Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Οι σπόροι της ειρήνης

Η Έλενα Καρανταγλή, μαθήτρια της Γ’ Λυκείου από την Χαλκιδική, βραβεύτηκε από την Unesco για το βίντεο που δημιούργησε για την ειρήνη. Η 17χρονη μαθήτρια συμμετείχε σε διεθνή διαγωνισμό της Unesco εκφράζοντας την άποψή της για την ειρήνη μέσω ενός βίντεο για το θέμα: «Πολιτισμός της Ειρήνης».
Το βραβευμένο βίντεο «Οι σπόροι της ειρήνης» διάρκειας ενός λεπτού δημιουργήθηκε με την τεχνική stop-motion/κινούμενο σχέδιο αποτέλεσμα ατομικής διεργασίας tvsx

Οι Εύζωνες κάνουν το γύρο του κόσμου μέσω Reuters

Οι Εύζωνες κάνουν το γύρο του κόσμου μέσω Reuters - Εκπληκτικό φωτορεπορτάζ



Το αφιέρωμα στους Εύζωνες απο το πρακτορείο Reuters σήμερα εντυπωσιάζει!
Οι φωτογραφίες των Ευζώνων σε στιγμές προσωπικές - όταν ντύνονται καθώς και στο διάλειμμα τους - ρίχνει λίγο φως στα παρασκήνια της προεδρικής φρουράς που η ιστορία της ξεκινά το 1867.
Οι Εύζωνες είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία που φέρουν. Η φουστανέλα σχεδιάστηκε ως στολή για την Ανακτορική παλιότερα και σήμερα Προεδρική Φρουρά.
Η ιστορία των ευζωνικών ταγμάτων (αργότερα συνταγμάτων) ξεκινά το 1867, με την ίδρυση τεσσάρων ταγμάτων, καθένα από τα οποία διέθετε οργανωτική δύναμη τεσσάρων λόχων. Κεντρική τους αποστολή ήταν η φύλαξη της μεθορίου. Το 1868 προστέθηκε σε κάθε τάγμα ευζώνων και πέμπτος λόχος. Η αρχική σύνθεση αυτών των ταγμάτων αποτελούνταν από εθελοντές, υπαξιωματικούς ή οπλίτες, οι οποίοι συνήθως κατάγονταν από ορεινές περιοχές.
Η ένδοξη δράση των ευζωνικών ταγμάτων κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων υπήρξε καταλυτική με αποτέλεσμα οι εύζωνες να λάβουν στη συνείδηση του ελληνικού λαού την εικόνα ηρώων. Έντονη δράση είχαν τα ευζωνικά τάγματα και κατά τη διάρκεια των υπόλοιπων ένοπλων συγκρούσεων του 20ου αιώνα στις οποίες είχε εμπλακεί ο ελληνικός στρατός (Μικρασιατική Εκστρατεία, Πρώτος και Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος).

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Δέκα σημαντικά πράγματα που μαθαίνουν οι τέχνες στα παιδιά



1. Οι τέχνες διδάσκουν στα παιδιά να κρίνουν σωστά τις ποιοτικές σχέσεις. Στις τέχνες είναι σημαντική η κριτική ικανότητα και όχι, όπως συμβαίνει με πολλά μαθήματα του προγράμματος σπουδών, οι σωστές απαντήσεις και οι κανόνες,

2. Οι τέχνες διδάσκουν στα παιδιά ότι ένα πρόβλημα μπορεί να έχει περισσότερες από μία λύση και ότι για κάθε ερώτημα μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία απαντήσεις.

3. Οι τέχνες εξυμνούν πολλαπλές προοπτικές. Ένα από τα μεγάλα διδάγματά τους είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να δούμε και να ερμηνεύσουμε τον κόσμο.

4. Οι τέχνες διδάσκουν στα παιδιά ότι σε περίπλοκες μορφές προβλημάτων οι σκοποί επίλυσης δεν είναι σταθεροί, αλλά αλλάζουν ανάλογα με την περίσταση και την ευκαιρία. Το να μαθαίνει κανείς μέσα από τέχνες απαιτεί την ικανότητα και την προθυμία να παραδοθεί στις απροσδόκητες δυνατότητες που δίνει ενα έργο καθώς εξελίσσεται.

