Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Οι απαντήσεις των έξι υποψήφιων στις 15 ερωτήσεις από "Σταγόνα +Δραπετσίνι" (1η & 2η)


Η πρώτη κοινή παρέμβαση στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές του Μαΐου’19 των Δραπετσίνι + Σταγόνα ήταν οι συνεντεύξεις που πήραμε τον χειμώνα από τους υποψήφιους δημάρχους με 5 γενικές ερωτήσεις.
 Η δεύτερη, η ανοιξιάτικη, είναι οι 15 ερωτήσεις πάνω σε συγκεκριμένα θέματα που αποστείλαμε στα μέσα Απριλίου σε όλους τους υποψήφιους δημάρχους.
 
Από τους 9 υποψήφιους μας απάντησαν οι εξής έξι (αλφαβητικά) : Δαβγιώτη Ρούκουνα Ελένη, Δατσέρη Βάνα, Καλαμαράς Γιώργος, Καλούσης Ακρίτας, Καμάς Παντελής και Τσιρίδης Γιώργος. Τους ευχαριστούμε. 
Δεν μας απάντησαν οι Βρεττάκος Χρήστος, Διαλινάκης Παναγιώτης, και Καμπούρης Φίλιππος. 
Ξεκινώντας από σήμερα Τετάρτη θα αναρτούμε κάθε μέρα τις απαντήσεις των υποψηφίων (αλφαβητικά και εναλλάξ κυκλικά) σε δύο κάθε φορά από τις ερωτήσεις μας. Τέλος να ενημερώσουμε ότι για το καλό όλων μας είχαμε ζητήσει από τους υποψήφιους να μην ξεπερνούν οι απαντήσεις τους τις 200 λέξεις. Είναι φανερό ότι άλλοι το προσπάθησαν κι άλλοι όχι.
Οι σκέψεις μας για το γεγονός που 6 από τους 9 υποψηφίους επέλεξαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις μας εδώ 


1η) Ποια θεωρείται ότι είναι η καλύτερη για σας επιλογή που μπορεί να κάνει η δημ.αρχή του δήμου μας, σ’ότι αφορά την αντιμετώπιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος – Εθνική, Λαφάρτζ, Oil One, ΕΛΠΕ - που υπάρχει στην περιοχή των 640 στρεμμάτων στην ανάπλαση στη Δραπετσώνας;

ΔΑΒΓΙΩΤΗ ΡΟΥΚΟΥΝΑ ΕΛΕΝΗ:
Δυστυχώς η σημερινή Διοίκηση του Δήμου έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το θέμα αυτό, αφού το περασμένο καλοκαίρι επέτρεψε να περάσει το άρθρο 70 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο παράτεινε την άδεια λειτουργίας των ρυπογόνων εγκαταστάσεων για 20 χρόνια. Το άρθρο πέρασε με οριακή πλειοψηφία και σύμφωνη γνώμη των βουλευτών Α' και Β' Πειραιά. Μην ξεχνάμε ότι η δεξαμενή των ψηφοφόρων των βουλευτών αυτών είναι οι περιοχές μας. Συνεπώς αν ο Δήμος ασκούσε πολιτική πίεση στους συγκεκριμένους βουλευτές ενδεχομένως το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό.
Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται ενιαίος και συντονισμένος αγώνας για το συγκεκριμένο θέμα. Όσο οι γειτονιές της Δραπετσώνας πνίγονται από τη δυσωδία και όσο οι ρυπογόνες εγκαταστάσεις λειτουργούν ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει ανάπλαση. Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη δικαστικοί αγώνες. 

Ως «ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ» θα χρησιμοποιήσουμε κάθε νομική οδό. Παράλληλα δεσμευόμαστε για συνεχείς κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες τόσο στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όσο και στις βλαβερές εγκαταστάσεις. Θα δώσουμε μεγάλη έμφαση στην ενημέρωση των δημοτών. Μέσα από τα media θα προσπαθήσουμε να ευαισθητοποιήσουμε και κατοίκους από άλλες περιοχές (γειτονικές ή μη). Μόνο με συλλογική προσπάθεια μπορούμε να διεκδικήσουμε αποφασιστικά αυτά που μας αξίζουν. 


