Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Η εφαρμογή PreSchool στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας

Ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας  επέλεξε και εγκατέστησε την εφαρμογή PreSchool που αφορά στη διαχείριση των Βρεφονηπιακών Σταθμών Δήμων, των Τροφείων, των Παρουσιών των παιδιών και την διαχείριση των Αποθηκών τους.

Η σουίτα των εφαρμογών «Διαχείριση Βρεφονηπιακών Σταθμών - Preschool» αποτελείται από μία Web Business to Business (B2b) εφαρμογή που χρησιμοποιείται από τους σταθμούς του Δήμου, για την καταχώρηση των αιτήσεων των δημοτών και από μία Client/Server (C/S) εφαρμογή που είναι εγκατεστημένη στο Δήμο και κάνει την διαχείριση και την αξιολόγηση των αιτήσεων.
Κύριος στόχος της λύσης είναι η Online καταχώρηση των Αιτήσεων Δημοτών για τους Παιδικούς και Βρεφικούς Σταθμούς. Οι χρήστες του Δήμου από κάθε Σταθμό, που θα έχουν πρόσβαση στο Internet, θα μπορούν να καταχωρήσουν τις αιτήσεις των δημοτών μέσα από Online εφαρμογή. Η μοριοδότηση και η ταξινόμηση των αιτήσεων θα γίνεται με αδιάβλητο τρόπο, χρησιμοποιώντας τα κριτήρια που θα έχουν αποτυπωθεί στην εφαρμογή.
Στις τελευταίες εκδόσεις του προγράμματος PreSchool έχουν προστεθεί τα παρακάτω νέα χαρακτηριστικά: Διαχείριση τροφείων με παραμετρικά οριζόμενους πίνακες και πίνακες ανεξόφλητων δόσων Μητρώο εργαζομένων, Παρουσιολόγιο εργαζομένων, Παρουσιολόγιο παιδιών, Αποθήκες Σταθμών, Προυπολογισμοί, Παραγγελίες Προμηθευτών, Διαχείριση Μενού, Πλήθος νέων εκτυπώσεων MyOta

Πρωτοποριακό πρόγραμμα δράσεων...

Ένα τετραήμερο εκδηλώσεων με ελεύθερη είσοδο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος!
 Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα πολιτιστικών, αθλητικών και εκπαιδευτικών δράσεων για όλες τις ηλικίες από τις 23 έως τις 26 Ιουνίου
 
Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) ανοίγει και φέτος τις πόρτες του στο κοινό, για ένα τετραήμερο εκδηλώσεων, με ελεύθερη είσοδο, που φέρουν τον συμβολικό τίτλο Metamorphosis: Το ΚΠΙΣΝ στον Κόσμο. 
Από τις 23 έως τις 26 Ιουνίου το ΚΠΙΣΝ μετουσιώνεται σε έναν ζωντανό τόπο ιδεών, εξερεύνησης και αλληλεπίδρασης, μέσα από ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα πολιτιστικών, αθλητικών και εκπαιδευτικών δράσεων για όλες τις ηλικίες. 
Το πλήρες πρόγραμμα των εκδηλώσεων παρουσιάστηκε σήμερα στο πλαίσιο της 63ης συνάντησης της Ειδικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του Ελληνικού Δημοσίου με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για το ΚΠΙΣΝ. 
 Στο πρόγραμμα Metamorphosis συναντιούνται πάνω από 400 καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο, όπου Έλληνες και ξένοι δημιουργοί συμπράττουν στη σύνθεση μιας μεγάλης γιορτής συμμετοχής και συνεργατικότητας, αξίες πάνω στις οποίες έχει δομηθεί το ΚΠΙΣΝ.
 Η καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος φέρει την υπογραφή της Limor Tomer, Γενικής Διευθύντριας Συναυλιών & Διαλέξεων του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, ενώ η διεθνούς φήμης, πολυσχιδής καλλιτέχνις Laurie Anderson, είναι προσκεκλημένη Καλλιτεχνική Διευθύντρια. 
Επιπλέον, ο Robert Storr, Πρύτανης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Yale, και οι επιμελήτριες Barbara London, Καλλιόπη Μηνιουδάκη και Francesca Pietropaolo υπογράφουν και φέτος το πρόγραμμα video art προβολών με τίτλο Fireflies in the Night Take Wing. Αντίστοιχα, τον γενικό συντονισμό των εκδηλώσεων έχει η Μίλυ Πασχάλη, Συντονίστρια Δωρεών Τεχνών & Πολιτισμού του ΙΣΝ.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του "Metamorphosis: Το ΚΠΙΣΝ στον Κόσμο" είναι διαθέσιμο στον ειδικά σχεδιασμένο ιστότοπο www.SNFCC.org/metamorphosis


Πηγή: www.lifo.gr

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Όχι στην κατεδάφιση βιομηχανικού μνημείου!

Να σταματήσει αμέσως κάθε συζήτηση σχετικά με ενδεχόμενη κατεδάφιση του ταινιόδρομου στον μόλο Κράκαρη και να του παραχωρηθεί ζητά ο Δήμος Κεερατσινίου-Δραπετσώνας.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε εκφράζει την έκπληξη και αγανάκτησή του για την εισήγηση της Διεύθυνσης Έργων του ΟΛΠ να κατεδαφιστεί ο ταινιόδρομος Εταιρείας Λιπασμάτων, με την προκλητική «αιτιολογία» ότι το κόστος επισκευής του κρίνεται ασύμφορο. Οπως αναφέρει, o ταινιόδρομος αποτελεί ένα από τα ελάχιστα βιομηχανικά μνημεία της πόλης, που έχουν σωθεί από την καταστροφή στο όνομα της ανάπτυξης και της εκμετάλλευσης της γης.

“Πρόκειται για ένα μοναδικής αισθητικής και ιστορικής αξίας μνημείο. Ενδεχόμενη κατεδάφιση του ταινιόδρομου θα συνιστά εγκληματική πράξη κατά της βιομηχανικής ιστορίας του τόπου. Είναι προφανές ότι ο ΟΛΠ λειτουργεί πλέον με «λογική Cosco», δηλαδή θυσιάζει τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την ιστορία στο βωμό του κέρδους. Ο δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας θα αντισταθεί με κάθε μέσο σε αυτή τη λογική. Για αυτό και ξεκίνησε ήδη όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ενημερώνοντας τον υπουργό Πολιτισμού και ζητώντας την παρέμβαση της Εφορείας Νεότερων Μνημείων. Απαιτούμε να σταματήσει αμέσως κάθε συζήτηση σχετικά με ενδεχόμενη κατεδάφιση του ταινιόδρομου” τονίζει.
Ο Δήμος δεσμεύεται να αναλάβει σε συνεργασία με την Περιφέρεια το κόστος επισκευής του, εφόσον του παραχωρηθεί.
“Η ιστορία της πόλης μας δεν εκποιείται και δεν κατεδαφίζεται!” καταλήγει η ανακοίνωση.

«Ένα παλιό, παλιό ποδήλατο»

Έκθεση «Ένα παλιό, παλιό ποδήλατο» του εκθέτη αναπαλαιωτή Δημήτρη Λάσκαρη.

Η έκθεση θα έχει διάρκεια από τις 11 έως τις 25 Μαΐου και θα φιλοξενηθεί στην αίθουσα Α. Τάσσος του Πολιτιστικού Κέντρου Μελίνα Μερκούρη (Εμμ. Μπενάκη 70)

Ωράριο λειτουργίας καθημερινά 9 πμ.- 9 μμ. και Σάββατο 6μμ.-9μμ.

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Το Μουσείο Ακρόπολης γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Για να τιμήσει την φετινή Διεθνή Ημέρα Μουσείων, το Μουσείο Ακρόπολης κυκλοφορεί αναμνηστικό μετάλλιο που έκοψε το Εθνικό Νομισματοκοπείο με θέμα το λιοντάρι. Στην Ακρόπολη της Αθήνας, τεράστια λιοντάρια δέσποζαν στα αετώματα του Εκατόμπεδου ναού της Αθηνάς, ενώ άλλα μικρού μεγέθους διακοσμούσαν χάλκινα σκεύη του ιερού. Παράλληλα, κυκλοφορεί ειδική κασετίνα που περιλαμβάνει τα πέντε αναμνηστικά μετάλλια που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, με θέμα το αρχαϊκό αττικό τετράδραχμο, τον πετεινό, τον λαγό, τον κόρακα της Ακρόπολης και το λιοντάρι. 
Το Μουσείο Ακρόπολης θα γιορτάσει φέτος τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων την Τετάρτη 18 Μαΐου 2016 και την Ευρωπαϊκή Νύχτα Μουσείων το Σάββατο 21 Μαΐου 2016 με το εξής πρόγραμμα:  
 
