν  επιτελικό ρόλο και το "συμβούλιο σχολικής κοινότητας", το οποίο θα λειτουργεί σε κάθε σχολείο θα είναι υπεύθυνο να αντιμετώπισει την καθημερινότητα των σχολείων. Μάλλον όμως τα πράγματα περιπλέκονται και η γραφειoκρατία αυξάνεται!
Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων θα διαχειρίζονται κάποιο ποσό, δεν αναφέρεται κάτι περισσότερο στην απόφαση και επιπλέον τα χρηματικά υπόλοιπα των συγχωνευόμενων Σχολικών Επιτροπών  μεταφέρονται στη Σχολική Επιτροπή που προκύπτει από τη συγχώνευση.

Η απόφαση προβλέπει τη δημιουργία για κάθε σχολείο  "συμβούλιο σχολικής κοινότητας", στο οποίο συμμετέχουν ο διευθυντής σχολείου, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος γονέων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος συλλόγου διδασκόντων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο Διευθυντής που συμμετέχει στο «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» διαχειρίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση του για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων και αποδίδει τα σχετικά παραστατικά στη Σχολική Επιτροπή!

Η διοίκηση των Σχολικών Επιτροπών που προκύπτουν από την συγχώνευση αποτελείται από 5 έως 15 μέλη και σε αυτήν ορίζονται οπωσδήποτε: 

- Τουλάχιστον δύο διευθυντές, εκ των πέντε αρχαιοτέρων, των σχολικών μονάδων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντίστοιχα. 

- Τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος της αντίστοιχης ένωσης γονέων, και στην περίπτωση που δεν υπάρχει ένωση γονέων, ένας εκπρόσωπος των υφιστάμενων συλλόγων γονέων, κατά προτεραιότητα μεγέθους σχολικής μονάδας. 

- Τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατά προτεραιότητα μεγέθους σχολικής μονάδας. 

- Κατά τις συνεδριάσεις των Σχολικών Επιτροπών, όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένη σχολική μονάδα, καλείται ο οικείος διευθυντής σχολικής μονάδας, ο οποίος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου. περισσότερα