Τελικά, αρκετοί δήμαρχοι προβληματίζονται για το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής με το οποίο προβλέπεται να γίνουν οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, σύμφωνα με τον Κλεισθένη1. Εξαιρετικό σύστημα δηλώνουν, αλλά θα φέρει ακυβερνησία στους Δήμους, απαιτεί παιδεία από τις κοινωνίες και άλλα... μελαγχολικά!
Γιώργος Ιωακειμίδης: Η απλή αναλογική απαιτεί Παιδεία από τις κοινωνίες την οποία δεν διαθέτουμε
Συνέντευξη στoν Χρηστάκο Γιάννη για την ιστοσελίδα dikaiologitika news
Αποκαλυπτικός και συνάμα καυστικός σε ότι αφορά την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στους κόλπους της Αυτοδιοίκησης είναι ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής, δήμαρχος Νίκαιας Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης.
Στην συνέντευξη του στα «Δικαιολογητικά» ο έμπειρος δήμαρχος ασκεί κριτική στην διοίκηση της ΚΕΔΕ για το διάλογο που δεν έγινε με το υπουργείο Εσωτερικών σε ότι αφορά το νομοσχέδιο «Κλεισθένης» ενώ δεν κρύβει την ενόχληση του για το γεγονός ότι το υπουργείο Εσωτερικών ενέταξε την απλή αναλογική στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο την στιγμή που θα μπορούσε να το κάνει αργότερα.
Σε ότι αφορά την απλή αναλογική ο κ. Ιωακειμίδης την χαρακτηρίζει «εξαιρετικό εκλογικό σύστημα» προσθέτοντας όμως ότι η κοινωνία δεν είναι ώριμη ακόμη για τέτοιες αλλαγές. Μάλιστα καταθέτει τις προτάσεις του προκειμένου να μην υπάρξει ακυβερνησία στους δήμους. Επιπλέον αναφέρει τις απόψεις του σχετικά με την διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου των… σκουπιδιών.
Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια διαμάχη σχετικά με τον Κλεισθένη στους κόλπους της Αυτοδιοίκησης σχετικά με το αν θα φέρει τις αναμενόμενες μεταρρυθμίσεις στον Θεσμό. Εσείς ως πρόεδρος της ΠΕΔΑ ποια είναι η γνώμη σας για το νομοσχέδιο;
Δεν θα έλεγα ότι υπάρχει διαμάχη στους αιρετούς της αυτοδιοίκησης σε σχέση με τον Κλεισθένη Ι. Είναι πολύ περισσότερα αυτά που μας ενώνουν από εκείνα που μας χωρίζουν, και κυρίως η αίσθηση ευθύνης να είμαστε χρήσιμοι και αποτελεσματικοί στις κοινωνίες που υπηρετούμε. Το γεγονός ότι τις απόψεις των συναδέλφων μου χαρακτηρίζει η διαφορετικότητα, οφείλω να πω ότι και πολιτικά υγιές είναι και την αναζήτηση κοινών θέσεων υποστηρίζει.
Έχω την άποψη ότι ο ΚλεισθένηςΙ δεν εισάγει τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην αυτοδιοίκηση. Το έχει δηλώσει άλλωστε και ο υπουργός Εσωτερικών στις δημόσιες αναφορές του, λέγοντας ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι μόνο η αρχή. Ασφαλώς και διορθώνει αρκετά «κακώς κείμενα» τα οποία έχουν κατά καιρούς επισημανθεί από μεγάλο αριθμό συναδέλφων χωρίς όμως να σηματοδοτεί τη μεταρρύθμιση που είχε ανάγκη η αυτοδιοίκηση.
Η προσωπική γνώμη μου είναι ότι έγινε ένα βήμα εμπρός, χρειάζονται κι άλλα και αυτά τα άλλα, ελπίζω, προσδοκώ, να προκύψουν μέσα από στενότερη συνεργασία Υπουργείου και Αυτοδιοίκησης.
Το μεγάλο πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι ότι η ΚΕΔΕ χειρίστηκε την όλη υπόθεση με τελείως λάθος τρόπο, τροφοδοτώντας μια άγονη και αχρείαστη αντιπαράθεση που τίποτε δεν προσέφερε στην αυτοδιοίκηση. Η αδιέξοδη τακτική των δύο μεγάλων παρατάξεων της ΚΕΔΕ είναι η κύρια αιτία που ψηφίζεται ένα νομοσχέδιο το οποίο πόρρω απέχει από τις δικές μας προσδοκίες. Αυτή είναι η αλήθεια και κάποια στιγμή θα συνομολογηθεί και από εκείνους που υπέθαλψαν το μεγάλο αυτό λάθος.
Ποια είναι η θέση σχετικά με την απλή αναλογική όπως θέλει να την εφαρμόσει το υπουργείο Εσωτερικών;
Το εκλογικό σύστημα, είναι το θέμα που από το σύνολο του νομοσχεδίου προκάλεσε τις περισσότερες συζητήσεις, τα περισσότερα προβλήματα και τα μεγαλύτερα οικονομικά ανοίγματα με τη διοργάνωση δύο Συνεδρίων της ΚΕΔΕ και δύο από κοινού με την ΕΝ.ΠΕ.
Κατά την άποψή μου ήταν λάθος που η κυβέρνηση συσχέτισε στο ίδιο νομοσχέδιο τις μεταρρυθμίσεις και το εκλογικό σύστημα. Αυτή είναι η γνώμη μου και την έχω πει πολλές φορές μέχρι σήμερα.
Για να θυμηθούμε το περσινό Συνέδριο του Βόλου,είχαμε ζητήσει όλοι, ήταν πρόταση της ΚΕΔΕ ομόφωνη, να ξεχωρίσει η συζήτηση του εκλογικού συστήματος από τη συζήτηση του υπόλοιπου νομοσχεδίου. Δεν είχαμε κανένα λόγο να τα μπλέξουμε. Δεν καταλαβαίνω την εμμονή του Υπουργού να τα φέρει όλα μαζί. Εν πάση περιπτώσει, βρισκόμαστε σήμερα ένα βήμα πριν τη συζήτηση του Ν/Σ στη Βουλή.
Σε ό,τι αφορά την απλή αναλογική, η δική μου θέση είναι ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό, αυθεντικά αντιπροσωπευτικό εκλογικό σύστημα. Απαιτεί, όμως, Παιδεία από τις κοινωνίες την οποία, είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει δεν διαθέτουμε αυτήν τη στιγμή.
Το ισχύον εκλογικό σύστημα είναι απαράδεκτο από όλες τις πλευρές. Επιτρέπει σε συνδυασμούς με το 18% στον α' γύρο, να έχουν το 60% των δημοτικών συμβούλων και αυτό είναι μια μεγάλη στρέβλωση της λαϊκής θέλησης. Έπρεπε, λοιπόν, να καταλήξουμε σε ένα αναλογικότερο, αντιπροσωπευτικότερο εκλογικό σύστημα.
Το πετύχαμε….; Και ναι και όχι!
Οι φόβοι, ή αν θέλετε οι προβληματισμοί πολλών συναδέλφων έχουν βάση, έχουν σκεπτικό που δεν μπορείς να το προσπεράσεις αβασάνιστα.
Μπορεί να οδηγηθούμε σε ακυβερνησία στους δήμους με ό,τι προτείνεται από το Ν/Σ;
Νομίζω, ναι!
Στην συνέντευξη του στα «Δικαιολογητικά» ο έμπειρος δήμαρχος ασκεί κριτική στην διοίκηση της ΚΕΔΕ για το διάλογο που δεν έγινε με το υπουργείο Εσωτερικών σε ότι αφορά το νομοσχέδιο «Κλεισθένης» ενώ δεν κρύβει την ενόχληση του για το γεγονός ότι το υπουργείο Εσωτερικών ενέταξε την απλή αναλογική στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο την στιγμή που θα μπορούσε να το κάνει αργότερα.
Σε ότι αφορά την απλή αναλογική ο κ. Ιωακειμίδης την χαρακτηρίζει «εξαιρετικό εκλογικό σύστημα» προσθέτοντας όμως ότι η κοινωνία δεν είναι ώριμη ακόμη για τέτοιες αλλαγές. Μάλιστα καταθέτει τις προτάσεις του προκειμένου να μην υπάρξει ακυβερνησία στους δήμους. Επιπλέον αναφέρει τις απόψεις του σχετικά με την διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου των… σκουπιδιών.
Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια διαμάχη σχετικά με τον Κλεισθένη στους κόλπους της Αυτοδιοίκησης σχετικά με το αν θα φέρει τις αναμενόμενες μεταρρυθμίσεις στον Θεσμό. Εσείς ως πρόεδρος της ΠΕΔΑ ποια είναι η γνώμη σας για το νομοσχέδιο;
Δεν θα έλεγα ότι υπάρχει διαμάχη στους αιρετούς της αυτοδιοίκησης σε σχέση με τον Κλεισθένη Ι. Είναι πολύ περισσότερα αυτά που μας ενώνουν από εκείνα που μας χωρίζουν, και κυρίως η αίσθηση ευθύνης να είμαστε χρήσιμοι και αποτελεσματικοί στις κοινωνίες που υπηρετούμε. Το γεγονός ότι τις απόψεις των συναδέλφων μου χαρακτηρίζει η διαφορετικότητα, οφείλω να πω ότι και πολιτικά υγιές είναι και την αναζήτηση κοινών θέσεων υποστηρίζει.
Έχω την άποψη ότι ο ΚλεισθένηςΙ δεν εισάγει τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην αυτοδιοίκηση. Το έχει δηλώσει άλλωστε και ο υπουργός Εσωτερικών στις δημόσιες αναφορές του, λέγοντας ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι μόνο η αρχή. Ασφαλώς και διορθώνει αρκετά «κακώς κείμενα» τα οποία έχουν κατά καιρούς επισημανθεί από μεγάλο αριθμό συναδέλφων χωρίς όμως να σηματοδοτεί τη μεταρρύθμιση που είχε ανάγκη η αυτοδιοίκηση.
Η προσωπική γνώμη μου είναι ότι έγινε ένα βήμα εμπρός, χρειάζονται κι άλλα και αυτά τα άλλα, ελπίζω, προσδοκώ, να προκύψουν μέσα από στενότερη συνεργασία Υπουργείου και Αυτοδιοίκησης.
Το μεγάλο πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι ότι η ΚΕΔΕ χειρίστηκε την όλη υπόθεση με τελείως λάθος τρόπο, τροφοδοτώντας μια άγονη και αχρείαστη αντιπαράθεση που τίποτε δεν προσέφερε στην αυτοδιοίκηση. Η αδιέξοδη τακτική των δύο μεγάλων παρατάξεων της ΚΕΔΕ είναι η κύρια αιτία που ψηφίζεται ένα νομοσχέδιο το οποίο πόρρω απέχει από τις δικές μας προσδοκίες. Αυτή είναι η αλήθεια και κάποια στιγμή θα συνομολογηθεί και από εκείνους που υπέθαλψαν το μεγάλο αυτό λάθος.
Ποια είναι η θέση σχετικά με την απλή αναλογική όπως θέλει να την εφαρμόσει το υπουργείο Εσωτερικών;
Το εκλογικό σύστημα, είναι το θέμα που από το σύνολο του νομοσχεδίου προκάλεσε τις περισσότερες συζητήσεις, τα περισσότερα προβλήματα και τα μεγαλύτερα οικονομικά ανοίγματα με τη διοργάνωση δύο Συνεδρίων της ΚΕΔΕ και δύο από κοινού με την ΕΝ.ΠΕ.