ΔΑΤΣΕΡΗ ΒΑΝΑ:
Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως όταν αναφερόμαστε στο σχέδιο για την Ανάπλαση, εννοούμε ΣΥΝΟΛΙΚΑ την έκταση των 640 στρεμμάτων. Οι εξαγγελίες Τσίπρα-Δούρου-Βρεττάκου περιλαμβάνουν ΜΟΝΟ τα 86 στρέμματα, παραπλανώντας τους δημότες. Κατά την γνώμη μας εντελώς εκούσια και με στρατηγικό σχέδιο αλλοιώνουν το κάδρο του όλου ζητήματος. Ακυρώνουν τον στρατηγικό χαρακτήρα του εγχειρήματος, μέσω του κατατεμαχισμού της προοπτικής και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του όλου χώρου. Αποπροσανατολίζουν από την θλιβερή πραγματικότητα για το γεγονός ότι πέρασαν ακόμα 5 χαμένα χρόνια. Συσκοτίζουν τις τεράστιες ευθύνες τους για τον πολιτικό ευνουχισμό ενός πολύμορφου και πολυεπίπεδου κινήματος διεκδίκησης του ενιαίου χώρου, στο οποίο όπως αποδείχτηκε προσχηματικά και μόνο συμμετείχαν.

Παράλληλα διαφημίζουν ότι θα γίνει απαλλοτρίωση των 240 στρεμμάτων της Εθνικής Τράπεζας, ως δέλεαρ για τον συμβιβασμό της τοπικής μας κοινωνίας με την τεμαχιοποίηση του χώρου της Ανάπλασης. 

Οι εξαγγελίες Τσίπρα-Δούρου-Βρεττάκου δεν συνιστούν ΟΥΤΕ ΚΑΝ ένα ανέφικτο σχέδιο επί χάρτου, με δεδομένο ότι χάθηκε και χάνεται πολύτιμος χρόνος. Δεν κατατέθηκε καμία ολοκληρωμένη πρόταση για το είδος της Ανάπλασης που θα πρέπει να γίνει, ενώ με δική τους ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ευθύνη επί των ημερών τους επεκτάθηκε στα 20 χρόνια η χρονική περίοδος λειτουργίας της Oil One την οποία αδειοδότησαν, επεκτείνοντας μάλιστα και το αντικείμενο της αδειοδότησης. Η δραστηριότητα της Oil One επί της ουσίας ΑΚΥΡΩΝΕΙ το συνολικό σχέδιο της Ανάπλασης και αποτελεί την κορωνίδα στην ευρύτερη στρατηγική τεμαχιοποίησης. 
Εκτός όλων των άλλων με βάση τις πολιτικές συγκυρίες και συσχετισμούς είναι πολύ πιθανό σε λιγότερο από 6 μήνες από τώρα και οι 3 (Τσίπρας-Δούρου-Βρεττάκος) να μην κατέχουν τις θέσεις στις οποίες βρίσκονται σήμερα, αφήνοντας μας προίκα 5 χαμένα κρίσιμα χρόνια και επιπλέον 20 χρόνια λειτουργίας της Oil One.
 Εμείς δεν μπερδεύουμε τον πολιτικό στόχο με τις νομικές ενέργειες. Ούτε υποβαθμίζουμε τον πολιτικό στόχο σε πολιτικάντικα τερτίπια, ούτε βάζουμε τις νομικές ενέργειες να συσκοτίζουν τον πολιτικό στόχο. Έχουμε εμπιστοσύνη στην νομική υπηρεσία του Δήμου, η οποία έχει κερδίσει πολλές και δύσκολες μάχες σε δικαστικές υποθέσεις υπέρ του δήμου μας. Σε καμία περίπτωση δεν θα κρυφτούμε όμως πίσω από νομικές προσεγγίσεις ούτε ταυτόχρονα θα εγκαταλείψουμε την προσπάθεια της ακύρωσης του νόμου… που επεκτείνει την λειτουργία της Oil One για ακόμα 20 χρόνια. 
Κάνουμε ξεκάθαρο δημοσίως πως δεν θα ανεχτούμε την επέκταση του αντικειμένου λειτουργία της, η οποία δόθηκε από τον κ. Σταθάκη χωρίς ποτέ ο απερχόμενος Δήμαρχος να κάνει κάτι επί της ουσίας για να ανατρέψει αυτή την απόφαση. Τα 640 στρέμματα ανήκουν στους δημότες, οι συνεχείς στρεβλώσεις του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, καθώς και η παρουσία του ΟΛΠ έχουν περιπλέξει το νομικό καθεστώς της ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ και της απόδοσης αυτών στους δημότες. Θα κάνουμε όλες εκείνες τις κινήσεις που πρέπει, πολιτικά και νομικά ώστε αυτά τα 640 στρέμματα να επιστρέψουν εκεί που πραγματικά ανήκουν. Δηλαδή στους δημότες. 


ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ:
Πριν την επιλογή της, η δημοτική αρχή και ο δήμαρχος θα πρέπει να έχουν ξεκάθαρη πολιτική θέση υπέρ των συμφερόντων του λαού και όχι υπέρ κάποιων κυβερνήσεων, εταιρειών ή τραπεζών, όπως η σημερινή δημοτική αρχή αλλά και ο παρατάξεις που κατεβαίνουν υποψήφιες στις εκλογές. 
Το λέμε αυτό εξ αρχής γιατί για να τα βάλεις με τους φερόμενους ιδιοκτήτες και τις κυβερνήσεις που τους στηρίζουν πρέπει να είσαι απέναντί τους και όχι μαζί τους, όπως είναι η σημερινή αλλά και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές. Έτσι λοιπόν η γνώμη μας για τον χώρο του πρώην εργοστασίου των λιπασμάτων και για το σύνολο των στρεμμάτων είναι αναγκαστική απαλλοτρίωση χωρίς αντίτιμο.
 Γενναία κρατική χρηματοδότηση για την αξιοποίηση και συντήρηση του συνόλου του χώρου (640 στρέμματα) προς όφελος των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, χωρίς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και ανταποδοτικότητα. Μετεγκατάσταση τώρα της Oil One και των υπόλοιπων ρυπογόνων βιομηχανικών μονάδων εκτός οικιστικού ιστού. 


ΚΑΛΟΥΣΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ:
Όλες οι απαντήσεις μας έχουν δοθεί μέσα από συζήτηση και συλλογική δουλειά των μελών του σχήματός μας και αντικατοπτρίζουν τις θέσεις μας, οι οποίες επίσης έχουν διαμορφωθεί και θα συνεχίσουν να διαμορφώνονται μέσα από οριζόντιες και συμμετοχικές διαδικασίες. 

Δεν πιστεύουμε στη μονοπρόσωπη εκπροσώπηση της συλλογικότητάς μας από κάποιον “αρχηγό”, ούτε στους επαγγελματίες πολιτικούς που έχουν εύκολες απαντήσεις για όλα αλλά στην πράξη και την κρίσιμη στιγμή τα όλα γίνονται “ανέφικτα”. Κάθε μας απάντηση έχει στο κέντρο της το συμφέρον της κοινωνικής πλειοψηφίας, και αυτό είναι το μόνο μέτρο μας για το τι “μπορεί” και “δεν μπορεί” να γίνει.
Καταρχάς, θα πρέπει να αμφισβητήσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς που φέρεται ότι ισχύει σήμερα. Σε καμία περίπτωση δεν αναγνωρίζουμε ως ιδιοκτήτες τις εταιρίες που προϋπήρχαν ή τις διάδοχες που προέκυψαν μετά από εξαγορές. Υπάρχουν βάσιμες ενστάσεις ότι δεν είχαν αποκτήσει ποτέ κυριότητα στο χώρο, απλώς είχαν δικαίωμα χρήσης. Ο χώρος τον Λιπασμάτων περιήλθε στην κυριότητα της κρατικής τότε Εθνικής Τράπεζας, λόγω χρεών προς το δημόσιο, η δε ιδιωτικοποιημένη -συστημική πλέον- Εθνική έχει ανακεφαλαιοποιηθεί με χρήματα των φορολογούμενων δύο φορές πριν την ξαναχαρίσουν στους ιδιώτες. Η περίπτωση του τσιμεντάδικου δεν είναι πολύ διαφορετική, καθώς η ιδιωτικοποίηση της "προβληματικής επιχείρησης" ΑΓΕΤ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη ήταν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της πρώτης νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης της χώρας.