Τετάρτη 18 Μαΐου:
Οι επισκέπτες θα παρακολουθήσουν τις περιπέτειες των γλυπτών του Παρθενώνα σε νέα προβολή στο αίθριο της Αίθουσας του Παρθενώνα στον τρίτο όροφο του Μουσείου. Εκεί, θα μπορούν να συναντούν τους Αρχαιολόγους-Φροντιστές για τη θεματική παρουσίαση «Η ιστορία των γλυπτών του Παρθενώνα στα νεότερα χρόνια». Οι παρουσιάσεις θα γίνουν στα αγγλικά στις 10.00 και στα ελληνικά στις 12.00 το μεσημέρι, στις 17.00 και στις 19.00. 
 
Παιδιά έως 12 ετών και οι συνοδοί τους καθώς και σχολικές ομάδες μαθαίνουν για τη σχέση των αρχαίων με τα λιοντάρια και τα άλλα αιλουροειδή στο πλαίσιο της δράσης «Στα ίχνη του λιονταριού» μέσα από ιστορίες, παιχνίδι και δημιουργία. Οι Αρχαιολόγοι – Φροντιστές θα περιμένουν τους επισκέπτες σε κινητά εργαστήρια στο μπαλκόνι του δευτέρου ορόφου με θέα την αίθουσα της αρχαϊκής συλλογής από τις 12.00 έως τις 19.00. Οι επισκέπτες μπορούν να μετέχουν στη δράση στα ελληνικά και στα αγγλικά.  
 
Σάββατο 21 Μαΐου 2016:
Με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Νύχτας Μουσείων το Σάββατο 21 Μαΐου 2016, το Μουσείο φιλοξενεί στον προαύλιο χώρο του, στις 21.00, συναυλία του String Theory Ensemble, με ετερόκλητο ρεπερτόριο, ανθολογημένο από τις παραστάσεις του συγκροτήματος «Ένας Παράξενος Κόσμος» και «Cheap: low – quality – high fun». 
Πολωνέζες του Σοπέν δίπλα σε βαλκανικές μουσικές, συνθέσεις του Grieg δίπλα σε fados, τραγούδια της Άπω Ανατολής και από το ρεπερτόριο του Αργύρη Μπακιρτζή και των Χειμερινών Κολυμβητών, καθώς και από απρόσμενες περιοχές της ελληνικής δισκογραφίας. Συμμετέχουν: Αργύρης Μπακιρτζής (τραγούδι, αφήγηση), Γιώργος Πατεράκης (concept – ενορχηστρώσεις, πιάνο), Εύη Μάζη (φλάουτο, τραγούδι), Κωνσταντίνα Κυριαζή (βιολί). http://www.elculture.gr/

Τρίτη 10 Μαΐου 2016

Η φιλοσοφία του Πλάτωνα

Η φιλοσοφία του Πλάτωνα μέσα από ένα βίντεο έξι λεπτών



Ο Πλάτων ήταν ένας από τους πρώτους και μεγαλύτερους φιλόσοφους στον κόσμο. Ήταν ο πιο γνωστός μαθητής του Σωκράτη και δάσκαλος του Αριστοτέλη. Το έργο του με τη μορφή φιλοσοφικών διαλόγων έχει σωθεί ολόκληρο ενώ άσκησε τεράστια επιρροή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία και γενικότερα στη δυτική φιλοσοφική παράδοση μέχρι τις μέρες μας. Κύριος οικοδόμος της φιλοσοφίας, οδηγητής είτε προάγγελος μεταγενεστέρων προβάσεών της, εμπνευστής άμεσα ή έμμεσα των σπουδαιότερων κοινωνικοπολιτικών οραματισμών.

