ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Εδώ είναι τα δύσκολα. Το υψηλότερο σημείο του σταθμού θα βρίσκεται περίπου 2 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και το χαμηλότερο περίπου στο -35 μέτρα. Όπως αναφέραμε και παραπάνω στόχος είναι να ξεκινήσουν οι εκσκαφές και να ολοκληρωθούν στις αρχές του 2016.
Ο σταθμός θα έχει την ευχέρεια λόγω του αποκλεισμένου δρόμου, να κατασκευαστεί όλος σε ανοιχτό όρυγμα. Όλα θα είναι ενισχυμένα, οι πάσσαλοι, οι διαφραγματικοί τοίχοι, οι μονώσεις, για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η πίεση που θα δημιουργείται από τη γειτνίαση με τη θάλασσα.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Ο σταθμός έχει φτάσει σε εκσκαφές στο τρίτο από τα έξι επίπεδα. Παράλληλα διεξάγεται και εδώ υπόγεια εκσκαφή λόγω περιορισμένου χώρου. Ο Μετροπόντικας εδώ αναμένεται αν όλα πάνε καλά, το καλοκαίρι του 2016 ενώ θα τερματίζει λίγο πιο κάτω, στο Φρέαρ Δηληγιάννη.Ο σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα μεταβληθεί όπως και άλλοι σταθμοί του δικτύου Μετρό σε σταθμό-μουσείο. Κατά τη διάρκεια των εκσκαφών εντοπίστηκε το υδρευτικό σύστημα του αρχαίου οικισμού της περιοχής με πήλινες δεξαμενές.
Χάρις στην συστηματική δουλειά, στο σταθμό με αναπαράσταση θα υπάρχει η λειτουργία του συστήματος ύδρευσης με αντίγραφα των αρχαίων δεξαμενών. Η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την ΚΣΤ Εφορεία Αρχαιοτήτων απέφερε ένα μεγάλο δώρο στο σταθμό.
Συγκεκριμένα, ένα ψηφιδωτό που αποκαλύφθηκε στις εργασίες εκσκαφής στο Φρέαρ Δηληγιάννη (εκεί που θα «παρκάρουν» οι συρμοί μετά το Δημοτικό Θέατρο). Μέρος αυτού θα μεταφερθεί και θα εκτεθεί στο μελλοντικό τερματικό σταθμό της Γραμμής 3.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Εδώ είμαστε πιο πίσω καθώς υπήρξαν μικροπροβλήματα με απαλλοτριωμένο ακίνητο. Ωστόσο βρισκόμαστε στο 50%. Όπως μαθαίνει το Ypodomes.com ο σταθμός βρίσκεται σε πολύ σκληρό έδαφος που δυσχεραίνει αρκετά τις εργασίες. Από τον Οκτώβριο ίσως ξεκινήσει η υπόγεια έκσκαφή (ο σταθμός αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα με το σταθμό ΝΙΚΑΙΑ με ένα ειδικό φρέαρ που κατασκευάστηκε για αυτό το λόγο. Ο Μετροπόντικας αναμένεται μετά το καλοκαίρι του 2015, δηλαδή σε περίπου 1 έτος.
Ypodomes.com
Ο σταθμός θα έχει την ευχέρεια λόγω του αποκλεισμένου δρόμου, να κατασκευαστεί όλος σε ανοιχτό όρυγμα. Όλα θα είναι ενισχυμένα, οι πάσσαλοι, οι διαφραγματικοί τοίχοι, οι μονώσεις, για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η πίεση που θα δημιουργείται από τη γειτνίαση με τη θάλασσα.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Ο σταθμός έχει φτάσει σε εκσκαφές στο τρίτο από τα έξι επίπεδα. Παράλληλα διεξάγεται και εδώ υπόγεια εκσκαφή λόγω περιορισμένου χώρου. Ο Μετροπόντικας εδώ αναμένεται αν όλα πάνε καλά, το καλοκαίρι του 2016 ενώ θα τερματίζει λίγο πιο κάτω, στο Φρέαρ Δηληγιάννη.Ο σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα μεταβληθεί όπως και άλλοι σταθμοί του δικτύου Μετρό σε σταθμό-μουσείο. Κατά τη διάρκεια των εκσκαφών εντοπίστηκε το υδρευτικό σύστημα του αρχαίου οικισμού της περιοχής με πήλινες δεξαμενές.
Χάρις στην συστηματική δουλειά, στο σταθμό με αναπαράσταση θα υπάρχει η λειτουργία του συστήματος ύδρευσης με αντίγραφα των αρχαίων δεξαμενών. Η Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την ΚΣΤ Εφορεία Αρχαιοτήτων απέφερε ένα μεγάλο δώρο στο σταθμό.
Συγκεκριμένα, ένα ψηφιδωτό που αποκαλύφθηκε στις εργασίες εκσκαφής στο Φρέαρ Δηληγιάννη (εκεί που θα «παρκάρουν» οι συρμοί μετά το Δημοτικό Θέατρο). Μέρος αυτού θα μεταφερθεί και θα εκτεθεί στο μελλοντικό τερματικό σταθμό της Γραμμής 3.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ: Εδώ είμαστε πιο πίσω καθώς υπήρξαν μικροπροβλήματα με απαλλοτριωμένο ακίνητο. Ωστόσο βρισκόμαστε στο 50%. Όπως μαθαίνει το Ypodomes.com ο σταθμός βρίσκεται σε πολύ σκληρό έδαφος που δυσχεραίνει αρκετά τις εργασίες. Από τον Οκτώβριο ίσως ξεκινήσει η υπόγεια έκσκαφή (ο σταθμός αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα με το σταθμό ΝΙΚΑΙΑ με ένα ειδικό φρέαρ που κατασκευάστηκε για αυτό το λόγο. Ο Μετροπόντικας αναμένεται μετά το καλοκαίρι του 2015, δηλαδή σε περίπου 1 έτος.
Ypodomes.com