Για πρώτη φορά θα μετρηθεί συστηματικά η ατμοσφαιρική ρύπανση στην ευρύτερη περιοχή Πειραιά, με επίκεντρο την περιοχή γύρω από το λιμάνι.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εξειδικευμένων μετρήσεων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περιοχή του Πειραιά, με έμφαση στη περιοχή γύρω από το λιμάνι, αρχίζει από τη Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, μετά από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εξειδικευμένων μετρήσεων ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περιοχή του Πειραιά, με έμφαση στη περιοχή γύρω από το λιμάνι, αρχίζει από τη Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, μετά από απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Το πρόγραμμα αφορά και την περιοχή του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, μιας και, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα μετρηθούν όλες οι βασικές πηγές ρύπανσης..."Τα καύσιμα όλων των πλοίων, η συντήρηση των μηχανών τους, υψηλοί βιομηχανικοί ρύποι..." και ίσως τελικά προκύψει κάποια εξήγηση για τις οσμές που κάποιες φορές πλημμυρίζουν την περιοχή της παρέμβασης του δήμου στα λιπάσματα, η οποία εξελίσσεται σε σημείο αναφοράς πλήθος κόσμου, από την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, το φετινό καλοκαίρι.
Το κόστος του προγράμματος είναι 89.000€, θα καλυφθεί από πόρους της Περιφέρειας Αττικής.
Οι μετρήσεις θα γίνουν με τις πιο σύγχρονες μεθόδους και μέσα, για 15 μήνες, από τρία σταθερά σημεία και κινητές μονάδες, ώστε να διαμορφωθεί ένα πρωτότυπο, ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης της ρύπανσης, καταγραφής των ρύπων, ταυτοποίησης και ποσοτικοποίησης των ρυπαντών προκειμένου να σχεδιαστούν στην συνέχεια στοχευμένα άμεσα και μακροπρόθεσμα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης στην εισήγησή του στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, υπογράμμισε ότι η ρύπανση είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός και διαρκώς κλιμακούμενο.
Οι δε ρύπανση από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες παρόλο που εκδίδονται κατά καιρούς διεθνείς κανονισμοί για την ποιότητα των καυσίμων των πλοίων και τη χρήση εναλλακτικών ενεργειακών μεθόδων φιλικών προς το περιβάλλον, όλα δείχνουν ότι οικονομικοί λόγοι προωθούν την χρήση «βρώμικων» καυσίμων χωρίς από την άλλη να σχεδιάζεται ή να λαμβάνετε έστω και ένα μέτρο για την αντιμετώπιση αυτού του σοβαρού προβλήματος.
Τα καύσιμα όλων των πλοίων, η συντήρηση των μηχανών τους, υψηλοί βιομηχανικοί ρύποι, ο κυκλοφοριακός φόρτος φορτηγών και ΙΧ αυτοκινήτων σε συνδυασμό με το θαλάσσιο μέτωπο (υψηλά κτίρια που λειτουργούν ως φράγμα), είναι οι βασικές πηγές ρύπανσης, οι οποίες αθροιστικά καθιστούν την περιοχή του Πειραιά γύρω από το λιμάνι ως την πιο βεβαρυμμένη περιβαλλοντικά περιοχή σε όλη την Επικράτεια. Με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των κατοίκων και των εργαζόμενων.
Τα καύσιμα όλων των πλοίων, η συντήρηση των μηχανών τους, υψηλοί βιομηχανικοί ρύποι, ο κυκλοφοριακός φόρτος φορτηγών και ΙΧ αυτοκινήτων σε συνδυασμό με το θαλάσσιο μέτωπο (υψηλά κτίρια που λειτουργούν ως φράγμα), είναι οι βασικές πηγές ρύπανσης, οι οποίες αθροιστικά καθιστούν την περιοχή του Πειραιά γύρω από το λιμάνι ως την πιο βεβαρυμμένη περιβαλλοντικά περιοχή σε όλη την Επικράτεια. Με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των κατοίκων και των εργαζόμενων.
Πλέον,
θα υπάρχουν επίσημα στοιχεία,
προκειμένου να μην υπάρχουν φήμερς και εικασίες και να διασφαλιστεί πρωτίστως η δημόσια υγεία στον Πειραιά.