Μεταλλαγές του αστικού χώρου της Αθήνας – Η Δραπετσώνα ως μελέτη περίπτωσης





Σοφία Τσάδαρη

Η εργασία που παρουσιάζουμε εδώ είναι αρκετά παλιά, καθώς έγινε το εαρινό εξάμηνο του 2008 στο πλαίσιο του μαθήματος «Θέματα Αστικού Σχεδιασμού» του ΔΠΜΣ «Πολεοδομία – Χωροταξία» της αρχιτεκτονικής ΕΜΠ.
 Όμως η ανάπτυξη της περιοχής των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα είναι ένα θέμα απολύτως επίκαιρο, και το φάσμα των υπαρκτών προτάσεων είναι και σήμερα αυτό που περιγράφεται στην εργασία. Μία λογική είναι η πολεοδόμηση της περιοχής με τα συμβατικά θεσμικά εργαλεία, η οποία αστικοποιεί μεν την περιοχή, δίνει όμως τη δυνατότητα μέσω της εισφοράς σε γη και σε χρήμα για την ανάπτυξη χώρων πράσινου και κοινωφελών δραστηριοτήτων από την πλευρά του Δήμου. 
Μία δεύτερη λογική είναι αυτή της μέγιστης επιχειρηματικής αξιοποίησης με ένα masterplan που αντιμετωπίζει συνολικά τον χώρο. Βλέπουμε ότι η λογική αυτή εισάγεται ήδη από το 2008, όμως σήμερα η μνημονιακή νομοθεσία που έγινε γνωστή με την κωδική ονομασία «fast track» δίνει τη δυνατότητα στους ιδιώτες ιδιοκτήτες της έκτασης να κινήσουν οι ίδιοι τη διαδικασία πολεοδόμησής της και επιπλέον τους εξαιρεί από την υποχρέωση εισφοράς σε γη και σε χρήμα. Τέλος υπάρχει, τότε και τώρα, μια ολόκληρη βεντάλια προτάσεων από τις επιτροπές και τα κινήματα των κατοίκων, με έμφαση στους χώρους πράσινου και τους δημόσιους ελεύθερους χώρους.

Η περιοχή των λιπασμάτων είναι ταυτόχρονα σημαντικό πολεοδομικό φιλέτο αλλά και η φυσική εκτόνωση των γειτονικών περιοχών κατοικίας προς τη θάλασσα. Η εξαίρεση της παραλιακής της ζώνης από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ενισχύει και τις δύο πλευρές. Το μέλλον της περιοχής θα καθοριστεί σε τελική ανάλυση από το αποτέλεσμα της σύγκρουσης μεταξύ των κοινωνικών δυνάμεων που βλέπουν τα συμφέροντά τους να περνάνε από την υλοποίηση μίας εκ των παραπάνω επιλογών.

  1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ


Η πόλη της Αθήνας στην αυγή του 21ου αιώνα αναπτύσσεται με βάση νέα δεδομένα. Διατηρώντας μια σειρά από ιδιομορφίες σε σχέση με την ιστορική της εξέλιξη επηρεάζεται τόσο από ενδογενείς όσο και από εξωγενεις παράγοντες.

Από τις πρώτες επιλογές της Οθωνικής περιόδου έως την μεταπολεμική αστικοποίηση από τη δεκαετία του ’50 έως τα μέσα της δεκαετίας του ’80 μια σειρά από σημαντικές παράμετροι καθόρισαν τη φυσιογνωμία της πόλης. Η κυριαρχία της ατομικής ιδιοκτησίας ή και μικροϊδιοκτησίας, οι τεράστιες ανάγκες για στέγαση της αστικοποιούμενης Αθήνας του 50’ και του ’60, η ενεργοποίηση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας μέσω της «αυθαίρετης δόμησης» και της «αντιπαροχής», η ανάδειξη του κατασκευαστικού κλάδου ως βασικής οικονομικής δραστηριότητας  διαμόρφωσαν το πλαίσιο ανάπτυξης της πόλης. Το «μωσαϊκό αποσπασματικών υποσυνόλων», η στενότητα του δημόσιου χώρου και η ασχεδίαστη επέκταση είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής πόλης και αποτελούν τα χωρικά αποτελέσματα των επιδιώξεων για τη μεγιστοποίηση της γαιοπροσόδου και την αναγωγή της ιδιόκτητης κατοικίας σε ισχυρό κοινωνικό πρότυπο. Παρά τα νέα δεδομένα, που παρακάτω θα θίξουμε, δεν αναιρείται το γεγονός πως σε γενικές γραμμές η Αθήνα φέρει ακόμη τα στοιχεία αυτά της πολεοδομικής ιστορικής της εξέλιξης.