Ο χώρος ανήκει στους κατοίκους της περιοχής και ακόμα κι ένα Ευρώ αν δοθεί, από την περιφέρεια ή τον δήμο ως αποζημίωση στους ιδιώτες θα είναι τεράστιο σκάνδαλο. Το τονίζουμε γιατί δεν πρέπει να ξεχάσουμε την σκανδαλώδη απόφαση της περιφέρειας (Δούρου – Γαβρίλης) την τελευταία μέρα του 2018 με την οποία χάρισε στην COSCO 110 εκατομμύρια ευρώ, προεκλογικά θα εμφανίσει την εξαγορά ενός τμήματος ως προσφορά στο λαό του ευρύτερου Πειραιά. 
Η μόνη οικονομική διεκδίκηση που μπορεί να υπάρχει είναι αντίστροφα από το δημόσιο προς τους φερόμενους ιδιοκτήτες για την περιβαλλοντική αποκατάσταση της έκτασης από την οποία απεκόμισαν και εξακολουθούν να κερδίζουν μεγάλα ποσά αφήνοντας για τους κατοίκους τεράστια περιβαλλοντική υποβάθμιση στη θάλασσα στη στεριά και τον αέρα. Όλα αυτά δεν μπορεί να τα διεκδικήσει καμία διαχειριστική δημοτική αρχή -πόσο μάλλον μια δημοτική αρχή που στηρίζει την κυβέρνηση, η οποία σχεδιάζει το ξεπούλημα ολόκληρου του παραλιακού μετώπου από το Πέραμα μέχρι την Βάρκιζα- αλλά ένα δυναμικό κίνημα κατοίκων και εργαζομένων της πόλης που θα επιβάλει τα δικαιώματά του πάνω στη γη που ζει και εργάζεται. 


ΚΑΜΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ:
Πιστεύω ότι η παραλιακή ζώνη του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας, χρειάζονται μία αντιμετώπιση διαφορετική από τη σημερινή. Με συνεργατικές λύσεις μπορούμε να αξιοποιήσουμε την κομβική σημασία που έχει η πόλη μας για το εμπόριο, σε όλη την Ελλάδα, και να μετατρέψουμε την παραλιακή μας ζώνη σε μία ζώνη ναυτιλιακού κέντρου καθώς και την αξιοποίηση της δυνατότητας που δίνει η ανάγκη για ανάπτυξη υποδομών logistic. 
 Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας για τους συμπολίτες μας, και ταυτόχρονα να προστατέψουμε το περιβάλλον μέσα στην πόλη του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας καθώς και να διευρύνουμε την πρόσβαση του πολίτη στη θάλασσα και τις αρχαιότητες της περιοχής. 
Να αναδείξουμε τις αρχαιότητες και τα μνημεία που υπάρχουν. Αυτή η θέση σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι ο συνδυασμός μου θα υπονομεύσει την διαδικασία απαλλοτρίωσης των 240 στρεμμάτων που σήμερα υλοποιείται. 
Εφόσον η διαδικασία έχει σχεδιαστεί σωστά, και δεν έχει ατέλειες και ολοκληρωθεί θα συμβάλλει αποφασιστικά για να αξιοποιήσουμε την περιοχή προς όφελος του πολίτη και τους περιβάλλοντος. Θα αυξήσει στην όποια συζήτηση την ισχύ του Δήμου μας, ώστε να επιλεγούν οι βέλτιστες για τους πολίτες Λύσεις. 


ΤΣΙΡΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ: Εύκολη απάντηση. Λύση είναι η πολεοδόμηση της περιοχής της τέως ή και νυν βιομηχανικής ζώνης. Λύση που παλεύουν όλες οι δημοτικές αρχές πλην της σημερινής. Λύση που έκλεισε βιομηχανίες, ελευθέρωσε χώρους κι έφτασε μέχρι να αποδοθεί η παραλία στον δήμο. Λύση που αδράνησε επί Τζανή κι επέτρεψε να αγοραστεί η Μομπιλ. Λύση που εγκαταλείφθηκε επί Βρεττάκου με πρόσχημα την μη ιδιωτικοποίηση χώρων που έτσι κι αλλιώς ανήκουν σε ιδιώτες.
 Λύση τόσο προφανή για τριάντα χρόνια που συστηματικά συσκοτίστηκε τα τελευταία χρόνια πίσω από μια φρασεολογία της μιζέριας. Συγνώμη για την … αγένεια αλλά θα έπρεπε να συμπληρώσω την ερώτησή σας. Γιατί το πραγματικό ερώτημα δεν είναι τι θα γίνει με τα 640 στρέμματα, αλλά τι θα γίνει με όλα τα άλλα που έχουν μείνει στα “αζήτητα”. Νάφθα, ιχθυόσκαλα, ΔΕΗ, Ικόνιο δεν έχουν καμία σημασία για κανέναν ως τώρα.
 Όμως είναι σημαντικά κομμάτια της πόλης που είναι αναγκαίο να μελετηθούν και να κατοχυρωθούν θεσμικά ως μέρη προς ανάπλαση, πολεοδομική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη.Ό,τι πέτυχε ο δήμος στη Δραπετσώνα, πρέπει να αγκαλιάσει και το Κερατσίνι. Η αλλαγή στην διοίκηση του δήμου είναι αναγκαίος όρος για να σχεδιαστεί το μέλλον της πόλης. Καμιά καθυστέρηση δεν επιτρέπεται. Ήδη έχουμε αργήσει. 




2η) Ποια είναι η θέση σας για τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου, τουλάχιστον 150 στρεμμάτων, υψηλού και πυκνού πρασίνου στην περιοχή της ανάπλασης;
ΔΑΒΓΙΩΤΗ ΡΟΥΚΟΥΝΑ ΕΛΕΝΗ:
Το να υπάρχει ένα Μητροπολιτικό Πάρκο στην περιοχή της ανάπλασης μας βρίσκει σύμφωνους. Θα πρέπει όμως να επισημανθεί το γεγονός πως ότι έργο έχει γίνει ήδη στον συγκεκριμένο χώρο (καφετέρια, παιδική χαρά, θέατρο ..) είναι χωρίς μελέτη. Πριν από οποιαδήποτε κίνηση απαιτείται να γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη. Μην ξεχνάμε πως από τα 640 στρέμματα γης , μόνο τα 220 στρέμματα αποτελούν ιδιοκτησία του Δήμου. Επιβάλλεται λοιπόν να γίνει μια μελέτη προκειμένου να αποφασίσουμε πως μπορεί να αξιοποιηθεί συνολικά ο χώρος αυτός. Ως «ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ» σκοπός μας είναι στον χώρο της ανάπλασης να δημιουργηθεί ένας Δημοτικός χώρος στάθμευσης που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες (επι πληρωμή) του επιβατικού κοινού του Λιμανιού του Πειραιά. Παράλληλα επιθυμούμε να προσελκύσουμε και επιχειρήσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. 


ΔΑΤΣΕΡΗ ΒΑΝΑ: Θα διευκρινίσουμε για ακόμα μια φορά και με τον πλέον ΚΑΘΕΤΟ και ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟ τρόπο, ότι σε αντίθεση με την απερχόμενη διοίκηση ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να σαλαμοποιηθεί η ΑΝΑΠΛΑΣΗ. 

 Εμείς μιλάμε ΜΟΝΟ για τα 640 στρέμματα. Ούτε για τα 85, ούτε για τα 150 ούτε για τα 240 στρέμματα, αποκομμένα από τον γενικότερο σχεδιασμό. Όσον αφορά το σκέλος της ερώτησης σας που αφορά το Μητροπολιτικό πάρκο, δεν πιστεύω πως υπάρχει έστω ένας Δημότης – πολύ δε περισσότερο ένας συνδυασμός – που να μην συμφωνεί ΑΠΟΛΥΤΑ στη δημιουργία του. 
Το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα, αλλά και ευρύτερα η περιοχή της Β’ Πειραιά, καταλαμβάνει την αρνητική πρωτιά Πανευρωπαϊκά του μικρότερου ποσοστού Αστικού Πρασίνου ανά κάτοικο. Η πόλη μας θα πρέπει επιτέλους ν’ αλλάξει αναπτυξιακό χαρακτήρα και εικόνα. 
Τα τελευταία χρόνια το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα θεωρητικά έχουν πάψει να είναι περιοχές με βιομηχανικό χαρακτήρα, χάνοντας φυσιολογικά χιλιάδες θέσεις εργασίας. Εντούτοις η γκρίζα εικόνα του παρελθόντος παραμένει. Ορισμένες συγκεκριμένες βιομηχανικές δραστηριότητες εξακολουθούν να ρυπαίνουν, αλλοιώνοντας και δεσμεύοντας τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πόλης. Επί της ουσίας είμαστε μια βιομηχανική-γκρίζα πόλη χωρίς βιομηχανίες και παράλληλα με τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας στην Ελλάδα.

Σε κάθε περίπτωση οι υφιστάμενες μελέτες για την Ανάπλαση πέρα από τις μικρές ή μεγαλύτερες διαφορές τους, οριοθετούν και προβλέπουν ποσοστό μεγαλύτερο του 25% της συνολικής έκτασης των 640 για τη δημιουργία Άλσους Περιαστικού Πρασίνου. Η αξιοποίηση των μελετών αυτών μπορεί να οδηγήσει σε δεκάδες παραπάνω στρέμματα από τα 150 που αναφέρονται στο ερώτημα σας. 


ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ:
Τα συμφέροντα που ξεδιπλώνονται στην περιοχή είναι τεράστια. Σ αυτό το παιχνίδι η κυβέρνηση έχει εντάξει συνολικά την Αττική αλλά και το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τον Πειραιά. Στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ κινεζικών και αμερικάνικων μονοπωλίων από την μία και συνολικά του εφοπλιστικού κεφαλαίου για την αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής.
 Είναι γνωστά τα σχέδια για την δημιουργία ναυτιλιακού cluster, υποστηρικτικών δηλαδή λειτουργιών γύρω από τον κλάδο της ναυτιλίας αλλά και συνολικά βρίσκεται σε εξέλιξη τον master plan της Cosco. Έτσι και οι σημερινές κατασκευές στο χώρο των λιπασμάτων , που είναι ελαφριού τύπου (όχι μόνιμες), χωρούν άνετα στον οποιοδήποτε σχεδιασμό κάνει το μεγάλο κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις για την περιοχή. 
Το μάρμαρο έτσι θα το πληρώσει πάλι ο λαός μας που σήμερα ιδιαίτερα η κυβέρνηση αλλά και η δημοτική αρχή προσπαθούν να τον παραμυθιάσουν για δίκαιη ανάπτυξη. 
Το παραμύθι αυτό το ζούμε καθημερινά με την ύπαρξη της Oil One 70 μέτρα από τα σπίτια μας. Άρα σήμερα χρειάζεται αγώνας για την απαλλοτρίωση του χώρου, απόδοσή του στο λαό της περιοχής για την ικανοποίηση των αναγκών του και όχι αποσπασματικά οποιαδήποτε κίνηση που «χωράει» στα σχέδια τους. 


ΚΑΛΟΥΣΗΣ ΑΚΡΙΤΑΣ:
Βασική μας θέση είναι η διεκδίκηση και η ανάπλαση της συνολικής έκτασης των 640 στρεμμάτων, με άξονα τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων, μέσα από μία διαδικασία χαρτογράφησης αυτών. Καταρχάς, ένα μεγάλο τμήμα της έκτασης αυτής χρειάζεται να καλυφθεί από υψηλό και πυκνό πράσινο με χαρακτήρα παράκτιου μεσογειακού δάσους, ενάντια στη λογική της απερχόμενης δημοτικής αρχής που ανέπτυξε εγκαταστάσεις προσωρινού χαρακτήρα Σε κάθε περίπτωση, εμάς θα μας βρει αντίθετους κάθε προσπάθεια τεμαχισμού και εμπορικής εκμετάλλευσης του χώρου. Τα τελευταία χρόνια έχουν ανακοινωθεί πολλά Μητροπολιτικά πάρκα αλλά όταν παρουσιάζονται τα σχέδια αυτά αποδεικνύονται ιδιωτικά επενδυτικά έργα.

Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι αυτό στο πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, στο οποίο το υψηλό πράσινο είναι περιορισμένο και τοποθετημένο έτσι ώστε να εξυπηρετεί το υπόλοιπο ιδιωτικό επενδυτικό σχέδιο. Αυτό που απαιτούμε, διεκδικούμε και θα υποστηρίξουμε στο κίνημα των κατοίκων είναι όλος ο χώρος των 640 στρεμμάτων να ενταχθεί σε ένα μητροπολιτικό πάρκο με μη εμπορικές χρήσεις. 
Τον σχεδιασμό για το τι ακριβώς θα γίνει στα 640 στρέμματα που αναφέρονται ως περιοχή ανάπλασης θα πρέπει να τον έχουν οι ίδιοι οι κάτοικοι μέσα από λαϊκές συνελεύσεις με αποφασιστικό χαρακτήρα και τη βοήθεια ειδικών επιστημονικών ομάδων που οι ίδιες θα ορίσουν, μπορούν να πάρουν συγκεκριμένες αποφάσεις για αυτό τον σχεδιασμό, χωρίς νέες εγκαταστάσεις και εκμετάλλευση των ήδη υπαρχόντων για σκοπούς πολιτισμού, εκπαίδευσης, λαϊκού αθλητισμού, υγείας και προνομιακών δομών. 





ΚΑΜΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ:
Είναι μία πρόταση που ακούγεται όμορφα. Θεωρητικά θα ήθελα και εγώ ένα πάρκο 150 στρεμμάτων, υπό τον όρο να μας διευκρινίσει κάποιος επ’ ακριβώς τον τρόπο συντήρησης του πρασίνου και την πρόβλεψη κάλυψης του κόστους σε ετήσια βάση. Μάλιστα την ίδια στιγμή που αν πάτε στη Δραπετσώνα το πράσινο τόσο στους Δημόσιους Χώρους όσο και σε αυτούς των εργατικών πολυκατοικιών είναι εγκαταλειμμένο. Αποτελεί πράγματι οξύμωρο σχήμα, αυτοί που δεν είναι ικανοί να συντηρήσουν το αστικό πράσινο, που άφησαν να ρημάξει το έργο της πράσινης πόλης, έρχονται να μας μιλάνε για μεγαλεπήβολα σχέδια.
 Εγώ θα συνεργαστώ με Πανεπιστημιακούς Φορείς , καθώς και με το ΓΕΩΤΕΕ, προκειμένου να επιλέξουμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο αναζωογόνησης του πρασίνου στην πόλη μας. Θα συζητήσω μαζί τους το σχέδιο δημιουργίας πνευμόνων πρασίνου τόσο στο παραλιακό μέτωπο όσο και με την δενδροφύτευση τους όρους Αιγάλεω. Η δημιουργία των όρων βιώσιμης ανάπτυξης της πόλης, περνάει μέσα από μία πόλη που θα δίνει περισσότερο χώρο στο πράσινο. Αυτή όμως η δράση, αυτή η μεγάλη παρέμβαση δεν μπορεί παρά να είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού και όχι μεμονωμένο πυροτέχνημα. 


ΤΣΙΡΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ:
Τα ήδη υπάρχοντα σχέδια προβλέπουν μητροπολιτικό πάρκο, όχι ικανοποιητικό όμως, γι αυτό θέλουν τροποποίηση. Η διπλωματική μου μελέτη στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και το βιβλίο μου "Η δική μας Ανάπλαση" προβλέπουν μητροπολιτικό πάρκο 400 στρεμμάτων. Τα 150 στρέμματα είναι λίγα, τα 600 όμως είναι πολλά. Χρειάζεται να υπάρξει χώρος για επενδύσεις σε τουρισμό, αναψυχή, ναυτιλία, εκπαίδευση, πολιτισμό, εμπόριο και άλλα.
 Χρειαζόμαστε θέσεις εργασίας, αναβάθμιση της πόλης. Δεν μπορεί το Κερατσίνι κι η Δραπετσώνα να αποτελούν τον σκουπιδότοπο του λεκανοπεδίου και να μένουμε αδρανείς. Δεν μπορεί να μυρίζει η περιοχή και η δημοτική αρχή να σφυρίζει αδιάφορα. Δεν μπορεί να ωραιοποιεί την παρουσία των ρύπων με γήπεδα δίπλα στα καζάνια. 
Κι η κατάσταση δεν διορθώνεται με ημίμετρα ή απαλλοτριώσεις που θα οδηγήσουν σε πάρκο σαν το πεδίο του Άρεως. Το πάρκο δεν πρέπει να ωραιοποιεί την μιζέρια αλλά να συμβάλει στην αναβάθμιση της πόλης μας. Θέλουμε μητροπολιτικό πάρκο όπως στο “Νιάρχος” και χρειαζόμαστε κι ένα κέντρο σαν το Νιάρχος. Θέλουμε μητροπολιτικό πάρκο 300 ή 400 στρεμμάτων αλλά και μια Μαρίνα σαν τον Φλοίσβο, ανάπτυξη και άνοδο των αξιών γης των ακινήτων. Θέλουμε μητροπολιτικό πάρκο για την καλυτέρευση της ζωής μας, θέλουμε προοπτική για το μέλλον.



Θα συνεχίσουμε αύριο με τις απαντήσεις των 5 υποψηφίων στην 3η και στην 4η ερώτησή μας.