Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2015

Το πιο επιδραστικό βιβλίο όλων των εποχών


«Η καταγωγή των ειδών» του Δαρβίνου ψηφίστηκε ως το βιβλίο με την μεγαλύτερη ακαδημαϊκή επιρροή στην ιστορία. Στην ψηφοφορία κατέλαβε συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό έναντι των βιβλίων του Καντ, του Πλάτωνα και του Αϊνστάιν. 
«Η καταγωγή των ειδών» χαιρετίστηκε ως η υπέρτατη απόδειξη ότι ένα βιβλίο μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε για τα πάντα. 
Μέσα από μια λίστα 20 κορυφαίων πανεπιστημιακών βιβλίων, που κατήρτισαν επιστήμονες, βιβλιοπώλες, βιβλιοθηκονόμοι και εκδότες για την Εβδομάδα Ακαδημαϊκού Βιβλίου, το κοινό κλήθηκε να ψηφίσει το βιβλίο που πιστεύει ότι έχει ασκήσει την μεγαλύτερη επιρροή.
 Την καταγωγή των ειδών ψήφισε το 26% του κοινού. Το βιβλίο εκδόθηκε στις 24 Νοεμβρίου του 1859. Είναι επιστημονικό σύγγραμμα που θεωρείται ότι έθεσε τις βάσεις της εξελικτικής βιολογίας. Το έργο αυτό του Δαρβίνου εισήγαγε την θεωρία ότι οι πληθυσμοί εξελίσσονται από γενιά σε γενιά με τη διαδικασία της φυσικής επιλογής. Στην ψηφοφορία δεύτερο ήρθε το Κομμουνιστικό Μανιφέστο των Μαρξ και Ένγκελς, τα Άπαντα του Σαίξπηρ, η Πολιτεία του Πλάτωνος και η Κριτική του Καθαρού λόγου του Καντ.

Η λίστα με τα 20 σπουδαιότερα βιβλία

Η Σύντομη Ιστορία του Χρόνου από Στίβεν Χόκινγκ

A Vindication of the Rights of Woman της Μέρι Γουόλστονκραφτ (στα ελληνικά έχει μεταφραστεί (Η εξέγερση αρχίζει από παλιά)

Η κριτική του καθαρού λόγου του Ιμμάνουελ Καντ

1984 του Τζορτζ Όργουελ

Η καταγωγή των ειδών του Κάρολου Δαρβίνου

Οριενταλισμός του Έντουαρντ Σεντ

Σιωπηλή Άνοιξη της Ρέιτσελ Κάρσον

Το Κομμουνιστικό Μανιφέστο των Καρλ Μαρξ / Φρίντριχ Ένγκελς

Τα Άπαντα του Σαίξπηρ

Η Γυναίκα ευνούχος της Ζερμέν Γκριρ

Η κατασκευή της αγγλικής εργατικής τάξης του Ε.Π. Τόμσον

Η θεωρία της Σχετικότητας του Άλμπερτ Αϊνστάιν

Ο γυμνός πίθηκος του Ντέσμοντ Μόρις

Ο πρίγκιπας του Νικολό Μακιαβέλι

Η Δημοκρατία του Πλάτωνα

Τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Τόμας Πέιν

Το Δεύτερο Φύλο της Σιμόν ντε Μποβουάρ

Οι χρήσεις του Αλφαβητισμού του Ρίτσαρντ Χόγκαρτ

Ο Πλούτος των Εθνών του Άνταμ Σμιθ

Η εικόνα και το βλέμμα του Τζον Μπέργκερ πηγή