Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Ξεκίνημα σχολικής χρονιάς και «...κροκοδείλια δάκρυα;»



Ξεκίνησαν τα σχολεία. Τα προβλήματα είναι πολλά και μεγάλα. Η Δημοτική αρχή και όλες οι δημοτικές κινήσεις, έκαναν το εθιμοτυπικό καθήκον τους και δημοσίευσαν ανακοινώσεις με ευχές, καταγράφοντας τα προβλήματα και δηλώνοντας ότι θα είναι δίπλα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

Πραγματικά καλή προσπάθεια, αλλά δεν συγκίνησαν κανέναν, απεναντίας απογοήτευσαν πολλούς, γιατί διαπίστωσαν ότι παρά τον γενικότερο χαμό "όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλο τα ίδια μένουν" και το σύστημα που κινείται γύρω από την εξουσία εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους αυτοϊκανοποίησης του. 
Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς έχουν διαβάσει πολλές ανακοινώσεις στο παρελθόν και βιώνουν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα. Βλέπουν τους κατεστραμμένους τοίχους, ζουν στις αίθουσες που δεν έχουν βαφεί για πολλά χρόνια, βλέπουν το νερό να στάζει στην τάξη τους με την πρώτη βροχή, ξέρουν πόσες φορές βάζουν το χέρι στην τσέπη για μικρές, αλλά αναγκαίες μικροεπισκευές στο σχολείο.
 Καλές είναι οι ανακοινώσεις με ωραία επίθετα και συνθήματα, αλλά δεν φτάνουν μόνο αυτές. Τα προβλήματα των σχολείων είναι συγκεκριμένα και κάποια από αυτά δημιουργήθηκαν από την αδράνεια και την ιδιότυπη λογική των ανθρώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η ευθύνη πλέον είναι διαφορετική. Όχι πολλά λόγια, αλλά έργα και αποφάσεις ουσιαστικές.  Οι δημοτικοί σύμβουλοι κατά καιρούς καλούνται να ψηφίσουν και να πάρουν αποφάσεις για τα σχολεία. Οι δημοτικοί σύμβουλοι που είναι στη διοίκηση καλούνται να διαχειριστούν χρήματα που προορίζονται για τα σχολεία. Πως ψηφίζουν; Είναι παρόντες στις ψηφοφορίες; Ενδιαφέρονται τα χρήματα που προορίζονται για τα σχολεία να πηγαίνουν άμεσα στα σχολεία;Το ψάχνουν;
Ένα ενδιαφέρον παράδειγμα είναι η συντήρηση των σχολείων. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν χρήματα για τη συντήρηση των σχολικών μονάδων, πολύ λιγότερα από το παρελθόν, αλλά υπάρχουν. Είναι η λεγόμενη ΣΑΤΑ για επισκευές, περίπου 300.000 έως 400.000 ευρώ αντιστοιχούν σε ένα δήμο μεσαίου μεγέθους το τελευταίο έτος. Πόσα από αυτά τα χρήματα διατέθηκαν για επισκευές στα σχολεία; Οι δημοτικοί σύμβουλοι πήραν πρωτοβουλίες γι΄αυτό το θέμα;
Στην τοπική εκπαιδευτική κοινότητα είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει συστηματικές επισκευές συντήρησης (εργολαβίες), και σε πολλές περιπτώσεις τα χρήματα δεν δόθηκαν για το σκοπό που προέβλεπε η υπουργική απόφαση. Συνήθως οι αρμόδιοι λένε ότι προγραμματίζεται κάποια εργολαβία για το επόμενο διάστημα ή ότι τα χρήματα δόθηκαν τα χρήματα για να εξοφληθούν χρέη από παλιές εργολαβίες ... Και αυτό βέβαια δεν είναι απολύτως αληθινό μιας και τον τελευταίο χρόνο δόθηκαν στους δήμους σημαντικά ποσά για να πληρώσουν ληξιπρόθεσμα χρέη!