Η ευρύτερη συζήτηση σε θεωρητικό, αλλά και πρακτικό, επίπεδο που διεξάγεται διεθνώς σε συνδυασμό με τα νέα οικονομικά δεδομένα συνθέτουν μια διαφορετική τάση. Η καθιέρωση διατυπώσεων όπως ο «ανταγωνισμός των πόλεων» εμπεδώνει επί της ουσίας τη νεοφιλελεύθερη προσέγγιση που θεωρεί ότι η προσέλκυση και ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων, χώρων και επενδύσεων επισύρει και την ανάπτυξη συνολικά και αποτελεί το στόχο των παρεμβάσεων στην πόλη. 

Κυριακή 8 Μαΐου 2016

Δωρεάν κατασκήνωση για 400 παιδιά δημοτών!

Θερινό πρόγραμμα Παιδικών Κατασκηνώσεων για παιδιά ηλικίας 6 έως 14 ετών στo πλαίσιο της Κοινωνικής Πολιτικής προτείνει η δημοτική αρχή ως θέμα προς ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας 9 Μαΐου. 

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει από την 15 Ιουνίου 2016 και για δέκα (10) εβδομάδες συνολικά (14 ημέρες για κάθε παιδί) και αφορά 400 παιδιά δημοτών του δήμου, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειες.
Tο πρόγραμμα θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Δήμου του οικονομικού έτους 2016 στον οποίο έχει προβλεφθεί πίστωση για ποσό 160.000,00€.  
Τα παιδιά που θα επιλεγούν για μια κατασκηνωτική περίοδο θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα σε μια εκ των ιδιωτικών κατασκηνώσεων αφού ληφθούν υπόψη οι προτιμήσεις τους.
Το πρόγραμμα αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία κοινωνικής πολιτικής του δήμου γιατί δίνει τη δυνατότητα θερινών διακοπών και δημιουργικής απασχόλησης-ψυχαγωγίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, σε παιδιά που οι οικογένειες τους δεν έχουν τη δυνατότητα .
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κατοίκους του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας που το ταμείο τους δεν δικαιολογεί πρόγραμμα κατασκηνώσεων και θα γίνει επιλογή βάσει οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων μέχρι την κάλυψη των αντίστοιχων θέσεων.

Σάββατο 7 Μαΐου 2016

Μαθητικός αγώνας δρόμου στα Ταμπούρια

Την Κυριακή 15 Μαΐου ο Δήμος Κερατσινίου - Δραπετσώνας σε συνεργασία με τον Γυμναστικό Σύλλογο Κερατσινίου διοργανώνει τον 1ο Μαθητικό & Παιδικό αγώνα δρόμου (από 4η Δημοτικού έως 3η Γυμνασίου). 
Η έναρξη και ο τερματισμός είναι στην Πλατεία Κύπρου (Δημαρχείο) στις 10.30 το πρωί και η διαδρομή για τους "μικρούς δρομείς" θα είναι 1 και 2 χιλιόμετρα.

Ωρα έναρξης: 10:30 π.μ. 
Αφετηρία: Πλατεία Κύπρου.
Πληροφορίες: Τμήμα Αθλητισμού, τηλ. 213-2074-678
Τμήμα Παιδείας: τηλ. 213-2074-681.

Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Εκδήλωση μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Η Ένωση Ποντίων Πειραιώς-Κερατσινίου-Δραπετσώνας, ο πρώτος ιδρυθείς ποντιακός σύλλογος στην Ελλάδα αφού η λειτουργία του ξεκινά ενώ ήταν ακόμα σε εξέλιξη η Γενοκτονία στον Πόντο (1919), σας προσκαλεί στην Εκδήλωση Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου που διοργανώνει το Σάββατο 14 Μαΐου 2016 και ώρα 19:00, στην αίθουσα του Συλλόγου (Καπετανίδου 81, Δραπετσώνα), με εικαστικά, χορωδία, θέατρο, απαγγελίες, ψαλμούς και χορό. 19 Μάη - Καμίαν 'κι ανασπάλω!

Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Για το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο

από esos 
Με πρόσφατη ΥΑ το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην εξαγγελία εφαρμογής από το νέο σχολικό έτος 2016-17 ενός ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΕΤΟΔΣ).
Πρόκειται για μία παρέμβαση που από την εκπαιδευτική κοινότητα έγινε δεκτή με τεράστια επιφύλαξη ως προς τους σκοπούς που στοχεύει να υπηρετήσει. Η κριτική από την πρώτη μέρα εστίασε και ανέδειξε τα προβλήματα ανεργίας που θα αντιμετωπίσουν τουλάχιστον 4.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, τις δυσκολίες διαμόρφωσης ενός λειτουργικού Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος, την αναστάτωση στο ωράριο και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών, την κατάργηση της πολύτιμης για τους εργαζόμενους γονείς Πρωινής Ζώνης.
Αλλά και ως προς την επίτευξη των επιμέρους στόχων που έθεσε το Υπουργείο, η εξέταση των ρυθμίσεων και των παραμέτρων της παρέμβασης δεν οδηγεί σε αισιόδοξα συμπεράσματα.

