Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Μια πρόταση για το Καστράκι!

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΣΤΡΑΚΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ

ΤΟ ΚΑΣΤΡΑΚΙ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ χαρακτηρίζεται από 4 δομικούς παράγοντες, που συνδέονται άμεσα με την σωστή δημόσια λειτουργικότητα του χώρου ως Άλσος Πολιτισμού και Αναψυχής. 

Οι χαρακτηριστικοί παράγοντες είναι :
1) Τα Αρχαιολογικά ευρήματα, που από ιστορικές πηγές και ανακαλύψεις, συνομολογούνται στον αρχαίο Ναό της Αφροδίτης Πανδήμου, με Ιερά και Ροδώνες σε όλη την ευρεία περιοχή, με αγάλματα , πιθάρια χρυσόσκονης , κάποιους μικρούς τάφους , μάρμαρα των Προπυλαίων κ.α., για τα οποία την ευθύνη φέρει η ΚΣΤ΄ Αρχαιολογική Υπηρεσία Πειραιώς , που πρέπει να μας ενημερώσει επακριβώς και να συνεχίσει σε κάποια ενδεικτικά σημεία την έρευνα.
2) Το Προσφυγικό Στοιχείο, που έδωσε ζωή και προκοπή στον χέρσο τόπο, με τα Πολιτιστικά στοιχεία των πανάρχαιων «Χαμένων» Πατρίδων Μικρασίας και Πόντου. 
3) Την Ρεμπέτικη Ιστορία, με επίκεντρο το τρίγωνο που ορίζεται από α)την Γέφυρα των τρένων που « όποιος δεν την επέρασε , δεν πάει να λέγεται ρεμπέτης», (κατά την ομολογία του Μάρκου Βαμβακάρη). β) την «Κρεμμυδαρού» -νυν Πλατεία Δημαρχείου Δραπετσώνας και γ) την περιοχή εγγύς της Πυροσβεστικής, όπου και η παμπάλαιη Ταβέρνα του «Γιαρούμα» και οι «σπηλιές» των βράχων, που κατέφευγαν οι παλιοί ρεμπέτες και 
4) Την Ανατολική Πανοραμική Θέα προς την θάλασσα του Λιμένος, ως και την Ακρόπολη και τον Υμηττό , σε αναφορά με την αρμονική συνάφεια του τοπικού πολίσματος με το ευρύτερο μακροσκοπικό περιβάλλον και τους ανοικτούς ορίζοντες αναψυχής και στοχασμού των κατοίκων. 
Αυτούς τους τέσσερις σοβαρούς παράγοντες πρέπει να αξιοποιήσει λειτουργικά ο Σχεδιασμός, ώστε να συνδυαστούν αρμονικά, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην Ιστορική Παράδοση και στην Πολιτιστική Άνοδο των Δημοτών και ευρύτερου κοινού. 

Ως εκ τούτων, πρέπει να αποφευχθεί η οιαδήποτε ογκώδης βαριά οικοδομή, που θα απέκλειε ως τείχος την ανοιχτή προοπτική του χώρου, και να επικρατήσει η αρμονία του κύκλου, που θα εκφράζεται στις κύριες κατασκευές : 
1) ένα πέτρινο Αμφιθέατρο παραστάσεων, χορών, ομιλιών , αριστερά της Εισόδου, προς Βορράν, με κυκλική ορχήστρα (σαν αρχαίο θέατρο σε μικροκλίμακα), του οποίου το οπίσθιο κοίλο κενό (υποκάτω των κλιμάκων του) θα αποτελεί Αίθουσα αφιερωμένη στις Μικρασιατικές Πατρίδες και στην Ρεμπέτικη Παράδοση,
με το όνομα «ΠΑΤΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΡΕΜΠΕΤΟΛΟΓΙΟΝ», με καθημερινή συνεχή λειτουργία ως χώρος εστιάσεων-καφέ ταβερνείο, με μικρασιατικά-ποντιακά εδέσματα και ζωντανές Μουσικές ανάλογης θεματικής. Εκατέρωθεν της κυκλικής ορχήστρας του Αμφιθεάτρου θα αναρτηθούν ένα άγαλμα της Θεάς Αφροδίτης κι ένα του Θεού Απόλλωνος. 
2) Στο ανατολικό όριο, με θέα την θάλασσα, θα δημιουργηθούν ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ, πέντε πέτρινες πλώρες καϊκιών, με αναρτημένα πίσω τους ιστία (λευκά, κίτρινο, κόκκινο) και με πλαστικό τιμόνι στο καθένα, για να χαίρονται τα Παιδιά στον παραδοσιακό ρόλο του κυβερνήτη-καπετάνιου. 
3) Αριστερά από τα Καραβάκια, προς ΒΑ, Αιώρες, Τραμπάλες, Τσουλήθρες, Λαβύρινθος, Γύρος, ως Παιδική Χαρά 
4) Αντικρύ της Εισόδου, προς τα δεξιά, κυκλικό Συντριβάνι κι ολόγυρα τριανταφυλλιές ροζ εκατόφυλλες, από τους Ροδώνες του Αρχαίου Ναού 
5) Στη Νότια πλευρά , ημικυκλικά πέτρινα ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ με πέτρινο τραπεζάκι στο μέσον για πικ-νικ, επιτραπέζια παιχνίδια κ.α. 
6) Πίστα πράσινη ή κεραμιδί με ειδικές διαχωριστικές γραμμές για Ποδηλατοδρόμιο Παίδων και Αγώνες Δρόμου, Σκυταλοδρομίες... 
7) Στο ΝΔ όριο, ΠΑΓΚΑΚΙΑ ΜΕ ΤΕΝΤΑ 
8) Η ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ πρέπει να εκλεπτυχθεί (από τις υπάρχουσες απαράδεκτα χονδροειδείς κολόνες της κακοτεχνίας του παρελθόντος), με πέτρινη επένδυση και καμπύλες καμάρες κι επάνω ένα Αέτωμα με την ονομασία «ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΝ ΑΛΣΟΣ» 
9) Ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων του ΒΑ άκρου(πλησίον γραμμών τρένου) και σύνδεση με μονοπάτι προς το κεντρικό Άλσος 
10) Η Δενδροφύτευση πρέπει να περιλαμβάνει φυτά του Ελλαδικού χώρου (ελιές, δάφνες, πλατάνια, μυρτιές, δενδρολίβανα, λεβάντες, ρόδα κ.α.), τοποθετημένα περιμετρικά, για να μην εμποδίζουν την θέα, και με σεβασμό και προστασία της τοπικής χλωρίδας , και με εθελοντική προσφορά των μαθητών της περιοχής. Τέλος, η προστασία των αγριοπερίστερων του Άλσους ολοκληρώνει την πανάρχαιη Παράδοση των Ιερών θεϊκών πουλιών και την περιβαλλοντική μας ευθύνη κι ευαισθησία .
Με αγάπη και εκτίμηση, καταθέτω την παρούσα ΠΡΟΤΑΣΗ σε Δημόσιο Διάλογο και Σύμπραξη για την άριστη υλοποίησή της 
Βιργινία Αιγιάλη Παπαδοπούλου, stagona4U