Κυνηγώντας τη μεγάλη ιδέα! Συνέντευξη στο "Δραπετσίνι"του Θ. Παπαθεοδώρου, αρχιτέκτονα, ο οποίος σχεδίασε την πίστα "Dielpisformula1".
Ο Θ. Παπαθεοδώρου είναι ο αρχιτέκτονας, που ετοίμασε το project για την πίστα F1 στη Δραπετσώνα, το παρουσίασε και τώρα κυνηγά την υλοποίησή του.
Τη Δευτέρα 15-10-2012 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου θα παρουσιάσει την ιδεά του και θα απαντήσει σε ερωτήσεις των Δημοτικών Συμβούλων. Το Δραπετσίνι που έχει σταθεί με μεγάλες επιφυλάξεις απέναντι στην ιδέα, ενόψει της συζήτησης της Δευτέρας, απευθύνθηκε στην Dielpisformula1 και ζήτησε από τον κ. Παπαθεοδώρου τις απαντήσεις του γα θέματα που συζητιούνται στην περιοχή μας! Ο κ. Παπαθεoδώρου ανταποκρίθηκε αμέσως, τον ευχαριστούμε θερμά!
1. Πόσο κοντά βρίσκεται η κατασκευή πίστας Φόρμουλα 1 στο Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας;
Θεωρούμε πως από πλευράς FOM και Bernie Ecclestone, είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, σύμφωνα και με αυτά που μας δήλωσαν. Επίσης από πλευράς Κυβέρνησης υπάρχουν οι επίσημες τοποθετήσεις για την υιοθέτηση και υποστήριξη όλου του εγχειρήματος και οι προσπάθειες που απομένουν είναι αυτές της εύρεσης του επενδυτή. Συνεπώς η πρόταση βρίσκεται σε τελικό στάδιο με πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας.
2. Ποιος στηρίζει οικονομικά αυτή την προσπάθεια (μελέτη, παρουσιάσεις, ταξίδια, κλπ) όλο αυτό το χρονικό διάστημα;
Όλη η προσπάθεια, από τη πρώτη στιγμή της (καλοκαίρι 2009) έως και σήμερα, έχει στηριχθεί οικονομικά αποκλειστικά από εμάς τους ίδιους, χωρίς να έχουμε δεχθεί την παραμικρή βοήθεια (οικονομική) από οποιαδήποτε πλευρά.
3. Ποια πλεονεκτήματα έχει η κατασκευή της πίστας στη Δραπετσώνα σε σχέση με άλλες πίστες που υπάρχουν και γιατί θα προτιμηθεί η Δραπετσώνα από τον κ. Ecclestone και όχι π,χ, Κωνσταντινούπολη;
Η πρόταση DielpisFormula1 αφορά μικτή πίστα πόλης. Το συγκεκριμένο είδος πιστών προβάλει και αναδεικνύει την περιοχή όπου διεξάγονται οι αγώνες (πχ Μονακό, Σιγκαπούρη, Σεβίλλη), δηλαδή στον ιστό της πόλης και όχι στο πουθενά όπως αυτή της Κωνσταντινούπολης (70χλμ μακριά από τη πόλη). Άλλωστε ο ίδιος ο Bernie Ecclestone, στις 27 Μαΐου 2012, σε συνάντηση που είχαμε στο Μονακό, μου έχει δηλώσει ότι επιθυμεί να οργανώσουμε αγώνες F1 στη Δραπετσώνα.
4. Όταν η Κωνσταντινούπολη με τα εκατομμύρια των κατοίκων της δεν μπορεί να προσελκύσει τον απαιτούμενο αριθμό φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα πετύχει η πίστα στη Δραπετσώνα;
Η πίστα της Κωνσταντινούπολης έχει πολλά μείον στον σχεδιασμό της. Είναι μακριά από την πόλη (όπως προαναφέρθηκε) και επίσης δεν διέθεταν τις απαραίτητες υποδομές ώστε να στηρίξουν αυτό το project. Επιπλέον οι Τούρκοι δεν φημίζονται για την αγάπη τους στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Δημιούργησαν την πίστα αποκλειστικά και μόνο για να έχει η πόλη και η χώρα τους παγκόσμια προβολή και τουρισμό, αλλά λόγω των παραπάνω μειονεκτημάτων απέτυχαν.
