Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Συνεχίζεται η προηγούμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. Πέμπτη 3-11-11! Νέο ντέρμπυ: οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας

Μετά την επεισοδιακή συνεδρίαση της Δευτέρας, όπου για 4 ώρες οι δημοτικοί σύμβουλοι προσπαθούσαν να πάρουν αποφάσεις για να αρχίσουν τη λειτουργία τους οι σχολικές επιτροπές, η συνεδρίαση συνεχίζεται την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου. (H 27η Τακτική Συνεδρίαση συνεχίζεται την 3η Νοεμβρίου  ημέρα Πέμπτη και ώρα 20:00μ.μ.  στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Κερατσινίου).

Τα θέματα είναι πολλά με σημαντικότερο τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Δήμου, ο οποίος καθορίζει το νέο πλαίσιο οργάνωσης των υπηρεσιών του νέου Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών, τη διοίκηση, την εποπτεία και το συντονισμό, γενικότερα αλλάζει τα πάντα στο Δήμο. 

Ο οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας έρχεται στο δημοτικό συμβούλιο χωρίς να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του δήμου για διαβούλευση, έτσι βιαστικά και απρόβλεπτα όπως έχουν έρθει πολλά σημαντικά θέματα.
 Συνήθως ένα τόσο σημαντικό θέμα, το οποίο επηρεάζει τη δομή όλων των υπηρεσιών του Δήμου, θα έπρεπε να τεθεί σε διαβούλευση (το έχουν κάνει πολλοί δήμοι), ώστε να υπάρχει χρόνος για συζήτηση καθώς και προτάσεις βελτίωσης.  Επιπλέον οι άμεσα ενδιαφερόμενοι,  να έχουν χρόνο να τον μελετήσουν - (άραγε οι παρατάξεις έχουν θέσεις για τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας;) - και να υποβάλουν προτάσεις, ώστε να βελτιωθεί το τελικό κείμενο και να συνεχίσουν οι υπηρεσίες του Δήμου να λειτουργούν εύρυθμα και σωστά υπό τη νέα τους μορφή.

Δυστυχώς ο οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας που προτείνεται, δημιουργεί έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό που αντί να πατάξει τη γραφειοκρατία και να βοηθήσει τον πολίτη, δημιουργεί νέες διευθύνσεις, νέα γραφεία, νέα τμήματα, αρμοδιότητες και αγνοεί χαρακτηριστικά τη Δραπετσώνα. Ήδη εκφράζονται ήδη πολλές επιφυλάξεις από έμπειρους δημοτικούς συμβούλους για την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος.

Τέλος σημειώνεται ότι η Δημοτική αρχή για μια ακόμα φορά την πολυδιαφημιζόμενη "συμμετοχή" του γνωστού προεκλογικού συνθήματος την αγνόησε, για μια ακόμα φορά δεν υιοθέτησε μια ανοιχτή διαδικασία διαβούλευσης, δίνοντας τη δυνατότητα σε πολίτες και φορείς να καταθέσουν προτάσεις και απόψεις, συμβάλλοντας στην βέλτιστη αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών. Για μια ακόμα φορά... 
Καλά ξεμπερδέματα!
Τα υπόλοιπα θέματα του συμβουλίου είναι εδώ 


ΥΓ. Στο διαδίκτυο αλιεύσαμε κάποιες πληροφορίες, τις οποίες δεν μπορούμε να τις αξιολογήσουμε μιας και χρειάζονται ειδικές γνώσεις, μπερδεύουν όμως τον οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας και τη διαχειριστική επάρκεια του Δήμου και ...δίνουν, αν είναι έτσι, μια εξήγηση για τη βιασύνη!:  "Οι Δήμοι που συνενώθηκαν λόγω του Καλλικράτη, οφείλουν έως τις 31.10.2011 να υποβάλουν νέα αίτηση για την επιβεβαίωση της Διαχειριστικής τους Επάρκειας. Η υποχρέωση αυτή προσφέρει παράλληλα και μία σημαντική ευκαιρία για τους Δήμους να ενισχύσουν την ικανότητά τους να διεκδικούν επιτυχώς και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά έργα που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.
Με τον όρο «Διαχειριστική Επάρκεια» εννοείται η ικανότητά του φορέα να ανταποκριθεί ως δικαιούχος στην έγκαιρη, οικονομική και ποιοτική εκτέλεση των χρηματοδοτούμενων έργων.
Οι φορείς που έχουν λάβει επιβεβαίωση Διαχειριστικής Επάρκειας (ΔΕ) προ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, οφείλουν στην προθεσμία της Υ.Α. ή εντός εξαμήνου από τη συγχώνευση ή συνένωση (εάν η καταληκτική ημερομηνία είναι μεταγενέστερη της ανωτέρω), να αποστείλουν επιστολή στην οποία προσδιορίζεται η νέα επωνυμία του φορέα, καθώς και οι νέες υπηρεσιακές του μονάδες οι οποίες εμπλέκονται στην υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων πράξεων και νέο εγκεκριμένο οργανισμό εσωτερικών υπηρεσιών (ή αντίστοιχο έγγραφο της οργανωτικής δομής) του νέου φορέα".  Ας το δουν οι ειδικοί!