Ως προς τον στόχο εξασφάλισης ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας, το ΕΤΟΔΣ εμφανίζει σημαντικά προβλήματα, αφού:
α) δεν περιλαμβάνει πρόβλεψη για ίσες ευκαιρίες σε σχολεία μικρότερα από 4θεσια,
β) επιχειρεί την “κανονικοποίηση” της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, προβλέποντας σε τέτοιες περιπτώσεις (που τα τελευταία χρόνια αποτελούν τον κανόνα) την αναμόρφωση του Ωρολόγιου Προγράμματος με βάση τις διαθέσιμες ώρες, την πρόωρη αποχώρηση των μαθητών, την διδασκαλία μαθημάτων ειδικοτήτων από δασκάλους/ες, την προσαρμογή της διδασκόμενης 2ης Ξένης Γλώσσας (Γαλλικά, Γερμανικά) στο διαθέσιμο προσωπικό, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την πολυτυπία,
γ) θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο (βεβαίωση εργασίας και των 2 γονέων απαιτείται μόνον στα 6θέσια και άνω),

Τρίτη 3 Μαΐου 2016

23 ρητά του Ντοστογιέφσκι...


Σοφές κουβέντες του διάσημου συγγραφέα! Ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι είναι ένας από τους πιο διάσημους συγγραφείς της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Τα αριστουργηματικά έργα του ερευνούν ερωτήματα γύρω από την ζωή και τον θάνατο.

1. Πρέπει να αγαπάς την ζωή περισσότερο από το ίδιο το νόημα της ζωής.
2. Ένα καινούργιο βήμα, μια καινούργια λέξη είναι ότι οι άνθρωποι φοβούνται.
3. Υπάρχουν όρια στο μυαλό του κάθε ενός, που πέρα από αυτά είναι επικίνδυνο να περάσεις. Μόλις περάσεις την γραμμή, είναι αδύνατο να γυρίσεις πίσω.
4. Η ευτυχία δεν βρίσκεται στην ευτυχία αλλά στην προσπάθεια για αυτήν.
5. ‘Όταν σταματάς να διαβάζεις βιβλία, παύεις να σκέφτεσαι.
6. Η ευτυχία δεν βρίσκεται στο να περιορισμό αλλά στον έλεγχο το εαυτού σου.
7. Η ευτυχία δεν αποκτάται με τα εύκολα πλούτη αλλά όταν μοχθήσεις για να τα αποκτήσεις.
8. Σε μια καρδιά που αγαπά πραγματικά ή η ζήλια θα σκοτώσει την αγάπη ή η αγάπη θα σκοτώσει την ζήλια.
9. Δεν χρειάζεται πολύ για να καταστρέψεις έναν άνθρωπο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τον πείσεις ότι η δουλειά που κάνει στερείται εντελώς και αναμφισβήτητα κάθε χρησιμότητα και νόημα.
10. Η σιωπή είναι πάντα όμορφη και το σιωπηλό πρόσωπο είναι πάντα όμορφο από αυτό που μιλάει.
11. ‘Ένα πρόσωπο μπορεί να είναι σοφό αλλά για να ενεργήσει σοφά, μόνο η εξυπνάδα δεν φτάνει.
12. Δεν θα φτάσεις ποτέ στον προορισμό σου αν σταματάς και ρίχνεις πέτρες σε κάθε σκυλί που γαβγίζει.boat-sun
13. Θέλω να μιλήσω για όλα με ένα τουλάχιστον πρόσωπο όπως μιλάω για τα πράγματα με τον εαυτό μου.
14. Είναι απίστευτο τι μπορεί να κάνει μια αχτίδα του ήλιου στην ψυχή σου.
15. Κανείς πρέπει να μιλά ανοιχτά με τους άλλους ώστε να αποκαλύπτει τις σκέψεις του μέσα από το πρόσωπό του, που δείχνει την ανησυχία που κρύβει η καρδιά του.
Μια λέξη που λέγεται με πειθώ, με απόλυτη ειλικρίνεια και χωρίς κανένα δισταγμό, ενώ κοιτάς τον άλλον μέσα στα μάτια σημαίνει πολλά περισσότερα από ότι πολλές σελίδες από ένα βιβλίο.
16. Κανείς αισθάνεται να πνίγεται χωρίς ένα σκοπό στην ζωή.
17. Η ψυχή γιατρεύεται όταν είσαι κοντά σε παιδιά.
18. Ακόμη και με τα χέρια δεμένα μπορεί κανείς να κάνει το καλό, αν το θέλει.
19. Η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο.
20. Οι άνθρωποι μερικές φορές μιλάνε για θηριώδη κακία αλλά αυτό είναι μεγάλη αδικία για τα θηρία. Ένα θηρίο δεν μπορεί ποτέ να είναι τόσο κακό όσο ο άνθρωπος, τόσο επιδέξια κακό.
21. Οι μεγάλοι δεν ξέρουν ότι ένα παιδί μπορεί να δώσει μια πολύ καλή συμβουλή ακόμη και για την πιο σοβαρή περίπτωση.
22. Μην γεμίζεις την μνήμη σου με όλες εκείνες τις φορές που αισθάνθηκες να σε προσβάλλουν. Ίσως καταλήξεις να μην έχεις χώρο για τις υπέροχες στιγμές που πέρασες.
23. ‘Ένας άνθρωπος που ξέρει πως να αγκαλιάσει έναν άλλον, είναι καλός άνθρωπος.
Πηγή: sciencearchives.wordpress.com

Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

Πως μας έκαναν να πιστεύουμε ότι όλα εξαρτώνται από το δάσκαλο;

του Γ. Μαυρογιώργου

Ο Ρόλαντ Μπαρτ έχει υποστηρίξει ότι ο μύθος ως γλώσσα που κωδικοποιεί τις αξίες μιας κοινωνίας, παίζει διπλό και αντιφατικό ρόλο: “υπογραμμίζει και δημοσιοποιεί, μας βοηθάει να καταλάβουμε αλλά και μας το επιβάλει”. Ο μύθος μιλάει για τα πράγματα αλλά τα εξαγνίζει, τα αθωώνει μια και καταργεί την περιπλοκότητα των ανθρώπινων πράξεων και καταλύει κάθε διαλεκτική ή και κάθε αναδρομή πέρα από την αμεσότητα. Ο ρόλος του μύθου είναι να αδειάζει το πραγματικό από ιστορία και να το παρουσιάζει ως φυσικό1…
Στη σύντομη ανάλυση που ακολουθεί, θα ασχοληθούμε με ένα από τους μύθους που προβάλλεται συχνά και αναφέρεται στο ρόλο του δασκάλου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε πολλές αναλύσεις, συζητήσεις, πορίσματα, προτάσεις κ.τ.ο. που αναφέρονται σε ζητήματα εκπαίδευσης, όπως διδασκαλία, σχολική επιτυχία ή αποτυχία, εκπαιδευτική κρίση, μάθηση κ.ά., τονίζεται ρητά ή αφήνεται να εννοηθεί ότι “το παν εξαρτάται από το δάσκαλο”.
Ιδιαίτερα, η παραδοχή αυτή προβάλλεται όταν γίνεται λόγος για την ποιότητα της διδασκαλίας στο σχολείο. Η βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας στο σχολείο φαίνεται να αποκτάει ιδιαίτερη προτεραιότητα. Μόνο που οι σχετικές αναζητήσεις επικεντρώνονται σε εκτιμήσεις και προτάσεις που αναφέρονται στις προσωπικές ικανότητες και ιδιότητες των εκπαιδευτικών, τις παιδαγωγικές και διδακτέες δεξιότητες και τη γνώση των αντικειμένων που διδάσκουν. 
Από τις σχετικές αναλύσεις προβάλλεται η άποψη ότι η αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας μπορεί να προκύψει με αλλαγές στις διαδικασίες επιλογής, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που καλούνται να διαθέτουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προσωπικότητας, δεξιότητες και ικανότητες. Στο σύνολό τους, αυτού του είδους οι προτάσεις προβάλλουν την άποψη ότι η ποιότητα της διδασκαλίας εξαρτάται από το δάσκαλο.