Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

Τα έργα που έχουν αποφασιστεί για το λιμάνι του Πειραιά



Στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, στον Πειραιά, έχει σχεδιασθεί να γίνουν έργα ύψους 1 δισ. ευρώ. Εκτός από την ολοκλήρωση των έργων στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων (που διαχειρίζονται ο ΟΛΠ και η κινεζική εταιρεία Cosco), προγραμματίζονται σημαντικά έργα που θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. 

Σε πρώτη φάση προωθείται η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου terminal στην περιοχή Λεμονάδικα (τετράγωνο Γιαννουλάτου - πλατεία Καραϊσκάκη), που προβλέπει την ανακατασκευή του χώρου αυτού με σκοπό τη δημιουργία σύγχρονου terminal με εμπορικές χρήσεις. 

Επίσης, προωθούνται δύο μεγάλα υποθαλάσσια έργα, που θα συνδέσουν με την περιοχή Λέοντος (κρουαζιέρας) και Πολιτιστικής Ακτής (Ηετιώνια) και το νέο λιμάνι κρουαζιέρας και την Πειραϊκή με την απέναντι Ακτή Δραπετσώνας, με στόχο την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου του Πειραιά μετά την ολοκλήρωση και λειτουργία της επέκτασης του λιμένος. Τα έργα αυτά θα τα αναλάβουν ιδιώτες, ενώ θα ξεμπλοκάρουν όλη την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. 

Επίσης, αποφασίσθηκε η ανακατασκευή και διαχείριση λιμενοβιομηχανικού έργου (παλαιός ταινιόδρομος) στην «Ακτή Κράκαρη». Εξάλλου, αποφασίσθηκε η μετατροπή του συνόλου της έκτασης στο Ικόνιο και στην περιοχή της πρώην «Καρβουνόσκαλας» σε σύγχρονο ενιαίο car-terminal. 

Επίσης σχεδιάζεται η επέκταση του νότιου λιμένα για δημιουργία 6 νέων θέσεων κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, δαπάνης 230 εκατ. ευρώ, η κατασκευή δύο σταθμών υποδοχής επιβατών και η κατασκευή δύο επιπλέον στο νέο λιμάνι με συμβάσεις παραχώρησης. Η διαμόρφωση νέας θέσης πρόσδεσης στον Αγιο Νικόλαο, δαπάνης 3 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή της «Πολιτιστικής Ακτής» στην Ηετιώνια Ακτή, με τρία μουσεία - θα εγκατασταθούν το Ναυτικό Μουσείο Ελλάδας, το Μουσείο Εναλίων Εκθεμάτων και το Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά - θεματικά πάρκα, κτίρια πολιτιστικών δραστηριοτήτων και 55 στρέμματα ανοιχτών χώρων αναψυχής. 

Επίσης, προβλέπεται η μετατροπή της «Παγόδας», απέναντι από τον Αγιο Νικόλαο, σε ξενοδοχείο 5 αστέρων, δαπάνης 50 εκατ. ευρώ. Λειτουργία σύγχρονου ελικοδρομίου στον χώρο της κρουαζιέρας. Monorail για τη μεταφορά επιβατών κρουαζιέρας στο κέντρο της πόλης, δαπάνης 120 εκατ. ευρώ. Τέλος, αναμένεται στις επόμενες εβδομάδες να εκδοθούν οι άδειες για την κατασκευή του εκθεσιακού - συνεδριακού κέντρου στο «Παλατάκι», συνολικής επένδυσης 100 εκατ. ευρώ.

Το μέλλον των λιμένων της χώρας είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της κυβέρνησης, που καλείται να πάρει άμεσα γενναίες αποφάσεις και να αποσαφηνίσει τις προθέσεις της. Είτε, θα επιλέξει την ολική πώληση των λιμένων, είτε θα παραχωρήσει για εκμετάλλευση τις χρήσεις των λιμένων, αυτό πρέπει να το πράξει ταχύτατα, δεδομένου ότι ο χρόνος κυλάει σε βάρος της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας...Από Κέρδος on line