5. Οι τέχνες προβάλουν έντονα το γεγονός ότι ούτε οι λέξεις ούτε οι αριθμοί μπορούν να εκφράσουν ό,τι μπορούμε να γνωρίζουμε. Τα όρια της γλωσσικής μας ικανότητας δεν καθορίζουν τα όρια της γνώσης μας.

6. Οι τέχνες διδάσκουν τους μαθητές ότι οι μικρές διαφορές μπορεί να έχουν μεγάλες συνέπειες. Οι τέχνες κινούνται με λεπτότητα ανάμεσα σε διακριτικούς τόνους.

7. Οι τέχνες διδάσκουν τους μαθητές να σκεφτούν με τη χρήση και διαμέσου ενός υλικού. Όλες οι μορφές τέχνης χρησιμοποιούν κάποια μέσα, με τα οποία οι εικόνες γίνονται πραγματικότητα.

8. Οι τέχνες βοηθούν τα παιδιά να μάθουν να λένε ό, τι δεν μπορεί να ειπωθεί. Όταν τα παιδιά καλούνται να αποκαλύψουν τι συναισθήματα τους δημιουργεί ένα έργο Τέχνης, τότε πρέπει να καταφύγουν στις ποιητικές τους ικανότητες για να βρουν τις κατάλληλες λέξεις.

9. Οι τέχνες μάς κάνουν ικανούς να αποκτήσουμε την εμπειρία που καμμια άλλη πηγή δεν μας δίνει και μέσα από μια τέτοια εμπειρία να ανακαλύψουμε το εύρος και την ποικιλία του τι είμαστε ικανοί να συναισθανόμαστε.

10. Η θέση των τεχνών στο σχολικό πρόγραμμα συμβολίζει για νέους αυτό που, αντίστοιχα για τους ενήλικες, είναι σημαντικό.

ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά από το προτότυπο, στα Αγγλικά, κείμενο

ΠΗΓΗ: Eisner, E. (2002). The Arts and the Creation of Mind, In Chapter 4, What the Arts Teach and How It Shows. (pp. 70-92). Yale University Press. Available from NAEA Publications.

Διαβάστε το άρθρο στα αγγλικά πατώντας εδώ.
Κατεβάστε μια ηλεκτρονική έκδοση από το Πανεπιστήμιο του YALE με το κείμενο του Eisner σε pdf.

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

Τα μάτια μας δεκατέσσερα...

Το 2014 τα μάτια μας δεκατέσσερα...

του Δημήτρη Γεωργοπάλη!

Ερχεται ξαφνικός θάνατος στις υπηρεσίες καθαριότητας ;

Τη βεβαιότητα ότι οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων θα βρεθούν στην ίδια θέση με τους σχολικούς φύλακες και τους δημοτικούς αστυνομικούς εκφράζει το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής. Πιστεύει ότι υπάρχει σχέδιο κατάργησης των δημοτικών υπηρεσιών καθαριότητας και προαναγγέλλει δυναμικές κινητοποιήσεις. Η ανακοίνωση

"Η Κυβέρνηση προχωράει τους σχεδιασμούς της για χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων τους Δήμους, καταργώντας εκατοντάδες οργανισμούς και υπηρεσίες που θα έχουν αρνητικές συνέπειες στους ίδιους τους εργαζόμενους, αλλά και συνολικά στη λαϊκή οικογένεια προκειμένου να στηρίξει και να εξασφαλίσει την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Την στιγμή που ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης σε πανελλαδικό επίπεδο των εργοστασίων διαχείρισης των απορριμμάτων (όλα στον «εθνικό εργολάβο») με την διαδικασία των ΣΔΙΤ και την εκμετάλλευση για 25-30 χρόνια (όπως η Αττική Οδός)

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

Αντιφασιστική εκδήλωση στο Κερατσίνι, 3-1-2014

Εκδήλωση στο Κερατσίνι, Παρασκευή 3 Γενάρη 5μμ στην Π.Τσαλδάρη, στο τόπο δολοφονίας του Παύλου Φύσσα με  συμμετοχή των γονέων του Σαχζάτ Λουκμάν, Χαντίμ Χουσείν και Σουγκράν Μπίμπι. Θα είναι και οι γονείς του Παύλου Φύσσα.

Αντιφασιστικός Συντονισμός Κερατσινίου Δραπετσώνας Περαματος

Η Εθνική ξεκινά το σχέδιο Δραπετσώνα

Μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα έκανε την εμφάνιση του δημοσίευμα για την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης Δραπετσώνας από ιστοσελίδα η οποία ασχολείται με το real estate  και την ανάπτυξη και απευθύνεται κυρίως σε στελέχη και σε ειδικό κοινό! Η πολεοδομική πρόταση που αναφέρεται στο δημοσίευμα περιλαμβάνει μαρίνα, επιχειρηματικό κέντρο, χώρους εμπορικών χρήσεων και πολιτισμού, αλλά και τμήματα αμιγούς κατοικίας! 
Όπως και να έχει, στο επόμενο διάστημα το θέμα θα ανοίξει, κανένας πλέον δεν έχει την πολυτέλεια να διαθέτει μία τέτοια έκταση και να την έχει αναξιοποίητη! Το ζήτημα είναι να είναι έτοιμος και ο Δήμος, εάν είναι δυνατόν με ευρεία συναίνεση, να βάλει τις δικές κόκκινες γραμμές!
<Θετικές είναι οι προοπτικές αξιοποίησης του θαλασσίου μετώπου Δραπετσώνας-Κερατσινίου, με εμβρυουλκό την ΕΤΕ και τις εκτάσεις που διαθέτει, μετά την κατά τα φαινόμενα εγκατάλειψη του αμφιλεγόμενου σχεδίου για δημιουργία πίστας Formula-1 στην περιοχή.
Η Εθνική Τράπεζα έχει εδώ και 20 χρόνια συστήσει εταιρεία αξιοποίησης της περιοχής (Πρότυπος Κτηματική Τουριστική ΑΕ), ωστόσο η προσφάτως έντονη δραστηριοποίησή της στον κλάδο (βλ. «Αστέρας», «Πανγαία» κ.α) φαίνεται πως λειτουργεί αφυπνιστικά και για το εν λόγω project.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες ανθρώπων της αγοράς, θετικοί στο σχεδιασμό της συνολικής ανάπτυξης της περιοχής φέρονται και οι υπόλοιποι κάτοχοι εκτάσεων στο παραθαλάσσιο «τόξο» που γειτνιάζει με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Συγκεκριμένα, από τα συνολικά 900 στρέμματα (σε 660 υπολογίζονται τα «εν δυνάμει αξοποιήσιμα»), η ΕΤΕ κατέχει τα 650, ενώ 117,40 κατέχει η ΑΓΕΤ Ηρακλής, 93,75 η ΟΛΠ Α.Ε. και 82,25 η AEGEAN.
Η πολεοδομική πρόταση ανάπτυξης της περιοχής θα περιλαμβάνει μαρίνα, επιχειρηματικό κέντρο, χώρους εμπορικών χρήσεων και πολιτισμού, αλλά και τμήματα αμιγούς κατοικίας, ενώ πρόκειται να αναβαθμίσει μια περιοχή όπου κατοικούν περί τους 450.000 άνθρωποι.
Παράλληλα, αναμένεται να προσφέρει 3.500 θέσεις εργασίας κατά τη δημιουργία της, καθώς και 6.000 σταθερές θέσεις στις νέες εγκαταστάσεις, μετά την ολοκλήρωση των έργων.
Το σχέδιο βρίσκεται ακόμη στα πρώτα του στάδια, στο επίπεδο των συνεννοήσεων και της αναζήτησης επενδυτών, ωστόσο εκτιμάται ευρέως πως οι προοπτικές του φαντάζουν ιδιαίτερα θετικές. Να σημειωθεί πως πέραν της συμφωνίας των κατόχων γης και εγκαταστάσεων στην περιοχή, για την ευόδωση του έργου απαιτείται και η συναίνεση των αρμόδιων δημοτικών και περιφερειακών Αρχών, οι οποίες ελέγχουν τα υπόλοιπα 112,65 στρέμματα της συνολικής έκτασης.> red


 ΥΓ. εμβρυουλκός (Ιατρ.). Εργαλείο που χρησιμοποιεί ο μαιευτήρας για να διευκολύνει απλώς ή να φέρει σε πέρας τον τοκετό, όταν ειδικές συνθήκες, που εξαρτώνται είτε από τη μητέρα είτε από το έμβρυο, εμποδίζουν τη φυσιολογική του εξέλιξη.

Ποιοί κάνουν τη διαφορά στη ζωή μας;

Θυμόμαστε άραγε τους πρωταγωνιστές του χθες;
O Charles Schulz είναι ο δημιουργός της σειράς κόμικς "Peanuts". Το παρακάτω κουίζ αποκαλείται ως "Φιλοσοφία του Charles Schulz", παρόλο που δεν το έγραψε ο ίδιος.
Σκεφτείτε τις πιο κάτω ερωτήσεις:
1. Ονομάστε τους 5 πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο.
2. Ονομάστε τους τελευταίους 5 νικητές των καλλιστείων Miss Κόσμος.
3. Ονομάστε 10 νικητές των βραβείων Nobel ή Pulitzer.
4. Ονομάστε τους τελευταίους 6 νικητές βραβείων Όσκαρ για τον τίτλο «καλύτερου ηθοποιού».
5. Ονομάστε τους νικητές του πρωταθλήματος baseball για την τελευταία δεκαετία.
Πώς τα πήγατε;

Το μήνυμα είναι πως κανείς μας δεν θυμάται κατά λέξη τους πρωταγωνιστές του χθες.Οι πιο πάνω είναι οι καλύτεροι στον τομέα τους. Αλλά το χειροκρότημα σβήνει.Τα βραβεία ξεθωριάζουν.Τα επιτεύγματα ξεχνιούνται. Οι επευφημίες και τα πιστοποιητικά θάβονται με τους ιδιοκτήτες τους.

Διαβάστε, τώρα, το πιο κάτω κουίζ:
1. Ονομάστε μερικούς δασκάλους ή καθηγητές που σας σημάδεψαν κατά τη φοίτησή σας.
2. Ονομάστε 3 φίλους σας που σας βοήθησαν σε μια δύσκολη στιγμή.
3. Ονομάστε 5 ανθρώπους που σας δίδαξαν κάτι αξιόλογο.
4. Σκεφτείτε μερικούς ανθρώπους που σας έκαναν να αισθανθείτε σημαντικός και ιδιαίτερος.
5. Σκεφτείτε 5 ανθρώπους με τους οποίους απολαμβάνετε να περνάτε τον χρόνο σας
Σας φάνηκε πιο εύκολο;

Οι άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά στη ζωή μας δεν είναι αυτοί με τα περισσότερα πιστοποιητικά, τα πιο πολλά λεφτά ή τα περισσότερα βραβεία. Απλούστατα, είναι αυτοί που νοιάζονται περισσότερο για μας!
"Μην ανησυχείς που ο κόσμος έρχεται στο τέλος του σήμερα...
Στην Αυστραλία έχει ήδη ξημερώσει το αύριο!" -Charles Schulz

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

Καλή Χρονιά...

Καλή Χρονιά... με υγεία, αγάπη, δύναμη, αλληλεγγύη και αληθινά χαμόγελα!
...

Πάει ο παλιός ο χρόνος...


2013 τέλος! Σήμερα επανάληψη: οι αναρτήσεις της χρονιάς που πέρασε και είχαν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
 Η χρονιά ξεκίνησε με αναρτήσεις για την f1 και τον  "πόλεμο" με την ΕΥΔΑΠ, τις "ιδέες" για επαναλειτουργία της ΔΕΗ, συνεχίστηκε με τις "συνεδριάσεις" στο δημοτικό συμβούλιο και τους "απόντες" δημοτικούς συμβούλους, τα νέα από τις νέες δημοτικές κινήσεις, τα ραδιενεργά απόβλητα στο Σχιστό (ξεχάστηκαν), το κολυμβητήριο (άνοιξε στη μέση της σεζόν και οι εγγραφές δεν είναι οι αναμενόμενες), τις Κοινσέπ που μπήκαν στη ζωή μας, την παρέλαση στη Δραπετσώνα, τη ΝΑΦΘΑ, την ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας, για την οποία καταγράφηκε ένας ακόμη χρόνος συζητήσεων (20ος χρόνος;), τη ...ΔΗΚΕΠΑ που έκλεισε! Μια μικρή ιστορία δηλαδή!  ...δεν υπήρξε ανάρτηση για την "υπογειοποίηση"! 
Σημαντικά θέματα για την πόλη μας ήταν για μια ακόμα χρονιά η περιπέτεια της ΔΗΚΕΠΑ και βέβαια η  δολοφονία του Π. Φύσσα με τα αντιφασιστικά συλλαλητήρια που ακολούθησαν, γεγονότα τα οποία ξεπέρασαν τα όρια της μικρής μας πόλης! 
Ακόμα κλείνοντας η χρονιά, αξίζει να σημειωθεί, η σημαντική, πολυεπίπεδη δράση της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, η οποία ξεχώρισε από τις υπηρεσίες του δήμου και πρωτοπορεί καθώς και η αλληλεγγύη των πολιτών που αναπτύσσεται σε κάθε γειτονιά. Αυτά για φέτος...και τώρα, ξανά από την αρχή! Καλή χρονιά!
 Παρακάτω οι αναρτήσεις με τα περισσότερα χτυπήματα και άλλες που διαβάστηκαν!

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2013

To 2013 σε τρία λεπτά από το Reuters

Ήρωες και αντί - ήρωες που πέρασαν στην αιωνιότητα μέσα από τον φωτογραφικό φακό των φωτορεπόρτερ του Reuters.
Μέσα σε ένα τρίλεπτο βίντεο, το ειδησιογραφικό πρακτορείο διατρέχει όλο το 2013 και μας θυμίζει όλα όσα μας αφήνει πίσω του...

Reuters Pictures of the Year 2013 

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

20+13 πράγματα να κάνεις αυτή τη χρονιά

Δημοσιεύτηκε πέρυσι για τον χρόνο που πέρασε, διαβάζεται και φέτος (για 13 βλέπε14)!

 Φώτης Γεωργελές
1. Πάρε μια βαθιά ανάσα. Αυτή είναι η πιο δύσκολη, αλλά η τελευταία τόσο δύσκολη χρονιά. Η χρονιά με το μοιραίο αριθμό 13 μέσα. Σφίξε τα δόντια. Συγκεντρώσου. Πρέπει να επιζήσεις. Μετά το καλοκαίρι θ’ αρχίσει η ανάδυση. 
2. Διάβασε λίγη ποίηση, κλασική λογοτεχνία. Οι άνθρωποι πάντα ζούσαν δράματα. Ίσως μεγαλύτερα, πολύ μεγαλύτερα από τα δικά μας. Χρησιμοποίησέ το για έμπνευση, τις δύσκολες εποχές πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε με στιλ, σαν ήρωες. 
3. Σχεδίασε τις κινήσεις σου πέρα από το 2013. Σκέψου τι θα συμβεί μετά. 
4. Κάνε λίστες, σαν ήρωας του Hornby. Γράψε τα μικρά βήματα που πρέπει να κάνεις για να επιτύχεις αυτό που θέλεις. Σβήνε εκκρεμότητες, ξαλαφρώνεις από βάρη. Σκέψου τον Δεκέμβρη του 2013. Πώς θα ’θελες να ήσουν και με ποιους. Προσπάθησε από τώρα να το επιτύχεις. 
5. Κάνε ό,τι περνάει από το χέρι σου. Πάψε να ανησυχείς για όσα δεν μπορείς να ελέγξεις.

«Τζαφάρ»

Το «Τζαφάρ» είναι ένα αντιρατσιστικό φιλμ μικρού μήκους της Νάνσυ Σπετσιώτη.
Μέσα σε δύο μόλις λεπτά αυτή η ταινία μικρού μήκους «λέει» με τον πιο απλό και συγκινητικό τρόπο όσα χρειάζονται να ειπωθούν για τον ρατσισμό.

«Τζαφάρ» της Νάνσυ Σπετσιώτη, με τους Ναταλία Δραγούμη, Νίκο Ψαρρά, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Waseem Aktar, Χαρά Τσιόνγκα, Γεωργία Κατσικονούρη.