Εάν διαβάσουμε, χωρίς καχυποψίες, την απόφαση της ΕΣΑΛ θα
μπορούσαμε να πούμε ότι απέδωσαν καρπούς οι αντιδράσεις και οι
διαμαρτυρίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων, των φορέων και
των πολιτών.
Δύο έργα που είχαν συμπεριληφθεί στο νέο master plan του ΟΛΠ δεν θα
υλοποιηθούν, όπως προέκυψε από την ολοκλήρωση της συνεδρίασης της
Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων.
Συγκεκριμένα η Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan του ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της ΕΣΑΛ μη υλοποιήσιμη, καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες.
Συγκεκριμένα η Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) απέρριψε την πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan του ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της ΕΣΑΛ μη υλοποιήσιμη, καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες.
Το άλλο έργο που αφορούσε την επέκταση του car terminal στο Νέο Μώλο
Δραπετσώνας, δεν τέθηκε από τον ΟΛΠ στη σημερινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.Ο νέος μώλος Δραπετσώνας παραμένει ως έχει για χρήση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και της ακτοπλοϊας.
Βέβαια υπάρχουν και σκέψεις, όπως ότι τα έργα αυτά δεν ήταν στο master plan που παρουσιάστηκε πριν τις εκλογές και συμπληρώθηκαν στην εκδοχή που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο και ουσιαστικά αποσύρθηκε το ένα και απορρίφθηκε το άλλο στη σημερινή συνεδρίαση "καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες".
Βέβαια υπάρχουν και σκέψεις, όπως ότι τα έργα αυτά δεν ήταν στο master plan που παρουσιάστηκε πριν τις εκλογές και συμπληρώθηκαν στην εκδοχή που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο και ουσιαστικά αποσύρθηκε το ένα και απορρίφθηκε το άλλο στη σημερινή συνεδρίαση "καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες".
Τι έμεινε; Τελικά πέρασε η παλιά εκδοχή του master plan με την μεγάλη επέκταση στην Πειραϊκή, με το logistics center, τη δημιουργία ξενοδοχείων, κλ.
Οπωσδήποτε είναι νίκη, όπως λένε και οι αχρείαστες και υπερβολικά "πανηγυρικές" αναρτήσεις, άλλωστε τα θέματα που έβαλε μπροστά η τοπική κοινωνία δεν θα υλοποιηθούν! Οι Κινέζοι υποχώρησαν(;), η ΕΣΑΛ άκουσε και εύκολα, σε λίγο χρόνο, πήρε τις αποφάσεις. Ερωτηματικά για το πως και το γιατί πάντα θα υπάρχουν, η ουσία μένει. Δεν θα γίνουν δύο έργα για τα οποία το δημοτικό συμβούλιο είπε όχι!
Επιπλέον κρατάμε ότι σήμερα υπάρχει και ένας μεγάλος ηττημένος, ο Πειραιάς!
Επιπλέον κρατάμε ότι σήμερα υπάρχει και ένας μεγάλος ηττημένος, ο Πειραιάς!
Νωρίτερα, οι δήμαρχοι Περάματος και Κερατσινίου – Δραπετσώνας σε τοποθετήσεις τους, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις του στο προτεινόμενο master plan.
Έξω από το υπουργείο την ώρα που συνεδρίαζε η ΕΣΑΛ, δεκάδες εργαζόμενοι και επιχειρηματίες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει, ουσιαστικά "πανηγυρίζει" κι αυτό: «Με την σημερινή απόφαση της ΕΣΑΛ ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. και ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση μιας εμβληματικής επένδυσης»! Πρόκειται για «μία μεγάλη επένδυση, εξαιρετικά σημαντική για τη χώρα, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Σημαντικά εμπόδια ξεπεράστηκαν».
Πάμε γι΄άλλα!