Έξι συνδυασμοί της αντιπολίτευσης(!) (Διαλινάκης, Καμπούρης, Τσιρίδης, Δαβγιώτη, Δατσέρη, Καμάς, ενώ το ΚΚΕ επιφυλάχτηκε για το ΔΣ) κατέθεσαν μια πρόταση στο συμβούλιο για να βγει η πόλη μας από την κατάσταση αδράνειας στην οποία δείχνει να βυθίζεται τα τελευταία χρόνια.
*
Η δεύτερη περίοδος Βρεττάκου είναι ο ορισμός της ακινησίας. Γίνονται μόνο κινήσεις άμυνας απέναντι σε ιδιώτες (Μελισσανίδης με Όιλ Ουάν, ΚΟΣΚΟ με γερανογέφυρες κτλ.) ή δημόσιους φορείς (περιφέρεια και κυβέρνηση για τα σκουπίδια, Πειραιάς για Ανάσταση, ΣΜΑ κτλ) που μας απειλούν.
Χρειάζονται όμως και βήματα μπροστά, για να δείξουμε ότι υπάρχουμε κι έχουμε όραμα για την πόλη. Στον τομέα αυτό η διοίκηση τα έχει κάνει θάλασσα καθώς η καθυστέρηση στην κατάθεση πολεοδομικών προτάσεων για τα παραλιακά μέτωπα επιτρέπει σε όλους να τα ορέγονται.
*
Η πρόταση θέλει να βάλει σε κίνηση τον δήμο που δείχνει αποτελματωμένος. Συνδέει το Ταμείο Ανάκαμψης με δύο μεγάλες παρεμβάσεις σε όλο το παραλιακό μέτωπο Δραπετσώνας και Κερατσινίου. Λέει τα εξής:
ΕΝΤΑΞΗ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ
Α.- ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ, ΚΑΙ
Β.- ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΩΣ “ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ” του άρθρου 8 του ν.2508/97
Η ευκαιρία του ταμείου ανάκαμψης δεν πρέπει να χαθεί. Η περιοχή μας μπορεί να ενταχθεί για δράσεις αναγκαίες που θα αναβαθμίσουν τον ευρύτερο Πειραιά, που θα αυξήσουν το πράσινο και που θα φέρουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στην πόλη.
Οι δράσεις που προβλέπονται στο ταμείο ανάκαμψης καλύπτουν τις δράσεις που είναι αναγκαίες για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου προς όφελος της πόλης και των κατοίκων.
Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες τέτοιες δράσεις.
Α. Στον κωδικό 16873: (κεφάλαιο: επενδύσεις)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
Η περιοχή της πρώην βιομηχανικής ζώνης (Κράκαρη-ΕΥΔΑΠ) καθώς και όλου του παραλιακού μετώπου (ΕΥΔΑΠ-Ιχθυόσκαλα) μπορούν να ενταχθούν εξ ολοκλήρου στον κωδικό αυτόν. Οι αναπλάσεις αυτές θα βελτιώσουν την ζωή των κατοίκων και θα αποτελέσουν πόλους έλξης επισκεπτών, επενδύσεων και νέων θέσεων εργασίας.
Β. Στον κωδικό 16879: (κεφάλαιο: μεταρρυθμίσεις)
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
Στην προτεινόμενη πρώην βιομηχανική ζώνη ήδη έχουμε αποφασίσει και προχωρούμε σε πολεοδομικό σχεδιασμό, επομένως ο κωδικός μας αφορά. Η μεταρρύθμιση θα διευκολύνει τη νόμιμη δόμηση λύνοντας ένα από τα μεγάλα προβλήματα που διαχρονικά καθυστερεί και εμποδίζει την προσέλκυση επενδύσεων και την φιλική προς το περιβάλλον πολεοδομική ανάπτυξη.
Γ. Στον κωδικό 16894 (κεφάλαιο: μεταρρυθμίσεις):
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
Η περιοχή της πρώην βιομηχανικής ζώνης και του λοιπού παραλιακού μετώπου μπορεί να θεωρηθεί ως περιοχή νέου χωροταξικού σχεδιασμού και να ενταχθεί στον κωδικό αυτόν. Θα διευκολύνει την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην πράσινη οικονομία.
