Κυριακή, 27 Ιουλίου 2014

"Σημεία και τέρατα..."

"Σημεία και τέρατα" στην απόφαση του υπουργού ΠΕΚΑ, "αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου στο Κερατσίνι..." καταγράφει η δημοτική σύμβουλος κ. Μυργιαλή Χρ. σε κείμενο που δημοσιεύει στο fb, παίρνοντας ταυτόχρονα θέση για το κείμενο που δημοσίευσε η πρωτοβουλία πολιτών «η δική μας ανάπλαση».
Η ΧΜ με το κείμενο της ενημερώνει ότι η υπουργική απόφαση Μανιάτη αφορά το γενικό πολεοδομικό για το Κερατσίνι και με μια σειρά ρυθμίσεις και τροποποιήσεις επιφέρει κρίσιμες και εκτεταμένες πολεοδομικές παρεμβάσεις, στο σύνολο της πόλης, που επιφέρουν επιδείνωση των όρων διαβιώσεως και την υποβάθμιση του υπάρχοντος φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος. Επιπλέον κάνει γνωστό ότι ο δήμος έχει καταθέσει «αίτηση ακύρωσης κατά της πράξης».

Πάντως, επειδή στον δήμο μας τα τελευταία χρόνια έγιναν ουκ ολίγες «καταλήψεις», παρεμβάσεις και τηλεοπτικές δηλώσεις για ό,τι πετούσε, το θέμα αυτό πέρασε ουσιαστικά στα ψιλά, χωρίς να πάρει μυρουδιά η κοινωνία, χωρίς να υπάρχει κάποια ανακοίνωση για όλες τις παραμέτρους της «καταστροφικής» απόφασης
! Μάλλον μας έπιασαν στον ύπνο και η άποψη ότι η αδράνεια οφείλεται στην κρίσιμη ψήφο για τις εκλογές, ευρωεκλογές κρίνεται ως ..."κακοπροαιρετη" !  Οι όποιες αντιδράσεις εστιάστηκαν στα θέματα της ανάπλασης της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας από ειδικούς και μη, από δημοτικούς συμβούλους ή παρατάξεις! 
Κατά τα άλλα, ωραίο το μνημείο (επιτύμβια στήλη) στην περιοχή της ανάπλασης και μπράβο στον δήμαρχο και στους ενδιάμεσους, αν έλειπε και "ο αχταρμάς" της επιγραφής στην πλάκα, θα ήταν καλύτερο.

Το πλήρες κείμενο της ανάρτησης της Χρ. Μυργιαλή
Είδα το κείμενο που κυκλοφορήσατε για τη «δική μας ανάπλαση», με αφορμή την υπουργικά απόφαση για το Γενικό Πολεοδομικό της ενότητας Κερατσινίου.
Συμφωνώ βέβαια με όσα εντοπίζετε, αλλά δεν είναι μόνον η περιοχή του παραλιακού μετώπου το πρόβλημα για την πόλη. Η απόφαση Μανιάτη αφορά το γενικό πολεοδομικό για το Κερατσίνι και με μια σειρά ρυθμίσεις και τροποποιήσεις επιφέρει κρίσιμες και εκτεταμένες πολεοδομικές παρεμβάσεις, στο σύνολο της πόλης, που επιφέρουν επιδείνωση των όρων διαβιώσεως και την υποβάθμιση του υπάρχοντος φυσικού κ οικιστικού περιβάλλοντος. 