Κατά την άποψή μου ήταν λάθος που η κυβέρνηση συσχέτισε στο ίδιο νομοσχέδιο τις μεταρρυθμίσεις και το εκλογικό σύστημα. Αυτή είναι η γνώμη μου και την έχω πει πολλές φορές μέχρι σήμερα.
Για να θυμηθούμε το περσινό Συνέδριο του Βόλου,είχαμε ζητήσει όλοι, ήταν πρόταση της ΚΕΔΕ ομόφωνη, να ξεχωρίσει η συζήτηση του εκλογικού συστήματος από τη συζήτηση του υπόλοιπου νομοσχεδίου. Δεν είχαμε κανένα λόγο να τα μπλέξουμε. Δεν καταλαβαίνω την εμμονή του Υπουργού να τα φέρει όλα μαζί. Εν πάση περιπτώσει, βρισκόμαστε σήμερα ένα βήμα πριν τη συζήτηση του Ν/Σ στη Βουλή.
Σε ό,τι αφορά την απλή αναλογική, η δική μου θέση είναι ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό, αυθεντικά αντιπροσωπευτικό εκλογικό σύστημα. Απαιτεί, όμως, Παιδεία από τις κοινωνίες την οποία, είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει δεν διαθέτουμε αυτήν τη στιγμή.
Το ισχύον εκλογικό σύστημα είναι απαράδεκτο από όλες τις πλευρές. Επιτρέπει σε συνδυασμούς με το 18% στον α' γύρο, να έχουν το 60% των δημοτικών συμβούλων και αυτό είναι μια μεγάλη στρέβλωση της λαϊκής θέλησης. Έπρεπε, λοιπόν, να καταλήξουμε σε ένα αναλογικότερο, αντιπροσωπευτικότερο εκλογικό σύστημα.
Το πετύχαμε….; Και ναι και όχι!
Οι φόβοι, ή αν θέλετε οι προβληματισμοί πολλών συναδέλφων έχουν βάση, έχουν σκεπτικό που δεν μπορείς να το προσπεράσεις αβασάνιστα.
Μπορεί να οδηγηθούμε σε ακυβερνησία στους δήμους με ό,τι προτείνεται από το Ν/Σ;
Νομίζω, ναι!
Το νομοσχέδιο ακόμα και στην τελική του μορφή, αν και έκανε δεκτές κάποιες από τις δικές μας προτάσεις περί κυβερνησιμότητας, δυστυχώς, δεν την εξασφαλίζει και σε ότι αφορά το εκλογικό μέτρο που έπρεπε να είναι πάνω από το 3% το όριο δηλαδή που ισχύει στις βουλευτικές εκλογές, δεν προβλέπεται για τις αυτοδιοικητικές εκλογές.
Κατά την κρίση μου, έπρεπε να υπάρχει ένα μέτρο που θα εμπόδιζε τον κάθε ένα να φτιάξει ψηφοδέλτιο και εξασφαλίζοντας ένα ποσοστό της τάξης του 2% ή και 4% να συμμετέχει στο δημοτικό συμβούλιο και να εκβιάζει υπέρ των θέσεων του.
Όπως, επίσης, έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη οι αδιάθετες έδρες από τους συνδυασμούς που δεν θα έπιαναν το εκλογικό μέτρο, να μεταβιβάζονταν στον συνδυασμό του Δημάρχου, να διευκόλυναν δηλαδή την κυβερνησιμότητα του Δήμου.
Κατά την κρίση μου, έπρεπε να υπάρχει ένα μέτρο που θα εμπόδιζε τον κάθε ένα να φτιάξει ψηφοδέλτιο και εξασφαλίζοντας ένα ποσοστό της τάξης του 2% ή και 4% να συμμετέχει στο δημοτικό συμβούλιο και να εκβιάζει υπέρ των θέσεων του.
Όπως, επίσης, έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη οι αδιάθετες έδρες από τους συνδυασμούς που δεν θα έπιαναν το εκλογικό μέτρο, να μεταβιβάζονταν στον συνδυασμό του Δημάρχου, να διευκόλυναν δηλαδή την κυβερνησιμότητα του Δήμου.
