Να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση τις προθέσεις της σχετικά με την αξιοποίηση της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας, ζήτησε με ερώτηση της στη Βουλή , η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς στη Β’ Πειραιά. Μαρία Γιαννακάκη.
Το θέμα προέκυψε μετά τις αντιφατικές τοποθετήσεις και δηλώσεις των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας στη Βουλή και του Υφυπουργού Ανάπτυξης στον τύπο μετά από συνάντηση για τη δημιουργία Πίστας Formula 1 στην περιοχή.
Ειδικότερα καλεί την κυβέρνηση , ν΄απαντήσει αν:
- Υπάρχει πρόθεση της Κυβέρνησης για την εμπορική αξιοποίηση της περιοχής; Κι αν ναι με ποια διαδικασία; Με αυτή που περιλαμβάνει η θέση του Υπουργού Ναυτιλίας για τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού ή με τη διαδικασία fast track που υποστήριξε στις δηλώσεις του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ν. Μυταράκης;
- Υπάρχει σχεδιασμός, πρόταση ή υποβληθείσα μελέτη για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην περιοχή της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας- Κερατσινίου; Και αν ναι από ποιους, τι περιλαμβάνει, ποια τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για την περιοχή και αν πρόκειται να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό;
- Για την έγκριση ή μη οιασδήποτε υποβληθείσας πρότασης προτίθεστε να λάβετε υπόψη το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και τον σχεδιασμό του για τον Πειραιά;
Εδώ και δεκαετίες , η αξιοποίηση της περιοχής της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας, στα όρια του σημερινού Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, συνολικής έκτασης 660 στρεμμάτων αποτελεί αντικείμενο διαφόρων προσεγγίσεων, διαλόγου και μελετών από την τοπική κοινωνία και την αυτοδιοίκηση.
Στους ιδιοκτήτες της έκτασης περιλαμβάνονται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η Εθνική Τράπεζα, η εταιρεία ΑΓΕΤ, τα Ελληνικά Πετρέλαια, καθώς και το δημόσιο και η αυτοδιοίκηση με μικρότερα τμήματα.
Στην ερώτησή της προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου, η κυρία Γιαννακάκη , επισημαίνει ότι το σύνολο της επιφάνειας καθώς και το πολύπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς δημιουργούν έως σήμερα ιδιαίτερες δυσκολίες για την αξιοποίηση της έκτασης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του ευρύτερου Πειραιά.
Τονίζει ότι σύμφωνα με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στα όρια της οποίας ανήκει και η εν λόγω έκταση, προβλέπονται η δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας με χρήσεις υπηρεσιών, μεταποίησης, πολιτισμού, εκπαίδευσης, αναψυχής, τουρισμού και κατοικίας. Έμφαση αποδίδεται στην ενίσχυση χρήσεων άμεσα συνδεδεμένων με τις λιμενικές δραστηριότητες.
Αναφέρεται επίσης ότι πρέπει να εξασφαλιστούν σημαντικοί αδόμητοι χώροι στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής ενδοχώρας και Θαλασσίου μετώπου, με τη δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων χώρων και εκτεταμένου Πάρκου Κοινόχρηστου Πρασίνου, που θα προκύψει με την εφαρμογή των κατάλληλων εργαλείων πολιτικής γης, καθώς και η προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές δραστηριότητες.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου , έχει συστήσει την Επιτροπή Ανάπλασης της έκτασης στην οποία εκπροσωπούνται μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπρόσωποι κατοίκων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, που επικαλείται η κυρία Γιαννακάκη , η Επιτροπή επεξεργάζεται τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά δεδομένα, τη βιωσιμότητα οιασδήποτε επένδυσης και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς και την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής με ελεύθερη πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο και δημιουργία συνεχούς πάρκου υψηλού πράσινου περίπου 400 στρεμμάτων.
Παράλληλα, σημειώνει , το τελευταίο διάστημα έχουν δει το φως της δημοσιότητας διάφορες προτάσεις που αναφέρονται στην δημιουργία στην περιοχή είτε ναυτιλιακού και εμπορικού κέντρου, είτε Πίστας Formula 1.
Ακόμη υπενθυμίζει ότι σε σχετική ερώτηση βουλευτών ο μεν Υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας απάντησε ότι μέχρι τώρα δεν έχει υποβληθεί στην Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, που είναι αρμόδια για να κινηθεί η διαδικασία χορήγησης σχετικών αδειών, κανενός είδους φάκελος με σχέδια αξιοποίησης ή ανάπλασης της συγκεκριμένης περιοχής, ο δε υπουργός Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης ανέφερε ότι επειδή ο εν λόγω χώρος ανήκει στο μεγαλύτερό του μέρος στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ΑΕ, ο ΟΛΠ αναμένει πρωτοβουλίες από την πλευρά της Ε.Τ.Ε, της ΑΓΕΤ και των Ελληνικών Πετρελαίων, ώστε μαζί με την Αυτοδιοίκηση να δημιουργηθεί μια εταιρεία «ειδικού σκοπού» με στόχο την ανάπλαση της περιοχής, βάσει των απόψεων της Περιφέρειας Αττικής και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών.
Εντούτοις, προσθέτει , σύμφωνα με νεότερα δημοσιεύματα στον τύπο στις 4 Αυγούστου 2012 ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Νότης Μυταράκης με δηλώσεις του μετά από συνάντηση με τον δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας Λ. Τζανή, τον εκπρόσωπο της ΕΛΠΑ και μέλος της FIA Β. Δεσποτόπουλο και τον εκπρόσωπο του φορέα DIELPIS Formula 1, Αθ. Παπαθεοδώρου με θέμα της δημιουργία Πίστας Formula1 στην εν λόγω περιοχή, επανέφερε το θέμα, δηλώνοντας μάλιστα ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να εντάξει το έργο στη διαδικασία fast track. Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο εκπρόσωπος της DIELPIS Formula 1 μίλησε και για οικονομική στήριξη του κράτους σε ένα τέτοιο εγχείρημα, το οποίο θα στοιχίσει κατά την εκτίμηση του, περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ.πηγή
Το θέμα προέκυψε μετά τις αντιφατικές τοποθετήσεις και δηλώσεις των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας στη Βουλή και του Υφυπουργού Ανάπτυξης στον τύπο μετά από συνάντηση για τη δημιουργία Πίστας Formula 1 στην περιοχή.
Ειδικότερα καλεί την κυβέρνηση , ν΄απαντήσει αν:
- Υπάρχει πρόθεση της Κυβέρνησης για την εμπορική αξιοποίηση της περιοχής; Κι αν ναι με ποια διαδικασία; Με αυτή που περιλαμβάνει η θέση του Υπουργού Ναυτιλίας για τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού ή με τη διαδικασία fast track που υποστήριξε στις δηλώσεις του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ν. Μυταράκης;
- Υπάρχει σχεδιασμός, πρόταση ή υποβληθείσα μελέτη για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην περιοχή της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας- Κερατσινίου; Και αν ναι από ποιους, τι περιλαμβάνει, ποια τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για την περιοχή και αν πρόκειται να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό;
- Για την έγκριση ή μη οιασδήποτε υποβληθείσας πρότασης προτίθεστε να λάβετε υπόψη το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και τον σχεδιασμό του για τον Πειραιά;
Εδώ και δεκαετίες , η αξιοποίηση της περιοχής της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας, στα όρια του σημερινού Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, συνολικής έκτασης 660 στρεμμάτων αποτελεί αντικείμενο διαφόρων προσεγγίσεων, διαλόγου και μελετών από την τοπική κοινωνία και την αυτοδιοίκηση.
Στους ιδιοκτήτες της έκτασης περιλαμβάνονται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η Εθνική Τράπεζα, η εταιρεία ΑΓΕΤ, τα Ελληνικά Πετρέλαια, καθώς και το δημόσιο και η αυτοδιοίκηση με μικρότερα τμήματα.
Στην ερώτησή της προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Αιγαίου, η κυρία Γιαννακάκη , επισημαίνει ότι το σύνολο της επιφάνειας καθώς και το πολύπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς δημιουργούν έως σήμερα ιδιαίτερες δυσκολίες για την αξιοποίηση της έκτασης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του ευρύτερου Πειραιά.
Τονίζει ότι σύμφωνα με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στα όρια της οποίας ανήκει και η εν λόγω έκταση, προβλέπονται η δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας με χρήσεις υπηρεσιών, μεταποίησης, πολιτισμού, εκπαίδευσης, αναψυχής, τουρισμού και κατοικίας. Έμφαση αποδίδεται στην ενίσχυση χρήσεων άμεσα συνδεδεμένων με τις λιμενικές δραστηριότητες.
Αναφέρεται επίσης ότι πρέπει να εξασφαλιστούν σημαντικοί αδόμητοι χώροι στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής ενδοχώρας και Θαλασσίου μετώπου, με τη δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων χώρων και εκτεταμένου Πάρκου Κοινόχρηστου Πρασίνου, που θα προκύψει με την εφαρμογή των κατάλληλων εργαλείων πολιτικής γης, καθώς και η προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές δραστηριότητες.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Κερατσινίου , έχει συστήσει την Επιτροπή Ανάπλασης της έκτασης στην οποία εκπροσωπούνται μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπρόσωποι κατοίκων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, που επικαλείται η κυρία Γιαννακάκη , η Επιτροπή επεξεργάζεται τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά δεδομένα, τη βιωσιμότητα οιασδήποτε επένδυσης και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς και την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής με ελεύθερη πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο και δημιουργία συνεχούς πάρκου υψηλού πράσινου περίπου 400 στρεμμάτων.
Παράλληλα, σημειώνει , το τελευταίο διάστημα έχουν δει το φως της δημοσιότητας διάφορες προτάσεις που αναφέρονται στην δημιουργία στην περιοχή είτε ναυτιλιακού και εμπορικού κέντρου, είτε Πίστας Formula 1.
Ακόμη υπενθυμίζει ότι σε σχετική ερώτηση βουλευτών ο μεν Υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας απάντησε ότι μέχρι τώρα δεν έχει υποβληθεί στην Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, που είναι αρμόδια για να κινηθεί η διαδικασία χορήγησης σχετικών αδειών, κανενός είδους φάκελος με σχέδια αξιοποίησης ή ανάπλασης της συγκεκριμένης περιοχής, ο δε υπουργός Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης ανέφερε ότι επειδή ο εν λόγω χώρος ανήκει στο μεγαλύτερό του μέρος στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ΑΕ, ο ΟΛΠ αναμένει πρωτοβουλίες από την πλευρά της Ε.Τ.Ε, της ΑΓΕΤ και των Ελληνικών Πετρελαίων, ώστε μαζί με την Αυτοδιοίκηση να δημιουργηθεί μια εταιρεία «ειδικού σκοπού» με στόχο την ανάπλαση της περιοχής, βάσει των απόψεων της Περιφέρειας Αττικής και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών.
Εντούτοις, προσθέτει , σύμφωνα με νεότερα δημοσιεύματα στον τύπο στις 4 Αυγούστου 2012 ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Νότης Μυταράκης με δηλώσεις του μετά από συνάντηση με τον δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας Λ. Τζανή, τον εκπρόσωπο της ΕΛΠΑ και μέλος της FIA Β. Δεσποτόπουλο και τον εκπρόσωπο του φορέα DIELPIS Formula 1, Αθ. Παπαθεοδώρου με θέμα της δημιουργία Πίστας Formula1 στην εν λόγω περιοχή, επανέφερε το θέμα, δηλώνοντας μάλιστα ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να εντάξει το έργο στη διαδικασία fast track. Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο εκπρόσωπος της DIELPIS Formula 1 μίλησε και για οικονομική στήριξη του κράτους σε ένα τέτοιο εγχείρημα, το οποίο θα στοιχίσει κατά την εκτίμηση του, περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ.πηγή