Ενδεικτικά επισημαίνω ότι προτείνονται κρίσιμες κ δυσμενείς αναθεωρήσεις για τις εκτάσεις της ΔΕΗ και της ΟΛΠ ΑΕ, κ συγκεκριμένα


• Στην παρ.Α σημείο 2 β καθορίζονται οι χώροι εγκαταστάσεων ΔΕΗ και των αλευρομύλων ως χώροι με χρήση κεντρικών λειτουργιών της πόλης, όπως προσδιορίζεται με το άρθρο 4 του από 23.2.1987 π.δ/τος. Για δε τους Αλευρόμυλους καθορίζεται ως Βιομηχανικό Πάρκο – ΒΙΠΑ.
Πλην όμως με το προισχύσαν ΓΠΣ του 1991, για τον χώρο των εγκαταστάσεων της ΔΕΗ και των Αλευρομύλων καθοριζόταν ότι πρόκειται για «μονάδες για τις οποίες προτείνεται είτε η επιβολή ειδικών μέτρων αντιρρύπανσης είτε η μετεγκατάστασή τους».
Επιπλέον δε, σύμφωνα με το προϊσχύσαν ΓΠΣ του 1991, η μισή σχεδόν έκταση της ΔΕΗ και των Αλευρομύλων βρισκόταν εκτός σχεδίου πόλης, ενώ με την προσβαλλόμενη πράξη, το σύνολο των εκτάσεών τους εντάσσεται στο σχέδιο πόλης, με τις επιβαρυμένες χρήσεις που αναφέρθηκαν ως άνω, με τη μη νόμιμη και αυθαίρετη μέθοδο της επαναχάραξης της χερσαίας λιμενικής ζώνης.

Η περιοχή ανατολικά της Λεωφόρου Σχιστού (περιοχή στον χάρτη Π1) καθορίζεται ως περιοχή για παραγωγικές δραστηριότητες, με μέγιστο συντελεστή δόμησης 0,6, με χρήσεις για Επαγγελματικά εργαστήρια και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, μη οχλούσες, Συνεργεία αυτοκινήτων, Γραφεία, Αθλητικές εγκαταστάσεις,Εστιατόρια–Αναψυκτήρια,Πρατήρια υγρών καυσίμων, πλυντήρια αυτοκινήτων, Κτίρια–γήπεδα στάθμευσης, Κτίρια–γήπεδα αποθήκευσης.
Πλην όμως, με το προϊσχύσαν ΓΠΣ στην περιοχή του Σχιστού προβλέπονταν χρήσεις για αστικό πράσινο, ελεύθερους χώρους, αθλητισμό, εκπαίδευση και πολιτισμό. Πρέπει δε να επισημειωθεί ότι η προσβαλλόμενη πράξη καθορίζει παραγωγικές δραστηριότητες σε μια περιοχή που κείται σε όριο με την προστατευόμενη περιοχή Ζώνη Α΄ του όρους Αιγάλεω, η οποία καθορίζεται ως περιοχή απόλυτης προστασίας και αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.
Επιπλέον, η περιοχή που βρίσκονται τα TIR , σύμφωνα με το προϊσχύσαν ΓΠΣ του 1991, βρισκόταν εκτός σχεδίου πόλης , εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης, ενώ με την προσβαλλόμενη πράξη εντάσσονται στο σχέδιο πόλης, με τη μη νόμιμη και αυθαίρετη επαναχάραξη της χερσαίας λιμενικής ζώνης, αποδίδοντάς τις χρήσεις δυσμενέστερες με τις προϊσχύσασες.

Στην παρ.Α σημείο 2 ε καθορίζεται Περιοχή Μητροπολιτικής Παρέμβασης που αφορά στη Δημοτική Ενότητα Κερατσινίου όπου επιτρέπονται Χρήσεις Δευτερογενούς Τομέα μη οχλούσας Βιομηχανίας - βιοτεχνίας, Τριτογενούς Τομέα, κατοικίας, χώροι κοινοχρήστου πρασίνου και αναψυχής, με συντελεστή δόμησης 0,6 και με χρήσεις που θα εξειδικευθούν από την Πολεοδομική Μελέτη Μητροπολιτικής Παρέμβασης. Η συγκεκριμένη περιοχή προτείνεται να χαρακτηρισθεί ως ΖΕΑ (Ζώνη Ελεγχόμενης Ανάπτυξης), να μελετηθεί μαζί με την όμορή της του Δήμου Δραπετσώνας, να υπαχθεί στο καθεστώς των εισφορών του άρθρου 15 του Ν. 2508/97