Κοιτάξτε, η δική μου πρόταση, από την αρχή και με την ίδια συνέπεια ως το τέλος ήταν να μπούμε σε έναν ειλικρινή, ένα έντιμο διάλογο. Όμως, ούτε το υπουργείο, ούτε η ΚΕΔΕ έδειξαν διάθεση να το κάνουν. Το αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθούμε σε μια πόλωση και ένα σύστημα που θα είναι ή η απλή-απλή αναλογική ή ένα υπερσυγκεντρωτικό σύστημα. Δεν γίνεται να τοποθετηθούμε υπέρ κανενός από αυτά τα δυο συστήματα.
Τον τελευταίο καιρό έχει ανακύψει εκ νέου θέμα με τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής και όλοι μιλούν για κινδύνους στην όλη υπόθεση. Ποιος φταίει; Τελικά τι πρέπει να γίνει με την υπόθεση «σκουπίδια» στην Αττική; Γιατί τόσα χρόνια δεν μπορεί να βρεθεί μια σωστή, βιώσιμη και λογική λύση, από την στιγμή που …λεφτά υπάρχουν;
Δυστυχώς έχει καθυστερήσει απελπιστικά η χωροθέτηση των αναγκαίων χώρων για μια ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής όπως και η χρηματοδότηση τους.
Ως Πρόεδρος της Π.Ε.Δ.Α. εκτιμώ ότι το κλειδί του προβλήματος είναι εδώ. Να προχωρήσουμε άμεσα στην υλοποίηση του σχεδιασμού χωροθέτησης ώστε να μην είναι η Φυλή ο μοναδικός χώρος επεξεργασίας και ταφής απορριμμάτων στο λεκανοπέδιο Αττικής.
Τα πρόσφατα προβλήματα στον ΧΥΤΑ Φυλής, ανέδειξαν την απουσία των εναλλακτικών λύσεων που ήδη, έπρεπε, να είχαν μπει σε διαδικασία υλοποίησης.
Με την ευκαιρία θέλω να σας πω ότι εμείς ως ΠΕΔΑ ζητήσαμε πρόσφατα από τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις να επανεξετάσουν το ζήτημα της εκπροσώπησης τους στον Ενιαίο Διαβαθμικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής (Ε.Δ.Σ.Ν.Α.) προκειμένου η Αυτοδιοίκηση Α΄ Βαθμού να συμμετέχει περισσότερο ενεργά και ουσιαστικά στο όργανα διοίκησης του και κατά συνέπεια στις αποφάσεις που λαμβάνονται.
Με την ευκαιρία θέλω να σας πω ότι εμείς ως ΠΕΔΑ ζητήσαμε πρόσφατα από τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις να επανεξετάσουν το ζήτημα της εκπροσώπησης τους στον Ενιαίο Διαβαθμικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής (Ε.Δ.Σ.Ν.Α.) προκειμένου η Αυτοδιοίκηση Α΄ Βαθμού να συμμετέχει περισσότερο ενεργά και ουσιαστικά στο όργανα διοίκησης του και κατά συνέπεια στις αποφάσεις που λαμβάνονται.
Αν, αυτό συνέβαινε, ίσως, να είχαμε αποφύγει την αύξηση της προσωρινής τιμής των απορριμμάτων ανά τόνο και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, από 1η Ιανουαρίου 2018. Για την αύξηση αυτή, όπως γνωρίζετε η Π.Ε.Δ.Α εξέφρασε κατ΄επανάληψη την έντονη διαμαρτυρία της, ατυχώς …εις ώτα μη ακουόντων!
Ποιες είναι οι γενικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι δήμοι;
Κατά πρώτο λόγο, τα ενεργειακά θέματα. Όλη η Ευρώπη τρέχει κι εμείς ως χώρα και ως δήμοι είμαστε πίσω.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα είναι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ώστε να απελευθερώσουμε υπαλλήλους, να μειώσουμε τη γραφειοκρατία και να εξυπηρετείται εύκολα ο πολίτης από το σπίτι του.
