Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης απαντά σε 15 ερωτήσεις που του θέσαμε


Ο Γιώργος Γαβρίλης εκλέχτηκε Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά το 2014 με το ψηφοδέλτιο της Ρένας Δούρου. 
Προφανώς η γνώμη μας γι'αυτόν τον δραστήριο συμπολίτη μας είναι αποσπασματική, μιας και δεν παρακολουθούμε από κοντά τις διαδικασίες και τις δράσεις της Περιφέρειας Αττικής.
Αναγκαστικά λοιπόν ότι μπορούμε να μάθουμε γι'αυτόν τον ήπιο συμπολίτη μας το μαθαίνουμε από τα έργα και τις υπηρεσίες της Αντιπεριφέρειας, από τη στάση που κρατά σε διάφορα θέματα που απασχολούν τους πέντε δήμους του Πειραιά και από τις σχέσεις που καλλιεργεί με πολίτες και με τα θεσμικά όργανα της περιοχής μας.
Από όλα αυτά μόνο καλά λόγια μας βγαίνει να πούμε για τον Γιώργο Γαβρίλη, παρόλες τις όποιες διαφωνίες μας σε κάποια θέματα.
 Έχει τύχει επίσης να ακούσουμε από ανθρώπους που από διάφορες θέσεις έχουν με κάποιον τρόπο συνεργαστεί μαζί του, άνθρωποι που κινούνται σε όλους τους πολιτικούς χώρους παρακαλώ, να μιλούν γι'αυτόν με πολύ καλά λόγια. Κι αυτό στην εποχή μας είναι κάτι που σπανίζει και αξίζει να το προσέχουμε.
Ακολουθεί η πρώτη συνέντευξη που μας έδωσε καταχείμωνο. Για τις ερωτήσεις συνεργάστηκαν εκ μέρους της ιστοσελίδας Σταγόνα ο Θεολόγος Ιγνατιάδης και εκ μέρους του μπλογκ Δραπετσίνι ο Νίκος Χάνος.


1η: Ο θεσμικός ρόλος της Αντιπεριφέρειας Πειραιά και οι σχέσεις με τους Δήμους της περιοχής.
Απάντηση: Τυπικά το θεσμικό πλαίσιο, υπό το οποίο συγκροτούνται και λειτουργούν οι Περιφέρειες και κατ’ επέκταση οι Περιφερειακές Ενότητες (Αντιπεριφέρειες) ρυθμίζονται από τον «Καλλικράτη». Η Περιφέρεια μπορεί να εκπονεί μελέτες και εκτελεί έργα είτε μέσω των δικών της Τεχνικών Διευθύνσεων, είτε να χρηματοδοτεί έργα των Δήμων αφού προηγουμένως υπογραφεί προγραμματική σύμβαση.
Μετά από 7 χρόνια εφαρμογής του νόμου έχουν εντοπιστεί σοβαρά προβλήματα και απαιτούνται μεγάλες αλλαγές. Όμως, για να έχουν οι αλλαγές απτά αποτελέσματα προέχει να υπερβούμε το μνημονιακό πλαίσιο, στο οποίο έχει περιοριστεί να κινείται η Αυτοδιοίκηση, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στο θεσμικά κατοχυρωμένο κοινωνικό ρόλο της.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες θέσαμε, από την ανάληψη των καθηκόντων μας, ως βασική προτεραιότητα την ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας μεταξύ της Αντιπεριφέρειας, των Δήμων και των Φορέων της περιοχής και τώρα, περίπου 3,5 χρόνια μετά, μπορούμε να πούμε ότι το έχουμε επιτύχει.