Πλην όμως, στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με το προϊσχύσαν Γ.Π.Σ. του 1991 καθόριζε ένα οικοδομικό τετράγωνο ανατολικά της ΕΥΔΑΠ ως χώρο “βιομηχανικής εγκατάστασης που παραμένει” και ένα οικοδομικό τετράγωνο νότια της Σωκράτους και δυτικά της οδού Παλαιολόγου με χρήση γης “Γενική Κατοικία”. Σήμερα, η κατασκευή του παραλιακού δρόμου Λεωφ. Α. Παπανδρέου διήλθε από τα δύο οικοδομικά τετράγωνα και δημιούργησε τμήματα αυτών βόρεια και νότια του παραλιακού δρόμου. Νότια της οδού Σωκράτους και βόρεια του παραλιακού δρόμου, τα εναπομείναντα τμήματα των παραπάνω τετραγώνων συντάσσονται λειτουργικά στη γειτονιά 8 – Χαραυγή με χρήσεις κοινωφελούς και κοινόχρηστου πρασίνου και αθλητισμού και εξυπηρετούν τους κατοίκους της περιοχής.
Επομένως, οι ως άνω χώροι δεν δύναται να αποτελούν μέρος της Μητροπολιτικής Παρέμβασης, όπου επιτρέπονται χρήσεις δευτερογενούς τομέα μη οχλούσας βιομηχανίας – βιοτεχνίας, τριτογενούς τομέα , όπως με την προσβαλλόμενη πράξη ορίζεται, καθώς έτσι επέρχεται ανεπίτρεπτη χειροτέρευση της υφιστάμενης κατάστασης .

Η περιοχή αυτή, που κατά το μεγαλύτερο μέρος της κείται σύμφωνα με το προϊσχύσαν ΓΠΣ του 1991 εκτός σχεδίου πόλης, είναι εξαιρετικής και υψίστης σημασίας για τον Δήμο, εφόσον πρόκειται για μια περιοχή της οποίας η Ανάπλαση προς όφελος της ποιότητας ζωής των δημοτών μας, με σεβασμό στην κοινωνική και πολιτιστική του εξέλιξη και τη διασφάλιση της ιστορικότητας του χώρου, απασχολεί τον Δήμο επί δεκαετίες.


Νεκροταφείο «Η Ανάσταση», με το αόριστο περιεχόμενο «προτείνεται η κατεύθυνση διασφάλισης του χαρακτήρα του ως χώρου στον οποίο προστατεύεται και ενισχύεται η υπάρχουσα βλάστηση». Στην ουσία η προτεινόμενη ρύθμιση εξασφαλίζει και παρατείνει τη λειτουργία του Νεκροταφείου, το οποίο λειτουργεί μη νομίμως, χειροτερεύοντας απολύτως την προβλεπόμενη χρήση για τους δημότες μας, ενώ στο προισχύσαν ΓΠΣ του 1991, η έννοια του Νεκροταφείου είχε διαγραφεί πλήρως, και η περιοχή χαρακτηριζόταν ρητά ως ελεύθερος χώρος, ως Αστικό Πράσινο και Διαδημοτικό Πάρκο.

Όλα αυτά τα έχουμε εκθέσει στην Αιτηση Ακυρώσεως του Δήμου κατά της πράξης.
Ισως έπρεπε να χω ερθει στις συναντήσεις ώστε να κυκλοφορήσουμε ένα κείμενο για όλα κ όχι μόνο το παραλιακό μέτωπο. Αλλα ποτε δεν είναι αργά. Χρειαζόμαστε πολλή βοήθεια στην ιστορία αυτή..