Το σχέδιο της πίστας |
ή αλλιώς "απλά μαθήματα formula1"
Συνεδρίασε «Επιτροπή Ανάπλασης της Βιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου» που συγκροτήθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μετά από πρόταση του Γ. Τσιρίδη η οποία θα συζητά τα θέματα της Ανάπλασης της Βιομηχανικής Ζώνης.
Η επιτροπή θα έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα για το δημοτικό συμβούλιο προς το οποίο θα εισηγείται εάν υπάρχει κάποιο ζήτημα επείγον και κυρίως θα επεξεργάζεται θέσεις και απόψεις για το ζήτημα της Ανάπλασης.
Πρώτη εντύπωση: Υπήρξε καλή διάθεση από τους συμμετέχοντες και πραγματικό ενδιαφέρον, οργανωτική ανεπάρκεια και προχειρότητα από τους έχοντες την ευθύνη της πρόσκλησης. Χωρίς να μπορούμε να πούμε ότι ήταν επιλογή, η αρχική αίσθηση ήταν ότι η επιτροπή αυτή αντιμετωπίστηκε από τη διοίκηση ως "αναγκαίο κακό" και υπήρξε έντονα η αίσθηση "ας γίνει κι αυτό". Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος και στο μεγαλύτερο μέρος της συνεδρίασης δεν υπήρχε στην αίθουσα κανένας από τη διοίκηση. Όμως, αν και υπάρχουν επιφυλάξεις ως προς τη οριστική σύνθεση και τη λειτουργία της, η επιτροπή αυτή μπορεί να βοηθήσει και πρωτίστως μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τη διοίκηση.
Επί της ουσίας έγινε μια πολύ καλή, άναρχη συζήτηση (3 και πλέον ώρες), χωρίς πρωτόκολλο και ιεραρχίες με κεντρικό θέμα την πρόταση για formula1.
Ο μελετητής κ. Παπαθεοδώρου Θ. δέχτηκε πολλές ερωτήσεις, κάποιες από αυτές ιδιαίτερα εξειδικευμένες, μιας και μέλη της επιτροπής γνωρίζουν πολύ καλά το θέμα γιατί έχουν ασχοληθεί με την ιστορία της Ανάπλασης για χρόνια. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ο κ. Παπαθεοδώρου είναι παθιασμένος με την μελέτη του, πιστεύει στη δύναμη της πρότασης του, δεν έπεισε σε όλες τις απαντήσεις, όμως δεν απέφυγε καμιά ερώτηση και δεσμεύτηκε να δώσει περισσότερα και πιο συγκεκριμένα στοιχεία για θέματα που τέθηκαν σε νέα συνεδρίαση. Επίσης ενημέρωσε ότι στη διεύθυνση DIELPISFormula1 υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες της πρότασης του!
Η διάθεση που εισπράξαμε ως κλίμα από τα μέλη της επιτροπής είναι να "ξεμπλοκάρει" το θέμα της ανάπλασης να υπάρξει μια πρόταση βιώσιμη και άξια υποστήριξης. Η άθλια εικόνα της περιοχής όλα αυτά τα χρόνια, η σοφία των χρόνων που πέρασαν, οι χαμένες ευκαιρίες ίσως, η αγάπη για την περιοχή, η ανάπτυξη με όρους που θα σέβονται το ανθρώπινο δυναμικό, την ποιότητα ζωής των κατοίκων, την πολιτιστική κληρονομιά, το φυσικό περιβάλλον, αλλά και η σύγχρονη οικονομική κατάσταση της χώρας, είναι παράμετροι που θα συνυπολογιστούν στις όποιες αποφάσεις.
Πέρα από τα της επιτροπής, αν καταλάβαμε καλά, το εγχείρημα για πίστα f1 είναι σε κάθε περίπτωση πολύ δύσκολο, σχεδόν ουτοπία!
Αρχικά η πιο μεγάλη δυσκολία είναι να πει "Ναι" ο κύριος που έχει τα δικαιώματα της F1 και να υπογράψει κάποιο συμβόλαιο, να δημοσιευτεί κάποιο προεδρικό διάταγμα που να τροποποιεί τους πολεοδομικούς όρους, να βρεθεί επενδυτής, να μιλήσει με τους ιδιοκτήτες, να γίνει αυτό να γίνει το άλλο... να αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο (εμείς επιμένουμε ότι αυτό έπρεπε να γίνει πρώτο), να ξεκινήσουν οι εργασίες και ...καλώς εχόντων των πραγμάτων να δούμε τους αγώνες!
