Το άρθρο του Γιάννη Ελαφρού είχε δημοσιευτεί στο παρελθόν στην έντυπη έκδοση της Καθημερινής (εδώ) και έχει πληροφορίες για το βενζόλιο...
Το αναδημοσιεύουμε για να γνωρίσουμε το βενζόλιο, μιας και ζούμε μ΄αυτό, αφού αναφέρεται στο έντυπο που έδωσε στη δημοσιότητα ο δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας για τις μετρήσεις του σταθμού που έχει εγκατασταθεί στα λιπάσματα (εδώ).
Μήπως πρέπει να βιαστούμε! Η προσφυγή στα αρμόδια ελληνικά ή ευρωπαϊκά δικαστήρια μήπως πρέπει είναι μια πρώτη κίνηση.
...
Ενα φάντασμα, ένας αόρατος, γνωστός-άγνωστος ρύπος, το βενζόλιο είναι εδώ. Και μάλιστα με συγκέντρωση εξαιρετικά πυκνή και απειλητική, πολύ πάνω από τα ελαστικά όρια της Ε.Ε. Το βενζόλιο έρχεται στο προσκήνιο, χάρη στην πρώτη έρευνα που το ανίχνευσε. Οι ιδιομορφίες του πολλές. Κατ' αρχάς, πρόκειται για μια εξαιρετικά επικίνδυνη ουσία, αφού προκαλεί άμεσα λευχαιμία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ε.Ε. θεωρεί πως δεν υπάρχει όριο συγκέντρωσης του βενζολίου κάτω από το οποίο δεν βλάπτεται η υγεία. Και η πιο μικρή συγκέντρωση είναι βλαβερή.
Επειτα, το βενζόλιο έχει τη σπάνια ιδιότητα να είναι ένας ρύπος που παρήχθη από τη πολιτική της... απορρύπανσης! Υποδεχθείτε την «οικολογική» μόλυνση! Γέννημα της προσπάθειας περιορισμού του μολύβδου, μέσω της ανάπτυξης των καταλυτικών αυτοκινήτων, αφήνει έκθετη όλη την πολιτική ηγεσία, Ελλάδας και Ε.Ε., που περίμενε δέκα και πλέον χρόνια για να βγάλει την πρώτη ντιρεκτίβα και να αρχίσει τις πρώτες μετρήσεις! Αλήθεια, τι έγιναν οι ενθουσιώδεις προτροπές «αγοράστε καταλυτικά αυτοκίνητα», πάνω στην έρημη χώρα των ανεπαρκέστατων μέσων μαζικής μεταφοράς, τώρα που η συγκέντρωση βενζολίου είναι πολλαπλάσια ακόμα και των ελαστικών ορίων της Ε.Ε.; Πού είναι οι έλεγχοι τώρα που εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα με απενεργοποιημένους καταλύτες (υπολογίζονται περίπου 400.000) ξερνούν σκέτο χημικό δηλητήριο;
Η έρευνα του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών αποκαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά του πιο ύπουλου απ' όλους τους ρύπους, ενός αερίου κυριολεκτικά «φαντομά» που ξεγλιστράει από παντού.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι ακριβώς το ίδιο παιχνίδι στήνεται και με τις νέες βενζίνες που ρίχνουν οι εταιρείες στην αγορά προς αντικατάσταση της βενζίνης σούπερ. Στη θέση του μολύβδου,που περιείχε η σούπερ, οι εταιρείες βάζουν μαγγάνιο και κάλιο. «Νιώθω πειραματόζωο», λέει ο καθηγητής κ. Μιχαήλ Πετράκης, που αποκαλύπτει ότι επιστημονικές δημοσιεύσεις στο εξωτερικό καταγγέλλουν ότι μεγάλες συγκεντρώσεις μαγγανίου προκαλούν προβλήματα παρόμοια με τη νόσο του Πάρκινσον, ενώ πλήττεται συνολικά το νευρικό σύστημα! Μάλιστα, οι εταιρείες έριξαν το προϊόν στην αγορά, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει κανενός είδους άδεια ή έλεγχος από την Πολιτεία, η οποία κατόπιν εορτής έχει παραγγείλει έρευνα σε εργαστήριο του Πολυτεχνείου.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση θεωρείται πια βασική αιτία θανάτων και άλλων βλαβών στην υγεία, υποβάθμισης συνολικά του επιπέδου ζωής για όλους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μελέτη επιστημόνων της Γαλλίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας (που δεν είναι και από τις πιο μολυσμένες στην Ευρώπη) υπολόγισε ότι το 6% της θνησιμότητας οφείλεται στις μακροχρόνιες επιπτώσεις της μόλυνσης.
Τρεις φορές πάνω από τα όρια της Ε.Ε.
Τιμές συγκέντρωσης βενζολίου πολλαπλάσιες των ορίων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ενωση κατέγραψαν οι μετρήσεις που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2000. Πρόκειται για τα πρώτα στοιχεία που βγαίνουν στη δημοσιότητα σχετικά με την παρουσία του «αόρατου δολοφόνου», όπως χαρακτηρίζεται το βενζόλιο, αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ ξεκίνησε μόλις στην αρχή του έτους να καταγράφει τον συγκεκριμένο ρύπο. Το βενζόλιο παράγεται από την αμόλυβδη βενζίνη, δηλαδή από τα καταλυτικά αυτοκίνητα, τα διυλιστήρια και τη χημική βιομηχανία. ολόκληρο το άρθρο εδώ
Επειτα, το βενζόλιο έχει τη σπάνια ιδιότητα να είναι ένας ρύπος που παρήχθη από τη πολιτική της... απορρύπανσης! Υποδεχθείτε την «οικολογική» μόλυνση! Γέννημα της προσπάθειας περιορισμού του μολύβδου, μέσω της ανάπτυξης των καταλυτικών αυτοκινήτων, αφήνει έκθετη όλη την πολιτική ηγεσία, Ελλάδας και Ε.Ε., που περίμενε δέκα και πλέον χρόνια για να βγάλει την πρώτη ντιρεκτίβα και να αρχίσει τις πρώτες μετρήσεις! Αλήθεια, τι έγιναν οι ενθουσιώδεις προτροπές «αγοράστε καταλυτικά αυτοκίνητα», πάνω στην έρημη χώρα των ανεπαρκέστατων μέσων μαζικής μεταφοράς, τώρα που η συγκέντρωση βενζολίου είναι πολλαπλάσια ακόμα και των ελαστικών ορίων της Ε.Ε.; Πού είναι οι έλεγχοι τώρα που εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα με απενεργοποιημένους καταλύτες (υπολογίζονται περίπου 400.000) ξερνούν σκέτο χημικό δηλητήριο;
Η έρευνα του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών αποκαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά του πιο ύπουλου απ' όλους τους ρύπους, ενός αερίου κυριολεκτικά «φαντομά» που ξεγλιστράει από παντού.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι ακριβώς το ίδιο παιχνίδι στήνεται και με τις νέες βενζίνες που ρίχνουν οι εταιρείες στην αγορά προς αντικατάσταση της βενζίνης σούπερ. Στη θέση του μολύβδου,που περιείχε η σούπερ, οι εταιρείες βάζουν μαγγάνιο και κάλιο. «Νιώθω πειραματόζωο», λέει ο καθηγητής κ. Μιχαήλ Πετράκης, που αποκαλύπτει ότι επιστημονικές δημοσιεύσεις στο εξωτερικό καταγγέλλουν ότι μεγάλες συγκεντρώσεις μαγγανίου προκαλούν προβλήματα παρόμοια με τη νόσο του Πάρκινσον, ενώ πλήττεται συνολικά το νευρικό σύστημα! Μάλιστα, οι εταιρείες έριξαν το προϊόν στην αγορά, χωρίς προηγουμένως να υπάρχει κανενός είδους άδεια ή έλεγχος από την Πολιτεία, η οποία κατόπιν εορτής έχει παραγγείλει έρευνα σε εργαστήριο του Πολυτεχνείου.
Η ατμοσφαιρική ρύπανση θεωρείται πια βασική αιτία θανάτων και άλλων βλαβών στην υγεία, υποβάθμισης συνολικά του επιπέδου ζωής για όλους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μελέτη επιστημόνων της Γαλλίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας (που δεν είναι και από τις πιο μολυσμένες στην Ευρώπη) υπολόγισε ότι το 6% της θνησιμότητας οφείλεται στις μακροχρόνιες επιπτώσεις της μόλυνσης.
Τρεις φορές πάνω από τα όρια της Ε.Ε.
Τιμές συγκέντρωσης βενζολίου πολλαπλάσιες των ορίων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ενωση κατέγραψαν οι μετρήσεις που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2000. Πρόκειται για τα πρώτα στοιχεία που βγαίνουν στη δημοσιότητα σχετικά με την παρουσία του «αόρατου δολοφόνου», όπως χαρακτηρίζεται το βενζόλιο, αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ ξεκίνησε μόλις στην αρχή του έτους να καταγράφει τον συγκεκριμένο ρύπο. Το βενζόλιο παράγεται από την αμόλυβδη βενζίνη, δηλαδή από τα καταλυτικά αυτοκίνητα, τα διυλιστήρια και τη χημική βιομηχανία. ολόκληρο το άρθρο εδώ