Σήμερα
οι διευθυντές των σχολείων πήραν μπλοκάκια και μεζούρες. Μπήκαν στις
αίθουσες διδασκαλίας και άρχισαν να μετρούν το μήκος και το πλάτος για
να υπολογίσουν πόσα παιδιά μπορούν να χωρέσουν σε κάθε τάξη!
Το έγγραφο που έχει σταλεί στα σχολεία ήταν ξεκάθαρο: όλοι οι διευθυντές να καταγράψουν σε online βάση δεδομένων την εκτίμηση τους για τον αριθμό των μαθητών που μπορεί να χωρέσει μια αίθουσα με κριτήριο ότι σε κάθε μαθητή θα αντιστοιχούν μόνο 1,5 τ.μ.. Μάλιστα για να γίνει καλή δουλειά, με τον ίδιο αυστηρό τόνο επισημάνθηκε η υποχρεωτικότητα του μέτρου, μην τυχόν και κάποιος ξεχαστεί!
Γιατί όμως αυτή η βιασύνη και η αυστηρότητα; Τι έχουν στο μυαλό τους οι εμπνευστές και γιατί δεν το λένε καθαρά στην ίδια εγκύκλιο;
Το έγγραφο που έχει σταλεί στα σχολεία ήταν ξεκάθαρο: όλοι οι διευθυντές να καταγράψουν σε online βάση δεδομένων την εκτίμηση τους για τον αριθμό των μαθητών που μπορεί να χωρέσει μια αίθουσα με κριτήριο ότι σε κάθε μαθητή θα αντιστοιχούν μόνο 1,5 τ.μ.. Μάλιστα για να γίνει καλή δουλειά, με τον ίδιο αυστηρό τόνο επισημάνθηκε η υποχρεωτικότητα του μέτρου, μην τυχόν και κάποιος ξεχαστεί!
Γιατί όμως αυτή η βιασύνη και η αυστηρότητα; Τι έχουν στο μυαλό τους οι εμπνευστές και γιατί δεν το λένε καθαρά στην ίδια εγκύκλιο;
Μήπως
με απλά μαθηματικά οι τεχνοκράτες επιχειρούν να συρρικνώσουν σχολεία ή να υλοποιήσουν το σχέδιο για την συγχώνευση των σχολικών
μονάδων με την κατάργηση 1.500 τουλάχιστον σχολείων σε όλη τη χώρα;
Και οι άνθρωποι, οι μικροί μαθητές, οι εκπαιδευτικοί; Τι θα πουν για όλους αυτούς, παράπλευρες απώλειες;
Μήπως περνάει σε δεύτερη μοίρα η ποιότητα της εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης για τα παιδιά λαϊκών-φτωχών περιοχών που δεν μπορούν να πληρώσουν; Των παιδιών που θα στοιβάζονται σε τάξεις-παιδοφυλακτήρια για να εκπληρώνεται τύποις η επιταγή του συντάγματος για υποχρεωτική εκπαίδευση;
Ένα μικρό παράδειγμα. Σε μία αίθουσα η οποία έχει διαστάσεις 7Χ8 μέτρα, δηλαδή σύνολο 56 τ.μ., θα χωρέσει 56/1,5=37,33 δηλαδή 37 παιδιά. Σήμερα ο μεγαλύτερος αριθμός των παιδιών σε μια τάξη είναι 25 για την πρωτοβάθμια και 30 για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αύριο πόσα;
Και οι άνθρωποι, οι μικροί μαθητές, οι εκπαιδευτικοί; Τι θα πουν για όλους αυτούς, παράπλευρες απώλειες;
Μήπως περνάει σε δεύτερη μοίρα η ποιότητα της εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης για τα παιδιά λαϊκών-φτωχών περιοχών που δεν μπορούν να πληρώσουν; Των παιδιών που θα στοιβάζονται σε τάξεις-παιδοφυλακτήρια για να εκπληρώνεται τύποις η επιταγή του συντάγματος για υποχρεωτική εκπαίδευση;
Ένα μικρό παράδειγμα. Σε μία αίθουσα η οποία έχει διαστάσεις 7Χ8 μέτρα, δηλαδή σύνολο 56 τ.μ., θα χωρέσει 56/1,5=37,33 δηλαδή 37 παιδιά. Σήμερα ο μεγαλύτερος αριθμός των παιδιών σε μια τάξη είναι 25 για την πρωτοβάθμια και 30 για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αύριο πόσα;
ΥΓ. Τόσα
χρόνια ποτέ δεν είχα σκεφτεί πόσα τετραγωνικά μέτρα
χρειάζεται ένα παιδί; Πόσα τ.μ. χρειάζεται για να αναπνεύσει, να
διαβάσει, να γράψει; Έλυσαν την απορία μου οι τεχνοκράτες και οι
στατιστικές τους! Ίσως κάποιοι θέλουν μια γενιά για τα σκουπίδια!
...φοβάμαι ότι ένα πρωί θα ξυπνήσουμε και θα έχουν αλλάξει τα πάντα γύρω μας, το σχολείο
που ξέραμε, οι γειτονιές μας, τα σπίτια μας, οι ματιές μας!