Καταφέραμε να βρούμε κοινά «πατήματα» και διαχειριστούμε δυσεπίλυτα θέματα, όπως το προσφυγικό, η αποτροπή της μεταφοράς λυμάτων της βορειοανατολικής Αττικής στη Ψυττάλεια, τις εξαιρέσεις σημαντικών χώρων από τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Cosco (“Λιπάσματα”, “Αρμός” κ.α.), η επιστροφή του περιβάλλοντος χώρου του ΣΕΦ, έκταση 350 στρεμμάτων, από το ΤΑΙΠΕΔ στην Αυτοδιοίκηση.
Παράλληλα, χωρίς αποκλεισμούς και διαχωρισμούς «παλαιάς κοπής» ανάμεσα στους Δήμους, προωθούμε μετά από συνεννόηση και αξιολόγηση, όλες τις ώριμες προτάσεις τους και συνδράμουμε, όπου χρειάζεται, για να προχωρήσει η χρηματοδότηση έργων είτε από πόρους της Περιφέρειας Αττικής είτε από ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως συμβαίνει στην κατασκευή του Κέντρου Υγείας Κερατσινίου
Όλα αυτά τα έργα συγκροτούν και εντάσσονται σε ένα ενιαίο σχέδιο, το οποίο σε λίγα χρόνια μπορούμε να λέμε ότι θα έχει διαμορφώσει νέες συνθήκες και προοπτικές για όλη την περιοχή.

2η: Έργα που έχετε δρομολογήσει και τα κριτήρια επιλογής τους.
Απάντηση: Τον Ιούλιο του 2017 παρουσιάσαμε, δημόσια, τα έργα στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, που εκτελούνται με ίδιους πόρους της Περιφέρειας. Πρόκειται για 134 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 160 εκατ. €, τα οποία βρίσκονται σε διάφορα στάδια εξέλιξης.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι έχουν ολοκληρωθεί περίπου 20 έργα, εκτελούνται ή έχουν δημοπρατηθεί πάνω από 35 και τα υπόλοιπα είναι σε φάση δημοπράτησης ή σε διάφορα στάδια ωρίμανσης.
Πρόκειται για έργα που καλύπτουν αθλητικές, πολιτιστικές, περιβαλλοντικές ανάγκες των Δήμων της περιοχής αλλά και εκσυγχρονίζουν τις υποδομές τους, όπως το αποχετευτικό, η οδική ασφάλεια, τις κτηριακές υποδομές των σχολείων, των νοσοκομείων, αθλητικών εγκαταστάσεων, σχολείων, μεγάλες αναπλάσεις κ.α.


Πέρα όμως από τους αριθμούς αξίζει να σημειωθούν δύο στοιχεία:
Το πρώτο αφορά στον μεγάλο χρόνο που απαιτείται για να φτάσει ένα έργο στο στάδιο της υλοποίησης. Το θεσμικό πλαίσιο μεταβάλλεται συνεχώς, καθίσταται εξαιρετικά περίπλοκο και τελικά μη λειτουργικό. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι πολλά από τα έργα που ξεκινούν σε επίπεδο μελέτης στην αρχή της θητείας, θα ολοκληρωθούν στα πρώτα χρόνια της επόμενης πενταετίας.

3η: Πρωτοβουλίες που αναλάβατε για τη ρύπανση του αέρα, των υδάτων και του εδάφους στην περιφέρεια του Πειραιά.

Απάντηση: Το ζήτημα της ρύπανσης είναι περίπλοκο και πολυπαραγοντικό. Δίπλα στην περιβαλλοντική υποβάθμιση που καταγράφηκε τις προηγούμενες δεκαετίες, κυρίως στις περιοχές που συγκέντρωσαν ανεξέλεγκτα πάσης φύσεως βιομηχανικές και βιοτεχνικές δραστηριότητες χωρίς κανένα σχεδιασμό, σήμερα έχουμε να αντιμετωπίσουμε πιο εξειδικευμένα προβλήματα.
Ένα απ’ αυτά αφορά στην περιβαλλοντική ρύπανση στην περιοχή του λιμανιού. Η κυκλοφοριακή κίνηση από και προς το λιμάνι ΙΧ και βαρέων οχημάτων, η ρύπανση από τις τσιμινιέρες των πλοίων και γενικότερα η διεύρυνση των λειτουργιών στο λιμάνι του Πειραιά προκαλούν σημαντική επιβάρυνση του περιβάλλοντος σε όλα τα επίπεδα.
Για να το αντιμετωπίσουμε ζητήσαμε τη συνεργασία του Αστεροσκοπείου Αθηνών και ήδη γίνονται συστηματικές μετρήσεις στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης, προκειμένου να έχουμε ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα, να ταυτοποιήσουμε ρύπους και πηγές και να έχουμε σαφή στοιχεία πόσο επιβαρύνει κάθε μια από τις δραστηριότητες και με συγκεκριμένο τρόπο να κινηθούμε, άμεσα, για την αντιμετώπισή τους.
Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα παρακολούθησης της ποιότητας των θαλασσίων υδάτων, που υλοποιείται σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΘΕ.


Είναι γεγονός ότι στην περιοχή του παράλιου μετώπου από το Δήμο Κερατσινίου έως το Πέραμα υπάρχουν πολλές περιβαλλοντικά οχλούσες δραστηριότητες. 
Πέρα από τις εταιρείες πετρελαιοειδών υπάρχουν οι εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων, αλλά και ένας αριθμός από παράνομες επιχειρήσεις που βρίσκονται διάσπαρτες στην ευρύτερη περιοχή του Σχιστού.
Στόχος μας είναι να θέσουμε κανόνες, όχι απλά για να τηρηθεί η τυπική νομιμότητα των αδειοδοτήσεων και με συστηματικούς ελέγχους να εξασφαλίσουμε την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων σ’ αυτές και την ασφάλεια των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, ιδίως απέναντι στο ενδεχόμενο ενός μείζονος περιβαλλοντικού ατυχήματος. Κι αυτό αποδείχθηκε με δραματικό τρόπο με την πρόσφατη βύθιση του «Αγ. Ζώνη», αποδεικνύοντας ότι περιστατικά περιβαλλοντικής καταστροφής δεν γνωρίζουν από σύνορα Δήμων.

4η: Σχέδια για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στον Πειραιά.
Απάντηση: Όπως προανέφερα το κυκλοφοριακό στον Πειραιά σχετίζεται κυρίως με τη κίνηση από και προς το λιμάνι. Γι’ αυτό, ο κυκλοφοριακός φόρτος γύρω από το επιβατικό λιμάνι αυξάνεται κατά πολύ τους καλοκαιρινούς μήνες.

 Έτσι, δημιουργούνται ερωτήματα και ζητήματα που πρέπει όλοι οι φορείς της πόλης να καθίσουν να απαντήσουν. Για παράδειγμα, όταν μιλάμε για αύξηση της επιβατικής κίνησης της κρουαζιέρας η πόλη είναι έτοιμη να την υποδεχτεί με ό,τι αυτό συνεπάγεται από αύξηση μετακινήσεων με πούλμαν, ταξί κ.λ.π; Και πολύ περισσότερο η πόλη μπορεί να απορροφήσει μέρος αυτής της κίνησης για να αυξήσει την επισκεψιμότητά της;
Είναι σημαντικό να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν το ταχύτερον δυνατόν τα δυο μεγάλα έργα μέσων σταθερής τροχιάς: το metro και το τραμ. Η λειτουργία τους θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της ευρύτερης περιοχής και θα μας τροφοδοτήσει με νέα δεδομένα για τον συνολικό επανασχεδιασμό των συγκοινωνιών στην περιοχή.
Να σημειώσουμε ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με την «Αττικό Μετρό» και τα αρμόδια Υπουργεία και εξετάζονται μελέτες για την επέκταση ενός μέσου σταθερής τροχιάς προς Κερατσίνι – Πέραμα.
Παράλληλα πολλά έργα οδοποιίας είναι σε εξέλιξη με στόχο την συντήρηση και αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για πεζούς και οδηγούς.

5η: Ο ρόλος της Αντιπεριφέρειας στη δημιουργία του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά.
Απάντηση: Η Περιφέρεια Αττικής στήριξε ενεργά το αίτημα του Δήμου και των φορέων της πόλης για να μην μεταφερθούν τα δικαστήρια έξω από τον Πειραιά. Πήραμε πρωτοβουλίες για να φτάσει το αίτημα στη κυβέρνηση και να δρομολογηθεί η υλοποίησή του. Έτσι, σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση της στατικής μελέτης, ο Δήμος Πειραιά παραχωρεί το γιαπί της Ραλλείου στη πλατεία Κοραή και με την εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Πρέπει να υπάρξει το συντομότερο δυνατόν κατάληξη στο ζήτημα του φορεά υλοποίησης του έργου δηλαδή είτε από τις Κτηριακές Υποδομές (ΚτΥΠ), είτε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης.

6η: Παρεμβάσεις της Αντιπεριφέρειας για το πρόβλημα γύρω από τον Ηλεκτρικό Σταθμο του Πειραιά.
Απάντηση: Έχουμε κατ’ επανάληψη αναλάβει πρωτοβουλίες και διοργανώσαμε συσκέψεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά η οποιαδήποτε παρέμβαση ξεφεύγει της αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Είναι γεγονός, πάντως, ότι τόσο οι κρατικές αρχές όσο και η δημοτική αστυνομία καταβάλλουν πλέον πιο συστηματικές προσπάθειες αν και αμφιβάλω εάν μπορεί η λύση να είναι μόνο τα αστυνομικά μέτρα, χωρίς να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός που θα αντιμετωπίζει το σύνολο των ζητημάτων αυτών.

7:Τα αντιπλημμυρικά έργα γενικά στον Πειραιά και ειδικά στο Σχιστό Κερατσινίου (Σκλαβενίτη).
Απάντηση: Η αντιπλημμυρική προστασία, επανέρχεται στην επικαιρότητα κάθε φορά που υπάρχει ένα μείζονος σημασίας καιρικό φαινόμενο.
Όμως, δεν πρέπει να εξαντλείται το ενδιαφέρον μας στην επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος. Στο άναρχα δομημένο και περίπλοκο αστικό περιβάλλον η εκπόνηση και η υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας είναι εξαιρετικά σύνθετα έργα, που απαιτούν χρόνο και έχουν υψηλό κόστος. Δεν είναι έργα βιτρίνας. Άρα συχνά δεν είναι στην προτεραιότητα της Αυτοδιοίκησης που έχει εκπαιδευτεί επί σειρά δεκαετιών σε «απλά» έργα βιτρίνας.


Στην Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά χαρτογραφήσαμε τις περιοχές που είναι ευάλωτες και εμφανίζουν προβλήματα. Αυτό μας επιτρέπει έγκαιρα να παρεμβαίνουμε διαμέσου της Πολιτικής Προστασίας και των συναρμόδιων Υπηρεσιών. Παράλληλα, για πρώτη φορά βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες και παρεμβάσεις που φιλοδοξούμε να αντιμετωπίσουν οριστικά το πρόβλημα, θέτοντας σε νέα βάση την ποιότητα ζωής των κατοίκων, την ασφάλειά τους, τη λειτουργία της πόλης.
Από τις έως τώρα παρεμβάσεις μας έχουν αντιμετωπιστεί τα προβλήματα στην περιφερειακή οδό Ανδρέα Παπανδρέου και ελπίζουμε σε συνεννόηση με τον ΟΛΠ τους επόμενους μήνες να αντιμετωπίσουμε οριστικά το χρόνιο πρόβλημα στην περιοχή του «Σκλαβενίτη».