Αυτά τα θέματα πρέπει να κυνηγήσουμε τα επόμενα χρόνια, εφόσον έχουμε λύσει στοιχειώδη κοινωνικά προβλήματα, στοιχειώδη προβλήματα υποδομών και στοιχειώδη προβλήματα έργων.
Ποιες είναι οι γενικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι δήμοι;
Κατά πρώτο λόγο, τα ενεργειακά θέματα. Όλη η Ευρώπη τρέχει κι εμείς ως χώρα και ως δήμοι είμαστε πίσω.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα είναι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ώστε να απελευθερώσουμε υπαλλήλους, να μειώσουμε τη γραφειοκρατία και να εξυπηρετείται εύκολα ο πολίτης από το σπίτι του.
Αυτά τα θέματα πρέπει να κυνηγήσουμε τα επόμενα χρόνια, εφόσον έχουμε λύσει στοιχειώδη κοινωνικά προβλήματα, στοιχειώδη προβλήματα υποδομών και στοιχειώδη προβλήματα έργων.
Εκλεγήκατε τον Ιανουάριο του 2018 στην προεδρία της ΠΕΔΑ και ξεκινήσατε τα επιπρόσθετα καθήκοντα σας με μεγάλη φόρα...! Που σκέφτεστε να σταματήσετε...;
Είχα δηλώσει από την πρώτη στιγμή που οι συνάδελφοι μου ομόφωνα με εξέλεξαν στη θέση του Προέδρου της Π.Ε.Δ.Α. ότι δεν θα κυλήσει ημέρα ...κενού περιεχομένου!
Είναι τόσα τα ζητήματα, τα προβλήματα και οι απαιτήσεις στο χώρο της αυτοδιοίκησης που λογικά αυτό πρέπει, αυτό οφείλεις να κάνεις, αυτό έκανα, κι αυτό θα συνεχίσω να κάνω.
Στους περίπου 5,30 μήνες που υπηρετώ από τη θέση του Προέδρου τη μεγαλύτερη ΠΕΔ της χώρας, επισκέφθηκα 16 Δημάρχους στα Δημαρχεία τους και είχα εξαντλητική συνεργασία μαζί τους. Ενημερώθηκα και με τη σειρά μου ενημέρωσα, σε πολλές περιπτώσεις έγινα σοφότερος από πολλές κουβέντες που είχα με τους συναδέλφους μου και από κοινού, καταγράψαμε τα αδύναμα αλλά και δυνατά σημεία της ευρύτερης λειτουργίας των Δήμων.
Προβληματιστήκαμε για τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνει η αυτοδιοίκηση, ειδικότερα οι 66 Δήμοι της Αττικής προκειμένου να βρούμε τρόπους, διόδους, διεξόδους, νέες ιδέες για να σμικρύνουμε την απόσταση που μας χωρίζει από το επίπεδο λειτουργίας των αυτοδιοικητικών κοινοτήτων της Ευρώπης.
Μιλήσαμε ακόμη, για τις δικές μας παθογένειες και πως πρέπει να τις ξεπεράσουμε και φυσικά σταθήκαμε στην σκληρή πραγματικότητα που έχει προκαλέσει τα τελευταία 8 -9 χρόνια η παρατεταμένη οικονομική κρίση με τα μνημόνια και τις περικοπές των ΚΑΠ σε επίπεδο περίπου 65%.
Τέλος, ανταλλάξαμε εμπειρίες και απόψεις για το πως μπορούμε να δυναμώσουμε την υποστήριξη μας προς τις ευάλωτες ομάδες των τοπικών κοινωνιών μας, άλλη μεγάλη έγνοια των Δημάρχων.
Θέλω να σα πω ότι οι συναντήσεις με τους συναδέλφους μου, Δημάρχους της Αττικής, θα συνεχιστούν γιατί είναι ουσιαστικές και παραγωγικές και σε κάθε περίπτωση ανοίγουν ορίζοντες και ανιχνεύουν καινούργια πράγματα.
