Λιμάνι Πειραιά: 26ο παγκοσμίως, 4ο στην Ευρώπη, 1ο στη Μεσόγειο στα εμπορευματοκιβώτια
Την κατάταξη με τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έδωσε στη δημοσιότητα η Lloyd’s List. Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Σύμφωνα με τη λίστα αυτή, το λιμάνι του Πειραιά αναρριχήθηκε πέρσι στην 26η θέση παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας παράλληλα την 4η θέση της Ευρώπης και την 1η της Μεσογείου. Πέρσι, ο Πειραιάς (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) διακίνησε 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 4,9 εκατ. το 2018, σημειώνοντας αύξηση 15,1%.
Στην Ευρώπη, το λιμάνι του Ρότερνταμ, το οποίο είναι 1ο στην Ευρώπη και 10ο στον κόσμο διακίνησε 14,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (+2,1%), της Αμβέρσας που είναι 2ο στην Ευρώπη και 13ο στον κόσμο 11,8 εκατ. (+6,8%) και του Αμβούργου που είναι 3ο στην Ευρώπη και 17ο στον κόσμο 9,3 εκατ. (+6,2%).
Μπορεί ο Πειραιάς θα γίνει το Νο3 της Ευρώπης, υποσκελίζοντας το Αμβούργο, το οποίο ξεχωρίζει και για το πλήθος των σιδηροδρομικών εταιρειών που εξυπηρετεί; Μόνο εάν δημιουργηθεί ο προβλήτας 4. Εάν δημιουργηθεί, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα, στα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Η δημιουργία του προβλήτα 4, με δυναμικότητα 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, συμπεριελήφθη στο Master Plan του ΟΛΠ, ωστόσο απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ ως «μη ώριμη πρόταση». Ο Οργανισμός πρόκειται να επανακαταθέσει το σχετικό αίτημα.
Γενικότερα, ποιο είναι το
μεγάλο πλεονέκτημα του Πειραιά και του ΟΛΠ; Πέρα από τα τεχνικά
χαρακτηριστικά του λιμένα, το γεγονός ότι η μητρική εταιρεία του ΟΛΠ
είναι η Cosco, η οποία είναι 3η στον κόσμο στους liners (στις
ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με μερίδιο αγοράς
12,4% και 2η στον κόσμο στη διαχείριση container terminals με μερίδιο
αγοράς 6,1%. πηγή