Ιδού λοιπόν, πεδίον δόξης λαμπρόν!  Μια καλή απόφαση: οι δημοτικοί σύμβουλοι άμεσα να αποφασίσουν να δοθούν τα χρήματα της ΣΑΤΑ για επισκευές στα σχολεία. Αν δεν μπορούν των προηγούμενων ετών, έστω των τελευταίων! Και αμέσως να ξεκινήσουν επισκευές μελετημένες και κοστολογημένες. Όχι μπαλώματα και πασαλείμματα.
Θα είναι ένα καλό ξεκίνημα του νέου δημοτικού συμβουλίου και της νέας δημοτικής αρχής, στην οποία συμμετέχουν και πολλοί εκπαιδευτικοί.
Θα είναι μια χειροπιαστή απόδειξη ότι πραγματικά όσα γράφτηκαν στις θερμές ανακοινώσεις, γράφτηκαν από καρδιάς και ότι η προεκλογική ατάκα «η παιδεία είναι πρώτη προτεραιότητα», όπως έλεγαν όλες οι δημοτικές παρατάξεις, δεν ήταν ένα επιπόλαιο σύνθημα, αλλά μία αληθινή θέση η οποία θα αποκτήσει επιτέλους πραγματικό περιεχόμενο!

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΕΤΑΑ: Καμία υποχρέωση τροφείων σε επιδοτούμενους παιδικούς σταθμούς

Το συνολικό κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών από παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΜΕΑ που έχουν ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» καλύπτεται από τα ποσά που έχουν προβλεφθεί, διευκρινίζει με ανακοίνωσή της η ΕΕΤΑΑ, ξεκαθαρίζοντας πως κανένας Φορέας δεν δύναται να προβεί σε είσπραξη τροφείων ή άλλης μορφής διδάκτρων ή οποιουδήποτε αντιτίμου από τους ωφελούμενους (όπως για παράδειγμα κόστος εγγραφής) ή δαπάνες διοργάνωσης εκδηλώσεων στο πλαίσιο εορτών). 
 
Τυχόν άλλες ειδικές υπηρεσίες (όπως κολύμβηση, μπαλέτο, παρακολούθηση ξενόγλωσσων μαθημάτων, επισκέψεις σε μουσεία, παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων ή εκδηλώσεων) που παρέχονται από τις δομές είναι προαιρετικές και δεν αφορούν στη βασική απασχόληση και διαπαιδαγώγηση. 
Επομένως μόνο εφόσον οι ωφελούμενοι επιλέξουν αυτές στο σύνολό τους ή μέρος αυτών, θα επιβαρύνουν οικονομικά τους ίδιους. 
Ως εκ τούτου επισημαίνεται ότι κανένας Φορέας/ Δομή, επί ποινή εκπτώσεώς του από το Πρόγραμμα, δεν δικαιούται να εξαρτά την παροχή των βασικών και υποχρεωτικά προσφερόμενων υπηρεσιών του, από την ταυτόχρονη αποδοχή εκ μέρους των ωφελουμένων, τυχόν ειδικών προαιρετικά προσφερόμενων υπηρεσιών.
Τέλος, κανένας Φορέας δεν δικαιούται να εξαρτά την εγγραφή τέκνου ενός ωφελούμενου γονέα από την αντίστοιχη υπογραφή της εντολής τοποθέτησης από την αποδοχή των προαιρετικά προσφερόμενων υπηρεσιών. πηγή

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Το δημόσιο σχολείο σε κίνδυνο

 του Γ. Γαλάνη
Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το κουδούνι για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα έρθουν αντιμέτωποι με την πιο φανερή πλευρά των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση.
 Για τα προβλήματα αυτά, αλλά και για εκείνα που δεν φαίνονται στην πρώτη ματιά, την κύρια ευθύνη φέρουν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές των μνημονιακών κυβερνήσεων.
Οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, οι δραματικές μειώσεις του εισοδήματος των εκπαιδευτικών που σε πολλές περιπτώσεις φτάνει στο 40% του μισθού τους είναι η μια πλευρά του νομίσματος. 
Η εγκατάλειψη κάθε φροντίδας για τη μορφωτική αποστολή του δημόσιου σχολείου (προγράμματα και βιβλία), η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών από την κυβέρνηση ως αποκλειστικά υπεύθυνων για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, η εμμονική προώθηση της αξιολόγησης και του σχολείου του φόβου, η απουσία επιμόρφωσης, η επίδειξη αυταρχισμού στις φωνές που αντιστέκονται στην εφαρμογή αυτής της πολιτικής, η άλλη.

Χιλιάδες μαθητές της προσχολικής αγωγής δεν βρίσκουν θέση στο δημόσιο νηπιαγωγείο αφού το υπουργείο παιδείας από τότε που ψήφισε το νόμο για την υποχρεωτικότητα της φοίτησης στο νηπιαγωγείο δεν πήρε κανένα μέτρο για την υλοποίησή του. Όχι μόνο δεν ίδρυσε τα απαιτούμενα νηπιαγωγεία αλλά δεν προχώρησε και σε διορισμούς νηπιαγωγών για να στελεχώσει τα υπάρχοντα. 
Λίγες μέρες πριν αρχίσουν τα μαθήματα τουλάχιστον 9.000 κενά εκπαιδευτικών υπάρχουν στα σχολεία. Αν σε αυτά προσθέσουμε τις ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή, τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τις 11.000. 

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Κάτι κινείται…


Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Δραπετσώνας «ΤΕΡΨΗΧΩΡΟΣ» παίρνει το παιχνίδι στα χέρια τους και καλεί τους μαζικούς φορείς της πόλης σε συνάντηση, ώστε να συντονίσουν τη δράση τους απέναντι στην νέα υποβάθμιση της περιοχής και τη θυσία της παραλιακής ζώνης Δραπετσώνας στο βωμό του κέρδους και των επιχειρηματικών συμφερόντων. 
Η συνάντηση των φορέων θα γίνει στο πρώην Δημαρχείο Δραπετσώνας στις  8/9/2014 στις 7.30 μ.μ. και για τον συντονισμό της δράσης θα δημιουργηθεί συντονιστικό όργανο.

Επιπλέον ο Σύλλογος διοργανώνει συναυλία διαμαρτυρίας το ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΙΣ 8μμ. ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΑΚΙ ΣΤΗ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ για την νέα υποβάθμιση της ζωής και του περιβάλλοντος στην περιοχή μας.

Η ανακοίνωση αναφέρει: Με βάση το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας/Αττικής (ΡΣΑ) παραδίνονται «φιλέτα» γης, όπως η περιοχή των πρώην Λιπασμάτων Κερατσινίου-Δραπετσώνας και όλη η περιοχή της Λιμενικής Ζώνης, σε ιδιωτικά  επιχειρηματικά συμφέροντα, με σκοπό το κέρδος, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που θα έχουν στη ζωή και την υγεία των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Tο παρασκήνιο των ξένων δημοσιευμάτων για την πίστα F1 στη Δραπετσώνα

 Τις τελευταίες μέρες του καλοκαιριού, μετά από μια δήλωση του  Ecclestone στο CNN πλήθυναν τα δημοσιεύματα περί αγώνα της Formula 1 στη Δραπετσώνα. 
Κάποιοι κουνήθηκαν από τη θέση τους, CNN είναι αυτό, κάποιοι άλλοι μίλησαν για το κύκνειο άσμα της ιδέας και της απερχόμενης διοίκησης, το «Car and Driver», ειδικό περιοδικό στο χώρο του αυτοκινήτου έκανε τη δική του έρευνα στη  Monza στα προάστια του Μιλάνου, στην τελευταία στάση της Formula 1 στην Ευρώπη για το 2014, η οποία είναι άκρως διαφωτιστική και βάζει τα πράγματα στη θέση τους ...

" Η αλήθεια για την πίστα της Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα - Aνυπόστατες εικασίες περί αγώνα της Formula 1 στη Δραπετσώνα"

Το 2006, γύρω στην εποχή του πρώτου Τουρκικού Grand Prix της Formula 1, η Ελλάδα ήταν για τα καλά στην ειδησεογραφία της F1 με το «σιρκουί στο Ελληνικό».
Τώρα είναι ξανά, αν και σε μικρότερο βαθμό, στην επικαιρότητα με τη Δραπετσώνα, όμως η αλήθεια είναι πως πάλι τα δημοσιεύματα είναι ανυπόστατα. 
Το θέμα βγήκε στην επιφάνεια από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNN, το οποίο φιλοξενεί δηλώσεις του Bernie Ecclestone, εμπορικού διευθυντή της F1. Ο Βρετανός λέει μόνο ότι «οι Έλληνες δείχνουν πρόθυμοι, θέλουν να συναντήσω τον πρωθυπουργό και το Δήμαρχο και απομένει να δούμε αν έχουν καθόλου λεφτά».
Δεν μπορεί παρά να είναι πραγματική η προσέγγιση στον Ecclestone από (περισσότερες από μία, αλλά αναμφίβολα όχι κυβερνητική) ελληνικές πλευρές, όμως είναι εξαιρετικά αμφίβολο για τον άνθρωπο που κατανοούσε ήδη από το μέσον της δεκαετίας του 2000 ότι «η Ευρώπη είναι πια νεκρή» να μην γνωρίζει την δεδομένη χρονική στιγμή «αν οι Έλληνες έχουν καθόλου λεφτά».

Σχολεία: η ιστορία επαναλαμβάνεται...

 Το καλοκαίρι, όσοι είχαν τη διαστροφή να παρακολουθούν ειδήσεις μάθαιναν πυκνά συχνά από τα μέσα ενημέρωσης, τα οποία τζογάριζαν αναλόγως, τα σχέδια του υπουργείου παιδείας. 
Κάθε τόσο μια καινούργια ιδέα (κομπόδεμα στους διευθυντές, γραμματεία στα σχολεία, μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα όλα τα σχολεία της χώρας, μερική αυτονομία της σχολικής μονάδας κ.λπ.). Φυσικά τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει στα σχολεία, ...θα γίνουν!
Όμως πέρα από τις εξαγγελίες, που μπορεί να μείνουν μόνο εξαγγελίες μιας και έχουν ακουστεί πολλές φορές παρόμοιες απόψεις από πολιτικούς, το μεγάλο πρόβλημα των σχολείων είναι τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών.
 Κενά τα οποία θα τα διαπιστώνουν γονείς και μαθητές την πρώτη μέρα έναρξης των μαθημάτων και για τα οποία εκπαιδευτική κοινότητα και τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να συντονίσουν τις δράσεις τους για να μην επαναληφτεί το περσινό φαινόμενο και τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία του Κερατσινίου και Δραπετσώνας να μην καλυφτούν ποτέ!
...
 «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» και «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων»
Πέρασε το καλοκαίρι και οι εξαγγελίες συνεχίστηκαν. Τα καινούργια νέα είναι: «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» και «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».A. Θεσμοθετείται το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας, ως όργανο κοινωνικής λογοδοσίας και οικονομικής διαχείρισης της σχολικής μονάδας.
Αποτελείται από τον Διευθυντή, ως πρόεδρο, τον Υποδιευθυντή (όταν υπάρχει), δύο μέλη του Συλλόγου των Διδασκόντων και έναν εκπρόσωπο τοι οικείου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Το νέο αυτό όργανο, μεταξύ άλλων , θα έχει την ευθύνη για τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό των Σχολικών Μονάδων, όπως αυτός προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης και τον προϋπολογισμό λειτουργικών δαπανών της σχολικής μονάδας, που συντάσσεται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή αλλά πόρων οι οποίοι προκύπτουν από τη συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ Erasmus κ.α.).

B. Καθιερώνεται η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων».
Όμορες σχολικές μονάδες του ίδιου Δήμου ομαδοποιούνται και σχηματίζουν ενότητες για την προώθηση της συνεργασίας, τον συντονισμό του έργου τους και την ενιαία αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων.
Η «Ενότητα των Σχολικών Μονάδων» αποτελεί σχολικό δίκτυο το οποίο τίθεται και στην υπηρεσία της Τοπικής Κοινωνίας και μετατρέπεται σε τοπικό πολυδύναμο κέντρο γνώσης, με εργαστήρια , βιβλιοθήκες, χώρους πολιτισμού, αθλητικές υποδομές, κλπ, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες για πολιτισμό και δια-βίου εκπαίδευση της στενότερης ή ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, με τελικό στόχο να συσπειρωθούν οι τοπικές κοινωνίες γύρω του, να το χρησιμοποιήσουν για τις δικές τους ανήγαγες (προγράμματα επιμόρφωσης, δράσεις στο πλαίσιο του ¨κοινωνικού σχολείου» (όπως π.χ.προγράμματα κατά του ρατσισμού, του χουλιγκανισμού, της παχυσαρκίας κ.α) ενημερωτικές διαλέξεις, αναψυχή, πολιτισμός, άθληση κ.α. σε ώρες εκτός μαθήματος.

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

Το πρώτο φάουλ!



Δημαιρεσίες...

Την Κυριακή 7/9/2014 στις 10 π.μ. το νέο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας θα συνεδριάσει για πρώτη φορά για την εκλογή των µελών του Προεδρείου του ∆ηµοτικού Συµβουλίου για τη δηµοτική περίοδο 2014-2019 μετά από πρόσκληση του συμβούλου του επιτυχόντος συνδυασµού, ο οποίος έχει εκλεγεί µε τις περισσότερες ψήφους. 
Το Προεδρείο αποτελείται από τον Πρόεδρο, ο οποίος προέρχεται από την παράταξη της πλειοψηφίας του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, τον Αντιπρόεδρο, που προέρχεται από την παράταξη της µείζονος µειοψηφίας του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, και τον Γραµµατέα, ο οποίος προέρχεται από τις παρατάξεις της ελάσσονος µειοψηφίας του ∆ηµοτικού Συµβουλίου. 
Ακόμη στην ίδια συνεδρίαση θα εκλεγούν και τα μέλη της Οικονοµικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. 
Οι δημαιρεσίες γίνονται δύο φορές στην θητεία της δημοτικής αρχής, την Κυριακή, 7 Σεπτεµβρίου 2014 µε την έναρξη της δηµοτικής περιόδου και την Κυριακή 5 Μαρτίου 2017, κατά το τρίτο έτος αυτής.

Φυσικά και δεν υπάρχει καμία ενημέρωση στην ιστοσελίδα του δήμου. Συνεχίζεται η ίδια απαράδεκτη κατάσταση, να μην υπάρχει ενημέρωση του δήμου, ή να υπάρχει επιλεκτική ενημέρωση, αν και στον νόμο προβλέπεται να γνωστοποιούνται οι συνεδριάσεις και η ημερήσια διάταξη του δημοτικού συμβουλίου.
 Φαίνεται ότι οι δημοτικοί άρχοντες, (οι πρώην και οι επόμενοι) δεν θέλουν στις συνεδριάσεις τους ...τα αδιάκριτα βλέμματα των πολιτών! 

Βέβαια υπάρχουν και ελαφρυντικά, μιας και το ξεκίνημα της δημοτικής θητείας συνέπεσε  για πρώτη φορά με τη νέα σεζόν σε πολλούς τομείς, με το ξεκίνημα των παιδικών σταθμών (αλήθεια πότε θα ανοίξουν;), τα προβλήματα από την ανάληψη της εξουσίας και το ξεκίνημα των μαθημάτων στα σχολεία, όπου γίνεται «χαμός». 
Πάντως ένα δελτίο τύπου, είπαμε στο επίκεντρο άνθρωπος, ανάμεσα στα τόσα άλλα, τα "επετειακά", για την καθημερινότητα των πολιτών π.χ. παιδικοί σταθμοί, κλπ, δεν θα έβλαπτε και θα ενημέρωνε όσους αγωνιούν…

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Αχαριστία: Πώς μπορούμε να τη διαχειριστούμε;



  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του αχάριστου ανθρώπου; Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε έναν τέτοιο άνθρωπο;
Για μία ακόμα φορά βοήθησες τον καλύτερο σου φίλο που σε είχε ανάγκη, έκανες ό,τι καλύτερο μπορούσες, παραμέρισες τις προσωπικές σου ασχολίες και σαν αντάλλαγμα πήρες δυσαρέσκεια και αδιαφορία. Και αναρωτιέσαι για ποιο λόγο είναι τόσο αχάριστος και δε σου είπε ούτε ένα απλό «ευχαριστώ»; Εάν το παραπάνω σενάριο σου ακούγεται οικείο, τότε έχεις να αντιμετωπίσεις έναν αχάριστο άνθρωπο. Δυστυχώς, στην καθημερινή μας ζωή ερχόμαστε σε επαφή με αρκετούς τέτοιους ανθρώπους. Ο Κλεόβουλος τονίζει πως «ο αχάριστος άνθρωπος μοιάζει με σπασμένο πιθάρι, στο οποίο ότι καλό και αν ρίξεις θα πέσει στο κενό». 
Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά του αχάριστου ανθρώπου;

Ο αχάριστος άνθρωπος συνεχώς παραπονιέται για τη δουλειά του, το σπίτι του, την πόλη του, την οικονομική του κατάσταση και τη ζωή του. Πάντα θα βρει κάτι άσχημο και δυσάρεστο να εστιάσει την προσοχή του. Πιστεύει πως είναι άτυχος και όλα πάνε άσχημα στη ζωή του. Δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος, ούτε ικανοποιημένος γιατί πάντα θα βρει κάτι που να μη του αρέσει ή να του λείπει. Θεωρεί τους γύρω του υπεύθυνους για τη δυστυχία του και πιστεύει πως είναι το θύμα μίας περίστασης όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά. Τα συναισθήματα που εκφράζει συνεχώς είναι αρνητικά. Κατά συνέπεια βιώνει χαμηλή ικανοποίηση από τη ζωή του, χαμηλή ποιότητα ζωής, αυξημένα ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκέφαλοι, έλκος, μυαλγίες, σπαστική κολίτιδα, οσφυαλγία) και μεγαλύτερη επιρρέπεια στις σωματικές παθήσεις.  
Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν εσύ για να αντιμετωπίσεις έναν τέτοιο άνθρωπο;

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

Δεν τα πάω καλά με όσους δεν ξέρουν να πουν μια καλή κουβέντα...

Meryl Streep
"Δεν έχω πια υπομονή για κάποια πράγματα, όχι επειδή έγινα αλαζονική, αλλά επειδή έχω φτάσει σε ένα σημείο της ζωής μου όπου δεν μπορώ να χάνω χρόνο με ό,τι με δυσαρεστεί, ή με πληγώνει. 
Δεν έχω υπομονή για κυνισμό, για υπερβολική κριτική και απαιτήσεις οποιασδήποτε φύσης. Δεν έχω πια τη διάθεση να αρέσω σε όσους δεν αρέσω, να αγαπάω αυτούς που δεν με αγαπάνε και να χαμογελάω σε αυτούς που δεν μου χαμογελάνε. 
Δεν μπορώ να χαλαλίσω ούτε λεπτό σε αυτούς που λένε ψέματα, ή θέλουν να με χειραγωγήσουν.
Αποφάσισα ότι δεν θέλω να συνυπάρχω με οποιοδήποτε προσποιείται, υποκρίνεται, είναι ανειλικρινής ή με κολακεύει. Δεν μπορώ να ανεχθώ ούτε την επιλεκτική γνώση, ούτε την ακαδημαϊκή αλαζονεία. Δεν με ενδιαφέρει ούτε το κουτσομπολιό.
Αντιπαθώ τις αντιπαραθέσεις και τις συγκρίσεις. Πιστεύω στον κόσμο των αντιθέτων και γι’ αυτό αποφεύγω ανθρώπους με δύσκαμπτες και άτεγκτες προσωπικότητες.
Στη φιλία απεχθάνομαι την έλλειψη αφοσίωσης και την προδοσία. Δεν τα πάω καλά με όσους δεν ξέρουν να πουν μια καλή κουβέντα, ή μια λέξη ενθάρρυνσης. Βαριέμαι τις υπερβολές και δεν μπορώ να αποδεχτώ αυτούς που δεν αγαπάνε τα ζώα. 
Και πάνω από όλα δεν έχω υπομονή για όποιον δεν αξίζει την υπομονή μου."

 Το κείμενο με τίτλο «Δεν έχω άλλη υπομονή» έκανε το γύρο του διαδικτύου, αναπαράχθηκε από πολλές ιστοσελίδες ως γνήσιο με τίτλους όπως «συγκλονιστικό», «φοβερό», «αληθινό» κτλ. Ως πηγή δημοσίευσης φαίνεται να είναι μια τουρκική εταιρεία υφασμάτων.
Τελικά, όμως, όπως αποδείχθηκε το κείμενο γράφτηκε από τον πορτογάλο συγγραφέα Ζοζέ Μικάρντ Τεχέιρα, ο οποίος, μάλιστα, έχει επιδοθεί σε μια προσπάθεια αποκατάστασης της αλήθειας ζητώντας τη βοήθεια των «φίλων» του στο Facebook.
" πηγή