Τέλος, διοργανώσαμε δύο ημερίδες στα γραφεία της Π.Ε.Δ.Α, η μία με την παρουσίαση της μελέτης δύο έγκριτων πανεπιστημιακών για την κατηγοριοποίηση των Δήμων και δοθείσης αφορμής να πω ότι λυπάμαι που ο υπουργός Εσωτερικών δεν αξιοποίησε αυτή τη μελέτη για να αποτελέσει μέρος του νομοσχεδίου και μια ακόμη ημερίδα για τα προσωπικά δεδομένα, με αφορμή τον ισχύοντα από τις 25 Μαΐου 2018 νόμο. Και οι δύο ημερίδες της Π.Ε.Δ.Α. ήταν επιτυχημένες και έγιναν με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού αυτοδιοικητικών.
Επίσης, προχωρήσαμε στη σύναψη συνεργασίας για τέσσερα θεματικά πεδία μεταξύ Π.Ε.Δ.Α.και Ε.Ε.Τ.Α.Α, κάναμε προγραμματική σύμβαση με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για την προώθηση της ένταξης 16 Δήμων της Αττικής στο πρόγραμμα Wi Fi for Europe (Wi Fi 4eu) μέσω του οποίου θα αναπτυχθούν δίκτυα Wi Fi σε πολυσύχναστους χώρους, όπως, πλατείες, πάρκα, δημόσια κτίρια, κ.α.με δωρεάν πρόσβαση των πολιτών στο διαδίκτυο και τέλος, φέραμε στην Π.Ε.Δ.Α, τους υπουργούς Εσωτερικών και Υποδομών/Μεταφορών, Πάνο Σκουρλέτη και Χρήστο Σπίρτζη, οι οποίοι τέθηκαν απέναντι από τους Δημάρχους της Αττικής και είχαν εποικοδομητικό, ουσιαστικό διάλογο επί θεμάτων συναρμόδιας ευθύνης.
Πρόσφατα καλέσαμε την Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ. Ανδρονίκη Θεοτοκάτου και δόθηκε η ευκαιρία να αναπτυχθεί ένας γόνιμος, ουσιαστικός διάλογος και με πνεύμα αλληλοκατανόησης.
Με ρωτάτε που θα σταματήσω...Δεν έχω απάντηση γιατί δεν πρόκειται να σταματήσω! Μέχρι και τη στιγμή που θα εκπνεύσει χρονικά η θητεία μου στην Π.Ε.Δ.Α θα προσπαθώ να για το καλύτερο και το καινοτόμο αποτέλεσμα.
Στους περίπου 5,30 μήνες που υπηρετώ από τη θέση του Προέδρου τη μεγαλύτερη ΠΕΔ της χώρας, επισκέφθηκα 16 Δημάρχους στα Δημαρχεία τους και είχα εξαντλητική συνεργασία μαζί τους. Ενημερώθηκα και με τη σειρά μου ενημέρωσα, σε πολλές περιπτώσεις έγινα σοφότερος από πολλές κουβέντες που είχα με τους συναδέλφους μου και από κοινού, καταγράψαμε τα αδύναμα αλλά και δυνατά σημεία της ευρύτερης λειτουργίας των Δήμων.
Προβληματιστήκαμε για τα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνει η αυτοδιοίκηση, ειδικότερα οι 66 Δήμοι της Αττικής προκειμένου να βρούμε τρόπους, διόδους, διεξόδους, νέες ιδέες για να σμικρύνουμε την απόσταση που μας χωρίζει από το επίπεδο λειτουργίας των αυτοδιοικητικών κοινοτήτων της Ευρώπης.
Μιλήσαμε ακόμη, για τις δικές μας παθογένειες και πως πρέπει να τις ξεπεράσουμε και φυσικά σταθήκαμε στην σκληρή πραγματικότητα που έχει προκαλέσει τα τελευταία 8 -9 χρόνια η παρατεταμένη οικονομική κρίση με τα μνημόνια και τις περικοπές των ΚΑΠ σε επίπεδο περίπου 65%.
