Απολύτως αναγκαία θεωρεί την κατασκευή της προβλήτας IV της ΟΛΠ-COSCΟ η Διεθνής Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.) η οποία με έγγραφό της ζητά την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκη για άμεση λήψη απόφασης προκειμένου να ολοκληρωθούν επενδύσεις που είναι στρατηγικής σημασίας για τον κλάδο των ναυτιλιακών πρακτορείων και την χώρα γενικότερα.
Στο έγγραφο της Δ.Ν.Ε. που υπογράφουν ο πρόεδρος και ο γ.γ. κ. Φ. Κωστόπουλος και Ι. Χατζηαντωνίου και συμπίπτει χρονικά με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και του προέδρου της Cosco, Xu Lirong περί της προθέσεως τους να καταστεί ο Πειραιάς πρώτο λιμάνι της Ευρώπης, αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Όπως είναι γνωστό κατά την πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) δεν εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ η κατασκευή της προβλήτας IV του ΟΛΠ.ΑΕ -μία πρόσθετη επένδυση η οποία είχε συμπεριληφθεί στο επενδυτικό σχέδιο (master plan) του ΟΛΠ.ΑΕ-, επειδή έκρινε ότι δεν είναι ακόμα προς τούτο ώριμες οι συνθήκες.
Επί της συγκεκριμένης αυτής αιτιολόγησης θα επιθυμούσαμε κ. Υπουργέ να υπογραμμίσουμε ότι θέση της Διοίκηση της Ενώσεώς μας και των Μελών της είναι ότι η ολοκλήρωση ενός τέτοιου έργου είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός κατά γενική ομολογία εθνικού στρατηγικού στόχου, την ανάδειξή του Πειραιά ως μεγαλύτερου λιμένα της Μεσογείου και ως ένα από τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης. Με την ολοκλήρωση των έργων της επέκτασης εντός διετίας είναι δεδομένη όχι μόνο η περαιτέρω αύξηση του αριθμού των προσεγγίσεων πλοίων, αλλά και η προσέλκυση περισσότερων πλοίων χωρητικότητας >24.000 teus, που αποτελεί τον κύριο παράγοντα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τα λιμάνια.
Η απόφαση της ΕΣΑΛ να απορρίψει, επί του παρόντος, την πρόταση επέκτασης του Σ.ΕΜΠΟ ΙΚΟΝΙΟΥ, όπως γίνεται αντιληπτό, παγώνει την προοπτική πραγματικής αναβάθμισης και αυτό πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει τροχοπέδη στην εξελικτική του πορεία. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα πέντε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης επενδύουν συνεχώς στις υποδομές τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των διεθνών τακτικών γραμμών, ανάλογες επενδυτικές δράσεις θα πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται και στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό θα λειτουργούσε προς όφελος του λιμένος, των Χρηστών του, της κοινωνίας γενικότερα μέσω της αύξησης των θέσεων εργασίας αλλά και της ελληνικής οικονομίας.
Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε κ. υπουργέ για την επανεξέταση του όλου θέματος και την επαναφορά του προς λήψη των αναγκαίων και έγκαιρων αποφάσεων, προκειμένου να ολοκληρωθούν επενδύσεις που είναι στρατηγικής σημασίας για τον Κλάδο μας και την Χώρα μας γενικότερα».