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

Η τελετή και η ομιλία του Δημάρχου

Αυτό που θα μείνει στη μνήμη κάποιων από αυτούς που μαζεύτηκαν στην πρώην βιομηχανική ζώνη λιπασμάτων, και ιδίως όσων γνωρίζουν πρόσωπα απ' τα παλιά, για να παρακολουθήσουν την τελετή ορκωμοσίας - ανοιχτής συγκέντρωσης είναι η εικόνα με τους πολύ ψηλούς, τεράστιους Δεσπότες και τον Δήμαρχο ανάμεσα τους, αμήχανο και νευρικό!  
Πάντως ο ίδιος, αφού πέρασε το πρώτο σοκ του τελετουργικού, τους διαφορετικούς όρκους, τις υπογραφές  τις φωτογραφίες, φρόντισε στην ομιλία του να δώσει το στίγμα της πολιτικής της νέας δημοτικής αρχής, τονίζοντας με έμφαση: "Θέλαμε αυτή η τελετή να είναι μια νέα αρχή. Θέλαμε μέσα από αυτή την τελετή να στείλουμε ένα μήνυμα στην κυβέρνηση και στα αφεντικά της"
 Η εκδήλωση ήταν πολύ καλά οργανωμένη και  επικοινωνιακά πέτυχε απολύτως!  Ήταν γεγονός για την περιοχή, το μήνυμα εστάλη παντού, μαζεύτηκε κόσμος από όλες τις γειτονιές, πολλοί άκουσαν για πρώτη φορά τον Δήμαρχο, πολλοί γνώρισαν την παραλία, η ομιλία έβγαζε ειλικρίνεια και αισιοδοξία για την επόμενη μέρα! 
Από εδώ και πέρα βέβαια, αρχίζουν τα δύσκολα! Τελείωσαν οι χαρές και τα αναγκαία πανηγύρια! Τώρα απομένει να δούμε το σχέδιο και τις πολιτικές, οι οποίες θα υποστηρίζουν τους άξονες που διατυπώθηκαν και τις πολιτικές οι οιποίες θα προωθούν τις προτάσεις για την περιοχή.  Καλή δύναμη σε όλους!
 

Η ομιλία του Δημάρχου Κερατσινίου Δραπετσώνας στην τελετή ορκωμοσίας
ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΙΣΣΕΣ, ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ

Η σημερινή σας παρουσία μας γεμίζει χαρά, δύναμη και αισιοδοξία. Από αύριο ξεκινάμε μαζί !!
Για να ξανακτίσουμε ένα Δήμο που στο κέντρο της πολιτικής του θα έχει :
- τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
- το περιβάλλον και την προστασία του.
- τη βελτίωση της καθημερινότητας των ανθρώπων μας κόντρα στις αντιλαϊκές
πολιτικές που την μαυρίζουν.
- τις οικογένειες που δοκιμάζονται, τον άνεργο, τον ανασφάλιστο, τον μαθητή που
λιποθυμά στο σχολείο του, από έλλειψη τροφής.
- την ισότιμη μεταχείριση όλων των πολιτών, κόντρα στην πολιτική δεκαετιών που
τους χωρίζει «στους λίγους δικούς μας και στους πολλούς άλλους».

Φίλες και Φίλοι
Ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Δεν έχουμε άγνοια κινδύνου. Απέναντι μας έχουμε μια πολιτική που στόχο έχει τον πλήρη έλεγχο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Μια πολιτική που θέλει να μετατρέψει το Δημοτικό Συμβούλιο και το έχει σε μεγάλο βαθμό καταφέρει, σε απλό διεκπεραιωτή και το Δήμαρχο σε κρατικό υπάλληλο που απλά υπογράφει πολιτικές και αποφάσεις, υλοποιώντας την κυβερνητική πολιτική.
Μια πολιτική που έχει στόχο, η κεντρική εξουσία να ελέγξει - να στραγγαλίσει την τοπική αυτοδιοίκηση.
Μια πολιτική που μεταφέρει συνεχώς αρμοδιότητες χωρίς τους αντίστοιχους πόρους στην τοπική αυτοδιοίκηση για να την εκθέσει και να την υποβαθμίσει στα μάτια των δημοτών.
Μια πολιτική που μέσω της υποχρηματοδότησης έχει στόχο να συρρικνώσει, να καταργήσει τις κοινωνικές δομές του δήμου και ταυτόχρονα κομμάτια φιλέτο της, όπως η καθαριότητα, να γίνουν δωράκι, στους φίλους της ιδιώτες, που περιμένουν.

Φίλες και Φίλοι
αυτή η πολιτική δε μας τρομάζει, δε μας κάνει να σηκώνουμε τα χεριά ψηλά, να παραδινόμαστε χωρίς να δίνουμε την μάχη μας. Αντίθετα μας τσατίζει, μας πεισμώνει, μας κάνει πιο δυνατούς.
Εμείς μαζί με σας, εσείς μαζί με μας, μπορούμε να τη σταματήσουμε. Μπορούμε να στείλουμε στο σπίτι τους αυτούς που καταδικάζουν το λαό μας στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι εργαζόμενοι στο δήμο και μαζί τους ο λαός της πόλης μπορούμε να μετατρέψουμε το δήμο σε εργαλείο που θα παράγει πολιτικές, που θα προστατεύουν τους ανθρώπους

Πρώτη μέρα στο σχολείο... "Οδηγός επιβίωσης", για πρωτάκια και ...γονείς!

