Στην τελευταία συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας συζήτησε και απέρριψε το Master Plan της Cosco στο σύνολό του καθώς και τις Σ.Π.Π.Ε. που το στηρίζουν.
Η βασική σκέψη που κυριάρχησε στη συνεδρίαση ήταν ότι, η Cosco χωρίς να έχει πάρει υπόψη της καμία από τις παρατηρήσεις του δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας και των φορέων στην προηγούμενη εκδοχή του
Master Plan, εμμένει στον αρχικό σχεδιασμό της για την ανάπτυξη του λιμανιού.
Η απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας:
«Το Δημοτικό Συμβούλιο δεν στέκεται στις γενικόλογες διατυπώσεις κάθε Σ.Μ.Π.Ε. ή Μ.Π.Ε. που θα θελήσει εξωραΐζοντας τις τρομακτικές επιπτώσεις που θα έχει η άναρχη ανάπτυξη του λιμανιού σε βάρος της πόλης να θεμελιώσει «επιστημονικά» το Master Plan της Cosco και συμμετέχει στη «διαβούλευση» για τη Σ.Μ.Π.Ε. του Υπουργείου και του Ο.Λ.Π. καταθέτοντας την απόφασή του για τα σχέδια επέκτασης του λιμανιού, ως κάτωθι: Με τη σύμπραξη όλων των Κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων το λιμάνι του Πειραιά παραδόθηκε για αποκλειστική εκμετάλλευση στο κινέζικο κρατικό μονοπώλιο το οποίο με αποικιοκρατικές μεθόδους οργανώνει την αύξηση των κερδών του σε βάρος των τοπικών κοινωνιών, της υγείας και της ίδιας της επιβίωσης των κατοίκων των Δήμων.
Στη νέα εκδοχή του Master Plan για το οποίο παρανόμως δεν έγινε καμία διαβούλευση προτείνονται για την πόλη δύο νέες παρεμβάσεις οι οποίες αλλάζουν με τρομακτικό τρόπο τη φυσιογνωμία της πόλης, βίαια χειροτερεύουν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων, δημιουργούν σοβαρότατα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά ζητήματα και απομειώνουν την περιουσία των δημοτών.
Η μία πρόταση της Cosco θέλει να δημιουργήσει μπροστά από την περιοχή στον Σκλαβενίτη χώρο εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ). Αφού μπαζώσει επιπλέον 130 στρέμματα θάλασσας, θα τοποθετήσει 10 γερανογέφυρες με στόχο να διακινεί από εκεί 3.000.000 εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο. Αυτή η δραστηριότητα θα γίνεται μέσα στον οικιστικό ιστό δημιουργώντας 24 ώρες το 24ωρο αφόρητες συνθήκες ηχορύπανσης και φωτορύπανσης που θα διώξει τους ανθρώπους από τα σπίτια τους ή αν δεν μπορούν, θα τους οδηγήσει να κλείνονται μέσα σε αυτά προσπαθώντας να μετριάσουν το πρόβλημα. 5 Ταυτόχρονα αυτή η παρέμβαση θα οδηγήσει σε δραματική μείωση των περιουσιών των ανθρώπων που τα προηγούμενα χρόνια δαπάνησαν ένα σωρό χρήματα για να αγοράσουν ή να χτίσουν σπίτια απέναντι στην θάλασσά τους ενώ τώρα θα βλέπουν τις γερανογέφυρες και το τείχος από τα κοντέινερ που θα μπει ανάμεσα στην πόλη και την θάλασσα.
Παράλληλα η Cosco θέλει μπροστά από την ΔΕΗ και στον χώρο του νέου μώλου Δραπετσώνας που γινόταν ναυπηγοεπισκευή και έδινε δουλειά σε αρκετούς συμπολίτες μας να μπαζώσει τη θάλασσα για άλλα 230 στρέμματα να διώξει τη ναυπηγοεπισκευή και να δημιουργήσει Terminal το οποίο θα διακινεί πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα τον χρόνο. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται το πρόβλημα της ανεργίας των εργατών της ναυπιγοεπισκευής οδηγούνται σε συρρίκνωση σήμερα και κλείσιμο αύριο εκατοντάδες μικρές και μεσαίες μονάδες ναυπηγοεπισκευής.
Ταυτόχρονα από τους δρόμους της πόλης μας πρόκειται να περνούν χιλιάδες νταλίκες που θα μεταφέρουν τα αυτοκίνητα. Η εταιρεία θέλει επίσης χωρίς να το αναφέρει στην πρότασή της αλλά εκεί οδηγούν τα πράγματα να πάψουν να λειτουργούν η ιχθυόσκαλα και το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου γιατί με το μπάζωμα της θάλασσας και το μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο του λιμανιού δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια βάρκες και καΐκια.
Ταυτόχρονα η Cosco χωρίς να έχει πάρει υπόψη της καμία από τις παρατηρήσεις μας στην προηγούμενη εκδοχή του Master Plan εμμένει:
• Στη δημιουργία κέντρου logistics στον χώρο δίπλα από το κέντρο υγείας 60.000τ.μ. χωρίς να δίνει στην πόλη την ανάσα που χρειάζεται δημιουργώντας στον ίδιο χώρο ένα πάρκο 30 στρεμμάτων.
• Με τις χρήσεις γης τους συντελεστές δόμησης και κάλυψης που δίνει σε όλο το κομμάτι της λιμενικής ζώνης ουσιαστικά την εντάσσει στο σχέδιο πόλης χωρίς να δίνει όπως επιτάσσει ο νόμος εισφορά σε γη ή χρήμα.
• Στην περιοχή των Λιπασμάτων εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τα 640 στρέμματα με τον τρόπο που εκείνη θέλει παραβιάζοντας τον νόμο για τις χρήσεις γης και τον συντελεστή δόμησης.
Κάποιοι θα πουν ότι αυτό σημαίνει ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, χρήματα. Η αλήθεια όμως είναι άλλη.
Ανάπτυξη σημαίνει το λιμάνι και οι πόλεις που το φιλοξενούν μέσα από μια ισορροπημένη σχέση να προχωρούν μπροστά.
Ανάπτυξη δεν σημαίνει το λιμάνι να σπρώχνεται μπροστά και η πόλη να βαδίζει βίαια προς τα πίσω.
Ανάπτυξη δεν σημαίνει μια εταιρεία να αυξάνει με γεωμετρικό τρόπο τα κέρδη της και οι άνθρωποι να βλέπουν με τον ίδιο γεωμετρικό τρόπο να απομειώνεται η περιουσία και η ποιότητα ζωής τους. Νέες δουλειές για να λειτουργήσουν προσθετικά δε σημαίνει ανεργία σε σημαντικούς παραγωγικούς κλάδους όπως στη ναυπηγοεπισκευή.
Για ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ λόγους το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης απορρίπτει το Master Plan της Cosco στο σύνολό του καθώς και τις Σ.Π.Π.Ε. που το στηρίζουν.
Απαιτεί από την κυβέρνηση να νομοθετήσει ώστε η Cosco να αποδίδει στο Δήμο τα δημοτικά τέλη που της αναλογούν.
Καλούμε τους συνδημότες και τις συνδημότισσές μας σε επαγρύπνηση ώστε να αποτραπούν στην πράξη τα σχέδια της Cosco σε βάρος της πόλης πηγή