Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020

Άνοιξαν τα σχολεία χωρίς καθαρίστριες

Ευτυχώς που τα μαθήματα στα σχολεία θα ξεκινήσουν στις 14 Σεπτεμβρίου. Διαφορετικά οι μαθητές και οι γονείς θα έβλεπαν σχολεία σε άσχημη κατάσταση, που δεν θα είχαν καθαριστεί. Η ευθύνη ανήκει κυρίως στο υπουργείο εσωτερικών, το οποίο άλλαξε τη διαδικασία προσλήψεων, καθυστερημένα, εν μέσω καλοκαιριού και πανδημίας. Εάν η διαδικασία είχε ξεκινήσει τέλος Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και σήμερα θα υπήρχαν καθαρίστριες στα σχολεία.

Στο Δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας οι 50, τελικά, καθαρίστριες που θα προσληφθούν, όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες ελέγχου των δικαιολογητικών θα αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία την Παρασκευή 4-9-20, στην καλή περίπτωση, οπότε τα σχολεία τη Δευτέρα δεν θα ήταν έτοιμα για το ξεκίνημα.
Σημειώνεται ότι ο Δήμος ζήτησε από το υπουργείο εσωτερικών 65 καθαρίστριες για τα τριάντα δύο (32) νηπιαγωγεία, είκοσι πέντε (25) δημοτικά σχολεία, έντεκα (11) γυμνάσια και έξι (6) λύκεια, το υπουργείο έσωσε 50. Οι υπόλοιπες ανάγκες  θα καλυφτούν, προφανώς, με άλλους πόρους.  Πάντως, με τον νέο σχεδιασμό του υπουργείου παιδείας, τα μαθήματα αρχίζουν 14-9, οπότε θα υπάρχει το αναγκαίο χρονικό διάστημα ώστε τα σχολεία να είναι έτοιμα στην έναρξη των μαθημάτων.

Από εκεί και πέρα, πρέπει οι αρμόδιοι να δουν το θέμα καθαριότητα στο σχολείο με διαφορετική οπτική. Η καθαριότητα σχολείων είναι μια δύσκολη δουλειά! Δεν είναι εύκολο να καθαριστεί ένα σχολείο με 300 μαθητές με 40 αίθουσες και χώρους πολλών τετραγωνικών, με ορόφους, με 10 τουαλέτες και να είναι καθαρό, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα καθαριότητας και υγιεινής. Πρέπει, κάποτε, να γίνει κάποια μελέτη από ειδικούς για τα άτομα, τις ώρες που χρειάζονται για να υπάρχει καλή εικόνα στην καθαριότητα ενός σχολείου. π.χ Ανάλογοι χώροι του δήμου με λιγότερους εργαζόμενους πόσες καθαρίστριες χρησιμοποιούν; 
 
Όσο για το το θέμα με τη μη έγκαιρης στελέχωσης της υπηρεσίας καθαριότητας των σχολείων υπάρχει και η άλλη άποψη:  Το υπουργείο λειτούργησε με τον δικό του τρόπο, ο δήμος τι έκανε;  
Διαμαρτυρήθηκε; Κατήγγειλε τον προγραμματισμό του υπουργείου και την αδυναμία κατανόησης των πραγματικών συνθηκών που επικρατούν στα σχολεία; Ακόμα, κατέθεσε τη διαφωνία του για σημεία της προκήρυξης πρόσληψης, όπως πχ ότι αποκλείονται ορισμένες καθαρίστριες από τη συνέχεια της επιλογής; Πήρε πρωτοβουλίες για να είναι έτοιμα όλα τα σχολεία; Από τα τέλη ανταποδοτικότητας που πληρώνουν οι δημότες δεν θα μπορούσε, εκτάκτως και έγκαιρα, να χρησιμοποιηθεί ένα ποσό για τα σχολεία με πρόσληψη εκτάκτου  προσωπικού για 2 μήνες;
 
Σε κάθε περίπτωση, την ημέρα έναρξης λειτουργία των σχολείων 1/9,  σε μια ειδική περίοδο σε συνθήκες πανδημίας, τα σχολεία έπρεπε να είναι έτοιμα. Τουλάχιστον οι βασικοί χώροι, ώστε να καθίσουν οι εκπαιδευτικοί και να εργαστούν. 
Και δεδομένων των ειδικών συνθηκών της περιόδου  θα μπορούσε να επιλεγεί μια ταχύρυθμη διαδικασία επαναφοράς των σχολείων σε "αξιόμαχη" κατάσταση! Παραδείγματος χάριν, ένα μεικτό συνεργείο του δήμου (καθαριστές, κηπουροί, τεχνίτες μικροεπισκευών κλπ)  να περάσει από τα σχολεία και να καθαρίσει τους βασικούς χώρους ή και ολόκληρο το σχολείο πέντε μέρες πριν από την 1η Σεπτεμβρίου, και ακόμα να κάνει κάποια, επιπλέον, απολύμανση!
Στο κάτω κάτω θα μπορούσαν να μείνουν λίγο πίσω οι άλλες δουλειές και να δοθεί κάποια προτεραιότητα στα σχολεία! Να κοπούν ξερά δέντρα, να μαζευτούν τα φύλλα, να επισκευαστεί κάποιο ιδιαίτερα επικίνδυνο σημείο, να σβηστεί ένα σύνθημα από τους τοίχους, να καθαριστούν κοινόχρηστοι χώροι και περιμετρικά των σχολείων, να φανεί τέλος πάντων η διαφορά μεταξύ της κεντρικής εξουσίας που δεν γνωρίζει τις πραγματικές συνθήκες και της τοπικής που είναι εδώ, στις δύσκολες συνθήκες, και παλεύει να τα φέρει βόλτα!
Η παιδεία είναι πρώτη προτεραιότητα λέγαμε κάποτε, πιστεύουμε ότι συνεχίζει να ισχύει!