Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Επιμένει η Cosco σε κατασκευή 4ης προβλήτας

                       Χριστίνα Παπασταθοπούλου efsyn
 Τα σχέδια των Κινέζων για τη δημιουργία 4ης προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά (Κερατσίνι, περιοχή «Σκλαβενίτη»), παρά την απόρριψή τους από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας (ΕΣΑΛ), επανέρχονται.

Οι πληροφορίες λένε ότι η διοίκηση της Cosco το τελευταίο χρονικό διάστημα βρίσκεται σε συνεχείς επαφές και συναντήσεις με στόχο να καμφθούν οι αντιρρήσεις των πλευρών που είναι αντίθετες στο έργο, να αποσπάσουν τη συναίνεσή τους και να το επαναφέρουν προς συζήτηση στην ΕΣΑΛ.
Τις τελευταίες ημέρες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ-Cosco, Γιου Ζενγκ Γκανγκ, συνάντησε τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, στον οποίο επισήμανε την άριστη σχέση που έχει αναπτύξει ο κινεζικός όμιλος με την Ελλάδα και ιδιαίτερα με την εθνική οικονομία της χώρας.
Τόνισε επίσης ότι στόχος του κινεζικού ομίλου είναι να συνεχίσει να επενδύει δυναμικά στη χώρα, ώστε σύντομα, εντός των επομένων 4-5 ετών, το λιμάνι του Πειραιά να έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα της Ευρώπης.
Η θέση του υπουργού Ναυτιλίας για το ζήτημα είναι γνωστή και την έχει εκφράσει κατά καιρούς: συμφωνεί με την υλοποίηση του έργου, ωστόσο ζητά συναίνεση και υποστηρίζει ότι οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να αντιληφθούν μέσα από διάλογο τα οφέλη από αυτή την επένδυση.

Χθες ο Κινέζος πρόεδρος συναντήθηκε με τον δήμαρχο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Χρήστο Βρεττάκο, στον οποίο εξέθεσε τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας για την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά. Από την πλευρά του ο Χρήστος Βρεττάκος εξέφρασε την απόφαση της πόλης να μην αποδεχτεί έργα και παρεμβάσεις που θα υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των δημοτών.
 
Συνεννόηση
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Γιου είπε στον δήμαρχο ότι η 4η προβλήτα χρειάζεται προκειμένου να ισχυροποιηθεί ακόμα περισσότερο ο Πειραιάς, να έρθουν κι άλλα κοντέινερ, ότι το λιμάνι πρέπει να μεγαλώσει, καθώς έχει πιάσει πλέον οροφή, ενώ υποστήριξε πως καταλαβαίνει τα προβλήματα που έχουν οι πόλεις, ωστόσο πρέπει να βρουν τρόπο συνεννόησης, αφού από το έργο αυτό θα προκύψουν και πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Ο Χρ. Βρεττάκος από την πλευρά του εξέφρασε την άποψη ότι το λιμάνι έχει δημιουργήσει σοβαρές επιβαρύνσεις στις πόλεις, ζήτησε να μην υπάρξουν άλλοι αιφνιδιασμοί, όπως έγινε με το νέο master plan το περιεχόμενο του οποίου δεν γνώριζαν οι ενδιαφερόμενοι δήμοι, ενώ επισήμανε ότι δεν είναι δυνατόν προς «όφελος των δικών σας συμφερόντων να αγνοούνται οι πόλεις». Επίσης ρώτησε τον Κινέζο πρόεδρο ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι η Cosco θα σταματήσει σε αυτά τα έργα και στο μέλλον δεν θα προχωρήσει και σε άλλες επενδύσεις, πιέζοντας ακόμα περισσότερο τις πόλεις.
Τα στελέχη της Cosco έχουν προσεγγίσει και τους ναυπηγοεπισκευαστές προκειμένου να αποσπάσουν τη συναίνεσή τους, ωστόσο και αυτοί εμμένουν στις αρχικές τους θέσεις και σύμφωνα με πληροφορίες δέχονται να συζητήσουν το θέμα μόνο εάν μιλήσουν για επανασχεδιασμό.


Κυβερνητική στήριξη
Θυμίζουμε ότι τόσο την 4η προβλήτα όσο και την επέκταση του car terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας -έργο το οποίο τελικά αποσύρθηκε και δεν τέθηκε καν σε συζήτηση- η Cosco τα συμπεριέλαβε αιφνιδιαστικά τον Αύγουστο στο νέο master plan, έχοντας τη στήριξη της νεοεκλεγείσας κυβέρνησης που με δηλώσεις εκπροσώπων της τόνιζε διαρκώς ότι θα υλοποιηθούν άμεσα όλες οι επενδύσεις που συμπεριλαμβάνονταν στο master plan.

Τον Οκτώβριο του 2019, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις δημάρχων, εκπροσώπων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, εργαζομένων και κατοίκων, η ΕΣΑΛ με τον σχολιασμό οι «συνθήκες δεν είναι ώριμες για να υλοποιηθεί» απέρριψε τη δημιουργία 4ης προβλήτας.

Ωστόσο μόνο λίγες μέρες μετά ο Γιου Ζενγκ Γκανγκ δήλωνε: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ως μια μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης». efsyn