Κυριακή, 6 Μαΐου 2018

"Μαθητές και συναίσθημα. Πώς κτυπά σήμερα η καρδιά του σχολείου;"


Την Τετάρτη 9/5 στο 1ο ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ (Υψηλάντου 176, Κερατσίνι) στις 6.30μ.μ., θα παρουσιασθεί η έρευνα με θέμα:
"Μαθητές και συναίσθημα. Πώς κτυπά σήμερα η καρδιά του σχολείου;"

Την έρευνα θα παρουσιάσει ο Μακρίδης Γιώργος, δρ.Παντείου Πανεπιστημίου κοινωνιολόγος-Δ/ντής Λυκείου και θα σχολιάσουν:

Κανάκη Αναστασία, ψυχολόγος, κοινωνική υπηρεσία Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας,
Τζαμαργιάς Τάκης, καθηγητής ΕΚΠΑ - σκηνοθέτης,
Σαραντίδης Μπάμπης, φιλόλογος- εκπαιδευτικός λυκείου,
Μουμούρης Νίκος, Δ/ντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά,
Πατίδης Ηλίας, Πρόεδρος ΕΛΜΕ Πειραιά-εκπαιδευτικός
Δρόσου Νατάσα, Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & μέλος Ένωσης Γονέων Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Μετά την παρουσίαση της έρευνας και τις τοποθετήσεις των ειδικών επιστημόνων και των εκπροσώπων φορέων θα ακολουθήσει συζήτηση. 


  Μερικά από τα ερευνητικά ερωτήματα που περιλαμβάνει η έρευνα είναι:

- Ποια είναι τα συναισθήματα (θετικά και αρνητικά) που έχουν οι μαθητές για το σχολείο; Ποια είναι η συνολική εκτίμηση των μαθητών για το σχολείο και κατά πόσο επηρεάζει αυτή τα συναισθήματά τους;
- Πώς συνδέεται η εξωσχολική δραστηριότητα των μαθητών με τη λειτουργία του σχολείου; Ποια είναι η εκτίμηση των μαθητών για τις δραστηριότητες στο σχολείο και κατά πόσο επηρεάζουν τη στάση τους;
- Πού αποδίδουν ευθύνες οι μαθητές για τα αρνητικά του σχολείου;
- Πώς φαντάζονται το “ιδανικό σχολείο” και τι περιλαμβάνει αυτό;"

Μερικά από τα αποτελέσματα της έρευνας είναι:
- Κυριαρχούν τα αρνητικά συναισθήματα των μαθητών (κούραση, άγχος, πίεση, δυσαρέσκεια) τα οποία δεν διαφοροποιούνται σημαντικά κατά σχολική επίδοση, ενώ υπάρχει μια γραμμική σχέση αρνητικών συναισθημάτων κατά σχολική τάξη, δηλαδή όσο αυξάνεται η σχολική τάξη τόσο αυξάνονται τα αρνητικά συναισθήματα. Η θετική εκτίμηση των μαθητών για το σχολείο δεν διαφοροποιεί σημαντικά τα συναισθήματα των μαθητών.
- Οι μαθητές/τριες έχουν εξωσχολική δραστηριότητα, με κυρίαρχη το φροντιστήριο Ελληνικών, όπου τα ποσοστά αυξάνονται σταδιακά όσο αυξάνεται η σχολική τάξη. Το αντίστροφο συμβαίνει με τις αθλητικές & πολιτιστικές δραστηριότητες που μειώνονται όσο αυξάνεται η σχολική τάξη.
- Δεν ικανοποιούνται στο σημερινό σχολείο τα ενδιαφέροντα και οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, ενώ εκτιμούν ότι δεν προωθούνται στο βαθμό που πρέπει οι νέες τεχνολογίες. Δυστυχώς το σχολείο ανταποκρίνεται σε μικρό ποσοστό στις προσδοκίες τους.
- Οι δραστηριότητες & τα καινοτόμα προγράμματα δημιουργούν θετικές στάσεις για το σχολείο, όμως λόγω της έλλειψης χρόνου (εντατικοποίηση σπουδών – εξετασιοκεντρικό σύστημα) μόνο ένα μικρό ποσοστό συμμετέχει (22%).
- Για τα αρνητικά του σχολείου αποδίδουν ευθύνες κατά σειρά: στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, στο Πολιτικό Σύστημα & τους Πολιτικούς και στο Νομοθετικό πλαίσιο (Εξετάσεις).
- Προτείνουν αλλαγή στην ιεράρχηση των κριτηρίων αξιολόγησής τους, τοποθετώντας κατά σειρά σπουδαιότητας: τη συμπεριφορά τους – την επιμέλεια τους – τη συμμετοχή τους στην τάξη – τις γνώσεις τους – την κριτική τους ικανότητα.
- Φαντάζονται το Ιδανικό Σχολείο με διαφορετικό πρόγραμμα Σπουδών, με διαφορετικούς καθηγητές, με ενισχυμένη υλικοτεχική υποδομή, δηλαδή ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα…