Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και "παρατράγουδα"!

Τις τελευταίες μέρες γίνεται μεγάλη συζήτηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πράγματι το υπουργείο προσπάθησε να δώσει στους εκπαιδευτικούς εργαλεία ασύγχρονης εκπαίδευσης, τα οποία προϋπήρχαν στην πλατφόρμα του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου. 
Δυστυχώς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στον τεράστιο φόρτο που δέχτηκε από εκπαιδευτικούς και γονείς και μαθητές.Τις τελευταίες μέρες εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς περνούν ώρες αναμονής μπροστά στις οθόνες των υπολογιστών δίχως αποτέλεσμα.

Βέβαια, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών βρήκε τρόπους να επικοινωνήσει και να στήσει κάποια μορφής διδασκαλίας από την επομένη που έκλεισαν τα σχολεία, και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι γονείς των μαθητών.
Για το θέμα αυτό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου γνωρίζει και έχει στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν καθημερινά στις πλατφόρμες (ψηφιακά ίχνη) και το υλικό που παράγουν. Αυτή την πληροφορία δεν την έχουν, δεν θέλουν να την έχουν κάποιοι γνωστοί δημοσιογράφοι, οι οποίοι  κατά την παλιότερη προσφιλή τακτική τους, αναφέρθηκαν εναντίον των εκπαιδευτικών με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, γιατί, κατά τη γνώμη τους, αρνούνται να εκπαιδεύσουν εξ αποστάσεως τους μαθητές και τις μαθήτριές.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πειραιά "η Πρόοδος" πήρε θέση, με ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς των μαθητών!
Στην επιστολή ο σύλλογος εκπαιδευτικών καταγράφει τις δυσκολίες του εγχειρήματος, οι οποίες οφείλονται κατά πρώτο λόγο στην ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή, στις απαρχαιωμένες ψηφιακές πλατφόρμες με διαδικτυακές ταχύτητες για κλάματα. Παράλληλα, ενημερώνει ότι από την πρώτη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία ένα αυθόρμητο ρεύμα δασκάλων σε όλη τη χώρα προσπαθεί να κρατήσει την επαφή με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, αν και ξέρει πολύ καλά ότι η όποια εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή επαφή της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Και τέλος, επισημαίνοντας τις ευθύνες του υπουργείου, προτείνει το υπουργείο να εστιάσει, εκτός των άλλων στην προετοιμασία δέσμης ειδικών μέτρων που θα απαιτούνται, ώστε εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή αποκατάσταση των ζημιών, όταν θα ξανανοίξουν τα σχολεία! (π.χ. μικρότερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα; εκτεταμένα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας με δεύτερο δάσκαλο στην τάξη; αναπροσαρμογή των διδακτικών στόχων; αναδιάταξη και μείωση της ύλης; στήριξη και ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης;)

Ολόκληρη η ανακοίνωση
 (εδώ)