8: Σχέδια της Αντιπεριφέρειας για τον σταθμό του ΟΣΕ στον Αγ.Διονύση και τις γραμμές του τρένου μέχρι τον Ρέντη,
Απάντηση: Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Αγ. Διονυσίου βρίσκεται σε κεντροβαρικό σημείο της πόλης. Σήμερα η ευρύτερη περιοχή από τον Αγ. Διονύση ως τη Λεύκα παρουσιάζει εικόνα παρακμής και εγκατάλειψης. Η αναβάθμιση της περιοχής έχει ήδη δρομολογηθεί με την ολοκλήρωση του έργου της αναστήλωσης της αρχαίας οχύρωσης στην περιοχή της Ηετιώνιας Πύλης που χρηματοδοτήθηκε700.000€ από πόρους της Περιφέρειας Αττικής και τη δημοπράτηση εντός των επομένων μηνών της ανάπλασης του λόφου «Καστράκι», έργο που χρηματοδοτείται (3.6 εκατ. €) επίσης από ίδιους πόρους της Περιφέρειας
Η περιοχή απ’ το Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αγ. Διονυσίου έως τη Λεύκα βρίσκεται σε άμεση γειτνίασης με τους παραπάνω χώρους και ιστορικά υπήρξε μια περιοχή που έχει συνδεθεί με την ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού στις αρχές του 20ου αιώνα.
Η περιοχή αυτή έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά και μπορεί να εξελιχθεί σε πόλο έλξης επισκεπτών και χώρο που διαφυλάξει την ιστορική μνήμη του ρεμπέτικου ως μιας σημαντικής έκφρασης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας. Ήδη έχει δρομολογηθεί η διαδικασία παραχώρησης της ανενεργούς σιδηροδρομικής γραμμής από τον ΟΣΕ στην Περιφέρεια και στο Δήμο Πειραιώς, ενώ το έργο της αστικής ανάπλασης στην περιοχή του Αγ. Διονυσίου έχει εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής και έχει εξασφαλισμένους πόρους ύψους 15 εκατ. € στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας. Το έργο αυτό θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια.
Σ’ αυτή την περιοχή ήδη εκτελούμε κι ένα σημαντικό αθλητικό έργο την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του Θεμιστόκλειου Σταδίου με προϋπολογισμό 1,3 εκατ. € από πόρους της Περιφέρειας.

9: Τα επόμενα κοινά σχέδια με τον Δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας για την περιοχή της Ανάπλασης στη Δραπετσώνα.
Απάντηση: Είναι απολύτως αναγκαίο όλο το σχέδιο της ανάπλασης να προσδίδει στην περιοχή αναπτυξιακό πρόσημο με σταθερές θέσεις εργασίας διότι μόνο έτσι η ανάπλαση μπορεί να είναι βιώσιμη και προς όφελος των πολιτών της ευρύτερης περιοχής.
Για να έχουμε κάποιο αρχικό σχέδιο, στο οποίο θα μπορέσουμε να βαδίζουμε για την ανάπλαση χρηματοδοτήσαμε τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών, του οποίου τα αποτελέσματα είδαμε σε εκδήλωση στο παλαιό Δημαρχείο Δραπετσώνας.
Με βάση αυτόν τον διαγωνισμό έχουμε ένα σχέδιο πάνω στο οποίο μπορούμε να βαδίσουμε και να διαμορφώσουμε τη νέα μορφή της περιοχής.
Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για την ανάθεση εκπόνησης μελέτης ανάπλασης του παράκτιου μέτωπο των «Λιπασμάτων» προεκτιμούμενης δαπάνης 500 χιλ. € και παράλληλα εξετάζουμε το ενδεχόμενο της απ’ ευθείας εξαγοράς ή της απαλλοτρίωσης της υπόλοιπης έκτασης των «Λιπασμάτων». Για το σκοπό αυτό έχουν δεσμευτεί πόροι ύψους 17,5 εκατ. € στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής.
Ας σημειωθεί ότι στην περιοχή αυτή υφίστανται και τα αρχαία κατάλοιπα του «Φάρου». Η μελέτη στερέωσης και ανάδειξης του μνημείου χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια με το ποσό των 53 χιλ. € και θα γίνει από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού.

10: Οι πρωτοβουλίες σας για την ανιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούν τα δύο εργοστάσια του Μελισσανίδη στη Δραπετσώνα.
Απάντηση: Οι χρήσεις γης στην περιοχή αυτή είναι μια περίπλοκη ιστορία. Το σημαντικό είναι ότι μετά την παραχώρηση των «Λιπασμάτων» τέθηκαν όροι και περιορισμοί δόμησης, ορίστηκαν χρήσεις γης. Οι υφιστάμενες χρήσεις πρέπει να απομακρυνθούν σε χρονικό ορίζοντα δεκαετίας.
Οι εγκαταστάσεις της OilOne δεν εμπίπτουν, λόγω δυναμικότητας, στην κατηγορία ΣΕΒΕΖΟ. Ωστόσο η Περιφέρεια με δική της πρωτοβουλία έχει εντάξει τις εγκαταστάσεις στο Σχέδιο Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ)

