Η Κίνα και η Ελλάδα συμφώνησαν να προωθήσουν την επένδυσης ύψους 600 εκατ. ευρώ της COSCO Shipping στον Πειραιά, στο πλαίσιο των προσπαθειών τους να ενισχύσουν το ρόλο του ως διαμετακομιστικού κόμβου εμπορίου ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη.
Σε ανταπόκρισή του το ειδησεογραφικό πρακτορειό Reuters θυμίζει ότι οι δύο χώρες ήρθαν πιο κοντά το 2009, όταν η COSCO ανέλαβε τη διαχείριση δύο προβλητών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά για 35 χρόνια. Το 2016 ο κινεζικός κολοσσός απέκτησε ποσοστό 51% στον ΟΛΠ, με στόχο να καταστήσει τον Πειραιά το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ περίπου για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει υποχρεωτικές επενδύσεις 300 εκατ. μέχρι το 2022, που μόλις ολοκληρωθούν θα της επιτρέψουν να αποκτήσει επιπλέον ποσοστό 16% στο λιμάνι.
Στην ανταπόκριση αναφέρεται ότι «τοπικές αντιδράσεις ανάγκασαν την Αθήνα να απορρίψει τις προτάσεις της COSCO για νέο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά τον περασμένο μήνα λέγοντας ότι οι συνθήκες δεν είναι ώριμες ακόμη. Ωστόσο στη συνάντηση Σι- Μητσοτάκη σήμερα κατέστη σαφές ότι οι δύο χώρες θέλουν να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια στην επένδυση.
«Θέλουμε να ενισχύσουμε τον διαμετακομιστικό ρόλο του Πειραιά και να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την μεταφορική ικανότητα της γραμμής ταχείας επικοινωνίας ξηράς-θάλασσας Κίνας-Ευρώπης» δήλωσε ο Σι.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως ο Πειραιάς θα μπορούσε να αποτελέσει το μεγαλύτερο λιμάνι όχι μόνο της Μεσογείου, αλλά και της Ευρώπης.
Εν τω μεταξύ, η ΕΤΕπ συμφώνησε να χορηγήσει 140 εκατ. ευρώ για να στηρίξει την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά . Το δάνειο αυτό, το μεγαλύτερο που έχει χορηγήσει ποτέ η ΕΤΕπ για λιμενικά έργα στην Ελλάδα, θα στηρίξει μέρος από τις επενδύσεις θα έχει διάρκεια 20 ετών.
Σε σχετική δήλωσή του ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «η Ελλάδα χαιρετίζει τη στήριξη που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε έργα που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι του Πειραιά. Η ΕΤΕπ χρηματοδοτεί στρατηγικές υποδομές στην Ελλάδα εδώ και πάνω από 50 χρόνια και διαθέτει μοναδική τεχνική και χρηματοπιστωτική εμπειρία στη χρηματοδότηση σημαντικών λιμανιών στην Ευρώπη και ανά την υφήλιο».
Η πρώτη δόση ύψους 100 εκατ. ευρώ υπεγράφη σήμερα και το υπόλοιπο ποσό θα εκταμιευτεί παράλληλα με την πρόοδο των έργων.
naftemporiki.gr
Σε ανταπόκρισή του το ειδησεογραφικό πρακτορειό Reuters θυμίζει ότι οι δύο χώρες ήρθαν πιο κοντά το 2009, όταν η COSCO ανέλαβε τη διαχείριση δύο προβλητών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά για 35 χρόνια. Το 2016 ο κινεζικός κολοσσός απέκτησε ποσοστό 51% στον ΟΛΠ, με στόχο να καταστήσει τον Πειραιά το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στην Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ περίπου για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει υποχρεωτικές επενδύσεις 300 εκατ. μέχρι το 2022, που μόλις ολοκληρωθούν θα της επιτρέψουν να αποκτήσει επιπλέον ποσοστό 16% στο λιμάνι.
Στην ανταπόκριση αναφέρεται ότι «τοπικές αντιδράσεις ανάγκασαν την Αθήνα να απορρίψει τις προτάσεις της COSCO για νέο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά τον περασμένο μήνα λέγοντας ότι οι συνθήκες δεν είναι ώριμες ακόμη. Ωστόσο στη συνάντηση Σι- Μητσοτάκη σήμερα κατέστη σαφές ότι οι δύο χώρες θέλουν να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια στην επένδυση.
«Θέλουμε να ενισχύσουμε τον διαμετακομιστικό ρόλο του Πειραιά και να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο την μεταφορική ικανότητα της γραμμής ταχείας επικοινωνίας ξηράς-θάλασσας Κίνας-Ευρώπης» δήλωσε ο Σι.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως ο Πειραιάς θα μπορούσε να αποτελέσει το μεγαλύτερο λιμάνι όχι μόνο της Μεσογείου, αλλά και της Ευρώπης.
Εν τω μεταξύ, η ΕΤΕπ συμφώνησε να χορηγήσει 140 εκατ. ευρώ για να στηρίξει την επέκταση και αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά . Το δάνειο αυτό, το μεγαλύτερο που έχει χορηγήσει ποτέ η ΕΤΕπ για λιμενικά έργα στην Ελλάδα, θα στηρίξει μέρος από τις επενδύσεις θα έχει διάρκεια 20 ετών.
Σε σχετική δήλωσή του ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «η Ελλάδα χαιρετίζει τη στήριξη που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε έργα που θα μεταμορφώσουν το λιμάνι του Πειραιά. Η ΕΤΕπ χρηματοδοτεί στρατηγικές υποδομές στην Ελλάδα εδώ και πάνω από 50 χρόνια και διαθέτει μοναδική τεχνική και χρηματοπιστωτική εμπειρία στη χρηματοδότηση σημαντικών λιμανιών στην Ευρώπη και ανά την υφήλιο».
Η πρώτη δόση ύψους 100 εκατ. ευρώ υπεγράφη σήμερα και το υπόλοιπο ποσό θα εκταμιευτεί παράλληλα με την πρόοδο των έργων.
naftemporiki.gr