Και ενώ διανύουμε το "τελευταίο μίλι" προς την ελευθερία, κατά την άποψη που ευρέως "παίχτηκε" πριν το τρίτο lockdown και η τηλεκπαίδευση στα σχολεία συνεχίζεται, υπάρχουν θέματα που έχουν σχέση με την τηλεκπαίδευση και "κυλάνε" από μέρα σε μέρα, λίγο πιο πίσω, και ίσως κάποια μέρα, δεν θα έχει καμία πρακτική αξία η λύση τους.
Ήδη, από 11 Μαρτίου του 2020 που ξεκίνησε η πρώτη αναστολή λειτουργίας της δια ζώσης διδασκαλίας, τα δημοτικά σχολεία είναι περίπου 4,5 μήνες κλειστά (τα γυμνάσια και λύκεια περισσότερους). Από τότε έχουν εξαγγελθεί από την πολιτεία μέτρα για να στηρίξουν την τηλεκπαίδευση και να δώσουν λύσεις σε προβλήματα που είχαν καταγραφεί. Δυστυχώς τα μέτρα μόνο εξαγγέλθηκαν, εύκολο πράγμα η εξαγγελία, και δεν υλοποιήθηκαν, τουλάχιστον έως και σήμερα! Συγκεκριμένα:
α. είχε παρουσιαστεί με τυμπανοκρουσίες, το πρόγραμμα με το voucher (200 ευρώ) για την αγορά tablet από ευάλωτες οικογένειες. Το πρόγραμμα είχε εξαγγελθεί λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Σήμερα μάθαμε ότι για Μάρτιο οδεύει η πρεμιέρα του προγράμματος διάθεσης voucher ύψους 200 ευρώ για αγορά υπολογιστών, ταμπλετ ή λαπτοπ.
β. τα tablet στα σχολεία, για τα οποία έχουν μιλήσει κατά καιρούς πολλοί αξιωματούχοι, και έχουν αφιερωθεί σελίδες αναρτήσεων από τα ΜΜΕ δεν ήρθαν ακόμα στα σχολεία. Σε σχολεία της δευτεροβάθμιας έχουν δοθεί κάποιες συσκευές. Στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και ιδίως της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά δεν έχει δοθεί καμία συσκευή. Συσκευές σε πολλούς δήμους έχουν δώσει οι σχολικές επιτροπές και οι σύλλογοι γονέων!
γ. η περίφημη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έχει ξεκινήσει! Για τη δράση «Tαχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», έχουν ήδη υποβληθεί 77.023 αιτήσεις εκπαιδευτικών για συμμετοχή ως επιμορφούμενοι.
δ. επιπλέον, η υγειονομική κρίση που ξέσπασε στην αρχή του προηγούμενου έτους βρήκε τις σχολικές μονάδες «γυμνές» από εξοπλισμό. Ο εξοπλισμός των σχολείων, σε πολλές περιπτώσεις, αποτελείται από απαρχαιωμένες συσκευές. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση δεν υπήρξε, μέχρι σήμερα, κάποια συντονισμένη προσπάθεια για την αναβάθμιση του εξοπλισμού των σχολείων.
Παράλληλα στον τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζεται μια κατάσταση, εντελώς επιφανειακή και εύκολα, μη γνωρίζοντες, μιλούν για το "ψηφιακό άλμα στην εκπαίδευση"! Για μια ακόμα φορά τα προβλήματα κρύβονται, συστηματικά, κάτω από το χαλί, τις λύσεις δίνουν οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες, και απλώς οι αρμόδιοι ροκανίζουν τον χρόνο! Άλλωστε η ζημιά στην εκπαίδευση δεν μετριέται άμεσα, γιατί δεν είναι κακοκαιρία, και οι ευθύνες θα ζητηθούν πολύ αργότερα!
Πραγματικά, εάν οι κυβερνώντες πιστεύουν την ατάκα για το "τελευταίο μίλι", και είναι επιλογή τους, όπως λένε, να ενισχύσουν το Δημόσιο Σχολείο και τους πιο αδύναμους ας βιαστούν!
Τι περιμένουν και δεν υλοποιούν τις εξαγγελίες τους;