Προϋπόθεση για να ενταχθούμε στην Πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης και να γίνουν όλα τα παραπάνω με τον σωστό κι ενδεδειγμένο τρόπο είναι
1) Να χαρακτηρίσουμε την περιοχή των 640 στρεμμάτων της πρώην βιομηχανικής ζώνης (Κράκαρη-ΕΥΔΑΠ) ως περιοχή ανάπλασης κατά τις προβλέψεις του άρθρου 8 του νόμου 2508/97. Ήδη έχουμε καθυστερήσει υπερβολικά. Είναι χρέος προς τους πολίτες της πόλης μας και του ευρύτερου Πειραιά να κινηθούμε άμεσα.
2) Να αποφασίσουμε την κατάρτιση μιας προκαταρκτικής μελέτης για το παραλιακό μέτωπο του Κερατσινίου από την ΕΥΔΑΠ μέχρι την Ιχθυόσκαλα.
Με την απόφασή του αυτή, το δημοτικό συμβούλιο δίνει στην διοίκηση του δήμου την εντολή να κινηθεί για την ένταξη της πρώην βιομηχανικής ζώνης και του παραλιακού μετώπου Κερατσινίου στο ταμείο ανάκαμψης.
Αυτή η ευκαιρία δεν μπορεί και δεν πρέπει να πάει χαμένη. Επομένως η πρόταση είναι να αποφασίσει το ΔΣ τα εξής:
Α. Χαρακτηρίζεται ως «περιοχή ανάπλασης» με βάση το άρθρο 8 του νόμου 2508/97 η περιοχή των 640 στρεμμάτων της τέως βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας και Κερατσινίου με ιδιοκτήτες τον Δήμο, την ΕΤΕ, την Λαφάρτζ, την Όιλ Ουάν, τα ΕΛΠΕ και το ελληνικό δημόσιο.
Η περιοχή μπορεί να χαρακτηριστεί Περιοχή Ανάπλασης γιατί:
1) είναι περιοχή ειδικού ενδιαφέροντος που πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου, και
2) έχει ήδη χαρακτηριστεί στο παρελθόν ως «περιοχή ανάπλασης» με την απόφαση της 9ης Απριλίου 1997 της Ε.Ε. του ΟΡΣΑ και ο χαρακτηρισμός ατόνησε μετά την ψήφιση του νόμου 4277 του 2014 οι σχετικές διατάξεις του οποίου αναιρέθηκαν με νόμο του 2015.
Επομένως η περιοχή μπορεί να χαρακτηριστεί εκ νέου περιοχή ανάπλασης.
Β.
Ορίζεται ως Φορέας Ανάπλασης ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας με στόχους:
1) Την κατάρτιση Προκαταρκτικής Πρότασης σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2508/97
2) Την κατάρτιση Προγράμματος Ανάπλασης με βάση το άρθρο 9 του νόμου 2508/97
3) Την κατάρτιση Πολεοδομικής Μελέτης Ανάπλασης, άρθρο 10 του νόμου 2508/97
Γ.
Σε όλα τα παραπάνω θα προχωρήσουμε με βάση τις παρακάτω βασικές αρχές:
1) Με τον ισχύοντα σήμερα συντελεστή δόμησης 0.15
2) Με τις ισχύουσες σήμερα χρήσεις γης πολιτισμό, αναψυχή, παιδεία, υγεία
3) Με εισφορά σε γη 50% τουλάχιστον.
4) Με τον αποχαρακτηρισμό της παραλίας ώστε από λιμενική ζώνη να γίνει αιγιαλός.
Δ.
Με βάση τα παραπάνω θα γίνει προσπάθεια να ενταχθούμε στην Πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης και να προσελκύσουμε τις αναγκαίες χρηματοδοτήσεις για την ολοκλήρωση των ζωτικών για την περιοχή μας έργων
1) της Ανάπλασης της πρώην βιομηχανικής ζώνης (Κράκαρη-ΕΥΔΑΠ)
2) της Ανάπλασης του παραλιακού μετώπου Κερατσινίου (ΕΥΔΑΠ-Ιχθυόσκαλα).
Η πρόταση θα συζητηθεί την ερχόμενη Παρασκευή 23/4 όπως ζήτησε η αντιπολίτευση, εκτός κι αν η διοίκηση το αποφύγει με υπεκφυγές. Γ. Τσιρίδης