Δύο μήνες μετά την
έναρξη των μαθημάτων υπάρχουν σχολεία στο Κερατσίνι τα οποία δεν λειτουργούν με
πλήρες πρόγραμμα, μιας και δεν έχουν τοποθετεί εκπαιδευτικοί. Επιπλέον πολλά ολοήμερα τμήματα λειτουργούν πλέον ως «παιδοφυλακτήρια», αφού ο υπεύθυνος ολοήμερου αναγκάζεται
να διδάσκει ή να «απασχολεί» μόνος του όλους τους μαθητές, λόγω έλλειψης
εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
Υπάρχουν κενά σε θέσεις δασκάλων και καθηγητών ειδικοτήτων στο κανονικό και στο ολοήμερο πρόγραμμα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα δημοτικού σχολείου του Κερατσινίου στο οποίο δεν υπάρχει γυμναστής, μουσικός, ειδικότητες ολοήμερου προγράμματος, εκπαιδευτικός δεύτερης ξένης γλώσσας, εκπαιδευτικός για παράλληλη στήριξη, δεν υπάρχει εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας για όλα τα τμήματα ενώ τελευταία προέκυψε και κενό δασκάλου για τάξη.
Όπως ενημέρωσε αιρετός των εκπαιδευτικών «οι προσλήψεις των αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό έχουν σταματήσει, αφού οι πιστώσεις που έχουν απομείνει δεν ξεπερνούν τις 200 για όλες τις ειδικότητες, και οι προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ γίνονται με το σταγονόμετρο και μόνο για σχολεία ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα)».
Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση έχει φέρει σε τραγικό αδιέξοδο γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και οδηγεί στην πλήρη διάλυση και απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Πολλές περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά η έλλειψη εκπαιδευτικών από τα σχολεία μιας από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές του λεκανοπεδίου, την οποία έχει χτυπήσει ανελέητα η ανεργία, φοβούμαστε ότι δεν είναι αποτέλεσμα μόνο κακού σχεδιασμού του υπουργείου παιδείας αλλά και ευθύνη για τις επιλογές αυτών που έχουν το πεπόνι και το μαχαίρι. Δυστυχώς, συχνά διαπιστώνουμε τη μεγάλη ευκολία με την οποία επιλέγεται το Κερατσίνι ως «σκουπιδοντεκές» του Λεκανοπεδίου (απόβλητα, σκουπίδια, Ψυτάλλεια κ.λπ.) και τη μεγάλη δυσκολία για τα αυτονόητα, όπως ίσες ευκαιρίες και παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε όλα τα παιδιά και ιδίως σε οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα να τις πληρώσουν.
Κανένας πλέον δεν δικαιούται να τηρεί σιγή ιχθύος. Οι βουλευτές της περιοχής, η Δημοτική Αρχή, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι παρατάξεις, οι άνθρωποι που σκέφτονται οφείλουν να πάρουν θέση και να αναδείξουν το θέμα και να πιέσουν προς κάθε κατεύθυνση για να λειτουργήσουν τα σχολεία με πλήρες πρόγραμμα. Έλεος!
Υπάρχουν κενά σε θέσεις δασκάλων και καθηγητών ειδικοτήτων στο κανονικό και στο ολοήμερο πρόγραμμα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα δημοτικού σχολείου του Κερατσινίου στο οποίο δεν υπάρχει γυμναστής, μουσικός, ειδικότητες ολοήμερου προγράμματος, εκπαιδευτικός δεύτερης ξένης γλώσσας, εκπαιδευτικός για παράλληλη στήριξη, δεν υπάρχει εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας για όλα τα τμήματα ενώ τελευταία προέκυψε και κενό δασκάλου για τάξη.
Όπως ενημέρωσε αιρετός των εκπαιδευτικών «οι προσλήψεις των αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό έχουν σταματήσει, αφού οι πιστώσεις που έχουν απομείνει δεν ξεπερνούν τις 200 για όλες τις ειδικότητες, και οι προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ γίνονται με το σταγονόμετρο και μόνο για σχολεία ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα)».
Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση έχει φέρει σε τραγικό αδιέξοδο γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και οδηγεί στην πλήρη διάλυση και απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Πολλές περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά η έλλειψη εκπαιδευτικών από τα σχολεία μιας από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές του λεκανοπεδίου, την οποία έχει χτυπήσει ανελέητα η ανεργία, φοβούμαστε ότι δεν είναι αποτέλεσμα μόνο κακού σχεδιασμού του υπουργείου παιδείας αλλά και ευθύνη για τις επιλογές αυτών που έχουν το πεπόνι και το μαχαίρι. Δυστυχώς, συχνά διαπιστώνουμε τη μεγάλη ευκολία με την οποία επιλέγεται το Κερατσίνι ως «σκουπιδοντεκές» του Λεκανοπεδίου (απόβλητα, σκουπίδια, Ψυτάλλεια κ.λπ.) και τη μεγάλη δυσκολία για τα αυτονόητα, όπως ίσες ευκαιρίες και παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε όλα τα παιδιά και ιδίως σε οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα να τις πληρώσουν.
Κανένας πλέον δεν δικαιούται να τηρεί σιγή ιχθύος. Οι βουλευτές της περιοχής, η Δημοτική Αρχή, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι παρατάξεις, οι άνθρωποι που σκέφτονται οφείλουν να πάρουν θέση και να αναδείξουν το θέμα και να πιέσουν προς κάθε κατεύθυνση για να λειτουργήσουν τα σχολεία με πλήρες πρόγραμμα. Έλεος!