Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Μώραλης: Ο δήμος πρέπει να έχει λόγο στο επενδυτικό πλάνο του ΟΛΠ

Στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), μίλησαν χθες ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης. 

Ο Γιώργος Γαβρίλης εξήγησε τους λόγους που οδήγησαν το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής να εναντιωθεί με δύο αποφάσεις του, στην ιδιωτικοποίηση του λιμένα Πειραιά. «Η αποτίμηση της παρουσίας της Cosco είναι αρνητική», ανέφερε συγκεριμένα ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, τονίζοντας ότι η εταιρία, δεν προσέφερε τίποτε στην οικονομία, δεν δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας, ενώ αύξησε τα κόστη στο εισαγωγικό – εξαγωγικό φορτίο της χώρας κατά 30%. Σύμφωνα με τον Γιώργο Γαβρίλη, η εταιρεία με βάσει την ισχύουσα νομοθεσία για το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, ελέγχει όλα τα λιμάνια της Αττικής, ενώ οι εργαζόμενοι αφήνονται απροστάτευτοι στη κινεζοποίηση των εργασιακών σχέσεων και στο κίνδυνο απολύσεων. 

Ο Γιάννης Μώραλης από την πλευρά του, ξεκαθάρισε ότι δεν ήταν ποτέ εναντίον της εμπλοκής ιδιωτών, άλλα υπέρ των μακροχρόνιων παραχωρήσεων και φυσικά κατά της πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ. 
Μέχρι πρότινος δεν υπήρχε κανένα αντισταθμιστικό όφελος των παραλιμένιων δήμων του Πειραιά, την στιγμή που οι δήμοι των άλλων λιμανιών σε ολόκληρη την Ευρώπη, όντας μέτοχοι ή κύριοι, έχουν ένα σημαντικό έσοδο, ανέφερε. Ωστόσο, όπως και ό ίδιος είπε: «δεν πανηγυρίζουμε, όμως είναι θετικό ότι θα λάβουμε κάτι από εδώ και στο εξής». 
Ο εκάστοτε δήμαρχος Πειραιά θα πρέπει να έχει μόνιμη θέση στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού και όχι μόνο πέντε χρόνια, όπως προβλέπεται, ενώ ο δήμος θα πρέπει να έχει ουσιαστικό λόγο στο επενδυτικό πλάνο του ΟΛΠ, γιατί, όπως τόνισε ο Γιάννης Μώραλης, «δεν μπορούμε να πούμε ότι οι πόλεις του Πειραιά, του Περάματος, του Κερατσινίου της Δραπετσώνας, της Σαλαμίνας, είναι αποκομμένες από τη λειτουργία του λιμανιού, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα». 
Σημαντικό ζήτημα, για τον δήμαρχο Πειραιά είναι και οι παλαιές διεκδικήσεις που υπάρχουν σε κομμάτια της χερσαίας λιμενικής ζώνης, από αυτή δηλαδή που παραχωρείται. Για το ποιός δηλαδή είναι ο ιδιοκτήτης. 
Τέλος ο Γιάννης Μώραλης, τόνισε το σοβαρό ζήτημα των τελευταίων ημερών που αφορούν τα εργασιακά θέματα των ανθρώπων που εργάζονται στον οργανισμό, για τα οποία θα πρέπει να φροντίσει η κυβέρνηση να διασφαλιστούν τα δικαιώματά τους στον υψηλότερο δυνατό βαθμό. πηγή