Τέλος, ανταλλάξαμε εμπειρίες και απόψεις για το πως μπορούμε να δυναμώσουμε την υποστήριξη μας προς τις ευάλωτες ομάδες των τοπικών κοινωνιών μας, άλλη μεγάλη έγνοια των Δημάρχων.
Θέλω να σα πω ότι οι συναντήσεις με τους συναδέλφους μου, Δημάρχους της Αττικής, θα συνεχιστούν γιατί είναι ουσιαστικές και παραγωγικές και σε κάθε περίπτωση ανοίγουν ορίζοντες και ανιχνεύουν καινούργια πράγματα.
Τέλος, διοργανώσαμε δύο ημερίδες στα γραφεία της Π.Ε.Δ.Α, η μία με την παρουσίαση της μελέτης δύο έγκριτων πανεπιστημιακών για την κατηγοριοποίηση των Δήμων και δοθείσης αφορμής να πω ότι λυπάμαι που ο υπουργός Εσωτερικών δεν αξιοποίησε αυτή τη μελέτη για να αποτελέσει μέρος του νομοσχεδίου και μια ακόμη ημερίδα για τα προσωπικά δεδομένα, με αφορμή τον ισχύοντα από τις 25 Μαΐου 2018 νόμο. Και οι δύο ημερίδες της Π.Ε.Δ.Α. ήταν επιτυχημένες και έγιναν με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού αυτοδιοικητικών.
Επίσης, προχωρήσαμε στη σύναψη συνεργασίας για τέσσερα θεματικά πεδία μεταξύ Π.Ε.Δ.Α.και Ε.Ε.Τ.Α.Α, κάναμε προγραμματική σύμβαση με το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης για την προώθηση της ένταξης 16 Δήμων της Αττικής στο πρόγραμμα Wi Fi for Europe (Wi Fi 4eu) μέσω του οποίου θα αναπτυχθούν δίκτυα Wi Fi σε πολυσύχναστους χώρους, όπως, πλατείες, πάρκα, δημόσια κτίρια, κ.α.με δωρεάν πρόσβαση των πολιτών στο διαδίκτυο και τέλος, φέραμε στην Π.Ε.Δ.Α, τους υπουργούς Εσωτερικών και Υποδομών/Μεταφορών, Πάνο Σκουρλέτη και Χρήστο Σπίρτζη, οι οποίοι τέθηκαν απέναντι από τους Δημάρχους της Αττικής και είχαν εποικοδομητικό, ουσιαστικό διάλογο επί θεμάτων συναρμόδιας ευθύνης.
Πρόσφατα καλέσαμε την Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ. Ανδρονίκη Θεοτοκάτου και δόθηκε η ευκαιρία να αναπτυχθεί ένας γόνιμος, ουσιαστικός διάλογος και με πνεύμα αλληλοκατανόησης.
Με ρωτάτε που θα σταματήσω...Δεν έχω απάντηση γιατί δεν πρόκειται να σταματήσω! Μέχρι και τη στιγμή που θα εκπνεύσει χρονικά η θητεία μου στην Π.Ε.Δ.Α θα προσπαθώ να για το καλύτερο και το καινοτόμο αποτέλεσμα.
...και ο Δήμος Νίκαιας-Ρέντη; Περισσεύει χρόνος για το Δήμο σας;
Ασφαλώς! Η μέρα μου ξεκινάει πολύ νωρίς, το πρόγραμμα μου είναι ρυθμισμένο κατά τρόπο αυστηρά προσδιορισμένο, φροντίζω να μην σπαταλιέται ούτε λεπτό της ώρας κι αυτό με βοηθάει να αφιερώνω καθημερινά τον απαιτούμενο χρόνο και στη Νίκαια και στο Ρέντη και στην Π.Ε.Δ.Α.