11: Τα περιθώρια παρεμβάσεων της Αντιπεριφέρειας στην διακίνηση καυσίμων στον Σαρωνικό.
Απάντηση: Η Αυτοδιοίκηση δεν έχει αρμοδιότητα ελέγχου επί των πλοίων καθώς αυτή ανήκει αποκλειστικά στις λιμενικές αρχές. Η Περιφέρεια Αττικής έχει δικαίωμα παρέμβασης μόνο σε Υγειονομικά θέματα για πλοία, που έρχονται από λιμάνια του εξωτερικού.

12: Σχέδια για την διαχείριση των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πειραιά.

Απάντηση: Η ψήφιση του νέου ΠΕΣΔΑ (Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Απορριμμάτων) είναι ένα σημαντικό βήμα γιατί εξασφαλίζει το δημόσιο χαρακτήρα στη διαχείριση των απορριμμάτων και παράλληλα εισάγει μια ολοκληρωμένη αντίληψη στη βάση της αποκεντρωμένης διαχείρισης και της εγγύτητας. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η καθιέρωση ρευμάτων ανακύκλωσης, που θα περιορίσουν και τον όγκο των απορριμμάτων που θα οδηγείται σε ταφή.

 Ως Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά στο πλαίσιο των παραπάνω αρχών, έχουμε δεσμευτεί και αναλάβει να εφαρμόσουμε το σχέδιο αυτό για τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας. Το βέβαιο είναι ότι αν δεν κινηθούμε αποφασιστικά πολύ σύντομα θα κληθούμε ν’ αντιμετωπίσουμε μια μείζονα κρίση στην διαχείριση των αστικών απορριμμάτων.

13: Τρόποι και διαδικασίες αλληλοεπίδρασης ατόμων και συλλογικοτήτων με την Αντιπεριφέρεια Πειραιά.
Απάντηση: Η επί σειρά ετών πολιτική και συνδικαλιστική παρουσία και δράση μου μ'έχει διδάξει ότι ο μοναδικός τρόπος, που εξασφαλίζει αμεσότητα στην επαφή με τον πολίτη ή το συνάδελφο στο χώρο δουλειάς είναι ο προσωπικός διάλογος.

 Γι’ αυτό η πόρτα του γραφείου μου είναι πάντα ανοιχτή και προσωπικά πηγαίνω σε όσες περισσότερες εκδηλώσεις προσκαλούμαι ώστε να έχω αυτή τη πολύτιμη άμεση επικοινωνία.

14: Υπήρξαν δράσεις σας που πάθατε και μάθατε;
Απάντηση: Ευτυχώς, όχι! Ωστόσο, κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει ότι θα πει κάτι τέτοιο οποιαδήποτε στιγμή στο μέλλον. Ο χώρος της αυτοδιοίκησης συχνά επιφυλάσσει εκπλήξεις για όλους…

15: Επίδραση του πόστου του Αντιπεριφερειάρχη στη ζωή σας και στις σχέσεις σας. Το νόημα της πολιτικής συμμετοχής στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων.
Απάντηση: Προφανώς η ικανοποίηση έρχεται όταν διαπιστώνει κανένας ότι οι παρεμβάσεις του είναι χρήσιμες για τους συμπολίτες του και όχι μόνο και προσφέρουν ανακούφιση μέσα στη σκληρή πραγματικότητα των μνημονίων και των πολεμικών συρράξεων σε διεθνές επίπεδο. 

Το χαμόγελο ενός μικρού προσφυγόπουλου είναι η καλύτερη ανταμοιβή για τους κόπους και τις πολύωρες εξοντωτικές συζητήσεις για την αντιμετώπιση του προσφυγικού.
Οι θέσεις ευθύνης αποκτούν πραγματικό νόημα όταν αυτές αξιοποιούνται για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, στον σκληρά δοκιμαζόμενο νέο, άνεργο, εργαζόμενο ή συνταξιούχο.