Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2011

Ανάπλαση βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας

Από το " blog ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ" του Γ. Τσιρίδη

Την ΤΕΤΑΡΤΗ 19/1/2011 στην αίθουσα Δημοτικών Συμβουλίων της Δραπετσώνας θα συνεδριάσει το ΔΣ (3η συνεδρίαση) του Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας

Το θέμα της συνεδρίασης του ΔΣ της Τετάρτης 19-1-2011 είναι η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ "ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΚΤΗΣ" ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΠ ΑΕ.
Το σχέδιο αυτό έχει βγει στον αέρα σε σχετικό φυλλάδιο του ΟΛΠ από τον Μάρτιο του 2010 ενώ οι σχετικές εξαγγελίες έγιναν πριν από ένα χρόνο. Φέτος επαναλήφθηκαν στις αρχές Ιανουαρίου από τον Ανωμερίτη και τον Πάγκαλο.
.
Τώρα ξαφνικά στη δημοτική αρχή θυμήθηκαν το θέμα (λέγεται ότι τους το θύμισε ο Ν.Μπεάζογλου) και το φέρνουν για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Σε ό,τι αφορά στην πολιτιστική ακτή, κανείς δεν μπορεί να έχει αντιρρήσεις σοβαρές παρά μόνο σε επί μέρους ζητήματα. Το θέμα είναι ότι κατά τη γνώμη του Μπεάζογλου και πιθανώς και της δημοτικής αρχής, η πολιτιστική ακτή συνδέεται αιτιωδώς με τη δημιουργία λιμανιού στον χώρο της ανάπλασης. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν συμβαίνει αλλά ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις...
.
Το σημαντικό είναι ότι θα μπορέσει να εκφραστεί ο Δήμος σε ένα θέμα που έχω θίξει από το περασμένο καλοκαίρι και που το αναφέρω και στο βιβλίο "Η δική μας Ανάπλαση". Λέω εκεί συγκεκριμένα:





Η επιδίωξη του ΟΛΠ να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στο μέτωπο του τέως εργοστασίου Λιπασμάτων και να προχωρήσει σε επενδύσεις στην προς Ανάπλαση περιοχή είναι εκ των πραγμάτων μια πολιτική καταδικασμένη να μείνει στο περιθώριο αν υπάρξει εκ νέου ζωηρό ενδιαφέρον για την Ανάπλαση, ενώ μπορεί να μετατραπεί σε ένα σοβαρό πρόβλημα για την περιοχή όσο η αδράνεια και η αδιαφορία για την περιοχή κάνουν τα σχέδια του ΟΛΠ επίκαιρα και εφαρμόσιμα. Να σημειώσουμε πάντως ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ναυσιπλοΐας σε κάθε περίπτωση επέκτασης των λιμενοβραχιόνων στο θαλάσσιο μέτωπο της υπό ανάπλαση περιοχής. Και πολύ περισσότερο από τη ναυσιπλοΐα θα υπάρξουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα από ενδεχόμενο κόλλημα του ΟΛΠ σε σχέδια λιμενοποίησης της Ανάπλασης που εκ των πραγμάτων θα αποκλείσουν τους πολίτες και την πόλη από τις ακτές, θα δυσκολέψουν πολύ το ενδεχόμενο ενιαίου μητροπολιτικού πάρκου και θα δημιουργήσουν μεγάλο και ισχυρό μέτωπο πολιτών, δήμων και Νομαρχίας εναντίον αυτών των σχεδίων τινάζοντας στον αέρα την προοπτική συνεννόησης. 




Ο ΟΛΠ μπορεί αντίθετα να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα προώθησης και στήριξης του σχεδίου ανάπλασης αν εγκαταλείψει το σχέδιο μετατροπής της παραλίας σε επιβατικό λιμάνι και δει τη δημιουργία του ναυτιλιακού κέντρου σαν ένα παράγοντα για την αναβάθμιση ολόκληρου του λιμανιού και της ναυτιλίας της Ελλάδας γενικότερα. Βασικός ο ρόλος του Ανωμερίτη που είναι και Πρόεδρος αλλά και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ αυτό τον καιρό, επιφορτισμένος μάλιστα με ευρύτερα καθήκοντα ανάπτυξης ολόκληρου του Πειραιά