Ανοίγει και πάλι ο "Σταθμός Λαρίσης" στον Πειραιά
Του Νίκου Παρασκευά
Ο εμβληματικός σταθμός των πρώην ΣΕΚ, ο λεγόμενος σταθμός Λαρίσης του Πειραιά, που βρίσκεται απέναντι από το Ναό του Αγ. Διονυσίου θα ξαναλειτουργήσει.
Το εμβληματικό κτήριο που έχει τη δική του πονεμένη ιστορία γιατί χρησιμοποιήθηκε σαν αρχηγείο των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής στον Πειραιά και μάλιστα από εκεί ξεκίνησαν οι Εβραίοι του Λεκανοπεδίου της Αττικής για να μεταφερθούν στα κρεματόρια του Άουσβιτς, θα λειτουργήσει και πάλι ως σιδηροδρομικός σταθμός τα επόμενα χρόνια.
Το κτίριο το είχε παραχωρήσει στα τέλη του 2010 ο τότε ΟΣΕ για χρήση στο Δήμο Πειραιά μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο και μάλιστα είχαν γίνει δυο-τρεις πολιτιστικές εκδηλώσεις το καλοκαίρι του 2011. Έκτοτε, επειδή δεν υπήρχαν οι απαιτούμενοι οικονομικοί πόροι το κτήριο είχε εγκαταλειφθεί και ερείπωνε. Μάλιστα κατά καιρούς στέγαζε περιθωριακούς ή Ρομά.
Σύμφωνα όμως με τελευταίες πληροφορίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδοποίησε τον Δήμο του Πειραιά ότι στους επόμενους μήνες θα ξαναπάρει το κτήριο, διότι προτίθεται να επαναλειτουργήσει τη γραμμή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι το σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα. Δηλαδή τα τραίνα δεν θα ξεκινάνε από την Αθήνα, αλλά από τον Πειραιά.Στο πλαίσιο αυτό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να ανακαινίσει και να αναβαθμίσει τις σιδηροτροχιές από το χώρο του σταθμού Πειραιά μέχρι το χώρο του σταθμού των Αθηνών. Σύμφωνα με την προοπτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο σταθμός θα αναπαλαιωθεί, θα εκσυγχρονιστεί και θα λειτουργήσει στα σημερινά πρότυπα των μεγάλων σταθμών της Ευρώπης.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας η αλλαγή της στάσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που από εκεί που ήθελε… να ξεφορτωθεί το κτήριο, τώρα το παίρνει πίσω και θέλει να το αξιοποιήσει, οφείλεται στην προοπτική που ανοίγει η επέκταση και η αναδιοργάνωση του λιμανιού του Πειραιά.
Οι ιθύνοντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιστεύουν ότι με την κίνηση που θα δημιουργηθεί στο λιμάνι θα υπάρχει ενδιαφέρον για τη λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα τους συνδέει με τη Βόρεια Ελλάδα και την Ευρώπη ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΝΑΛΙ 1
Το εμβληματικό κτήριο που έχει τη δική του πονεμένη ιστορία γιατί χρησιμοποιήθηκε σαν αρχηγείο των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής στον Πειραιά και μάλιστα από εκεί ξεκίνησαν οι Εβραίοι του Λεκανοπεδίου της Αττικής για να μεταφερθούν στα κρεματόρια του Άουσβιτς, θα λειτουργήσει και πάλι ως σιδηροδρομικός σταθμός τα επόμενα χρόνια.
Το κτίριο το είχε παραχωρήσει στα τέλη του 2010 ο τότε ΟΣΕ για χρήση στο Δήμο Πειραιά μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο και μάλιστα είχαν γίνει δυο-τρεις πολιτιστικές εκδηλώσεις το καλοκαίρι του 2011. Έκτοτε, επειδή δεν υπήρχαν οι απαιτούμενοι οικονομικοί πόροι το κτήριο είχε εγκαταλειφθεί και ερείπωνε. Μάλιστα κατά καιρούς στέγαζε περιθωριακούς ή Ρομά.
Σύμφωνα όμως με τελευταίες πληροφορίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδοποίησε τον Δήμο του Πειραιά ότι στους επόμενους μήνες θα ξαναπάρει το κτήριο, διότι προτίθεται να επαναλειτουργήσει τη γραμμή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι το σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα. Δηλαδή τα τραίνα δεν θα ξεκινάνε από την Αθήνα, αλλά από τον Πειραιά.Στο πλαίσιο αυτό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να ανακαινίσει και να αναβαθμίσει τις σιδηροτροχιές από το χώρο του σταθμού Πειραιά μέχρι το χώρο του σταθμού των Αθηνών. Σύμφωνα με την προοπτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο σταθμός θα αναπαλαιωθεί, θα εκσυγχρονιστεί και θα λειτουργήσει στα σημερινά πρότυπα των μεγάλων σταθμών της Ευρώπης.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας η αλλαγή της στάσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που από εκεί που ήθελε… να ξεφορτωθεί το κτήριο, τώρα το παίρνει πίσω και θέλει να το αξιοποιήσει, οφείλεται στην προοπτική που ανοίγει η επέκταση και η αναδιοργάνωση του λιμανιού του Πειραιά.
Οι ιθύνοντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πιστεύουν ότι με την κίνηση που θα δημιουργηθεί στο λιμάνι θα υπάρχει ενδιαφέρον για τη λειτουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα τους συνδέει με τη Βόρεια Ελλάδα και την Ευρώπη ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΝΑΛΙ 1