efsyn, Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Από μέρα σε μέρα αναμένεται η ανακοίνωση του νέου master plan για το λιμάνι. Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, έσπευσε να δηλώσει ικανοποιημένος.
Το νέο master plan που πρόκειται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μονοπωλεί τις συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους τις τελευταίες μέρες. Και ενώ οι πληροφορίες έλεγαν ότι επρόκειτο να κατατεθεί το αργότερο μέχρι χθες, τώρα μιλούν για αύριο Τετάρτη.
Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι πριν γίνει επίσημα γνωστό το περιεχόμενο του νέου επενδυτικού σχεδίου και πριν ο Οργανισμός το καταθέσει στην ΕΣΑΛ, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης, έσπευσε χθες να βγάλει ανακοίνωση-δήλωση με τίτλο «Ικανοποίηση ΕΒΕΠ για τις αλλαγές στην επανακατάθεση του νέου Master Plan του ΟΛΠ στην ΕΣΑΛ» και να εξηγήσει τους λόγους που συμφωνεί με αυτό.
Ετσι είχαμε την ευκαιρία και οι δημοσιογράφοι που καλύπτουμε το συγκεκριμένο ρεπορτάζ μέσω της δήλωσης του Β. Κορκίδη να μάθουμε ή τουλάχιστον να επιβεβαιώσουμε το περιεχόμενο του νέου επενδυτικού σχεδίου των Κινέζων για το λιμάνι του Πειραιά.Χωρίς... συμβιβασμό
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εξηγεί ότι το περιεχόμενο του αναθεωρημένου master plan της ΟΛΠ Α.Ε. δεν είναι «προϊόν συμβιβασμού» (τι εννοεί άραγε;) αλλά περισσότερο «αποτέλεσμα προσαρμογών που ικανοποιεί πλήρως τόσο την ελληνική κυβέρνηση όσο και τους Κινέζους επενδυτές της Cosco», ενώ επισημαίνει ότι το ΕΒΕΠ όσο και οι άλλοι επιχειρηματικοί φορείς της ευρύτερης περιοχής δικαιώνονται για τις θέσεις και παρεμβάσεις τους αλλά και τις κοινά αποδεκτές προτάσεις που κατέθεσαν και συμπεριλαμβάνονται στο νέο master plan.
Κάνει λόγο για τέσσερις αλλαγές στο αρχικό σχέδιο, οι οποίες φέρνουν πρόσθετες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ και αυξάνουν το επενδυτικό πρόγραμμα από τα 612 εκατ. ευρώ σε πάνω από 800 εκατ. ευρώ.
Αυτές είναι η κατασκευή μιας 4ης προβλήτας, που θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά στα επίπεδα των 10 εκατ. TEUs, ενώ δεν περιλαμβάνονται πλέον σχέδια κατασκευής mall, σχέδια δημιουργίας υποδομών για επισκευές mega yachts, ούτε άδεια ναυπηγείου, ζήτημα το οποίο όμως χρήζει, όπως σημειώνει, περαιτέρω διαβεβαιώσεων αφού εκκρεμεί η προσφυγή στο ΣτΕ.
Επίσης γνωστοποιεί ότι η ΟΛΠ Α.Ε. συμφώνησε με την πρόταση της ΕΣΑΛ, που υποστήριξε ένθερμα το ΕΒΕΠ και ο Δήμος Πειραιά, για τη μετατροπή της αποθήκης ΣΙΛΟ σε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων.
Επισημαίνει ακόμα ότι η πρόταση του Επιμελητηρίου για λειτουργία «duty free shops» αντίστοιχα με τα «terminals» των αεροδρομίων, αντί του αρχικού σχεδιασμού λειτουργίας εμπορικού κέντρου (mall) 44.000 τ.μ. στο λιμάνι, έγινε αποδεκτή και οι εμπορικές χρήσεις περιορίζονται κατά το ήμισυ, ενώ θα λειτουργούν στη ζώνη εισόδου, δηλαδή πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων του λιμένα κρουαζιερόπλοιων μόνο για τους τουρίστες.
Μένει λοιπόν να μάθουμε και εμείς, όταν θα κατατεθεί, τις αλλαγές που περιέχει το νέο master plan και να τις σχολιάσουμε, καθώς τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.
Κάνει λόγο για τέσσερις αλλαγές στο αρχικό σχέδιο, οι οποίες φέρνουν πρόσθετες επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ και αυξάνουν το επενδυτικό πρόγραμμα από τα 612 εκατ. ευρώ σε πάνω από 800 εκατ. ευρώ.
Αυτές είναι η κατασκευή μιας 4ης προβλήτας, που θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά στα επίπεδα των 10 εκατ. TEUs, ενώ δεν περιλαμβάνονται πλέον σχέδια κατασκευής mall, σχέδια δημιουργίας υποδομών για επισκευές mega yachts, ούτε άδεια ναυπηγείου, ζήτημα το οποίο όμως χρήζει, όπως σημειώνει, περαιτέρω διαβεβαιώσεων αφού εκκρεμεί η προσφυγή στο ΣτΕ.
Επίσης γνωστοποιεί ότι η ΟΛΠ Α.Ε. συμφώνησε με την πρόταση της ΕΣΑΛ, που υποστήριξε ένθερμα το ΕΒΕΠ και ο Δήμος Πειραιά, για τη μετατροπή της αποθήκης ΣΙΛΟ σε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων.
Επισημαίνει ακόμα ότι η πρόταση του Επιμελητηρίου για λειτουργία «duty free shops» αντίστοιχα με τα «terminals» των αεροδρομίων, αντί του αρχικού σχεδιασμού λειτουργίας εμπορικού κέντρου (mall) 44.000 τ.μ. στο λιμάνι, έγινε αποδεκτή και οι εμπορικές χρήσεις περιορίζονται κατά το ήμισυ, ενώ θα λειτουργούν στη ζώνη εισόδου, δηλαδή πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων του λιμένα κρουαζιερόπλοιων μόνο για τους τουρίστες.
Μένει λοιπόν να μάθουμε και εμείς, όταν θα κατατεθεί, τις αλλαγές που περιέχει το νέο master plan και να τις σχολιάσουμε, καθώς τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά.