Προς: Δήμαρχο και Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Κερατσινίου -Δραπετσώνας,
Εμείς οι γονείς του Κερατσινίου-Δραπετσώνας , που ζούμε μέσα στην ανασφάλεια, που είμαστε εργαζόμενοι, άνεργοι, απλήρωτοι, που βιώνουμε καθημερινά τη πιο βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Εμείς που ζούμε με το άγχος να φροντίσουμε τα παιδιά μας, για να τους εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα μορφωτικά εφόδια, για να μπορέσουν στο μέλλον να σταθούν με αξιοπρέπεια στα πόδια τους. Εμείς που κάθε χρόνο πληρώνουμε όλο και πιο ακριβά για τη μόρφωσή τους καταγγέλλουμε τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις των σχολείων που προωθεί η κυβέρνηση.
Τις προηγούμενες εβδομάδες το Υπουργείο Παιδείας, ξεκίνησε «διαβούλευση» (διάρκειας 4 ημερών), για τα κριτήρια των συγχωνεύσεων, ώστε να διαμορφωθεί από την επόμενη χρονιά, ο νέος «σχολικός χάρτης» του «σχολείου της αγοράς». Βασικός συνομιλητής της «διαβούλευσης» είναι ο Δήμος («η γνώμη των εκπροσώπων των νέων Δήμων θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης»). Η επιλογή αυτή βέβαια δεν είναι καθόλου τυχαία, αφού το σχολείο της αγοράς πολύ σύντομα, θα ανήκει στους Δήμους και στις επιχειρήσεις.
Στις 14/1/2011 το Υπουργείο εξέδωσε Δελτίο τύπου, που κάνει αναφορά σε πολυδύναμα σχολικά κέντρα και μίνιμουμ χιλιομετρική απόσταση μεταξύ σχολείων τα 10 χιλιόμετρα (έναντι 1,2 χιλιομέτρων που υπήρχε). Παράλληλα η Υπουργός Παιδείας, δήλωνε ότι θα φτιαχτούν σχολεία έως 400 μαθητών και θα κλείσουν όσα δεν ξεπερνούν τα 250. Κάτι τέτοιο μας δίνει το δικαίωμα να μιλάμε για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων σε ημερήσια διάταξη. Έτσι προετοιμάζουν το έδαφος για «μη κοστοβόρα» πολυδύναμα σχολεία, με πολυάριθμα τμήματα και επανέρχεται το θέμα των διευθυντών μάνατζερ που θα τα διευθύνουν.
Με λίγα λόγια, θα έχουμε τα σχολεία των πλούσιων και των φτωχών Δήμων και τα δυο όμως θα κυνηγούν «χορηγούς» για την οικονομική τους επιβίωση, ενώ οι γονείς θα πληρώνουμε ακόμα περισσότερα για το «καλό του σχολείου».
Την ώρα που η κυβέρνηση προωθεί τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων, δεν δεσμεύεται για τις μετακινήσεις των μαθητών σε μεγάλες αποστάσεις και ρίχνει την ευθύνη στους Δήμους και στους γονείς. Έτσι έκανε και με τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης, τα οποία έκλεισε.
Το ολοήμερο σχολείο, το οποίο θα μπορεί να υλοποιηθεί καλύτερα σε μεγάλα σχολεία, δεν είναι θέμα «κοινωνικής πολιτικής», είναι η γενική δοκιμή για τη γενίκευση του σχολείου των δεξιοτήτων, της διαφοροποίησης, της αγοράς. Σε αυτό το «αυτόνομο» σχολείο, που θα λειτουργεί ως επιχείρηση, με έσοδα, έξοδα, απολογισμό, που θα σχεδιάζει το πρόγραμμα σπουδών με βάση τις ανάγκες των παιδιών και τις τοπικές ιδιαιτερότητες, το Υπουργείο Παιδείας θα παίζει το ρόλο του μεσάζοντα μεταξύ του σχολείου και της επιχείρησης.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα παιδιά μας είναι οι αυριανοί εργαζόμενοι των επιχειρήσεων. Θα πρέπει να είναι βολικοί, συνεργάσιμοι, ανταγωνιστικοί. Δεν χρειάζεται να είναι μορφωμένοι! Αρκούν οι δεξιότητες! Έτσι και αλλιώς θα αλλάζουν επάγγελμα κάθε τόσο!
Γι’ αυτό και η δια βίου κατάρτιση που θα λειτουργεί μέσα στα σχολεία τις απογευματινές ώρες, σε συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και του Δήμου. Αυτή την εργολαβία έχει αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας.
Το παιδί θα εκπαιδευτεί να μένει στο σχολείο 8 και 10 ώρες. Δεν θα ξέρει καλά ελληνικά, φυσική, μαθηματικά, αλλά δεν πειράζει. Έτσι και αλλιώς δουλειές δεν θα υπάρχουν! Δεν θα μαθαίνει πολλά, αλλά και πάλι δεν πειράζει. Θα του τα πουλάει αργότερα η δια βίου μάθηση, τα διάφορα μαγαζιά που θα λειτουργούν μέσα και έξω από το σχολικό κτίριο. Θα πληρώνει ακριβά διάφορα πασαλείμματα, για να έχει την ψευδαίσθηση ότι ξαναβγαίνει στο ψάξιμο για δουλειά, με νέα εφόδια.
Εμείς οι γονείς, ενώ θα ψάχνουμε απεγνωσμένα σε δέκα μεριές να συμπληρώσουμε το μεροκάματο, ταυτόχρονα θα ενισχύουμε και το σχολείο, θα προσπαθούμε να διαβάσουμε τα παιδιά μας και θα κυνηγάμε τους «τοπικούς εταίρους», για να μην κάνουν το σχολείο «εμπορικό».
Εμείς, μόνο γονείς των παιδιών μας δεν θα προλαβαίνουμε να είμαστε! Θα σηκώνουμε όλα τα βάρη, αλλά θα χρεωνόμαστε και την αποτυχία και θα ενοχοποιούμαστε που δεν πήγαμε στη «Σχολή Γονέων», να μάθουμε σε ατέλειωτες ώρες σεμιναρίων, πώς θα αναπτύξουμε δεξιότητες για να κάνουμε έγκαιρα τη διάγνωση και να αντιμετωπίσουμε τις δύσκολες συμπεριφορές των παιδιών μας. Για να μάθουμε να προφυλάσσουμε τα παιδιά μας από την τεχνολογία και άλλα θαυμαστά. Οι γονείς θα κρινόμαστε στο μέτρο της οικονομικής συμβολής και της προθυμίας για εθελοντική εργασία στο σχολείο.
Το νέο σχολείο που θα εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις της αγοράς είναι πλέον πραγματικότητα. Προετοιμάστηκε δεκαετίες από την Ε.Ε. και τις ελληνικές κυβερνήσεις και υλοποιείται τώρα ωθούμενο από τον «Καλλικράτη» και το «μνημόνιο». Πυρήνας του λεγόμενου «νέου σχολείου», είναι η λογική του αυτo-διαχειριζόμενου, αποκεντρωμένου σχολείου. Ενός σχολείου που θα λειτουργεί όχι με ευθύνη του κράτους, ενιαία για όλα τα παιδιά, αλλά με ευθύνη της “τοπικής κοινωνίας” (βλ. γονείς, επιχειρήσεις, Δήμους και Περιφέρειες). Τον τελευταίο καιρό έρχεται καταιγίδα μέτρων για να προχωρήσουν τις ριζικές διοικητικές, θεσμικές και οικονομικές αλλαγές στην εκπαίδευσης, οι οποίες απαιτούνται για να μπορέσει να «ανθίσει» το «νέο σχολείο». Δεν είναι μέτρα ξεκομμένα το ένα από το άλλο και πρέπει να τα δούμε ενιαία για να συνθέσουμε το παζλ των αναδιαρθρώσεων στην παιδεία. Η νέα πρόταση της κυβέρνησης για την «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος» θα ολοκληρώσει απλά το έγκλημα!
ü Τι θέση θα πάρετε απέναντι στο νέο <<Καλλικρατικό >> σχολείο; ü Θα αντισταθείτε; ü Σας ζητάμε να πάρετε πολιτική απόφαση τώρα, να πείτε όχι στο πέρασμα των σχολείων στους Δήμους.
Η Ένωση Γονέων, που εκπροσωπεί τους γονείς του Δήμου μας , απαιτεί ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Όχι στους ταξικούς φραγμούς και το εμπόριο της γνώσης. Όχι στην υποκατάσταση της εκπαίδευσης από την κατάρτιση. Καμία επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση. Ένα σχολείο που θα βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τους νόμους της φύσης και της κοινωνικής ζωής, τη θέση τους και το ρόλο τους μέσα σ’ αυτήν. Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, με ενιαία δομή, ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, που το παιδί θα ολοκληρώνει την εργασία του, χωρίς ανάγκη φροντιστηρίων. Θα διαμορφώνει σταθερές προσωπικότητες, ανθρώπους με χαρακτήρα και κοινωνικές αξίες, για να μπορέσουν να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους. Σας καλούμε να αγωνιστούμε:
- Για συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής. Όχι στον Καλλικράτη, στο αποκεντρωμένο – διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς. Εξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία. Καμία συγχώνευση – καμία κατάργηση σχολικής μονάδας. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές. Σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής στέγης, υποταγμένο στις σύγχρονες ανάγκες. Κατάργηση των ΣΔΙΤ.
- Για έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, για όλες τις ανάγκες των σχολείων! Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτροπών. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία.
- Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλισθούν: 1) πλήρη σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2) χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3) 15 μαθητές/τμήμα και ένας δάσκαλος να τα βοηθάει στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.
- Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών για λειτουργίες της εκπαίδευσης.
- Προσλήψεις καθαριστριών στο σχολείο σε μόνιμες οργανικές θέσεις, πληρωμή των δεδουλευμένων τους.
- Απόδοση των χρημάτων που οφείλουν οι προηγούμενες δημοτικές αρχές στις σχολικές επιτροπές.
- Μεταφορά των μαθητών του 3ου Γυμνασίου, του 2ου Λυκείου και του Ειδικού σχολείου με πούλμαν, με την ευθύνη του κράτους.
- Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, δωρεάν για τις πρωινές ώρες, για μαθητές/σπουδαστές/ανέργους. Καμία αύξηση στα εισιτήρια.