Τέλος κάτι ακόμα για την επιτροπή: καλό είναι η διοίκηση να πιστέψει πραγματικά στις διαδικασίες τέτοιου είδους και να το δείξει έμπρακτα, ώστε να αξιοποιήσει την εμπειρία από ανάλογες δράσεις του παρελθόντος, αλλά και να ακούσει τους "άλλους", κυρίως αυτούς που έχουν αναλώσει χρόνο για το θέμα, να πιστέψει στην ανιδιοτέλεια των προθέσεων των συμμετεχόντων, να ανοίξει λίγο ακόμα τον αριθμό των συμμετεχόντων, να ξεφύγει από το σύνδρομο της "αλήθειας των φίλων" και μετά ήρεμα να αποφασίσει με μοναδικό κριτήριο το συμφέρον πόλης!
Μια ακόμη ανάρτηση για το θέμα στο Blog: Γ. Τσιρίδης
Συνεδρίασε «Επιτροπή Ανάπλασης της Βιομηχανικής Ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου» που συγκροτήθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μετά από πρόταση του Γ. Τσιρίδη η οποία θα συζητά τα θέματα της Ανάπλασης της Βιομηχανικής Ζώνης.
Η επιτροπή θα έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα για το δημοτικό συμβούλιο προς το οποίο θα εισηγείται εάν υπάρχει κάποιο ζήτημα επείγον και κυρίως θα επεξεργάζεται θέσεις και απόψεις για το ζήτημα της Ανάπλασης.
Πρώτη εντύπωση: Υπήρξε καλή διάθεση από τους συμμετέχοντες και πραγματικό ενδιαφέρον, οργανωτική ανεπάρκεια και προχειρότητα από τους έχοντες την ευθύνη της πρόσκλησης. Χωρίς να μπορούμε να πούμε ότι ήταν επιλογή, η αρχική αίσθηση ήταν ότι η επιτροπή αυτή αντιμετωπίστηκε από τη διοίκηση ως "αναγκαίο κακό" και υπήρξε έντονα η αίσθηση "ας γίνει κι αυτό". Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τέλος και στο μεγαλύτερο μέρος της συνεδρίασης δεν υπήρχε στην αίθουσα κανένας από τη διοίκηση. Όμως, αν και υπάρχουν επιφυλάξεις ως προς τη οριστική σύνθεση και τη λειτουργία της, η επιτροπή αυτή μπορεί να βοηθήσει και πρωτίστως μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τη διοίκηση.
Επί της ουσίας έγινε μια πολύ καλή, άναρχη συζήτηση (3 και πλέον ώρες), χωρίς πρωτόκολλο και ιεραρχίες με κεντρικό θέμα την πρόταση για formula1.
Ο μελετητής κ. Παπαθεοδώρου Θ. δέχτηκε πολλές ερωτήσεις, κάποιες από αυτές ιδιαίτερα εξειδικευμένες, μιας και μέλη της επιτροπής γνωρίζουν πολύ καλά το θέμα γιατί έχουν ασχοληθεί με την ιστορία της Ανάπλασης για χρόνια. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ο κ. Παπαθεοδώρου είναι παθιασμένος με την μελέτη του, πιστεύει στη δύναμη της πρότασης του, δεν έπεισε σε όλες τις απαντήσεις, όμως δεν απέφυγε καμιά ερώτηση και δεσμεύτηκε να δώσει περισσότερα και πιο συγκεκριμένα στοιχεία για θέματα που τέθηκαν σε νέα συνεδρίαση. Επίσης ενημέρωσε ότι στη διεύθυνση DIELPISFormula1 υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες της πρότασης του!
Παλιά πρόταση για ανάπλαση |
Πέρα από τα της επιτροπής, αν καταλάβαμε καλά, το εγχείρημα για πίστα f1 είναι σε κάθε περίπτωση πολύ δύσκολο, σχεδόν ουτοπία!
Αρχικά η πιο μεγάλη δυσκολία είναι να πει "Ναι" ο κύριος που έχει τα δικαιώματα της F1 και να υπογράψει κάποιο συμβόλαιο, να δημοσιευτεί κάποιο προεδρικό διάταγμα που να τροποποιεί τους πολεοδομικούς όρους, να βρεθεί επενδυτής, να μιλήσει με τους ιδιοκτήτες, να γίνει αυτό να γίνει το άλλο... να αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο (εμείς επιμένουμε ότι αυτό έπρεπε να γίνει πρώτο), να ξεκινήσουν οι εργασίες και ...καλώς εχόντων των πραγμάτων να δούμε τους αγώνες!
Παλιά μακέτα του ΟΛΠ
για την περιοχή που δείχνει
το σχέδιο για τις ακτές!
|
Μια ακόμη ανάρτηση για το θέμα στο Blog: Γ. Τσιρίδης