5. Με τόσο έντονα τα σημάδια της κρίσης, πού θα βρεθούν τα χρήματα για την κατασκευή της; Αρχικά είχε γραφεί ότι η πρόταση θα υλοποιηθεί με κονδύλια από το ΕΣΠΑ και από το Jessica τελευταία διαβάζουμε ότι αναζητάτε επενδυτή. Τι ισχύει τελικά;
Από την πρώτη στιγμή έχει δηλωθεί πως πρόκειται για μια ιδιωτική επένδυση και το κράτος δε θα συμμετέχει σε αυτήν την προσπάθεια, όπως γίνεται σε όλες τις υπόλοιπες πίστες στον κόσμο. Άλλωστε το πρόγραμμα ΕΣΠΑ από μόνο του δεν θα μπορούσε να στηρίξει μια αναπτυξιακή πρόταση του μεγέθους αυτού.
6. Διαβάσαμε ότι εκτός από το διήμερο των αγώνων η πίστα για να συντηρηθεί να λειτουργήσει και να μην είναι ζημιογόνα επιχείρηση χρειάζεται αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Έχετε πρόταση πως θα βρεθούν αυτά τα ποσά;
Οι αγώνες F1 θα λειτουργούν ως προβολή και προώθηση του μεγάλου αναπτυξιακού σχεδίου που προβλέπεται. Τα οικονομικά οφέλη θα προκύπτουν από τις λειτουργίες όλων των υπολοίπων υποδομών που έχουν μελετηθεί και επάνω σε αυτό θα υπάρξει το ενδιαφέρον του υποψήφιου επενδυτή.
7. Μπορείτε να μας περιγράψετε σε ποιους τομείς θα προκύψουν οι 3500 νέες θέσεις εργασίας όταν ολοκληρωθεί η επένδυση;
Οι θέσεις εργασίας θα προκύψουν από τη λειτουργία των ξενοδοχείων, μαρίνας, μουσείου μυθολογίας, εμπορικών χρήσεων, χώρων γραφείου, πολυχώρων, χώρων πρασίνου και από τη λειτουργία της μικρής πίστας που θα λειτουργεί 360 ημέρες το χρόνο.
8. Για την ηχορύπανση και τα προβλήματα από την επιβάρυνση μιας ταλαιπωρημένης περιοχής, τι προτείνετε στη μελέτη σας;
Ένα από τα κυριότερα σημεία της επιτυχίας των αγώνων F1, ως προς την προσέλευση των θεατών, είναι ο ήχος που “δημιουργούν” τα μονοθέσια. Από τον σχεδιασμό της η πίστα βρίσκεται στα όρια της πόλης και μάλιστα με υψομετρική διαφορά με αυτήν, οπότε εκτός των προστατευτικών μέτρων που θα ληφθούν, προκύπτει μια φυσική προστασία.
9. Οι ιδιοκτήτες της έκτασης έχουν ενημερωθεί για το θέμα και αν ναι ποιες είναι οι αντιδράσεις τους;
Οι ιδιοκτήτες, σε συνάντηση που είχαμε, μας δήλωσαν ότι θέλουν να πουλήσουν την έκταση και ότι οι ίδιοι δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στην επένδυση.
10. Η οικονομοτεχνική μελέτη και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχουν ολοκληρωθεί;
Οι μελέτες είναι στη τελική τους φάση, βέβαια τα έως τώρα στοιχεία από αυτήν είναι στη διάθεσή του φορέα DielpisFormula1.
11. Αν υποθέσουμε ότι όλα πάνε καλά και αναλαμβάνουμε τη διοργάνωση αγώνων ποιος θα αναλάβει τον κίνδυνο από τυχόν ζημιές που θα προκύψουν;
Αποκλειστικά και μόνο ο επενδυτής είναι ο υπεύθυνος, ο οποίος θα κληθεί να παρέχει όλες τις απαιτούμενες εγγυήσεις στο κράτος και τον δήμο, όπως γίνεται σε όλα τα μεγάλα έργα.