Πριν την πρώτη μέρα

·      Επισκεφθείτε μαζί του το σχολείο κάποια μέρα πριν ανοίξει, για να δει το χώρο. Η εξοικείωση με το περιβάλλον είναι πολύ χρήσιμη...
·  Δημιουργήστε τις προϋποθέσεις και κάντε τη μέρα ξεχωριστή  να φανεί σαν μικρό «πανηγύρι», όσο άγχος κι αν κουβαλάτε. Μεταδώστε του ενθουσιασμό, κινήστε του την περιέργεια, διαλέξτε μαζί τα σχολικά είδη.
·   Για να κάνετε ευκολότερη την πρώτη μέρα στο σχολείο, θυμίστε στο παιδί σας ότι δεν είναι ο μόνος μαθητής που θα αισθάνεται λίγο δύσκολα.
   Μιλήστε του για τους δικούς σας φόβους την πρώτη ημέρα στο σχολείο και πώς τους ξεπεράσατε. Δώστε παράδειγμα κάποιου άλλου παιδιού που γνωρίζει και συμπαθεί και πώς πέρασε την πρώτη ημέρα στο σχολείο. Μην του φέρνετε παραδείγματα άλλων, ακόμα και του εαυτού σας που δεν φοβούνται καθόλου ή ήθελαν πολύ να πάνε στο σχολείο. Φτιάξτε μια ιστορία με τον αγαπημένο του ήρωα στην ίδια κατάσταση.
·    Μην παραστήσετε το σχολείο ως μια τυπική διαδικασία ή ως αγγαρεία ή ως υποχρέωση, όπου «πρέπει να πάνε όλοι». Μιλήστε του για τα πολλά πράγματα που θα μάθει, για τους φίλους που θα γνωρίσει, για τα παιχνίδια που θα παίξει. Δώστε του θετικά ερεθίσματα για να δει το σχολείο ως κάτι ενδιαφέρον.

·   Εξηγήστε του αναλυτικά τι θα κάνει εκεί, τι θα έχει να αντιμετωπίσει, ώστε να είναι προετοιμασμένο. Πώς θα πάει στην αίθουσα, πώς θα διαλέξει τη θέση του, τι θα πει ο δάσκαλος… Όσο πιο καλά το προετοιμάσετε, τόσο πιο εύκολα θα το αποδεχτεί.
·     Διαλέξτε μαζί την τσάντα, βοηθήστε το παιδί να οργανώσει το γέμισμα της. Η τσάντα δεν πρέπει να ζυγίζει ποτέ παραπάνω από το 10%-20% του σωματικού βάρους του παιδιού σας.

Η μεγάλη μέρα!!!
·      Το προηγούμενο βράδυ το παιδί θα πρέπει να κοιμηθεί νωρίς για να ξυπνήσει νωρίς.
·   Την πρώτη ημέρα για να αποφύγετε τον πανικό της τελευταίας στιγμής, σηκωθείτε πολύ νωρίτερα, με ηρεμία, καλή διάθεση και χωρίς άγχος, βοηθήστε το παιδί σας να ετοιμαστεί.Ετοιμάστε ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό, αφήστε το μικρό σας να διαλέξει μόνο του τα ρούχα του. 

Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

Οριστικοί πίνακες για τους παιδικούς σταθμούς

Ανακοινώθηκαν στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) οι οριστικοί πίνακες που αφορούν την φιλοξενία παιδιών σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς μέσω ΕΣΠΑ.
Οι εντολές τοποθέτησης των ωφελούμενων, είναι διαθέσιμες για τις δομές, στο site της εταιρείας (eetaa.gr) από την Κυριακή 31/8/2014.

Οι ωφελούμενες / ωφελούμενοι θα πρέπει να τις αναζητήσουν, στη δομή όπου έχουν επιλεγεί, προκειμένου να εγγράψουν το ή τα παιδιά τους μέχρι και τις 10 Σεπτεμβρίου.

Αναλυτικά οι πίνακες ανά νόμο και δήμο εδώ

Να σημειωθεί ότι οι ωφελούμενες / ωφελούμενοι εμφανίζονται κατά φθίνουσα σειρά μοριοδότησης ανά Νομό και κατά αλφαβητική σειρά ανά Δήμο