Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

Αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων...

Την «αιφνιδιαστική κατάθεση τροπολογίας» από το υπουργείο Ναυτιλίας, με την οποία «αποδυναμώνεται σημαντικά» η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ), καταγγέλλουν, με κοινή τους ανακοίνωση, τρεις φορείς της ναυπηγοεπισκευής. 
"Η δραστική αποδυνάμωση της ΡΑΛ" μήπως έχει καμία μακρινή σχέση με την προβλήτα4;
 Ας το δουν οι ειδικοί!

ΘΕΜΑ : ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ (Ρ.Α.Λ.) 


Με έκπληξη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε την κατάθεση τροπολογίας με την οποία αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.). 

Καταγγέλλουμε την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας, αργά το βράδυ προπαραμονής ψήφισης του Νομοσχεδίου για τη Νησιωτική Πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, παρακάμπτοντας τόσο τη δημόσια διαβούλευση, όσο και τη συζήτηση της σοβαρής αυτής ρύθμισης στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. 

Η Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, πράττοντας νόμιμα, αμερόληπτα, τηρώντας πάντα τις θεσμοθετημένες διαδικασίες, ασκεί τον Ρυθμιστικό της Ρόλο σε κρίσιμα ζητήματα Συμβάσεων Παραχώρησης Λιμένων και τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αποτελεί με τις αποφάσεις της ανάχωμα, τόσο στις αυθαίρετες, παραβατικές και νέο-αποικιακού τύπου ενέργειες του ΟΛΠ διοικούμενου από την κινέζικη COSCO, όσο και σε μονοπωλιακές καταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων. 
Οι μονοπωλιακές αυτές καταστάσεις, που αποφέρουν μεγάλα ιδιωτικά κέρδη, συντηρούνται από τον ΟΛΠ με την υποστήριξη ισχυρών παραγόντων. Παράλληλα όμως, συνεπάγονται υπέρμετρο κόστος υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πλοίων, που τα εκτρέπει σε ανταγωνιστικά λιμάνια του εξωτερικού και κυρίως της γειτονικής Τουρκίας. 
Οι αποφάσεις της ΡΑΛ, πολύ ενοχλούν τα ιδιωτικά συμφέροντα διατήρησης μονοπωλιακών καταστάσεων, που αποδεικνύονται καθημερινά εξόχως ζημιογόνα για τα Εθνικά μας Συμφέροντα, την Εθνική μας Οικονομία, την Ναυτιλία, ιδιαίτερα την Ακτοπλοΐα και τις ελληνικές επιχειρήσεις Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων. 

Η δραστική αποδυνάμωση της ΡΑΛ αντικειμενικά εξυπηρετεί ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που ενοχλούνται στις αυθαίρετες ενέργειές τους, από εφαρμογή της νομιμότητας από την Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων. Η ρύθμιση ενός τόσο σοβαρού θέματος με αιφνιδιαστική τροπολογία, ώστε να μην διατυπωθούν γνώμες των ενδιαφερομένων φορέων και να παρακαμφθεί και απαξιωθεί η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, συνιστά μια άνευ προηγουμένου εκτροπή των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών διαδικασιών. 

Καλούμε την Κυβέρνηση και προσωπικά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επιβεβαιώνοντας τη δημοκρατική του ευαισθησία, η οποία εν γένει τον χαρακτηρίζει, με σεβασμό προς τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και τους Χρήστες των Λιμένων, να αποσύρει την απαράδεκτη τροπολογία. 

Καλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής , εφ’ όσον κρίνει αναγκαία την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΛ, να επαναφέρει το θέμα μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τους Χρήστες των Λιμένων, την Ελληνόκτητη Ναυτιλία και ιδιαίτερα την Ακτοπλοΐα και τη Ναυπηγοεπισκευή.


-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ(Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.)-

-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

-ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ-